Jump to content

revizie cutie automata ZF 8HP


maxgs22

Recommended Posts

Ține de fiecare dintre noi să accepte sau nu diversele servicii oferite. Oferta e destul de mare pe piață. E normal ca și service-urile respective să se adapteze oarecum la cerere.

 

Pe mulți inițial nu i-a interesat ce ulei se pune, ce baie se pune...etc, dar ușor ușor sper să ne mai revenim, să ne interesăm corect înainte și să refuzăm dacă ceva ni se pare în neregulă.

Dacă oamenii vor veni cu pretenții și nu vor mai călca pe la service X și Y pentru că e dezastru, atunci vor schimba foaia dacă vor să mai existe respectivele ateliere. Dacă cerințele de calitate ale noastre sunt mici și primează doar suma de bani cerută în detrimentul calității, nu au de ce să schimbe ceva respectivii.

 

În orice caz, asta nu face ca uleiul să fie rezistent la infinit.

 

Și totuși, un sfat gen, eu am ajuns la 180000 și nu am schimbat nimic, totul e în regulă, ca apoi să zici că vei da mașina după ce iese din garanție nu e chiar corect. E ca și când ai zice, mă duc să dau autogol că oricum mă las de fotbal după momentul ăsta.

 

Nu toți își permit să schimbe mașinile des, mulți colegi abia își iau mașinile pe la 180000, iar atunci o întreținere corectă face viața mult mai liniștită, pentru că ei trebuie să reziste cu mașinile astea mai multă vreme.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Credeti ca BMW-urile aduse din Germania la 3-400k au uleiul schimbat la cutie? NU.Si totusi ajung la noi in stare buna de functionare. E drept ca dupa 1-2 ani incep sa cada dar asta doar in urma reviziilor facute la service-urile di Romania.Zicea un coleg mai sus ca avea uleiul in grup negru dupa doar 5k...eu cred /banuiesc ca era negru de la inceput.

Motorul N47 il regasim si pe unele modele de Toyota....ati auzit sa pice distributia? Eu nu. Conteaza foarte mult unde se face revizia. Mecanicul trebuie sa recomande ce are nevoie masina nu ce stie el sa faca.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Credeti ca BMW-urile aduse din Germania la 3-400k au uleiul schimbat la cutie? NU.Si totusi ajung la noi in stare buna de functionare. E drept ca dupa 1-2 ani incep sa cada dar asta doar in urma reviziilor facute la service-urile di Romania.Zicea un coleg mai sus ca avea uleiul in grup negru dupa doar 5k...eu cred /banuiesc ca era negru de la inceput.

Motorul N47 il regasim si pe unele modele de Toyota....ati auzit sa pice distributia? Eu nu. Conteaza foarte mult unde se face revizia. Mecanicul trebuie sa recomande ce are nevoie masina nu ce stie el sa faca.

 

Toyota NU monteaza motorul N47 si din acest motiv nu au probleme cu distributia.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Masina are garantie de fabrica fara limita de chilometri. Daca BMW imi indica si schimb de ulei la cutie cu siguranta o faceam. Estimez sa tin masina pana la 250k.

 

Eu nu am auzit de garantie fara limita de km. Stiu ca orice garanteaza ei este in limita a 200k km. Nu ar fi rau sa arunci o privire pe garantie sa nu incurci sa te trezesti cu niste cheltuieli in plus.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ține de fiecare dintre noi sĂŁ accepte sau nu diversele servicii oferite. Oferta e destul de mare pe piațĂŁ. E normal ca și service-urile respective sĂŁ se adapteze oarecum la cerere.

 

Pe mulți inițial nu i-a interesat ce ulei se pune, ce baie se pune...etc, dar ușor ușor sper sĂŁ ne mai revenim, sĂŁ ne interesĂŁm corect ĂŽnainte și sĂŁ refuzĂŁm dacĂŁ ceva ni se pare ĂŽn neregulĂŁ.

DacĂŁ oamenii vor veni cu pretenții și nu vor mai cĂŁlca pe la service X și Y pentru cĂŁ e dezastru, atunci vor schimba foaia dacĂŁ vor sĂŁ mai existe respectivele ateliere. DacĂŁ cerințele de calitate ale noastre sunt mici și primeazĂŁ doar suma de bani cerutĂŁ ĂŽn detrimentul calitĂŁții, nu au de ce sĂŁ schimbe ceva respectivii.

 

Ăn orice caz, asta nu face ca uleiul sĂŁ fie rezistent la infinit.

 

Și totuși, un sfat gen, eu am ajuns la 180000 și nu am schimbat nimic, totul e ĂŽn regulĂŁ, ca apoi sĂŁ zici cĂŁ vei da mașina dupĂŁ ce iese din garanție nu e chiar corect. E ca și când ai zice, mĂŁ duc sĂŁ dau autogol cĂŁ oricum mĂŁ las de fotbal dupĂŁ momentul ĂŁsta.

 

Nu toți ĂŽși permit sĂŁ schimbe mașinile des, mulți colegi abia ĂŽși iau mașinile pe la 180000, iar atunci o ĂŽntreținere corectĂŁ face viața mult mai liniștitĂŁ, pentru cĂŁ ei trebuie sĂŁ reziste cu mașinile astea mai multĂŁ vreme.

 

Subiectul este daca schimbam uleiul la cutie si la cati km.

Poate eu am rationamente gresite...atunci sa inteleg ca cei de la Automobile Bavaria au o problema si nu vor sa incaseze de la mine 500 euro pentru un eventual schimb de ulei sau mai multe.....credeti ca ei au aflat ca ma las de fotbal?

Eu nu cred.....dar sant sigur ca service-urile specializate in schimbat uleiuri la cutii si grupuri recomanda asta cat mai des ...doar asa fac ei banuti.

Poate gresesc dar cei care citesc acest topic sa hotarasca ce e mai bine pentru ei si BMW-urile lor dupa ce vor afla mai multe pareri.Eu asa cred asa ma pronunt.

Multumesc. Si scuze eventual.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Poate cei de la Automobile Bavaria nu au voie sa recunoascĂŁ și sa promoveze ceva ĂŽmpotriva lor, adica acel ulei life time din cutia de viteze, dacĂŁ așa a fost declarat de ei,..... dar asta nu ĂŽnseamnĂŁ ca un ulei ĂŽși pĂŁstreazĂŁ proprietĂŁțile sale 100 de ani, este de domeniul SF, cat ar fi de calitativ tot intervine uzura si ĂŽmbĂŁtrânirea.. sa fim serioși
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Durata de viata a unei masini este de maxim 20 ani. Cu siguranta in perioada aceasta vor aparea scurgeri sau disfunctii la cutie deci se va interveni inclusiv cu schimb de ulei. Dar sa schimbi la o masina de cativa ani uleiul la o cutie pe care inginerii de la BMW au scris ca nu necesita mi se pare gresit. Inainte am avut un E39 la care am schimbat uleiul la cutie doar o data in 8 ani pentru ca avea pierderi dar la grup nu s-a intervenit niciodata si mergea perfect cand am vandut-o. Am folosit-o 8 ani zi de zi si am facut cu ea aproape 300k. Cred ca asta e motivul pentru care acum conduc tot BMW.Drumuri bune!
  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Păi aici e și diferența. Puterea a crescut, la fel și cerințele pentru nivel de poluare, nivel de zgomot...etc. Nu are rost comparația cu E39. Trebuie să accepți că lucrurile nu mai sunt așa.

 

Aici e greșeala capitală: "Lifetime" - am zis chiar în topicul ăsta ce înseamnă. 20 de ani în niciun caz dacă întrebi BMW, care se gândește doar la primul proprietar.

 

https://www.youtube.com/watch?v=D0f3AYoE3cI&lis=

Edited by deeJayOg
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutari, exista cumva vreun service unde sa se verifice și dacă este nevoie de update de soft la cutie înainte sau după schimbul de ulei?

Ma interesează pentru un BMWF10 Xdrive.

 

Am fost astazi la APB Service, la recomandarea unui prieten, si am facut schimbul de ulei la cutie, cu piese OEM BMW (ulei, baie de ulei, garnituri), si schimbul de ulei la cutia de transfer.

Legat de service, numai cuvinte de lauda, am stat de vb cu proprietarul, mi-a facut si o dignoza completa gratuita, a iesit si cu masina in teste dupa schimb si s-au comportat exemplar.

In schimb, mi-a spus sa nu ii fac readaptare pentru ca nu este nevoie, cutia schimband ok, si nici update de soft nu a vrut sa imi faca, spunand ca ar fi mai bine sa il fac la BMW, daca consider eu acest lucru, doar ca el nu recomanda.

Cu update-ul de soft explicatia a fost ca a patit sa apara probleme si ca lumea nu accepta ca pot fi module stricate la masina care sa blocheze procesul si nici nu vor sa semneze ca il fac pe proprie raspundere, asa ca nu vrea sa mai faca deloc, decat daca este ceva strict necesar, sau la module izolate.

Edited by Catalin.ileana
Link to comment
Share on other sites

Poate la masinile fabricatie 2020, nu cred ca se refera la alea mai vechi, la alea se aplica regulile vechi.

 

E posibil insa acolo apar cutiile de la 5 pana la 9 trepte. Nu cred ca se mai fabrica in 5 trepte de ceva ani, deci se pare ca e aplicabil pentru toate...

Alta informatie pe care o am de la reprezentanta BMW, citez:

" Acum schimbam o flota de BMW X5, unele dintre ele cu peste 400.000km, fara vreo revizie facuta la cutia de viteze!"

 

Eu maine dimineata ma duc sa fac revizia la Bforce, metoda gravitationala, promotia de 1300 RON. Doar ca sa stau linistit :)

Link to comment
Share on other sites

E posibil insa acolo apar cutiile de la 5 pana la 9 trepte. Nu cred ca se mai fabrica in 5 trepte de ceva ani, deci se pare ca e aplicabil pentru toate...

Alta informatie pe care o am de la reprezentanta BMW, citez:

" Acum schimbam o flota de BMW X5, unele dintre ele cu peste 400.000km, fara vreo revizie facuta la cutia de viteze!"

 

Eu maine dimineata ma duc sa fac revizia la Bforce, metoda gravitationala, promotia de 1300 RON. Doar ca sa stau linistit :)

 

Cea de 1300 am ĂŽnțeles ca nu este cu ulei bmw, cel pe care deja ĂŽl ai in cutie, nici baie OEM bmw, este ok asa?

Edited by Catalin.ileana
Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 variante la ei, ambele cu ulei si baie ZF.

Prima este cea la 1300 lei in care intre 6-7 litrii de ulei si se face gravitational (asa cum recomanda ZF)

A 2-a este cu pompa flush si se schimba toti cei 11 litrii - costul undeva la 2000 de lei.

 

Uleiul ZF (cel verde) este echivalentul celui BMW atf3+, care din filmulete pare a fi tot verde, nicidecum rosu.

Uitati un filmulet facut de cei de la ZF care se iau de BMW pentru minciunica cu uleiul life-time. Poate este si propaganda la mijloc, ca sa isi vanda ei piese after-market, insa tind sa ii cred pe ei, nu pe BMW.

 

Va tin la curent maine dupa ce fac schimnul, sa vad cum se comporta masina.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 variante la ei, ambele cu ulei si baie ZF.

Prima este cea la 1300 lei in care intre 6-7 litrii de ulei si se face gravitational (asa cum recomanda ZF)

A 2-a este cu pompa flush si se schimba toti cei 11 litrii - costul undeva la 2000 de lei.

 

Uleiul ZF (cel verde) este echivalentul celui BMW atf3+, care din filmulete pare a fi tot verde, nicidecum rosu.

Uitati un filmulet facut de cei de la ZF care se iau de BMW pentru minciunica cu uleiul life-time. Poate este si propaganda la mijloc, ca sa isi vanda ei piese after-market, insa tind sa ii cred pe ei, nu pe BMW.

 

Va tin la curent maine dupa ce fac schimnul, sa vad cum se comporta masina.

cred ca mai repede ZF isi protejeaza numele si firma si arata ca sunt in contradictie cu politicile de marketing BMW . Un schimb de ulei la 100 k km probabil le-ar scadea nr de vanzari cutii rmfd ....jenant pt BMW sa intretina aceleasi idei cand e cu totul alta informatie . Probabil nu vor sa recunoasca , daca au mers asa ani

Edited by Myx
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 variante la ei, ambele cu ulei si baie ZF.

Prima este cea la 1300 lei in care intre 6-7 litrii de ulei si se face gravitational (asa cum recomanda ZF)

A 2-a este cu pompa flush si se schimba toti cei 11 litrii - costul undeva la 2000 de lei.

 

Uleiul ZF (cel verde) este echivalentul celui BMW atf3+, care din filmulete pare a fi tot verde, nicidecum rosu.

Uitati un filmulet facut de cei de la ZF care se iau de BMW pentru minciunica cu uleiul life-time. Poate este si propaganda la mijloc, ca sa isi vanda ei piese after-market, insa tind sa ii cred pe ei, nu pe BMW.

 

Va tin la curent maine dupa ce fac schimnul, sa vad cum se comporta masina.

 

Eu, inainte sa ma duc sa fac revizia la APB am sunat si la Srv.Team care mi-au spus ca au si ei Pachet ZF cu 1300, dar ca il recomanda pe cel BMW de 2300. Dar sincer, cred ca orice schimb ai face, tot e benefic in cele din urma.

Ieri, am vazut ce se afla pe magnetii din baie, ceea ce ma duce cu gandul ca la fel de imbacsit este si filtru care este integrat in baia de ulei.

Edited by Catalin.ileana
Link to comment
Share on other sites

cred ca mai repede ZF isi protejeaza numele si firma si arata ca sunt in contradictie cu politicile de marketing BMW . Un schimb de ulei la 100 k km probabil le-ar scadea nr de vanzari cutii rmfd ....jenant pt BMW sa intretina aceleasi idei cand e cu totul alta informatie . Probabil nu vor sa recunoasca , daca au mers asa ani

 

Saaaaau, fĂŁcând constant studii de piațĂŁ (ceea ce face orice companie sĂŁnĂŁtoasĂŁ la cap) au realizat și ei cĂŁ o mai pot lungi cu noile uleiuri sintetice. PânĂŁ la urmĂŁ și uleiurile evolueazĂŁ ĂŽn timp. Cutille sunt toate ĂŽn listĂŁ vĂŁd, chiar și cele vechi.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La fostul E60 am schimbat uleiul la 300k; nu fusese schimbat niciodata, nu era super negru si nici nu miroasea a ars, cutia schimba f bine inainte dar si dupa schimb.

Chiar sunt cateva persoane aici pe forum care sustineau ca nu au schimbat uleiul nici dupa 500k si cutia schimba ok in continuare.

Edited by DJ Allexinno
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare.

Am revenit dupa ce am facut schimbul astazi la Bforce (metoda gravitationala, schimbat 6 litrii) si am urmatoarele precizari:

 

- Uleiul existent in cutie este tot de culoare verde inchis, ca cel ZF cu care s-a facut revizia. Am stat special langa masina, fiind curios de afirmatia colegului de pe forum cum ca uleiul este rosiatic.

- La ce 125.000 km in 4 ani, uleiul existent in cutie era foarte ok. A trebuit sa ma conving pe banii mei insa la urmatoarea masina nu o sa mai schimb uleiul. Din punctul meu de vedere este pierdere de timp si de bani. Mai bine schimbi preventiv distributia decat sa faci acest schimb de ulei in cutie. Repet, parere strict personala insa bazata pe ce am observat la masina mea!

 

Cat despre cei de la Bforce am si bune si rele:

 

Bune:

- destul de profi (au efectuat operatiunile exact cum au precizat de la inceput). Nu sunt genul de mecanici cu care sa stai de vorba si de la care sa aflii lucruri insa nu pot zice ca nu au fost ok.

- au efectuat o serie de verificari extra fata de schimbul uleiului (placute frana, antigel, adblue, testare articulatii, etc)

 

Rele:

- am fost pus sa semnez un acord prin care ei nu isi asuma nimic daca se intampla ceva cu cutia in urma schimbului de ulei, pentru ca am peste 100.000km fara sa fi schimbat uleiul.

Evident ca am intrebat de unde vin cu aberatia asta ca trebuia sa schimb uleiul pana in 100.000km si mi-au raspuns ca informatia asta este pe site-ul bmw. Evident ca nu au putut dovedi ineptia, mai mult le-am arat ca insusi producatorul recomanda schimbul dupa cei 150.000km, acel pdf atasat ieri.

Raspunsul lor a fost : daaa.... parca era ceva intre 80000 si 120000. Daca va pun sa semnati asa ceva, sa nu o faceti, nu au nici un drept!

- acelasi consilier care mi-a dat acordul de mai sus la semnat mi-a spus ca motorizarea pe care o am (40d) o sa pice mai mult ca sigut in jur de 200.000km ca nu stiu ce se intampla cu pistoanele. Cea cu o turbina e ok, la fel si cea cu 3 turbine. Asta cu 2 cica e mai fortata :). I-am raspuns ca ii multumesc pentru informatie

- tot el a zis ca ar fi bine sa schimb distributia acum, nu la 200.000 cand o schimba toti, pentru ca au ei o gramada de masini cu motor ca al meu carora le-a sarit lantul si a stricat motorul. Si chiar daca nu se aude nimic acum in functionarea motorului, nu inseamna ca lantul nu este slabit. costul schimbului de distributie 5500 de lei :)

 

Acum trageti si voi concluziile. Eu sunt de parere ca toti sunt din acelasi aluat si ca trebuie sa ne informam cat mai mult inainte sa le calcam pragul , altfel riscam sa fim pacaliti.

Seara buna!

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.