Jump to content

Bmw m4 scartait frane


mihaialin750

Recommended Posts

Buna ziua, sunt propietarul unui bmw m4 de aproximativ o luna, am cumparat masina din germania cu 29.000km si cand am ajuns in romania am mers sa ii fac o revizie completa mai exact schimb + filtre si placute frana fata-spate. Schimbul l-am facut la bmw concept service cu piese originale. Dupa 20km franele au inceput sa faca exact ca franele unui tren.... am sunat inapoi la service si baietii de acolo au spus sa merg cu ea cateva sute de km sa se rodeze putin si daca tot mai scartie sa ma intorc la ei sa comande altele si sa le schimbe. Am facut 1200 km cu primul set si zgomotul era la fel si la viteze mici si la viteze mari... am mers la ei iar au comandat un alt set de placute tot pe original si le-au inlocuit dar si astea fac la fel... va rog sa imi spuneti ce pot sa le fac ca sunt infernale...
Link to comment
Share on other sites

Placutele sunt de acceasi firma care au fost si pe masina din fabrica adica de textar cu sigla m pe ele cu sigla bmw pansonata pe marginea placutei... sunt originale le-am desigilat personal din cutii, oricum nu imi fac probleme in privinta celor de la bmw concept service pt ca ma cunosc cu ei de cand lucrau la filaret... discurile sunt in stare buna fara buza sau alte imperfectiuni ... chiar nu imi dau seama dece poate sa scartie la orice frana ...
Link to comment
Share on other sites

Placutele sunt de acceasi firma care au fost si pe masina din fabrica adica de textar cu sigla m pe ele cu sigla bmw pansonata pe marginea placutei... sunt originale le-am desigilat personal din cutii, oricum nu imi fac probleme in privinta celor de la bmw concept service pt ca ma cunosc cu ei de cand lucrau la filaret... discurile sunt in stare buna fara buza sau alte imperfectiuni ... chiar nu imi dau seama dece poate sa scartie la orice frana ...

Pe scurt: cu cat suprafata de contact (disc - placa frana) e mai mare cu atat mai greu ca presiunea intre cele doua sa fie distribuita uniform. Din cauza asta apar mici oscilatii in suprafata de contact - scartaitul.

 

Aici detalii:

 

Pb discurile de frana au santuri formate folosind vechile placute. Acum cele noi nu mai calca perfect pe discuri. Stiam ca franele (mai ales cele de inalta performanta) trebuiesc rodate. In primele cateva sute de km evitate franarile violente. Pana se "aseaza" placutele noi pe discurile existente.

 

Scartaitul franelor e o problema frecventa la masinile cu frane de dimensiuni mari.

Edited by mike2005
  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic, daca ar trebui sa fie acceptata aceasta problema.

 

am un coleg cu X3 si a avut problema asta la franare cu al doilea set de placute. a cerut sa ii fie schimbate din nou si parca situatia s-a mai ameliorat.

 

la mine, al doilea set de placute spate nu scartie, in schimb scartie placutele fata insa doar cand dau cu spatele si apoi franez usor. daca franez mai tare, nu scartie.

 

bmw este prima masina la care am intalnit problema asta.

 

suplimentar, am observat ca placutele spate au fost mai scumpe decat cele fata. probabil au fost originale ambele(schimbate la MHS) insa cele fata au fost un brand mai prost

  • Like 2
  • De acord! 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic, daca ar trebui sa fie acceptata aceasta problema.

 

am un coleg cu X3 si a avut problema asta la franare cu al doilea set de placute. a cerut sa ii fie schimbate din nou si parca situatia s-a mai ameliorat.

 

la mine, al doilea set de placute spate nu scartie, in schimb scartie placutele fata insa doar cand dau cu spatele si apoi franez usor. daca franez mai tare, nu scartie.

 

bmw este prima masina la care am intalnit problema asta.

 

suplimentar, am observat ca placutele spate au fost mai scumpe decat cele fata. probabil au fost originale ambele(schimbate la MHS) insa cele fata au fost un brand mai prost

 

la orice schimbare de masa/material se schimba si frecventa naturala de oscilatie(rezonanta) a componentei respective. de aici si scartaitul care apare in aceleasi conditii de utilizare

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Dar ce spuneti ca la mine e scartaitul asta la viteze/franari de oras chiar daca am pus discuri si placute noi?

 

Adica in primii 7-900 km au fost ok, silentioase, iar dintr-o data au inceput sa scoata zgomotul asta. E un scartait mai gros decat acela cand sunt placutele terminate...

 

Nici acum dupa 1000 km nu am abuzat inca de ele, nu vibreaza, franarea e excelenta, le-am "rodat" bine zic eu, atata doar ca e deranjant stiind ca am frane noi sa se auda ca o masina cu placute SH.

 

Aveti vreo idee ce i-as putea face si eu? Sau e posibil sa dispara sunetul in alte cateva sute de km?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce am impresia ca la M4 nu sunt neaparat frane performante prin materialele folosite (cele normale, nu ceramice), ci mai degraba prin marimea lor, mai multe pistonase, racire mai buna prin designul lor si a masinii...poate sa mergem pana la tehnologia pompei si a liniilor.

Dar ca sa fie galagioase sau ineficiente reci trebuie sa vorbim despre materialul lor, care eu sincer cred ca e la fel ca la 2.0 diesel.

Bine, cred...ca nu am avut o masina performanta sa stiu exact. Daca ati avut/aveti voi, accept contrazicerea

Link to comment
Share on other sites

Dar ce spuneti ca la mine e scartaitul asta la viteze/franari de oras chiar daca am pus discuri si placute noi?

 

Adica in primii 7-900 km au fost ok, silentioase, iar dintr-o data au inceput sa scoata zgomotul asta. E un scartait mai gros decat acela cand sunt placutele terminate...

 

Nici acum dupa 1000 km nu am abuzat inca de ele, nu vibreaza, franarea e excelenta, le-am "rodat" bine zic eu, atata doar ca e deranjant stiind ca am frane noi sa se auda ca o masina cu placute SH.

 

Aveti vreo idee ce i-as putea face si eu? Sau e posibil sa dispara sunetul in alte cateva sute de km?

 

Mi-am schimbat acum ~4000 km discurile si placutele la Filaret, ei le-au comandat, ei le-au montat. Am fost pe acolo sa vad care e treaba cand le-au schimbat ca ma plictiseam groaznic in sala aia de asteptare.

Habar nu am cine e producatorul, chiar m-am uitat atent si pe cutii si pe piese si in afara de codul OE si sigla BMW nu exista nici un alt indiciu care sa-ti spuna ca sunt facute de Textar, Jurid, etc...

Am plecat de acolo dupa ce mi s-a facut instructajul, cum ca pentru franele performante rodajul placutelor si discurilor poate dura pana la 1000 km si ca este normal sa mai aud zgomote si sa simt o senzatie ciudata in pedala, insa acestea se vor ameliora cu timpul si vor disparea.

Tot in acesti 1000 km mi s-a spus sa nu abuzez de sistemul de franare ca influentez rodajul si cresc riscul sa nu se "aseze" bine placutele... Zic, super, multumesc pentru sfaturi, o sa tin cont evident, doar nu sunt primele discuri si placute din viata mea.

In primele cateva sute de km, intr-adevar, performanta de franare era destul de slabuta si s-a simtit apoi cand placutele s-au "asezat", ciupeam putin pedala si dadeam cu dintii de volan.

Nici un zgomot, nimic, totul brici. Dupa vreo mie de km, pe dreapta fata scartaie ca dracu, insa nu in franare, ci dupa franare, din momentul in care se pune masina in miscare si pana cand viteza de rotatie departeaza placutele de disc.

Am zis, ok, hai ca mai astept. Insa nimic, dupa 3000 de km oricum eram pe acolo prin zona si ma duc cu masina pana la ei, bineinteles ca nu mai facea. Am plecat de acolo plin de spume si dupa cateva intersectii si semafoare de mers bara la bara si mai mult cu piciorul pe frana, incepe fata sa chiuie frumos.

Ma intorc cu masina la ei si imi dau seama ca scartaitul cu pricina se intampla cand sunt discurile si placutele incinse. Iau masina iar, vad despre ce e vorba si o baga pe elevator, demonteaza roata si inspecteaza sistemul de franare crezand ca se gripeaza etrierul sau pistonasul. Dupa verificare mi se spune ca este totul in regula si ca n-au ce sa-i faca, pentru ca exista nu stiu ce directiva europeana si ca de ceva timp placutele de frana contin mai mult fier ca sa reduca poluarea si ca e normal sa se intample asa ceva, din pacate ei nu au ce sa faca. Zic ok, dar din 4 roti, doar una are probleme, nu vreti sa luati in considerare si un defect de fabricatie, pentru ca chiuitul respectiv se aude in primul rand inegal si nu continuu, ceea ce indica o uzura inegala ori a discului ori a placutei. Imi spun ca au verificat si asta si ca discul si placuta sunt uzate corect si ca singurul lucru pe care il mai pot face este sa inlocuiesc lichidul de frana, ceva ce nu are absolut nici o treaba cu problema mea, schimbarea lichidului de frana imi poate aduce maxim un raspuns mult mai ferm in pedala. Asadar, am intrat acolo bou si am plecat vaca, mi-au zis ca na asta e, ca directiva aia e nenorocirea si ca sa mai am rabdare ca poate o sa dispara zgomotul.

 

Bineinteles ca nu a disparut, insa am constatat aseara, cu ocazia unei franari agresive pe A1, ca am vibratie in volan si in pedala, ceea ce inseamna ca cel mai probabil discul si placuta cu pricina sunt denaturate.

 

O sa ma duc din nou la ei, insa presimt ca ma duc degeaba, sigur sigur am facut eu ceva gresit.

 

Deci se poate si cu OE sa prinzi ceva de calitate slaba si daca mai e si directiva aia europeana cu mai mult fier, atunci petrecerea e garantata... Partea cea mai proasta este ca am dat o mie de EUR pentru stresul asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat si lichidul de frana, am curatat si etrierii cum cere procedura, deci nu e de la mine...

Interesant e ca si la mine cred ca tot pe dreapta fata e sursa zgomotului drinks.gif

 

Eu nu ma grabesc inca sa trag de garantie pt ca repet, abia ce am trecut de 1000km cu ele. Daca e sa o iau pe banuite e posibil sa fi fortat 3-4 viraje si sa fi pus frana DSC doar pe o roata mai agresiv, iar ele fiind noi, sa se fi creat vreo discrepanta care probabil va disparea in cateva sute de km. Deocamdata ma multumeste franarea super buna si liniara si faptul ca nu trepideaza nimic la franare, deci pentru inca mai accept zgomotul asta din moment ce face doar la viteze de oras.

 

Nu stiu cum se face ca mereu patesc la fel cu orice masina. Cand am grija de ea si bag bani mereu are toane. Cand am tras de cate o masina in nestire nu m-a dezamagit cu nimic pardon.gif

Link to comment
Share on other sites

mi se pare genial cand cineva da minus la o anumita postare, ca la un concurs de frumusete.

mi-am recitit postarea de vreo 3 ori acum, sa vad ce am scris anapoda...desi scrisesem doar cum se comporta placutele la mine si la apropiatii mei. Minusul o fi oare pentru ca mint si dezinformez, pentru acuratetea scrisului, pt ca imi scrtie si mie placutele uneori si nu e bine sau pentru ce oare!?

 

Evident ca gasesc amuzant asta.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mi se pare genial cand cineva da minus la o anumita postare, ca la un concurs de frumusete.

 

:offtopic:

Edit, nu trebuie sa iti pui intrebari prea multe cand e vorba de minusuri..

Nivelul de frustrare ataca, nu ei. Sunt unii pe care i-ai contrazis (sau si mai rau, au crezut ca sunt contrazisi!) si de atunci iti poarta pica.

Nu conteaza ce scrii, tot minus o sa iei.

Slava Domnului ca nu sunt mai multi decat CEI CARE CAUTA CU ADEVARAT RASPUNSURI, si sunt dispusi sa incerce, sa inteleaga..

 

Legat de placute, daca ele scartaie deranjant, cea mai buna varianta e sa incerci branduri pana ajungi la cea mai buna tie.

 

Eu nu-mi conduc permanent masina ca si cum ar fi furata, asa ca niciodata nu mi-au scartait franele. Dar nu uit sa pun de fiecare data pe spatele placutelor vaselina cuprata! O gasesc acolo de fiecare data!

Pentru o functionare optima a franelor sunt si alte parti de pe etrier care trebuiesc curatate si unse .. Imi amintesc acum precis: se pune vaselina si intre locul unde culiseaza placuta (tabla/suportul placutei) pe etrier si placuta.

 

Doar ca ghid, bine de stiut:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou_200508/repair-manuals/34-brakes/34-21-rear-wheel-brakes/1VnXU6erZU

 

Pentru cei mai lenesi e vorba de poza numarul RB34 00178 din link.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

As vrea ca initiatorul topicului sa isi reserve 15 minute si sa vizioneze linkul
. Consider ca tipul poate macar sa iti dea o idee despre ce anume a fost facut gresit in schimbarea discurilor si a placutelor. Poate totusi si punctul 5 din video poate fi cauza. Totusi eu cred ca indicat ar fi sa vezi daca la montajul discurilor s-a curatat butucul si s-a folosit un ceas comparator pentru a vedea cat de plan este.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca este cazul si la voi dar poate va ajuta intamplarea mea.

 

Am schimbat placutele (nu pe m, as vrea eu :p) si la scurt timp a aparut un scartait (pe puntea spate) cand plecam de pe loc. Cum calcam putin frana cum disparea scartaitu. M-am intors la service, am curatat tot, uns cu vaselina tot ... nimic. Am schimbat si placutele cu unele noi, nimic.

 

Deja trecusera cateva luni si multe drumuri la service-ul unde le-am schimbat si la reprezentanta. Tot timpul disparea scartaitul dupa curatare pentru cativa km si dupa aceea aparea la loc.

 

Ajunsesem in punctul in care urma sa dau comanda de etrier (verdictul celor de la reprezentanta fiind ca se blocheaza), placute si discuri noi.

Inainte de a da comanda am zis sa fac un test de frana ...

 

Problema a fost rezolvata in 2 minute. Sabotii de la frana de mana erau prea stransi pe disc ...

 

Cum ziceam la inceput, nu stiu daca este cazul si la voi dar poate ajuta pe cineva intamplarea mea :)

Eu mi-as fi dorit sa imi sugereze cineva sa ma uit acolo in loc sa pierd luni de zile, stress si bani prin service-uri incercand sa rezolv problema. Ca sa nu mai zic cheltuiala ce urma daca dadeam comanda de etrier si restul.

Link to comment
Share on other sites

Brake pad paste pe suprafetele de contact dintre placute si etrier.

Nu stiu de ce multi mecanici uita sa faca si pasul asta, probabil sunt la "ora" si trebuie repede facut totul.

 

La cealalta masina am vrut sa vad care se tine mai bine in timp, vaselina cuprata sau pasta ceramica si am pus pe fata vaselina si pe spate pasta ceramica.

Dupa 1 an cred, pe fata mai tziuie cateodata, pe spate e liniste. Sunt curios ce este in pliculetul original BMW.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Alexandru_M'

 

La cealalta masina am vrut sa vad care se tine mai bine in timp, vaselina cuprata sau pasta ceramica si am pus pe fata vaselina si pe spate pasta ceramica.

Dupa 1 an cred, pe fata mai tziuie cateodata, pe spate e liniste. Sunt curios ce este in pliculetul original BMW.

Ce sa fie? Ceea ce scrie in linkul de pe TIS pus de mine mai sus.

 

Cum adica ai pus pasta ceramica pe fata?

Pe franele din fata?

Sau pe fata placutelor? :D

 

Era suficient sa te uiti care dintre vaseline se scurge mai repede, adica la ce temperatura.

Cauta-i pe net specificatii tehnice.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am postat niste informatii care credeam ca pot fi de folos celor interesati de asa ceva. Nu ca sa fiu luat la misto sau trimis sa caut pe net. Asa putem sa cautam singuri pe net si sa tinem informatiile pt. noi. La ce mai foloseste forumul?

 

In TIS nu scrie exact continutul pliculetului, dar cautand specificatii tehnice pe net am aflat ca:

 

Marke: BMW Hersteller: BMW

 

Referenznummer(n) OE: Plastilube, Montagepaste, Bremsklotzpaste, Anti-Quietschmittel, Bremsbelagpaste, Bremsenpaste, Anitquietschpaste, Bremsenfett, 83 19 2 158 851, 83192158851, BMW, 81 22 9 407 103, 81229407103 Herstellernummer: 83 19 2 158 851, 83192158851

Referenznummer(n) OEM: Plastilube, Montagepaste, Bremsklotzpaste, Anti-Quietschmittel, Bremsbelagpaste, Bremsenpaste, Anitquietschpaste, Bremsenfett

 

Deci e probabil Plastilube de la ATE. Plastilube nu se foloseste pe parti de cauciuc. Si inainte sa fiu intrebat daca pe cauciucuri/anvelope, nu, ma refer sa nu intre in contact cu burduful pistonasului din etrier.

 

Pace voua :good:

Link to comment
Share on other sites

dupa schimbul de placute si discuri spate am observat si eu ca un scartait in mers , f ciudat , nu la franare , e total aleator scartaie usor pana la 30 km % sa zicem , nu se aude decat cu muzica pe silent , fenomenul e din ce in ce mai rar , daca la inceput se auzea la 5 din 10 plecari de pe loc acum il aud la 1 din 100 sda zicem , oricum ca sa il auzi trebuie muzica inchisa , efect similar cu ce reclama colegul ciobster dar pe spate , discuri si placute ATE Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Eu am postat niste informatii care credeam ca pot fi de folos celor interesati de asa ceva. Nu ca sa fiu luat la misto sau trimis sa caut pe net. Asa putem sa cautam singuri pe net si sa tinem informatiile pt. noi. La ce mai foloseste forumul?

 

 

 

Deci e probabil Plastilube de la ATE. Plastilube nu se foloseste pe parti de cauciuc. Si inainte sa fiu intrebat daca pe cauciucuri/anvelope, nu, ma refer sa nu intre in contact cu burduful pistonasului din etrier.

Desigur ca forumul e pentru impartasit experiente si pareri, numai ca netul e cu mult mai generos in informatii (pe persoana fizica ca si surse de pus tocmai aici) decat un forum!

Sa cauti pe net si sa nu pui un link e dovada de egoism. Punct.

Eu am pus mai sus un link, o posibilitate de a intelege si de la oficiali daca nu intelegi din cuvantul meu.

 

Apoi, sa stii ca nu a facut nimeni misto de nimeni; doar ti-am sugerat ce merita facut mai intai.

Eu nu pun nimic pe masina fara putina, sau mai multa cautare pe net dupa pareri sau detalii tehnice!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Oameni buni, sunt nou pe forum prin prisma noii achizitii, deh... insa nu la nivelul M-urilor de pe aici, ci pentru ca masina (un decent seria 1) are tot ce tine de M Performance dpdv al celor de la BMW si asta insemnand, inclusiv franele multipiston.

Insa (!!!) experienta pe care o am din acest punct de vedere nu are vreo legatura cu tipul de frana folosit pe masinile voastre/naostre, nu are legatura ca e bbk aftermarket, ca e etrier monobloc sau nu, ca e floating sau nu, ca are discuri flotante sau nu etc... nu vreau sa ma iau la dispute cu nimeni insa doar va rog sa stati relaxati, sa cititi si sa ganditi (cand si daca este cazul).

Am tot citit pe aici Textar ca furnizor de placute... eu, unul, nu mi-as pune asa ceva pe masina, chiar daca cei de la bmw i-au ales sa le echipeze masinile... M 🙄. Stiu ca e o firma de nivel mediocru si, totusi, BMW M cred ca e ceva mai sus... si, in plus, sunt destule variante bune si foarte bune, functie de ce vrei. Adica, aici mai e si chestia urmatoare (si aici va dau un exemplu real care mi s-a intamplat): intra un posesor de audi A8 la un amic in magazin si ii cere discuri si placute fata/spate “cele mai ieftine”... si eu, care tocmai ce comandasem un set de placute fata pentru o masina de oras, dar care costau putin sub tot ce voia respectivul pe A8. concluziile le trageti singuri si pentru voi. Nu va mai plictisesc si revin la problema:

Recunosc ca nu am stat sa citesc linkurile sau sa vad clipurile puse aici.

Dar, ca baza, scartaitul este generat de fracarea a doua (sau mai multe) materiale cu proprietati relativ apropiate. in caz contrar, daca diferentele de material ar fi diferite radical, e lesne de inteles ca materialul mai moale s-ar topi/ar unge/s-ar intinde/etc pe cel mai tare. In cazul nostru: placuta si disc. Totusi, este foarte adevarat si faptul ca, o placuta si un disc trebuie sa fie cat de cat compatibile. Adica discul x si placuta y posibil sa mearga mana in mana (sa franeze exemplar, sa nu scartaie, blablabla, decat placuta y si discul z saaaau, placuta q si discul x. Poate aberez pentru multi dar sper sa intelegeti unele aspecte.

La fel, am tot citit aici despre vasilina dintre pistoanele etrierelor si spatele placutelor. Nu sunt mecanic, insa acea chestie nu face decat sa nu existe zgomote in functionalitatea sistemului de franare, sa nu apara clic-clacurile pe care le puteti auzi la masinile de curse (spre exemplu). Si acum, daca tot am ajuns aici, daca ati fost vreodata la o coasta, pe un circuit, poate ati auzit ce zgomote infernale au franele masinilor de acolo, mai ales in parcare, la viteze mici, cand pedala de frana nu este apasata aproape de maxim. Eee, acele scartaieli exagerate sunt generate de faptul ca placutele nu au in compozitie cauciuc sau alt material care sa diminueze sunetele. Si, cu cat e folosit mai putin cauciuc (sau, repet, orice alt component in sensul descris mai sus) cu atat placutele nu se incing - e un fel de lose/win, pentru ca acolo nu mai e vorba de confort, cu de performanta.

Mergem mai departe: toti cei care aveti problema asta, nu sunteti singuri si nu tine de sistemul de frana M. Il vedeti peste tot in oras si pe toate tipuri de masini - mai ieftine sau mai scumpe. Tine doar de placuta si de “compatibilitate” pe care o are cu discul. Intrebare: mai auziti sunetele deranjante la viteza mare sau la frana puternica? 🙄

Alta chestie pe care o tot intalnim - pe orice fel de masina, respectiv sistem de franare: nu exista celebra sintagma “discuri ovalizate”. Exista doar depuneri de material din placuta pe disc. Daca aveti probleme de genul asta, faceti un bedding fortat - cel mai bine si clar este descris procedeul in cauza de catre cei de la Pagid... si veti scapa in scurt timp de vibratiile suparatoare intampinate: https://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1439312&d=1465516638

Altfel, ce ar mai fi de zis... puneti-va discuri cu striatii sau partial perforate (asta daca va place sa mergeti uneori mai tare decat prevede legea sau mai ales pe circuit). P.S.: doua talpi in oras si o frana tare nu inseamna ca omori franele sau motorul. 🙄 daca sunteti decenti in exploatare dar vreti sa aveti discuri cu un look mai agresiv mergeti pe discuri perforate - dar nu in combinatie cu circuitul (!!!). In scurt timp apar microfisuri pe langa gauri si in timp, din micro se transforma in macro si nu e bine.

Nu stiu daca aveti idee ce diferenta exista intre o placuta normala si ceva care chiar franeaza. Din nou un exemplu: cu una din fostele masini, cu echipare cat se poate de normala (placuta/disc/anvelopa), franare de la aprox 200km/h (pe gps) pana la o viteza cu care puteam vira intr-un anumit punct - distanta de franere era de aprox 250m...

Doar cu niste placute care costa cat doua discuri de M (care, daca tot veni vorba, uneori scartaiau, uneori nu) si niste cauciucuri undeva intre PSS si PSC2 (ca performanta) - aveti M-uri, sper ca stiti despre ce zic, distanta de franare de la aceeasi viteza pentru a ma incadra in acelasi viraj a scazut la... ~70-80m. Poate parea greu de crezut pentru unii, insa, cam asta se intampla cu ceva performant...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca aveti idee ce diferenta exista intre o placuta normala si ceva care chiar franeaza. Din nou un exemplu: cu una din fostele masini, cu echipare cat se poate de normala (placuta/disc/anvelopa), franare de la aprox 200km/h (pe gps) pana la o viteza cu care puteam vira intr-un anumit punct - distanta de franere era de aprox 250m...

Doar cu niste placute care costa cat doua discuri de M (care, daca tot veni vorba, uneori scartaiau, uneori nu) si niste cauciucuri undeva intre PSS si PSC2 (ca performanta) - aveti M-uri, sper ca stiti despre ce zic, distanta de franare de la aceeasi viteza pentru a ma incadra in acelasi viraj a scazut la... ~70-80m. Poate parea greu de crezut pentru unii, insa, cam asta se intampla cu ceva performant...

(Frate, dar iti place sa scrii nu gluma; mi-e si frica sa te contrazic ca o sa scrii de 2-3 ori mai mult ca mai sus..)

 

Nu stiu daca ma insel dar toate BMW M ies din fabrica cu discuri perforate.

Oare de ce? In nici un caz de fitze.

Fitze au altii cand pun discuri PERFORATE pe un seria 3 sau seria 1 standard..!

 

Placutele cum tu insuti te aprobi si cauti aprobare, vin pe clase/categorii, asa ca sare din discutie ineptia de a pune placute NEpotrivite stilului de condus; pam-pam :sorcerer:

Hai ca am zis ceva controversant. :pirate:

 

 

Sincer m-ai pierdut complet cu distanta de franare care s-a micsorat acum fata de altadata in aceiasi curba.

Poate imi explici in privat, ca nu are rost aici.. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

(Frate, dar iti place sa scrii nu gluma; mi-e si frica sa te contrazic ca o sa scrii de 2-3 ori mai mult ca mai sus..)

 

Nu stiu daca ma insel dar toate BMW M ies din fabrica cu discuri perforate.

Oare de ce? In nici un caz de fitze.

Fitze au altii cand pun discuri PERFORATE pe un seria 3 sau seria 1 standard..!

 

Placutele cum tu insuti te aprobi si cauti aprobare, vin pe clase/categorii, asa ca sare din discutie ineptia de a pune placute NEpotrivite stilului de condus; pam-pam :sorcerer:

Hai ca am zis ceva controversant. :pirate:

 

 

Sincer m-ai pierdut complet cu distanta de franare care s-a micsorat acum fata de altadata in aceiasi curba.

Poate imi explici in privat, ca nu are rost aici.. ;)

M-a trezit teroristul de fii-miu si m-a luat valul. Asa sunt: greu ma opresc cand e vorba despre hobby-ul meu... Daca deranjeaza acest fapt nu mai fac, insa ma gandeam ca pentru asta mai exista forumurile - sa lasam pentru “posteritate” din experienta si cunostintele noastre.

Daca toate BMW-urile M ies din fabrica asa cum zici tu, cu discuri perforate, nu stiu ce ar trebui sa inteleg si, daca este sa privim la ce nivel au dus logo-ul M - pe care il regasim cu mandrie pe orice model de-al lor (!!!), inclusic pe SUV-uri sau pe un seria 2 Gran Tourier... nu pot sa trag decat o concluzie bazata pe marketingul lor si lipsa de coloana vertebrala de care dau dovada. Pe vremea E46-lui nu prea era asa. Cand vedeai un M, apai era, nu ca acum, trebuie sa faci 2 integrale plus o matrice sau sa fii cunoscator ca sa iti dai seama. Insa asta e valabil global, BMW fiind doar un exemplu.

Discutia o putem purta pana la anul, nu scriu aici ca sa conving pe cineva sa faca asa cum vreau eu, asa ca repet (intr-un alt mod, dar cum am scris si in lungul mesaj de mai sus): pentru strada, pentru mers oarecum normal, pentru cine si-a luat masina din pura pasiune pentru marca, pentru emblema de M cu tot ce inseamna ea, etc, acele mirifice discuri perforate sunt bune, perfecte, cum vrei tu sa le spui. Insa, daca se exagereaza cu o iesire pe circuit sau cine stie in ce alt mod... ca sa nu spui ca sunt carcotas, cauta pe net orice varianta de M cunoscuta de tine (M2, M3, M4, etc) impreuna cu “rotor crack” sau orice fel de sintagma care te duce cu gandul la fisuri in discuri. Poate asa vei intelege ce zic. Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ci doar sa inteleaga lumea ce se intampla la nivel de frane. Sau sa o luam altfel: cine produce sistemul de franare de pe ultimele M-uri? Vezi ce variante ai din partea respectivului producator. Ideea e ca, cred ca un maxim de 1% foloseste masina aia si pe circuit astfel incat sa rupa franele in doua. Sau... de ce marii producatori de sisteme performante de franare (PFC, ApRacing, Brembo, etc, cand e vorba de performanta, termenul de “perforat” nu mai exista (fie ca e vorba de aliaj sau de compozit)?

Personal, va sugerez sa va ganditi doar ca ati luat o limuzina de clasa mica/medie cu veleitati sportive, o masina care se vrea pe podium in clasa ei. Pentru ca are puterea pe care o are, nu se poate sa aiba o suspensie moale, nu se poate sa aiba frane mici si ieftine, cum nu are cum sa aiba roti mici cu balon mare si tot asa...

Sunt foarte multe de zis, dar ma opresc aici.

In unele afirmatii observ ca nu m-am facut inteles (posibil sa fie greseala mea) dar ma opresc si aici pentru ca observ (poate nu in totalitate, dar cel putin la cald) ca... “pam-pam”.

Uneori diferenta o face si cativa centimetri, iar cand vorbim de M, spunem viteza si performanta - si nu stiu daca Textarurile alea care scartaie uneori sunt problema...

Edited by zyx13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.