Jump to content

Senzor oxigen (lambda) BMW Alpina B7


Recommended Posts

Salutare, colegi!

Posed un Alpina B7 din 2006 (4.4 supercharged, 530 CP). De curând s-a aprins Check Engine, și când forțez accelerația ĂŽmi intrĂŁ ĂŽn Limp Mode. Am pus testerul, mi-a dat erorile din fotografia atașatĂŁ. Am dedus cĂŁ e defect senzorul de oxigen pre-catalitic, și am cumpĂŁrat unul potrivit pentru VIN-ul mașinii, fabricat de BOSCH. Stupoare: avea mufa mai micĂŁ decât cea de la senzorul de pe mașinĂŁ, deși forma și firele sunt identice. Am tĂŁiat firele și am pus mufa de la senzorul mașinii, am șters toate erorile, am mers cu mașina câțiva km. Când am pornit-o din nou, CEL s-a aprins iarĂŁși, și ĂŽmi dĂŁ aceleași erori.

Menționez cĂŁ pe caroserie, VIN-ul de BMW este tĂŁiat cu un X, și sub el este scris un VIN de Alpina. Dar toate piesele care le-am comandat pe VIN-ul de BMW s-au potrivit pânĂŁ acum.

Am ĂŽncercat și senzori de la dezmembrĂŁri, degeaba. Nu am curaj sĂŁ ĂŽntreb cât costĂŁ un senzor de Alpina B7 de la fabricant, de aceea apelez la cunoștințele și expertiza voastrĂŁ. Ce mĂŁ sfĂŁtuiți sĂŁ fac? Se pot anula din software senzorii ĂŁștia pre-catalitici? Oricum, ĂŽn cartea de identitate e trecutĂŁ ”non Euro”, deoarece ”specialiștii de la RAR” au zis cĂŁ ”e modificatĂŁ”, deși ĂŽn certificatul german e euro4.

VĂŁ mulțumesc anticipat pentru ajutor!

post-86072-0-90010600-1556871036_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[...]ĂŽn cartea de identitate e trecutĂŁ ”non Euro”, deoarece ”specialiștii de la RAR” au zis cĂŁ ”e modificatĂŁ”, deși ĂŽn certificatul german e euro4.[...]

Afirmatia de mai sus este foarte interesanta.

Desi este off-topic, te rog sa ne dai mai multe detalii despre cum a ajuns RAR la concluzia ca masina este non-Euro. Care sunt modificarile pe care le-au considerat neconforme cu Euro4?

Link to comment
Share on other sites

Afirmatia de mai sus este foarte interesanta.

Desi este off-topic, te rog sa ne dai mai multe detalii despre cum a ajuns RAR la concluzia ca masina este non-Euro. Care sunt modificarile pe care le-au considerat neconforme cu Euro4?

 

Deci, ĂŽn Brief-ul german și ĂŽn certificatul de ĂŽnmatriculare românesc, e scris exact așa: BMW Alpina B7. Mașina nu este modificatĂŁ de nimeni, este doar fabricatĂŁ de Alpina. Are numĂŁrul 116 din 170 fabricate ĂŽn total din aceastĂŁ gamĂŁ, și se poate regĂŁsi și pe site-ul Alpina. Când am ĂŽnmatriculat-o, ĂŽn afarĂŁ de faptul cĂŁ am așteptat 2 luni dupĂŁ cartea de identitate (nu aveau de la ce model sĂŁ copieze, presupun, pt cĂŁ mi-au spus cĂŁ nu mai e alta cu motor 4.4 și 390 kw ĂŽn România), când mi-au dat CIV am observat cĂŁ e trecutĂŁ non-euro. Nu m-a interesat prea tare treaba asta, pentru cĂŁ e ĂŽnmatriculatĂŁ pe persoanĂŁ cu handicap. Dar de ce sĂŁ faci asta, când ĂŽn actele ei originale e Euro4?

O sĂŁ pun o copie și dupĂŁ carte, sĂŁ vĂŁ edificați!

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa cauti si pe Denso, e tot aftermarket, dar la mine s-au potrivit.

Original poti face o intrebare, insa estimez un minim 400 euro. In ultima instanta poti lua original, insa doar daca esti sigur ca e de vina sonda de oxigen.

 

Senzorul original BMW costĂŁ 1800 lei, deci exact ce ai spus tu! De aia nu am curaj sĂŁ ĂŽntreb la Alpina, cĂŁ acolo sunt alte prețuri!

 

 

Eu zic sa lasi senzorul ala in pace, tu ai probleme cu VVT-ul pe bank-ul 1 (motorasul cel mai probabil). Du-te la cineva care se pricepe...

 

Ăn ordinea ĂŽn care am interpretat eu erorile, mĂŁ gândesc cĂŁ din cauza senzorului defect ECU dĂŁ comandĂŁ la VVT și pe urmĂŁ intrĂŁ ĂŽn limp-mode. Dar o sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ iau și un VVT de la dezmembrĂŁri, sĂŁ ĂŽncerc. Mulțumesc pentru sfat!

Link to comment
Share on other sites

Deci, ĂŽn Brief-ul german și ĂŽn certificatul de ĂŽnmatriculare românesc, e scris exact așa: BMW Alpina B7. Mașina nu este modificatĂŁ de nimeni, este doar fabricatĂŁ de Alpina. Are numĂŁrul 116 din 170 fabricate ĂŽn total din aceastĂŁ gamĂŁ, și se poate regĂŁsi și pe site-ul Alpina. Când am ĂŽnmatriculat-o, ĂŽn afarĂŁ de faptul cĂŁ am așteptat 2 luni dupĂŁ cartea de identitate (nu aveau de la ce model sĂŁ copieze, presupun, pt cĂŁ mi-au spus cĂŁ nu mai e alta cu motor 4.4 și 390 kw ĂŽn România), când mi-au dat CIV am observat cĂŁ e trecutĂŁ non-euro. Nu m-a interesat prea tare treaba asta, pentru cĂŁ e ĂŽnmatriculatĂŁ pe persoanĂŁ cu handicap. Dar de ce sĂŁ faci asta, când ĂŽn actele ei originale e Euro4?

O sĂŁ pun o copie și dupĂŁ carte, sĂŁ vĂŁ edificați!

Asta s-a intamplat deoarece modelul nu a fost omologat; ce mi se pare ciudat este ca nu s-au facut masuratori/omologare (am mai vazut asta la masini aduse din SUA), ci au trecut ei din burta, asa , ca au avut chef, non-euro. De multe ori e probabil vorba de lene, incompetenta si ignoranta.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa faci o diagnoza in firea ei, pot fi mai multe probleme si schimbi aiurea piese. Daca vrei sa te apuci de schimbat piese la nimereala eu as incepe cu un motoras VVT NOU (nu SH pentru ca majoritatea au izolatie impuscata si fura mai mult curent decat trebuie)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Și, cum am spus, așa au transformat autoritĂŁțile române un autoturism Euro4 ĂŽn Non Euro:

 

Parerea mea ar fi sa incepi un demers (mai intai reclamatie scrisa la Registrul Auto, urmata - daca nu se rezolva - de o actiune in justitie) pentru a corecta incadrarea in normal de poluare. Nu ar fi de mirare ca sa dureze cateva luni de zile - sau chiar mai mult, in cazul unui proces - pana vei avea castig de cauza si se va corecta eroarea.

 

In prezent si pe termen scurt, faptul ca e non-Euro in acte nu te afecteaza cu nimic. Dar, daca in viitor vor aparea diverse restrictii in functie de normele de poluare, te vei putea trezi in situatia ca iti va fi limitata posibilitatea de a utiliza masina, sau/si vei avea de platit taxe aberante (pe langa impozitul gigantic pe care il platesti deja).

De asemenea, s-ar putea sa fie dificil sa vinzi, intr-un viitor nu foarte indepartat, o masina non-Euro.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Și, cum am spus, așa au transformat autoritĂŁțile române un autoturism Euro4 ĂŽn Non Euro:

 

post-86072-0-31812600-1561549843_thumb.jpg

post-86072-0-74506000-1561549843_thumb.jpg

 

In faza initiala, ar trebui sa completezi acest formular, cu datele masinii din strainatate , si sa astepti raspunsul lor; daca vor raspunde Euro 4, atunci m-as duce la ei si le-as semnala eroarea si i-as ruga sa corecteze eroarea.

 

http://www.rarom.ro/?p=665

 

 

tot de pe site-ul lor:

 

http://www.rarom.ro/?page_id=690

 

 

Eu raman la parerea ca esti singurul/primul care a incadrat acest model/motor, si din lene/ignoranta, au lasat-o non euro sa nu riste nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Linistiti-va cu reclamatiile la RAR ca nu e chiar asa. Eu am 4 masini youngtimer si desi in brief-urile straine ele figurau euro2, la Rar toate sunt trecute non euro. Desigur ca pe mine ma doare in cot pentru ca odata cu trecerea la vehicul istoric nu imi pasa de norma de poluare.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.