Jump to content

X1 model E84 sau F48?


alinteodor79

Recommended Posts

Buna,

Urmeaza sa schimb masina in perioada urmatoare si sunt in dilema intre modelul vechi sau cel nou de X1.

am un buget de aproximativ 21.000

Varianta 1- modelul vechi, an de fanricatie 2015, maxim 70.000 km, cutie automata, Xdrive, benzina

Varianta 2 - modelul nou, 2016, km maxim 70.000, cutie automata, Xdrive, motorina.

 

pentru modelul nou probabil mai trebuie sa suplimentez putin bugetul.

 

Momentan am un E60, din 2004, motor 2,2L, benzina in 6 cilindri.

multumesc mult.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Evident că modelul nou. Din perspectiva tehnologiei din interior, ai fi foarte aproape la nivelul la care ești acum cu E60, fiind bazat pe generațiile mai vechi. E păcat să dai o grămadă de bani și să nu simți upgrade-ul corespunzător.

 

Gândește-te că aici ești de obicei, pe interior :)

 

E84 (la nivel de E90 LCI)

 

s8-1398689013-2564-bmw-x1.jpg

 

F48 (la nivel de F30 LCI)

2015-BMW-X1-F48-4.jpg

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna,

Urmeaza sa schimb masina in perioada urmatoare si sunt in dilema intre modelul vechi sau cel nou de X1.

am un buget de aproximativ 21.000

Varianta 1- modelul vechi, an de fanricatie 2015, maxim 70.000 km, cutie automata, Xdrive, benzina

Varianta 2 - modelul nou, 2016, km maxim 70.000, cutie automata, Xdrive, motorina.

 

pentru modelul nou probabil mai trebuie sa suplimentez putin bugetul.

 

Momentan am un E60, din 2004, motor 2,2L, benzina in 6 cilindri.

multumesc mult.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ceea ce pot sa-ti spun eu, fiind un posesor al unui E84 si testand si un F48 (n-am avut buget pt F). Bineinteles parerile sunt subiective....

Pro E84:

- imi plac mai mult liniile exterioare ale E84

- modelul xLine (cel pe care il detin) pare o idee mai ... furios in comparatie cu F

- poate e doar o parere, nu am studiat in amanunt dar mi se pare mai incapator E pe locurile din spate in comparatie cu F

Cons E84:

- la viteze ce depasesc 150km/h, abia daca te mai auzi cu pasagerul din dreapta, din pct meu de vedere, o insonorizare de parca e o masina din clasa low budget (roti R18, poate si acesta e un factor pt zgomotul pronuntat dar mentionez ca nu e doar zgomot de rulare, exista la fel de pronuntat si zgomotul la rezistenta aerului in rulare, asa cum il denumim noi, vajaiala...)

- ceasurile de bord, ei bine, sunt in urma rau. Depinde cat de mult iti plac cele clasice sau daca esti genul care preferi digitalul, chiar ti se vor parea "de pe timpul lui mamaie"

- volanul, la fel, tot vechi, fara prea multe comenzi la indemana, in comparatie cu noul volan de la F

Despre F48:

- mult mai modern din toate privintele

- are modulele de confort,sport si sport+, ce pot fi activate

- farurile cu aspect mai agresiv, moderne si cu functii suplimentare disponibile (in functie de dotarile pe care le are masina)

- insonorizare mult mai buna in comparatie cu E (tot cu R18 testat)

- felul in care "se aseaza" pe denivelari, la rulare, nu atat de brutal ca la E

- volanul, ei bine, cred ca ar trebui sa testezi ambele modele. Seria E are o directie mult mai rigida, acea asa numita tehnologie "hidroservotronic". Ce-i drept, este foarte precis doar ca "opune" o rezistenta destul de mare in comparatie cu seria F, la rotire. Cel putin la rotirea pe loc, chiar simti ca tragi de volan.

 

Aditional, din nou subiectiv,cauta neaparat scaune cu ajustare electrica, indiferent de ce vei alege. In cazul E84, ajustarea pe inaltime a scaunului, se face doar daca nu stai pe el, neavand macara care sa-l ridice ci doar un resort care practic, in momentul in care il actionezi, ridica scaunul la maxim, ca apoi cand te asezi pe el si-l actionezi din nou, scaunul se va lasa sub greutatea corporala pana la nivelul la care vrei. Daca n-ai miscarile fine si apuca sa se lase mai jos decat ai nevoie...trebuie sa "sari" iar din scaun si sa reincepi ajustarea cu pasii detaliati mai dvrm.

De asemenea, recomand scaunele sport, nu cele standard...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

as putea spune ca jignesti seria e9x care are un schimbator superb fata de ce vezi pe F48. cand m am urcat prima data in f48 am avut senzatia de Opel :rolleyes:

 

sa stii ca ai dreptate.. macar la e9x arata ca o maneta.. asta e o combinatie intre cel de la f10 si cel de e90... de parca ar fi aftermarket

Link to comment
Share on other sites

Se meritĂŁ sĂŁ ĂŽți cumperi modelul mai nou atâta timp cât ĂŽl vei avea și dotat, altfel eu unul aș opta pentru modelul anterior dar cu dotĂŁrile corespunzĂŁtoare. Dețin modelul E84 10.2012 cu puțin peste 111k km și sunt foarte ĂŽncântat de mașinĂŁ, ĂŽnsĂŁ dacĂŁ nu ar fi avut piele și navigație mare nu aș mai fi fost așa ĂŽncântat.

 

De asemenea cred cĂŁ e musai sĂŁ ai putere la dânsa și xdrive. Acum, fiecare cu dorințele lui, legat de noul model, nu am condus dar aici unde locuiesc eu e plin orașul atât de modelul mai vechi cât și de cel nou. Și personal prefer modelul mai vechi la designul exterior.

Link to comment
Share on other sites

Se meritĂŁ sĂŁ ĂŽĂâşi cumperi modelul mai nou atâta timp cât ĂŽl vei avea Ăâ˘i dotat, altfel eu unul aĂ⢠opta pentru modelul anterior dar cu dotĂŁrile corespunzĂŁtoare. DeĂâşin modelul E84 10.2012 cu puĂâşin peste 111k km Ăâ˘i sunt foarte ĂŽncântat de maĂâ˘inĂŁ, ĂŽnsĂŁ dacĂŁ nu ar fi avut piele Ăâ˘i navigaĂâşie mare nu aĂ⢠mai fi fost aĂâ˘a ĂŽncântat.

 

De asemenea cred cĂŁ e musai sĂŁ ai putere la dânsa Ăâ˘i xdrive. Acum, fiecare cu dorinĂâşele lui, legat de noul model, nu am condus dar aici unde locuiesc eu e plin oraĂâ˘ul atât de modelul mai vechi cât Ăâ˘i de cel nou. ĂËi personal prefer modelul mai vechi la designul exterior.

 

de aici si dilema mea.

as prefera varianta veche cat mai dotat si in varianta pe benzina in locul modelului nou cu motor pe motorina si cu mai putine optionale.

o sa incerc sa fac un test drive cu ambele modele.

 

am inteles ca pe modelul nou nu mai e cutia de viteze ZF. schimbatorul de viteze arata mai bine pe modelul vechi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

E tot ZF cutia, cum să nu. E aceeași cutie chiar, doar revizie mai nouă, cât despre schimbător, da, nu știu ce a fost în capul lor.

 

Gândește-te însă la instrument cluster, că e învechit, navigația la fel, cum se mișcă....etc. Plus că mașina presupun că o să o ții o vreme. Dar, dacă poți trăi însă cu asta, sigur, poți să te orientezi la modelul mai vechi, doar că mie unul mi se pare o sumă foarte mare pt tehnologie la nivel de 2012.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

E tot ZF cutia, cum sĂŁ nu. E aceeași cutie chiar, doar revizie mai nouĂŁ, cât despre schimbĂŁtor, da, nu știu ce a fost ĂŽn capul lor.

 

 

Cred, totusi, ca e Aisin cutia. Sursa aici: https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35 . A se vedea sectiunea Applications -> BMW -> BMW X1 F48. Din ce stiu, modelele de la BMW care au motoarele asezate transversal folosesc cutii Aisin (X1 si X2, nu stiu daca mai sunt si alte modele in situatia asta), in timp ce ZF 8hp a ramas pe modelele cu motoarele asezate longitudinal.

 

E84 are motorul longitudinal, impins in spatele puntii fata pana aproape sub parbriz, iar cutia vine in continurea lui, printre pasagerii fata aproape. Asta ii da un comportament foarte placut in viraje. De 2 ani de cand il am pe al meu, am simtit o tendinta de subvirare o singura data, cand pe asflat era mazga, iar eu am franat la mijlocul curbei (vina mea ca am franat in curba). E drept, nici nu obisnuiesc sa imping masina pana la limite, dar atat cat am mers cu ea, mi se pare ca sta bine in viraje.

 

Din pacate, nu pot face o comparatie cu F48 la acest capitol pentru ca n-am condus.

Link to comment
Share on other sites

Evident cĂŁ modelul nou. Din perspectiva tehnologiei din interior, ai fi foarte aproape la nivelul la care ești acum cu E60, fiind bazat pe generațiile mai vechi. E pĂŁcat sĂŁ dai o grĂŁmadĂŁ de bani și sĂŁ nu simți upgrade-ul corespunzĂŁtor.

 

Gândește-te cĂŁ aici ești de obicei, pe interior :)

 

E84 (la nivel de E90 LCI)

 

 

F48 (la nivel de F30 LCI)

 

 

Interiorul din F48 este mai calitativ decat la F30.

Cutia la F48 este Aisin, la fel ca si la x2, Countryman, ActiveTourer.

Chiar nu are sens comparatia, am avut si x1 e84 si este mai slab decat X1 f48.

Desigur, modelul vechi pastreaza traditia cu motor longitudinal, tractiune mai multa pe spate, dar in rest este mult mai slab calitativ, mult mai slab insonorizat.

Cat despre selectorul cutiei automate, nu inteleg de ce unora li se pare asa nasol, e chestie de obisnuinta. Pe modelele 2017 arata la fel ca la G-uri si este pe negru.

Link to comment
Share on other sites

Mda, tot ĂŽncerc sĂŁ vĂŁd dacĂŁ mai e ZF8HP și se pare cĂŁ mi-am luat țeapĂŁ, așa e, nu mai e ZF. Urât, urât tare. Deci da, ia vechea generație atunci :))))

 

@cavaliere, nu e vorba de comparația directĂŁ sau calitativĂŁ cu F30. FĂŁceam referire la nivelul de tehnologie/gamĂŁ/similaritĂŁți - elemente comune.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Era un coleg care deschisese un topic legat de probleme la cutia Aisin (care daca este sa o comparam cu ZF nu este la fel.....eu am incercat masini cu ambele modele si pot spune ca Aisin e mai lenta, dar poate asa e setata, mai civilizat), cred ca ne poate oferi niste pareri pertinente.

 

Pe de alta parte , tot parere personala E84 nu prea e demn de numele bmw, judacand dupa insonorizarea proasta.....

Link to comment
Share on other sites

Mda, tot ĂŽncerc sĂŁ vĂŁd dacĂŁ mai e ZF8HP și se pare cĂŁ mi-am luat țeapĂŁ, așa e, nu mai e ZF. Urât, urât tare. Deci da, ia vechea generație atunci :))))

 

@cavaliere, nu e vorba de comparația directĂŁ sau calitativĂŁ cu F30. FĂŁceam referire la nivelul de tehnologie/gamĂŁ/similaritĂŁți - elemente comune.

 

De ce e urat ca are Aisin? Ai facut drivetest? Eu pot sa iti zic dupa 20 de mii de km ca nu este absolut nicio diferenta intre Aisin si Zf, dupa ce am avut zf8 pe 4 masini.

Elemente comune nu are F48 cu F30, in afara de unitatea media si motoarele b47.

Link to comment
Share on other sites

Era ĂŽn glumĂŁ amigo, relax. Am mers cu F48 și da, puteam sĂŁ jur cĂŁ e tot ZF :) - singura "problemĂŁ" ar fi sĂŁ vedem fiabilitatea ĂŽn timp. Tot F48 aș lua oricum.

 

Sunt mai multe elemente comune sau similare, dar nu asta era ideea. Te fixezi greșit. E vorba de tot ce vine odatĂŁ cu generația F ĂŽn general.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.