Jump to content

f30 328i vs e92 325xi


Masti

Recommended Posts

Salute. Asa cum spune si titlul, ce ati recomanda: F30 328i, F30 320i sau e92 325xi? Manual sau automat nu prea conteaza. Ma intereseaza fiabilitate, performanta, consum si intretinere pe termen lung.

 

Vreun proprietar al unuia dintre modele se afla pe aici sa ne imparta din experienta lui ?

Link to comment
Share on other sites

E un versus cel puțin dubios dacă îmi permiți :)

 

Adică mașinile în sine au utilități complet diferite, precum și motoare diferite.

 

Fiabilitate e discutabil orice ar fi. Depinde de mulți prea mulți factori, de la anul fabricației la întreținerea și starea fiecărei mașini în parte. Nu există o generație câștigătoare.

 

Consumul ar trebui să fie pe ultimul loc în lista ta în condițiile în care te orientezi către benzină. Evident, consumul cel mai mic îl vei obține cu 320i. Chiar și așa 328i are consum mai mic ca 325xi prin prisma noilor tehnologii. 325xi e și 2500cmc, benzină. Normal să fie mai gurmand. Apropo, este diferență între E92 325Xi (2006-2007) și 325i xDrive (2007-2013). Cel din urmă fiind chiar 3000cmc, deci și mai gurmand.

Îl aduc în discuție pe cel mai vechi doar pentru că ai menționat 325XI. Din nou, e diferit de 325i xDrive.

 

Pentru performanțe 328i clar e câștigător. 320i și 325xi sunt cam pe același nivel.

 

Pentru întreținere pe termen lung evident că trebuie să mergi cu un model cât mai nou, pentru că vârsta își va pune amprenta pe din ce în ce mai multe componente și una e să iei o mașină care are 11 ani acum și alta este să iei una care are 6-7 ani.

 

Dar revin, sunt mașini destul de diferite, mai ales că E92 e coupe. Dacă ești orientat către asta poate ai vrea să te uiți la F32 și la noua generație.

Edited by deeJayOg
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma tot gandesc si razgandesc. Nici nu stiu exact ce vreau. Ba vreau diesel, dupa ma gandesc ca e prea galagios si vreau benzina. Benzina nu gasesc, apoi vreau f10. Unii zic ca modelul e92 se simte mai "legat" de asflat la rulare. Am mers cu un f30 328i si am ramas placut impresionat.

 

Vreun proprietar pe aici cu o parere?

Link to comment
Share on other sites

De ce alegi fix N20 care ca si motorizare este pacatos grav? Poti alege cu usurinta un F30 320D schimbi distributia si ce mai necesita ca si investiti. Nu inteleg cu ce este un diesel de generatie noua galagios? Sa stai langa unul intretinut si iti vei schimba parerea, sau te poti uita la un 330D care este mult mai echilibrat.
Link to comment
Share on other sites

comparatia e o ineptie din start , ce legatura are un coupe cu o berlina , una exclude pe alta , te hotarasti la caroserie si apoi alegi motorizarea . De "manual sau automat nu conteaza" nu mai spun Edited by Myx
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt generalizări bazate pe niște experiențe din auzite de cele mai multe ori. Cum am zis și mai sus, totul se rezumă la cât noroc ai să găsești ceva întreținut corespunzător și nemânărit. Nici dieselul și nici benzina nu sunt varză sau perfecte și nu e unul mai bun ca altul neapărat. Da, când majoritatea din jurul tău (vezi experiențe pe forumuri, Farcebook sau auzi pe la mecanici sau tovarăși) sunt povești nasoale, tragi concluzii pripite. N20 praf, N47 praf și tot așa se duce vorba. Din păcate poveștile respective au legătură cu mașini varză, km mânăriți sau făcute praf și reparate pe butuci, cumpărate “ful opșăn, 5 butoane, ținute în garaj, 89000km” la 11000EUR :)

Iei o mașină corectă, nu cea mai ieftină de pe Autovit și fără chestii suspecte și ai să fii uimit cât de fiabil și bun e și N20 și N47 chiar și la 250000+ km.

 

 

PS. 99.9% mașina din anunțul postat NU ARE suspensie reglabilă.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt generalizĂŁri bazate pe niște experiențe din auzite de cele mai multe ori. Cum am zis și mai sus, totul se rezumĂŁ la cât noroc ai sĂŁ gĂŁsești ceva ĂŽntreținut corespunzĂŁtor și nemânĂŁrit. Nici dieselul și nici benzina nu sunt varzĂŁ sau perfecte și nu e unul mai bun ca altul neapĂŁrat. Da, când majoritatea din jurul tĂŁu (vezi experiențe pe forumuri, farcebook, auzi pe la mecanici) sunt povești nasoale tragi concluzii pripite. N20 praf, N47 praf și tot așa se duce vorba. Din pĂŁcate poveștile respective au legĂŁturĂŁ cu mașini varzĂŁ, km mânĂŁriți sau fĂŁcute praf și reparate pe butuci, cumpĂŁrate “ful opșĂŁn, 5 butoane, ținute ĂŽn garaj, 89000km” la 11000EUR :)

Iei o mașinĂŁ corectĂŁ, nu cea mai ieftinĂŁ de pe Autovit și fĂŁrĂŁ chestii suspecte și ai sĂŁ fii uimit cât de fiabil și bun e și N20 și N47 chiar și la 250000+ km.

 

 

Ce parere ai de masina de mai sus?

Link to comment
Share on other sites

Cam ce ziceam mai sus. Mai mult ca sigur nu are suspensie reglabilĂŁ. Mulți habar nu au cu ce se mĂŁnâncĂŁ, alții știu dar profitĂŁ cĂŁ nu e lumea informatĂŁ.

Cere VIN sĂŁ lĂŁmurești. LĂŁmurește și numĂŁrul de kilometri. 180.000 ĂŽn text, 198.0000 ĂŽn anunț. Pare cĂŁ nu e samsar. Pare. Toba se pare cĂŁ a fost o prioritate :rolleyes: - e genul de mașinĂŁ pe care o poți duce la verificare, dar sĂŁ lĂŁmurești foarte clar anumite aspecte. SĂŁ vezi istoricul...etc

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Te uiti la varianta ED văd. Are ceva mai puțini căluți față de ce aveai tu în listele inițiale. în fine, la al doilea anunț nu e NIMIC "M PAKET" în afară de volan. Iar suspensie reglabilă, fac pariu că nu :)

 

Cred că își copiază anunțurile unii de la alții. Toate sunt cu Dakota Exclusive foarte îngrijite :)

 

Sunat, verificat, discutat. Cere VIN, tot așa - pare tot proprietar. Vezi să n-ai suprize pe la RAR și ITP pe viitor, asigură-te că jantele pe 18 sunt trecute în carte. Varianta ED e limitată la jante pe 16" dacă nu a fost comandată din fabrică cu alte roți mai mari. Jantele alea sunt de F10 din ce văd. Style 329.

Edited by deeJayOg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Numai samsari, din pacate. In germania nu stiu unde sa caut, desi nu cred ca e ceva mai ok acolo. Cred ca singura varianta ok ar fi ceva de la proprietar direct, cu vechime si serios.

 

Bineinteles in conditiile astea si pretul va fi mai mare dar dormi mai linistit pe perna.

 

Nu vreau neparat ED, astea 2 mi-au sarit in ochi datorita pielii la interior. Anunturile par cam oglinda.

 

Daca nu gasesc 328i, cred ca ma reprofilez pe 320d...

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau să te dezamăgesc. Am căutat de mi s-a acrit 328i în toată Germania. Tot ce găseam erau slab dotate sau dubioase. Cele bine dotate erau din SUA. Am obosit în cele din urmă și am rămas la 320D, deși eram pornit total pe benzină, n-am mai reușit să am răbdare. Eu am luat mașina de la o reprezentanță B&K de pe lângă Hamburg. N-a fost nici ieftină. Am făcut ceva drum, dar recunosc că a fost plăcut :)

 

Poți să vezi prin topicul meu diverse experiențe cu mașina. O am de 2 ani.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sĂŁ te dezamĂŁgesc. Am cĂŁutat de mi s-a acrit 328i ĂŽn toatĂŁ Germania. Tot ce gĂŁseam erau slab dotate sau dubioase. Cele bine dotate erau din SUA. Am obosit ĂŽn cele din urmĂŁ și am rĂŁmas la 320D, deși eram pornit total pe benzinĂŁ, n-am mai reușit sĂŁ am rĂŁbdare. Eu am luat mașina de la o reprezentanțĂŁ B&K de pe lângĂŁ Hamburg. N-a fost nici ieftinĂŁ. Am fĂŁcut ceva drum, dar recunosc cĂŁ a fost plĂŁcut :)

 

Poți sĂŁ vezi prin topicul meu diverse experiențe cu mașina. O am de 2 ani.

 

Am vrut sa iti dau + dar din greseala am dat - :(

 

Un link catre topic, te rog?

 

Eu caut 328i de aproape un an si nimic...

Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte indecis. Ma uit destul de atent si la diesel acum...am mai gasit un model, zic eu, care merita verificat.

 

Va las si voua link https://www.olx.ro/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-2014-luxury-m-packet-automat-full-ocazie-IDa1ENb.html

 

Cel mai probabil in weekend merg la o vizionare.

 

 

Salut,

 

Am cautat eu de curand (intr-un final am reusit sa gasesc ceva ok) si printre ele am dat si de asta.

Ai grija cu ea ca are de fapt peste 227.000 km, iti atasez conversatia cu el, am cerut VIN-ul, l-am bagat pe RAROM si la ultimul itp prin august 2018 avea undeva in jur de 220.000km parca, dupa care i-am scris si mi-a raspuns ceea ce vezi.

 

Eu te sfatuiesc ca in prima faza sa verifici pe rarom deoarece e cel mai la indemana, apoi incepi orice alte verificari, autodna, etc.

post-94237-0-16168500-1557988215_thumb.jpg

Edited by Scrupix
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Iti spun experienta mea, poate te ajuta cu ceva. Detin un F31 automat 328xi, N20, 93.000 km pe care l-am cumparat la 85.000 km fara frica, stiind de problemele de care se plang cativa cu motorul N20, insa i-am schimbat distributia imediat cum a intrat in posesia mea. O mica dezamagire este consumul, ma asteptam la un 15-16%, insa in zilele aglomerate din Bucuresti, imi consuma chiar si 20%. Alta mica problema pe care o am acum este cu amortizoarele electronice. Mi s-a recomandat sa le schmb si sunt destul de scumpe (in jur de 2400 lei unul) si solutii aftermarket nu exista.

 

In afara de asta, performantele motorului m-au impresionat de la prima plimbare, nu as putea sa fac o comparatie cu 325xi, nu am mers cu acest motor, insa, fata de 320 este total alta masina. Mult mai sportiva, mai agila, cobor mereu cu un zambet tamp pe buze. :)

 

Cred ca ar trebui sa iti faci o lista de prioritati si raspunsul ca veni de la sine. Te intereseaza caii putere, consumul, costurile de intretinere (sigur sunt mai mici pt 320) etc.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am cautat eu de curand (intr-un final am reusit sa gasesc ceva ok) si printre ele am dat si de asta.

Ai grija cu ea ca are de fapt peste 227.000 km, iti atasez conversatia cu el, am cerut VIN-ul, l-am bagat pe RAROM si la ultimul itp prin august 2018 avea undeva in jur de 220.000km parca, dupa care i-am scris si mi-a raspuns ceea ce vezi.

 

Eu te sfatuiesc ca in prima faza sa verifici pe rarom deoarece e cel mai la indemana, apoi incepi orice alte verificari, autodna, etc.

 

Exact de tipul asta de oameni imi este frica si incerc sa fug. Desi masina nu este un chilipir si va scadea si mai mult datoria normelor de poluare. Bine, nu stiu cat si cum ne va afecta pe noi pentru euro 5 in urmatorii 5 ani.

 

 

Salut,

 

Iti spun experienta mea, poate te ajuta cu ceva. Detin un F31 automat 328xi, N20, 93.000 km pe care l-am cumparat la 85.000 km fara frica, stiind de problemele de care se plang cativa cu motorul N20, insa i-am schimbat distributia imediat cum a intrat in posesia mea. O mica dezamagire este consumul, ma asteptam la un 15-16%, insa in zilele aglomerate din Bucuresti, imi consuma chiar si 20%. Alta mica problema pe care o am acum este cu amortizoarele electronice. Mi s-a recomandat sa le schmb si sunt destul de scumpe (in jur de 2400 lei unul) si solutii aftermarket nu exista.

 

In afara de asta, performantele motorului m-au impresionat de la prima plimbare, nu as putea sa fac o comparatie cu 325xi, nu am mers cu acest motor, insa, fata de 320 este total alta masina. Mult mai sportiva, mai agila, cobor mereu cu un zambet tamp pe buze. :)

 

Cred ca ar trebui sa iti faci o lista de prioritati si raspunsul ca veni de la sine. Te intereseaza caii putere, consumul, costurile de intretinere (sigur sunt mai mici pt 320) etc.

 

Multumesc pentru ca ai impartasit cu noi experienta ta. Presupun ca este automat. Un prieten are f30 328i luat cu 15.600euro, acum un an de zile cu 195k KM. Masina a fost intretinuta maniacal, lui ii arata consum 11-13%, mers mai mult seara, deci diferentele nu sunt neaparat mari.

 

Imi este frica ca diesl va fi interzis si la noi si nu as vrea sa dau banii aiurea pe o masina de care ma pot folosi 1-2 ani. In acelasi timp, motorul pe benzina il gasesc mai silentios si rafinat, chiar daca n47 are common rail, tot se mai aude din acel "fier pe fier" sunet de la diesel.

 

 

https://www.olx.ro/oferta/bmw-seria-3-328i-2000-cc-twinpower-turbo-IDbEVNa.html este la vanzare de anul trecut

Edited by Masti
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa spun ca pompa de benzina la N20 este cam galagioasa, daca ridici capota poti sa juri ca e un motor diesel putin mai silentios :))

 

Nu cred ca pompa de benzina cat injectoarele in sine tacane destul de tare ca un mini-deasel.. asa e si la n55.. Se intampla din cauza faptului ca sunt sub inalta presiune pentru eficientizarea consumului

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.