Jump to content

Cat de des schimbati filtrul de aer si de combustibil?


Recommended Posts

Buna ziua,

 

Cat de des schimbati filtrul de aer si de combustibil?

 

Eu obisnuiam sa le schimb la fiecare revizie. De curand am vazut niste topicuri pe forum din care am inteles ca filtrul de aer si combustibil se schimba doar la service II si nu la service I cand se schimba uleiul si filtrul de ulei.

 

O zi buna!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru o viață liniștită a motorului, schimbați filtrele anual :)

 

Am avut o discuție și cu niște oameni de la Bavaria. Deși BMW are recomadări pentru schimb filtre la 25000km/2 ani, odată cu revizia, ca să fii liniștit schimbă filtrul de aer mai ales, anual - chiar și cei de la Bavaria mi-au recomandat asta. Filtrul de aer poți să-l schimbi și singur până la urmă. Cel de motorină hai să zicem că poate aștepta 2 ani. Eu le schimb anual.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Eu schimb filtru de aer o data cu uleiul adica la 10-12 mii km .. avem mult praf in ro ! , filtru combustibil la 20-24 mii km ( alimentez numai omv si rompetrol) , filtru polen o data cu cel de combustibil
Link to comment
Share on other sites

Eu schimb filtru de aer o data cu uleiul adica la 10-12 mii km .. avem mult praf in ro ! , filtru combustibil la 20-24 mii km ( alimentez numai omv si rompetrol) , filtru polen o data cu cel de combustibil

 

Filtrul de polen/habitaclu il schimbi la 24 de mii de km adica la 2 schimburi de ulei? Plamanii tai sunt de 2 ori mai neimportanti decat motorul masinii?

Link to comment
Share on other sites

Bmw recomanda mult mai tarziu schimbul .. nu la 24 de mii? Oare ei nu se gandesc la plamanii nostri?

 

Bmw nu recomanda nimic, ala e planul de service care este calculat pentru costuri minime in perioada garantiei.

Dupa 10 mii de km rulati prin aceasta Romanie, cand dau filtrul de aer jos e plin de pamant si e negru. La fel si cel de habitaclu.

Asa ca fiecare face cum il taie capul, desigur. Eu le schimb pe toate la 10 mii.

Cu atat mai mult cel de habitaclu se umple de bacterii, iar eu tin la sanatatea mea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un filtru de motorina care este recomandat sa-l schimbi tot la 3 revizii (E60 520D), adica undeva la 75.000 km, este exces de zel sa-l schimbi anual dupa ce ai facut sa zicem,...12.000 km.

 

Am schimbat la 75.000 filtrul de motorina. Apoi pe la 150.000km. Nu a avut nicio problema masina.

 

Inteleg sa schimbi mai des uleiul dar filtrul de motorina care daca bagi motorina OK nu are cu ce sa se infunde, nu are sens.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

planul de service pt g30 spune ca filtrul de aer si de motorina se schimba la 2 ani sau la fiecare al doilea schimb de ulei.

eu le schimb pe toate la fiecare schimb de ulei, adica la max 25.000km.

 

necesitatea schimbarii filtrului de aer si de habitaclu cat mai des am constientizat-o acum multi ani cand aveam un ford focus.

masina aia, cand avea filtrul de habitaclu nou, adica in primii 5000km, baga aer conditionat in cantitatea necesara astfel incat daca erau 35 de grade si 5 insi in masina, nu era problema. in intervalul 5000-10000kn de la schimbarea filtrului, cantitatea de aer scadea considerabil. intre 10k si 15k, nu baga aer nici data climatizarea la maxim. vara lui 2008 am prins-o cu aerul conditionata functionand la sub 50% capacitate din cauza filtrului.

ulterior, dupa schimb, totul revenea la normal. Poate filtrul de ford era mai prost si de asa natura incat se colmata imediat, insa mi-a fost suficient sa inteleg ca pt orice masina, e musai sa schimb cat mai des totul.

 

Bala, eu iti garantez ca in filtrul de motorina gasesti si kkt

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Bala, eu iti garantez ca in filtrul de motorina gasesti si kkt

 

PĂŁi nu mai alimenta de la vidanjĂŁ :))))

 

Serios acum, am schimbat anual filtrul de motorinĂŁ și am pus și mereu motorinĂŁ extra, dar cred cĂŁ o sĂŁ sar la tura urmĂŁtoare. Atâta timp cât e și motorina extra tind sĂŁ cred cĂŁ va fi ok.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De ce inca mai avem preconceptia asta ca totul la noi e mai prost? E aceeasi motorina ca peste tot, daca ar avea gunoaie cat sa le vezi circuland inspre rezervor ti s-ar colmata filtrul in primii 100km, iar injectoarele s-ar duce pe copca instant, dar chestiile astea nu se intampla.

Nu mai fiti paranoia. Eu rareori am pus motorina extra si fiindca nu am sesizat absolut nicio diferenta ma rezum la cea standard. Nici la aia nu se vad gunoaiele cum vin pe furtun :laugh:

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat filtru de motorina si l-am scurs intr-un vas curat cu partea de intrare sa vad ce iese dupa 20-25 mii km si a iesit relativ curata motorina , mai mult !!! alta data am taiat filtru de motorina sa vad cata mizerie are in el dupa schimb si avea ceva ceva mizerie dar nu exagerat ! , alimentez doar omv si rompetrol facultativ petrom . in ultimul timp combustibili sunt ceva mai filtrati ... nu mai sunt ca acum 15-20 ani

 

Aliemntez de regula cu motorina standard , foarte rar alimentez cu extra

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

@wtww, tocmai asta este, ca filtrele despre care spui, nu era recomandat sa le tii 50.000km. nu asta e si parerea ta?

 

eu nu sunt nici ca altii, sa schimb consumabilele la 15.000km, insa nici sa le las 50.000km pt ca asa spune BMW...ambele situatii extreme parandu-mi-se deplasate.

 

cand se uzeaza uleiul, schimb totul. ambele schimburi de ulei am facut aprox 22.500 km

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@wtww, tocmai asta este, ca filtrele despre care spui, nu era recomandat sa le tii 50.000km. nu asta e si parerea ta?

 

eu nu sunt nici ca altii, sa schimb consumabilele la 15.000km, insa nici sa le las 50.000km pt ca asa spune BMW...ambele situatii extreme parandu-mi-se deplasate.

 

cand se uzeaza uleiul, schimb totul. ambele schimburi de ulei am facut aprox 22.500 km

 

 

CE ROCOMANDA REPREZENTANTA ma lasa rece , nu am fost niciodata la ei si nici nu o sa ajung , schimburile de ulei si filtre le fac in functie de cum este folosita masina , o folosesc foarte mult in oras atunci 10 mii , o folosesc mixt atunci 12 mii , o folosesc afara din oras atunci 13-15 mii , eu asa procedez , nu sunt interesat de recomandarile producatorului sub nici o forma

 

Filtru de motorina il schimb la 20-24 mii km pentru ca nu conteaza pe unde circul ... tot aceeasi cantitate de motorina trece prin el

Edited by wtww
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.