Jump to content

Cantitate freon/ ulei BMW X5 E70 3.0 SD 2008


gogota_69

Recommended Posts

 

Salut ,

Din link-ul tau reiese-810...dar vad ca este pt alt model.

Ce am gasit din TIS pt masina mea reiese 700 +- 10. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0sd-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-50-air-conditioning-check/6PiYzQM

Dar nu imi da si cantitatea de ulei?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Stiu ca aparatul stie exact cat trebuie sa bage...dar totodata aici intervine si mana omului. Care doreste sa primeasca banii pentru o incarcare si cu un consum mai mic de agent. Prin urmare imi puteti confirma cantiatea de 690-710 freon si 150 ulei

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Stiu ca aparatul stie exact cat trebuie sa bage...dar totodata aici intervine si mana omului. Care doreste sa primeasca banii pentru o incarcare si cu un consum mai mic de agent. Prin urmare imi puteti confirma cantiatea de 690-710 freon si 150 ulei

Dupa cum pui problema, pari ca vrei sa incarci sigur instalatia AC, nevand incredere.

Cel mai important NU este cantitatea de freon din inatalatie, la care daca te uiti e 690-710.. Cand vorbim de sute, aceasta diferenta de 20 e NEGLIJABILA.

Cel mai important e de fapt diferenta de presiune din sistem in timpul functionarii impreuna cu uleiul, pentru viata indelungata a compresorului!

Daca incerci sa incarci singur, sigur nu vei reusi daca nu faci depresurizare inainte de umplere!

Just my two pence. ;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum pui problema, pari ca vrei sa incarci sigur instalatia AC, nevand incredere.

Cel mai important NU este cantitatea de freon din inatalatie, la care daca te uiti e 690-710.. Cand vorbim de sute, aceasta diferenta de 20 e NEGLIJABILA.

Cel mai important e de fapt diferenta de presiune din sistem in timpul functionarii impreuna cu uleiul, pentru viata indelungata a compresorului!

Daca incerci sa incarci singur, sigur nu vei reusi daca nu faci depresurizare inainte de umplere!

Just my two pence. ;)

 

Nu vreau sa-mi incarc eu instalatia....nu am aparatura necesara pentru vidare/injectare solutie etc. Daca vroiam sa fac acest lucru....intrebam cum se face. Tot ce vreau este sa nu fiu furat la cantitatea de freon si ulei...sa-mi bage ala 400-500g si sa plec de acolo fericit ca am efectuat asa operatiune cu succes.

Multumesc

Edited by gogota_69
Link to comment
Share on other sites

Gata i-am incarcat instalatia :) . Mai aveam in instalatie 310g si i-am bagat 710 g freon si 15ml de ulei. Cand i-am zis celui care a bagat freonul despre cantitate de ulei (150ml) a zis ca nu are cum si acum sunt in dubi cu cantiatea de ulei unsure.pngunsure.pngunsure.png

PS: Si nu am vazut eticheta cu cantiatea necesara sad.gifsad.gifsad.gif

Link to comment
Share on other sites

Aparatul de incarcare nu baga ulei in compresor, cine zice ca poate baga ulei in compresor cu aparatul minte, se pun 10, 15 grame ulei in instalatie si atat.... Compresorul are un fel de baie de ulei separata de 100, 200, 300, 500 de grame.......

Eu detin aparat de incarcare freon, ultma generatie de la Magneti Marelli, in instructajul facut acum 2 ani ni sa explicat clar ca nu putem baga ulei in compresor....Nu exista aceasta posibilitate indiferent de aparatul folosit......Pentru a schimba uleiul din compresor se face doar mecanic....Adica demontare compresor desfacut si incarcat!.......... De aceea cand se comanda un compresor nou se recomanda sa comanzi si uleiul dat de producator!.......Sunt foarte multi mecanici care nu le incarca la montaj si de aceea se distrug repede.....El de fabrica vine cu ulei in el, dar din cauza transportului si a altor factori se poate pierde....Se recomanda verificarea nivelului inainte de montaj si completarea dupa caz.....

 

Gata i-am incarcat instalatia :) . Mai aveam in instalatie 310g si i-am bagat 710 g freon si 15ml de ulei. Cand i-am zis celui care a bagat freonul despre cantitate de ulei (150ml) a zis ca nu are cum si acum sunt in dubi cu cantiatea de ulei unsure.pngunsure.pngunsure.png

PS: Si nu am vazut eticheta cu cantiatea necesara sad.gifsad.gifsad.gif

 

De curiozitate la cat timp reincarci cu freon? Adica are pierderi sau de ce ai incarcat? Am avut un caz cu un rover din 1997 care avea freonul intact dupa spusele clientului.....Normal dupa parerea mea ar trebuii sa tina macar 4-5 ani de zile.....

Link to comment
Share on other sites

Danuttz, cine sustine ca se baga ulei in compresor?

Se adauga o anumita cantitate de ulei in instalatie.

 

Foarte probabil uleiul bagat in compresor este bagat acolo preventiv cu scopul de preintampina uzura prematura a compresorului in primele lui secunde cand e montat pe masina, in instalatie, in fabrica.. acesta lucrand in tolerante si mai mici decat segmentii pistoanelor motorului..

 

Pe de alta parte uleiul bagat in instalatie daca nu este recirculat periodic (prin pornirea AC-ului si iarna, da iarna!) acesta se poate separa de freon si recircularea lui prin instalatie avand mai mici sanse sa se intample (...) daca apuca sa se separe de freon!! Asta in cazul suntem la ora de lucruri bune de facut instalatiei AC. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Și totuși, aparatele de freonare din reprezentanțe scot un bon la finalul operațiunii, ĂŽn care scrie clar cat ulei s-a adĂŁugat...

 

da cu uleiul injectat in instalatie.....Sunt multe service-uri in care ti se spune ca iti schimba uleiul din compresor.....In instalatie se injecteaza intre 10 si 15 ml de ulei atat.....De aceea a ramas mirat cel de la service cand a auzit de 150 de ml...... in instalatie nu se va injecta niciodata 150 de ml....

 

Danuttz, cine sustine ca se baga ulei in compresor?

Se adauga o anumita cantitate de ulei in instalatie.

 

Foarte probabil uleiul bagat in compresor este bagat acolo preventiv cu scopul de preintampina uzura prematura a compresorului in primele lui secunde cand e montat pe masina, in instalatie, in fabrica.. acesta lucrand in tolerante si mai mici decat segmentii pistoanelor motorului..

 

Pe de alta parte uleiul bagat in instalatie daca nu este recirculat periodic (prin pornirea AC-ului si iarna, da iarna!) acesta se poate separa de freon si recircularea lui prin instalatie avand mai mici sanse sa se intample (...) daca apuca sa se separe de freon!! Asta in cazul suntem la ora de lucruri bune de facut instalatiei AC. ;)

 

Colegul nostru mai sus spunea ceva de 150 ml.......De aceea am spus ca el vorbeste probabil de cantitatea uleiului care se pune in compresor la montaj nu cantitatea care se injecteaza in instalatia de freon inainte de umplere........daca intr-o masina intra 500 gr de freon cum ar functiona cu 200 de grame de ulei :)) nu ar mai raci categoric cum trebuie.....Incercam sa ii explic ca nu are cum sa bage 150 ml in instalatie..... Uleiul din compresor si uleiul din instalatie sunt 2 lucruri total diferite.....

Link to comment
Share on other sites

da cu uleiul injectat in instalatie.....Sunt multe service-uri in care ti se spune ca iti schimba uleiul din compresor.....In instalatie se injecteaza intre 10 si 15 ml de ulei atat.....De aceea a ramas mirat cel de la service cand a auzit de 150 de ml...... in instalatie nu se va injecta niciodata 150 de ml....

 

 

 

Colegul nostru mai sus spunea ceva de 150 ml.......De aceea am spus ca el vorbeste probabil de cantitatea uleiului care se pune in compresor la montaj nu cantitatea care se injecteaza in instalatia de freon inainte de umplere........daca intr-o masina intra 500 gr de freon cum ar functiona cu 200 de grame de ulei :)) nu ar mai raci categoric cum trebuie.....Incercam sa ii explic ca nu are cum sa bage 150 ml in instalatie..... Uleiul din compresor si uleiul din instalatie sunt 2 lucruri total diferite.....

 

Multumesc mult pentru aceste informatie. Cred ca instalatia are un por...i-am umplut instalatia acum 2 ani. Dar cred ca totusi am o problema cu valva/sonda de presiune-are momente cand nu porneste compresorul si din ce am inteles ar fi problema(mai imi apare cateodata si eroare pe ea)

Edited by gogota_69
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update:

 

Am schimbat valva de presiune, am reumplut instalatia cu 700g freon si 10 ml ulei....si clima tot nu functioneaza cum trebuie.

Dimineata cand plec la munca sau masina sta mai mult oprita ....merge clima foarte bine. Dar dupa o anumita perioada de functionare: 1h...2h se opreste si incepe sa bage aer fierbinte.

 

1. Freon in instalatie este

2. Compresorul este in parametri conform celor mentionate de mecanic(ce a vazut el pe ceasurile de la robot)

3. Valva de presiune este noua

4. Eroare pe tester original Lunch nu am

5. Temperatura exterioada din bord afiseaza corect

6. Tevile de la clima sunt ok, atata timp cat clima functioneaza. Cea groasa se usuca(nu face gheata pe ea) cand nu mai functioneaza

7. Ventilatoarele merg

 

O singura neclaritare am: cand imi functioneaza clima, radiatorul de clima este caldut.....am inteles ca el ar trebui sa friga.

 

Ceva sfaturi si pt mine aveti :)

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Foarte probabil poate sa fie filtru uscator aproape infundat , nu mai trece freonul prin el si creste presiunea in instalatie , pe traseu ai un senzor care opreste compresorul pentru evitarea exploziei conductelor/radiatoarelor/furtunelor

 

Filtru este pozitionat langa radiatorul ac , este o piesa consumabila si trebuie schimbata macar la 4-5 ani , informatia o stiu de la un frigotehnist

post-63180-0-53354600-1560496960_thumb.jpg

Edited by wtww
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.