Jump to content

325 XI E46 consum ulei + miros urat la franare


Recommended Posts

Salutare forumisti,

 

 

E46 325 XI, automat, fabricatie 2000, 130 000 km.

 

 

Sunt cateva simptome pe care le asociez cu aceeasi problema, fara sa ma pricep prea mult. Este posibil sa gresesc si sa fie probleme diferite. Iata ce se intampla:

 

1. Consuma sau pierde ulei. ~1 litru la 1000 km. Nu se vad scurgeri totusi si nici nu scoate fum.

 

2. Miros. Din cand in cand, cand calc frana, vine un miros foarte puternic si foarte urat, gen ulei ars. (Nu este miros de ferodou.) As zice ca se intampla mai des dupa ce completez cu ulei. La drum intins nu se intampla la fel. In schimb daca merg cu geamul deschis, cam miroase in continuu dar nu foarte rau. O parere auzita ar fi ca pierde ulei care ajunge pe scut si la frana trece pe toba, de unde mirosul. Dar nu prea ma convinge teoria asta.

 

3. Tremura un pic la relanti cand e motorul rece. Ultima oara cand am pornit dupa cateva zile, mi s-a oprit motorul in mers. Am repornit si a ramas aprins becul Emission Control Lamp. Am mai mers cateva sute de metri dar abia tragea motorul. Am repornit si totul a fost ok apoi.

 

 

As avea nevoie de ceva sfaturi si mai ales cum sa explic mecanicului ce se intampla. Am un mecanic bunicel dar pe probleme punctuale, unde este rapid si eficient.

In afara problemelor de mai sus, masina merge foarte bine. La drum intins trage de rupe.

 

 

Multumesc celor care isi rup din timpul lor sa citeasca povestea mea.

Link to comment
Share on other sites

1 litru la 1000km nu e absolut teribil.

cel mai bine vezi daca iti consuma ulei pornind dimineata (sa fie si putin frig) la rece si uitandu-te la esapament. daca nu poti sa iei pe cineva cu tine, monteaza tu telefonul sa prinda tevile de esapament si da drumu la filmare.

daca vezi pufuri de fum albastru atunci iti papa niste ulei. poti sa-i faci un test de compresie dar de obicei nu din cauza segmentilor iti consuma ulei, ci din cauza simeringurilor supapelor. sunt diversi baieti care le schimba fara demontarea chiulasei, costu' undeva la 5-600 ron.

 

cu privire la 2., verifica pe chiulasa imprejurul capacului de la tacheti, e ft comun sa-ti piarda ulei pe acolo si parte din el sa ajunga pe galeria de evacuare incinsa si sa-ti miroasa a ulei ars. de fapt cu verificarea asta as porni, e de departe cea mai comuna problema. daca iti ardea ulei si iesea pe evacuare nu il simteai, la drum, la viteza, cu geamul deschis. cel mai probabil e ulei scurs pe ceva incins, de obicei galeria de evacuare.

 

3 ma duce cu gandul la posibile probleme cu semnalul de la senzorul de pozitie vilbrochen respectiv axe cu came. n-ar strica o diagnoza.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Multumesc drujbex pentru raspuns. O sa verific fumul la pornire si cam atat. Pentru restul merg la mecanic. Posibil sa il contactez chiar pe Florin de aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/page__st__840

 

Chestia mai ciudata cu consumul de ulei e ca s-a aprins prima data becul dupa 5000 km de la schimbul de ulei. Si apoi la fiecare cateva sute de km iar eu adaugam cateva sute de ml. Considerand ca e o problema, as vrea sa o rezolv.

 

Dar cel mai deranjant e mirosul de ulei ars! Si tot interiorul masinii a prins acelasi miros...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.