Jump to content

revizie cutie automata ZF 8HP


maxgs22

Recommended Posts

Salutare.

Am revenit dupa ce am facut schimbul astazi la Bforce (metoda gravitationala, schimbat 6 litrii) si am urmatoarele precizari:

 

- Uleiul existent in cutie este tot de culoare verde inchis, ca cel ZF cu care s-a facut revizia. Am stat special langa masina, fiind curios de afirmatia colegului de pe forum cum ca uleiul este rosiatic.

- La ce 125.000 km in 4 ani, uleiul existent in cutie era foarte ok. A trebuit sa ma conving pe banii mei insa la urmatoarea masina nu o sa mai schimb uleiul. Din punctul meu de vedere este pierdere de timp si de bani. Mai bine schimbi preventiv distributia decat sa faci acest schimb de ulei in cutie. Repet, parere strict personala insa bazata pe ce am observat la masina mea!

 

Cat despre cei de la Bforce am si bune si rele:

 

Bune:

- destul de profi (au efectuat operatiunile exact cum au precizat de la inceput). Nu sunt genul de mecanici cu care sa stai de vorba si de la care sa aflii lucruri insa nu pot zice ca nu au fost ok.

- au efectuat o serie de verificari extra fata de schimbul uleiului (placute frana, antigel, adblue, testare articulatii, etc)

 

Rele:

- am fost pus sa semnez un acord prin care ei nu isi asuma nimic daca se intampla ceva cu cutia in urma schimbului de ulei, pentru ca am peste 100.000km fara sa fi schimbat uleiul.

Evident ca am intrebat de unde vin cu aberatia asta ca trebuia sa schimb uleiul pana in 100.000km si mi-au raspuns ca informatia asta este pe site-ul bmw. Evident ca nu au putut dovedi ineptia, mai mult le-am arat ca insusi producatorul recomanda schimbul dupa cei 150.000km, acel pdf atasat ieri.

Raspunsul lor a fost : daaa.... parca era ceva intre 80000 si 120000. Daca va pun sa semnati asa ceva, sa nu o faceti, nu au nici un drept!

- acelasi consilier care mi-a dat acordul de mai sus la semnat mi-a spus ca motorizarea pe care o am (40d) o sa pice mai mult ca sigut in jur de 200.000km ca nu stiu ce se intampla cu pistoanele. Cea cu o turbina e ok, la fel si cea cu 3 turbine. Asta cu 2 cica e mai fortata :). I-am raspuns ca ii multumesc pentru informatie

- tot el a zis ca ar fi bine sa schimb distributia acum, nu la 200.000 cand o schimba toti, pentru ca au ei o gramada de masini cu motor ca al meu carora le-a sarit lantul si a stricat motorul. Si chiar daca nu se aude nimic acum in functionarea motorului, nu inseamna ca lantul nu este slabit. costul schimbului de distributie 5500 de lei :)

 

Acum trageti si voi concluziile. Eu sunt de parere ca toti sunt din acelasi aluat si ca trebuie sa ne informam cat mai mult inainte sa le calcam pragul , altfel riscam sa fim pacaliti.

Seara buna!

 

Multumim pentru detalii.

Este stiut faptul ca acesti pseudo-mecanici nu stiu decat sa faca montaj/ demontaj piese si recomanda cu caldura acest lucru pentru bani.

Trist este ca si alti chibiti achieseaza la opinia lor "tehnica".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu de ce se așteaptă toată lumea să vadă uleiul negru. Dacă e negru e destul de nasoală situația. Dacă cutia merge ok nu ar avea de ce să ajungă așa.

 

https://www.sunautoservice.com/what-your-transmission-fluid-color-means/

 

ZF Lifeguard ATF este verde. Majoritatea sunt roșiatice așa, de aia se așteaptă lumea la culoarea asta probabil.

 

 

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare.

Am revenit dupa ce am facut schimbul astazi la Bforce (metoda gravitationala, schimbat 6 litrii) si am urmatoarele precizari:

 

- Uleiul existent in cutie este tot de culoare verde inchis, ca cel ZF cu care s-a facut revizia. Am stat special langa masina, fiind curios de afirmatia colegului de pe forum cum ca uleiul este rosiatic.

- La ce 125.000 km in 4 ani, uleiul existent in cutie era foarte ok. A trebuit sa ma conving pe banii mei insa la urmatoarea masina nu o sa mai schimb uleiul. Din punctul meu de vedere este pierdere de timp si de bani. Mai bine schimbi preventiv distributia decat sa faci acest schimb de ulei in cutie. Repet, parere strict personala insa bazata pe ce am observat la masina mea!

 

Cat despre cei de la Bforce am si bune si rele:

 

Bune:

- destul de profi (au efectuat operatiunile exact cum au precizat de la inceput). Nu sunt genul de mecanici cu care sa stai de vorba si de la care sa aflii lucruri insa nu pot zice ca nu au fost ok.

- au efectuat o serie de verificari extra fata de schimbul uleiului (placute frana, antigel, adblue, testare articulatii, etc)

 

Rele:

- am fost pus sa semnez un acord prin care ei nu isi asuma nimic daca se intampla ceva cu cutia in urma schimbului de ulei, pentru ca am peste 100.000km fara sa fi schimbat uleiul.

Evident ca am intrebat de unde vin cu aberatia asta ca trebuia sa schimb uleiul pana in 100.000km si mi-au raspuns ca informatia asta este pe site-ul bmw. Evident ca nu au putut dovedi ineptia, mai mult le-am arat ca insusi producatorul recomanda schimbul dupa cei 150.000km, acel pdf atasat ieri.

Raspunsul lor a fost : daaa.... parca era ceva intre 80000 si 120000. Daca va pun sa semnati asa ceva, sa nu o faceti, nu au nici un drept!

- acelasi consilier care mi-a dat acordul de mai sus la semnat mi-a spus ca motorizarea pe care o am (40d) o sa pice mai mult ca sigut in jur de 200.000km ca nu stiu ce se intampla cu pistoanele. Cea cu o turbina e ok, la fel si cea cu 3 turbine. Asta cu 2 cica e mai fortata :). I-am raspuns ca ii multumesc pentru informatie

- tot el a zis ca ar fi bine sa schimb distributia acum, nu la 200.000 cand o schimba toti, pentru ca au ei o gramada de masini cu motor ca al meu carora le-a sarit lantul si a stricat motorul. Si chiar daca nu se aude nimic acum in functionarea motorului, nu inseamna ca lantul nu este slabit. costul schimbului de distributie 5500 de lei :)

 

Acum trageti si voi concluziile. Eu sunt de parere ca toti sunt din acelasi aluat si ca trebuie sa ne informam cat mai mult inainte sa le calcam pragul , altfel riscam sa fim pacaliti.

Seara buna!

 

Salut! Cum se comporta cutia dupa schimb?Banuiesc ca nu ti-au resetat adaptarile, nu?

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am schimbat si eu cu aproximativ 1300 ron. Kitul a fost 939 Ron pe zf si manopera 400 ron pentru schimbul gravitational la mecanicul in care am incredere. Am facut 12k km de atunci si cutia merge perfext.

Salutare,

Imi poti recomanda si mie mecanicul tau prin PM?

As vrea sa fac si eu un schimb de ulei la cutie pentru un F10.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor. Miercuri urmeaza sa'i fac si eu schimbul in cutie la al meu 420d Rwd la un service Bmw in Bt. Mi s'a transmis ca folosesc filtrul Zf si ulei Ravenol. Ceva pareri/sfaturi?

Asa suna o postare de'a lor pentru acelasi model :

 

"BMW Seria 4 F36

An Fab : 2015

Tip cutie : 8Hp

 

Schimb complet de Ulei si Filtru Hidraulic ZF la Cutia de Viteze AutomatĂŁ , aceastĂŁ operatiune include spalĂŁlarea ĂŽntregului traseu ( Cutie Viteze , Radiator RĂŁcire Ulei, Convertizor , Conducte ) Sâ˘i schimbul dinamic al uleiului .

Schimbul de ulei a fost realizat cu aparatul ATF PROFESSIONAL LINE".

 

Nu stiu ce sa zic despre adaptari, voi vedea la fata locului ce recomandari au. Sper sa fie totul in regula dupa aceasta actiune. Revin cu un rezultat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by joHnsvro
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor. Miercuri urmeaza sa'i fac si eu schimbul in cutie la al meu 420d Rwd la un service Bmw in Bt. Mi s'a transmis ca folosesc filtrul Zf si ulei Ravenol. Ceva pareri/sfaturi?

Asa suna o postare de'a lor pentru acelasi model :

 

"BMW Seria 4 F36

An Fab : 2015

Tip cutie : 8Hp

 

Schimb complet de Ulei si Filtru Hidraulic ZF la Cutia de Viteze AutomatĂŁ , aceastĂŁ operatiune include spalĂŁlarea ĂŽntregului traseu ( Cutie Viteze , Radiator RĂŁcire Ulei, Convertizor , Conducte ) Sâ˘i schimbul dinamic al uleiului .

Schimbul de ulei a fost realizat cu aparatul ATF PROFESSIONAL LINE".

 

Nu stiu ce sa zic despre adaptari, voi vedea la fata locului ce recomandari au. Sper sa fie totul in regula dupa aceasta actiune. Revin cu un rezultat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

dar care e diferenta la pret de te tenteaza ravenol , in cazul meu Ravenol costa cu 30 ron mai ieftin per L , deci la un flush total e vb de 300 ron

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare.

Am revenit dupa ce am facut schimbul astazi la Bforce (metoda gravitationala, schimbat 6 litrii) si am urmatoarele precizari:

 

- Uleiul existent in cutie este tot de culoare verde inchis, ca cel ZF cu care s-a facut revizia. Am stat special langa masina, fiind curios de afirmatia colegului de pe forum cum ca uleiul este rosiatic.

- La ce 125.000 km in 4 ani, uleiul existent in cutie era foarte ok. A trebuit sa ma conving pe banii mei insa la urmatoarea masina nu o sa mai schimb uleiul. Din punctul meu de vedere este pierdere de timp si de bani. Mai bine schimbi preventiv distributia decat sa faci acest schimb de ulei in cutie. Repet, parere strict personala insa bazata pe ce am observat la masina mea!

 

Cat despre cei de la Bforce am si bune si rele:

 

Bune:

- destul de profi (au efectuat operatiunile exact cum au precizat de la inceput). Nu sunt genul de mecanici cu care sa stai de vorba si de la care sa aflii lucruri insa nu pot zice ca nu au fost ok.

- au efectuat o serie de verificari extra fata de schimbul uleiului (placute frana, antigel, adblue, testare articulatii, etc)

 

Rele:

- am fost pus sa semnez un acord prin care ei nu isi asuma nimic daca se intampla ceva cu cutia in urma schimbului de ulei, pentru ca am peste 100.000km fara sa fi schimbat uleiul.

Evident ca am intrebat de unde vin cu aberatia asta ca trebuia sa schimb uleiul pana in 100.000km si mi-au raspuns ca informatia asta este pe site-ul bmw. Evident ca nu au putut dovedi ineptia, mai mult le-am arat ca insusi producatorul recomanda schimbul dupa cei 150.000km, acel pdf atasat ieri.

Raspunsul lor a fost : daaa.... parca era ceva intre 80000 si 120000. Daca va pun sa semnati asa ceva, sa nu o faceti, nu au nici un drept!

- acelasi consilier care mi-a dat acordul de mai sus la semnat mi-a spus ca motorizarea pe care o am (40d) o sa pice mai mult ca sigut in jur de 200.000km ca nu stiu ce se intampla cu pistoanele. Cea cu o turbina e ok, la fel si cea cu 3 turbine. Asta cu 2 cica e mai fortata :). I-am raspuns ca ii multumesc pentru informatie

- tot el a zis ca ar fi bine sa schimb distributia acum, nu la 200.000 cand o schimba toti, pentru ca au ei o gramada de masini cu motor ca al meu carora le-a sarit lantul si a stricat motorul. Si chiar daca nu se aude nimic acum in functionarea motorului, nu inseamna ca lantul nu este slabit. costul schimbului de distributie 5500 de lei :)

 

Acum trageti si voi concluziile. Eu sunt de parere ca toti sunt din acelasi aluat si ca trebuie sa ne informam cat mai mult inainte sa le calcam pragul , altfel riscam sa fim pacaliti.

Seara buna!

 

Salut,

 

cum se comporta masina dupa cateva luni de la schimb?

Ceva de mentionat?

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am facut azi revizie la cva, la Automatico.

 

Schimbul s-a facut prin metoda gravitationala, cu piese ZF. Au intrat vreo 6L ulei. Pret total 1700Lei.

Desi la bforce era mai ieftin (1400Lei), am ales Automatico pentru ca am avut mai multa incredere in ei dupa ce m-am documentat mai bine.

 

Interesant e ca masina desi are 160k km si nu a fost schimbat niciodata, uleiul vechi inca era ok, nu era foarte innegrit, si inca se putea observa transparenta. Probabil e important sa mentionez ca in proportie de 90% masina a mers doar extraurban.

 

In schimb, acum schimba mai lin treptele. Si nu e placebo. Am stat sa analizez cu atentie comportamentul masinii inainte de schimb, tocmai pentru a vedea daca e vreo schimbare. Daca inainte de schimb, imi dadeam seama cand schimba treptele 1-2-3, acum nu se mai simte nimic, daca nu as vedea acul de la turometru miscandu-se nici nu as realiza.

 

Pareri despre Automatico:

- Oamenii sunt profi, iti raspund cu rabdare la orice intrebare, nu sunt aroganti si lucreaza cu atentie.

- Poti asista la lucrare, si iti arata si ce s-a schimbat si cum arata

- Pretul mi se pare foarte ok, avand in vedere ca la ZF Faur cer 2450Lei pentru exact aceeasi metoda cu aceleasi piese.

 

Drumuri bune!

Edited by Claudiu F
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

deci ...se schimba , poti sa ne crezi :) partea buna e ca esti in perioada in care poti face schimbul gravitational , adica vor intra 6 l , baia de ulei si cam asta e , daca mai astepti pana la 150 + va trebui sa recurgi la schimbul total , cam asa e in procedura ZF . Daca vrei tu neaarat la reprezentanta sa fie un istoric acolo , ceri ce vrei sa faca si va ramane scris , daca vrei sa platesti mai putin - 40 % apelezi la un service cutii automate, gen Automatico Bucuresti , FAur bucuresti si rezolvi situatia , ai factura ai istoric :) . Eu asa am procedat si multi de aici . VEzi mai multe detalii pe topicul meu cu schimbul , procedura etc . Masina mea e la al doilea schimb de ulei cutie .

 

Salut ,ce inseamna schimb gravitational ??

unde pot gasi, sau vedea si eu procedura ZF sau ce recomanda constructorul de cutii automate. Este clar ca ce spune ZF ,nu bate deloc cu ce spune bmw. la ei ciclu de viata e 5 ani si pa..casare. Ori eu nu am luat masina pt life-timu lor, ci pt a o tine cat mai mult, cu reviziile necesare desigur.

Multumesc anticipat pt raspuns. 👍

Link to comment
Share on other sites

Am facut azi revizie la cva, la Automatico.

 

Schimbul s-a facut prin metoda gravitationala, cu piese ZF. Au intrat vreo 6L ulei. Pret total 1700Lei.

Desi la bforce era mai ieftin (1400Lei), am ales Automatico pentru ca am avut mai multa incredere in ei dupa ce m-am documentat mai bine.

 

Interesant e ca masina desi are 160k km si nu a fost schimbat niciodata, uleiul vechi inca era ok, nu era foarte innegrit, si inca se putea observa transparenta. Probabil e important sa mentionez ca in proportie de 90% masina a mers doar extraurban.

 

In schimb, acum schimba mai lin treptele. Si nu e placebo. Am stat sa analizez cu atentie comportamentul masinii inainte de schimb, tocmai pentru a vedea daca e vreo schimbare. Daca inainte de schimb, imi dadeam seama cand schimba treptele 1-2-3, acum nu se mai simte nimic, daca nu as vedea acul de la turometru miscandu-se nici nu as realiza.

 

Pareri despre Automatico:

- Oamenii sunt profi, iti raspund cu rabdare la orice intrebare, nu sunt aroganti si lucreaza cu atentie.

- Poti asista la lucrare, si iti arata si ce s-a schimbat si cum arata

- Pretul mi se pare foarte ok, avand in vedere ca la ZF Faur cer 2450Lei pentru exact aceeasi metoda cu aceleasi piese.

 

Drumuri bune!

 

La ZF Faur cer pretul ala pt ca fac probabil schimbul cu aparatul si folosesc 11L spaland si cutia. La Automatico ai platit aprox 900 lei kitul ZF ce include baie si 6 l ulei ( cam asta e pretul peste tot) si apoi 800 lei manopera si brandul. Acelasi lucru l-am facut si eu cu 1300 lei la service-ul specificat de tine mai jos. Cat despre incredere aceeasi garantie o ai la ambii. Ambii fac revizii de genul asta pe banda de vreo 10 ani, nu necesita prea multa carte daca respecti niste regului ale producatorului, care sunt sigur ca ambele service uri le respecta.

Dupa schimbare ulei nu prea ai ce sa vezi diferente daca cutia este buna si nu are probleme, decat f putin dimineata la rece , unde uleiul avand proprietati ok nu va mai fi asa mare uzura. Eu am resetat ulterior si adaptarile si intr-adevar dimineata schimba mai lin vitezele. Cutia nu avea probleme, insa in decelerare la treapta 2-1 mi se parea ca uneori o schimba cam brusc. Acum totul e ok.

Edited by jonnyy_b
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oirce ulei isi va pierde din proprietati inclusiv prin simpla trecere a timpului, nu neaparat prin lubrifierea unui mecanism la temperaturi inalte. E foarte usor de inteles de ce crapa motoare la 200.000km, din cauza reviziilor la 25.000km cu uleiuri "long-life", care de fapt dupa 15.000km sunt apa de ploaie. Vrei sa te tina grupurile, cutia de transfer si cutia de viteze? Schimbi uleiurile cand achizitionezi masina si la fiecare 100.000km dupa aceea si o sa vezi ca o sa fie bine. Daca nu...vezi tu ce si cum.

Ma surprinde uneori atitudinea oamenilor vizavi de aceste operatiuni si la spalatorie imi mai zice unul ca-s proaste X3-urile astea, ca le pica cutiile de transfer, distributiile, etc. Cutiile de transfer pica din cauza mentenantei dezastruoase sau inexistente, romanul de rand isi cumpara BMW de nu stiu cati ani vechime si se asteapta sa-l tina 200.000km fara probleme...cand unele masini in cauza au de 2x nr. asta de km deja. (nu pe bord bineinteles)

On-topic : Schimbat uleiurile din grupurile fata-spate, cutie de transfer si de viteze (+capacul baii de ulei) la 200.000km, acum am 275.000km si totul este super ok.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 8 months later...

Tocmai ce am cumpărat un g31 134k km, deși as putea sa mai aștept vreau sa i schimb uleiul în cutie. Dilema mea este dacă sa fac schimbul cu aparat sau gravitațional? 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, branevl said:

A 134 de mii poti sa si mai astepti, dar daca vrei sa ii faci,  la km astia relativ nu foarte multi as face doar gravitational.

Unlike BMW, which says the ZF 8HP has a “lifetime fill” and doesn't have a service interval, the other manufacturers and ZF themselves recommend a transmission fluid service every eight years or 50,000 to 75,000 miles.

Surse :  https://aftermarket.zf.com/app/controller/ti/download/Binary/22f16dae-c571-11ec-a2e7-00505690da53.pdf 

Ca conses prima data este recomandat sa se faca la 120 000 apoi din 80 000 in 80 000 de km . Sau evident daca nu faci numarul de km faci la numarul de ani. 

Da stiu ca sunt foarte multe masini care nu au facut niciodata, dar na e vorba de ce riscuri iti asumi, 400 euro un schimb de ulei sau 10000 euro o cutie noua.

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.