Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Antigel (cantitate si metoda de umplere sistem)


George_12

Recommended Posts

Salut. Masina E60 520D N47

Cati litri de antigel intra?

Radiatorul doar a fost dat jos fara a scurge ce era in el, insa motorul a fost desfacut.

Am pus 5l, nivelul este sub maxim, iar la contact pus, se aude un bazait si apa circuland prin instalatie, cred ca normal ar trebui sa se scoata aerul din instalatie prin aceasta metoda. Stiam ca trebuie apasata acceleratia timp de 10 secunde sa activezi pompa electrica, ceea ce nu am facut, pur si simplu am auzit acel bazait cand am pus contactul si merge de 20 minute fara rezultat concret.

Imi puteti spune motoda corecta de umplere si aerisire?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Salut. Masina E60 520D N47

Cati litri de antigel intra?

Radiatorul doar a fost dat jos fara a scurge ce era in el, insa motorul a fost desfacut.

Am pus 5l, nivelul este sub maxim, iar la contact pus, se aude pompa electrica cred, care normal ar trebuie sa scoata aerul din instalatie, insa merge de 20 minute si fara rezultat.

Imi puteti spune varianta corecta?

Intra cam 6 litri. Eu de cate ori am facut solutia am avut 6 litri disponibili.

 

Probabil ai (inca) prins aer in instalatie..

Ai desfacut/slabit suruburile de plastic?

Ai turnat antigel in vasul de expansiune fara ca acesta sa se goleasca de lichid vreun moment? Daca se goleste si tu nu mai ai antigel in vas cand pui din nou antigel acel antigel care a fost se va duce pana ocupa tot spatiu ramas liber in instalatie, iar in momentul in care torni din nou, vei avea aer cel putin pe furtunul de la fundul vasului de expansiune, aerul neavand timp sa iasa fiind tras in sistem de presiunea facuta de antigelul pus de tine cu intrerupere.

Esential e sa ai antigel in vas permanent.

Link to comment
Share on other sites

Am facut distributia, deci motorul a fost dat jos, toate furtunele au stat cam 2-3 zile atarnate pe acolo, nu mai pica nimic din ele iar vasul de expansiune a fost gol. Tot ce a mai ramas cred eu este im radiator, restul gol.

Am schimbat cu aceasta ocazie si pompa de apa, fulia si altele.

Nu as mai lua totusi un nou bidon de antigel, doar pentru un litru. Sa pun apa distilata peste pana ajung la 6 litri?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

 

Nu as mai lua totusi un nou bidon de antigel, doar pentru un litru. Sa pun apa distilata peste pana ajung la 6 litri?

(sa fi fost tu as fi golit tot si numai pentru ca antigelul vechi se amesteca cu, cel nou, ..dar probabil antigelul vechi s-a scurs si din radiator.. DAR numai eu fac obsesie din treaba asta ;) )

 

Oricum, altceva merita mentionat.

Probabil e ok sa pui doar apa distilata, dar daca pui in proportie prea mare iar temperatura de protectie scade de -20 de grade sau chiar -10 m-as ingrijora (putin) la iarna..

Ca sa verifici poti sa cumperi un densimetru pentru antigel si asa stii la cat scade.. vezi ca mi se pare ca temperatura trebuie sa fie de cam 20 de grade temp camerei ca sa afli mai precis unde esti cu protectia..

 

Banuiesc ca stii macar cam la ce temp esti cu antigelul pus deja in motor.

 

Nu pana ajungi la 6 litri! Pana se ridica joja aia din vas si bila de pe ea sta SUB marginea gurii vasului

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sincer in vas nu exista nici o joja, la mine este in vas ceva rotund si galben, pe care scrie max, si min mai jos.

 

Ok dau fuga si mai iau un bidon de antigel. Am folosit Comma Extreme G48 (ready mixed).

 

Cat despre operatiunea de aerisire, este corect cum se procedeaza, cu pedala 10 secunde apasata?

Operatiunea in sine, ma gandesc ca plimba antigelul prin toata instalatia, asemenea si prin radiator. Nivelul actual in borcan fiind sub minim.

Am sa pun si redresorul pe masina pentru ca peste 20 minute lasata pe contact pentru aerisire, sigur o sa traga suficient din baterie.

 

Inca o intrebare: am spalat aseara radiatorul, l-am degresat putin pe exterior, nu am frecat, ci doar cu furtunul cu apa.

Azi dimineata m-am uitat sub masina si tot se mai prelingea cate o picatura cam la 1 minut de pe partea de jos a radiatorului. Ciudat? Sa nu se fi scurs apa de pe el pana acum?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu teoretic (a mea are pompa mecanica deci motor pornit obligatoriu..) cred ca e corect sa pui contactul, dar si mai bine, pornit; trage destui amperi motorul electric.

Cu pedala apasata e mai putin important, cred..

 

Acum, despre radiator crapat ca a fost lovit prea tare in timpul operatiunilor.. nu-i un lucru imposibil.. Asadar, o data facut nivelul in vasul de expansiune, nu e deloc rau, chiar indicat sa vezi daca radiatorul inca e umed.. antigelul se duce..

 

Doar apa de la robinet stropita nu cred ca poate strica radiatorul, o lovitura sa faca fisura in imbinari/lipitura, DA.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asa stiu si eu, ca este pompa mecanica nu electrica. Deci sa pornesc motorul sa isi faca aerisirea cum trebuie, ok.

Dar atunci daca pompa este mecanica imi poti explica ce se auzea cand am pus contactul? Era un zumzet si apa se auzea cum circula prin instalatie, insa nimic schimbat in borcan.

 

Am manevrat foarte cu grija radiatorul in timpul operatiunii, insa la montaj, tevile si conectorii pentru AC nu intrau si am batut putin in capatul lor cu un ciocanel de cauciuc si o tubulara sa stea dreapta pe ele ca sa intre. Asta sa fie cauza? Sa se fi dezlipit pe la vreo imbinare? Ceea ce nu cred.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Asa stiu si eu, ca este pompa mecanica nu electrica. Deci sa pornesc motorul sa isi faca aerisirea cum trebuie, ok.

Dar atunci daca pompa este mecanica imi poti explica ce se auzea cand am pus contactul? Era un zumzet si apa se auzea cum circula prin instalatie, insa nimic schimbat in borcan.

 

Am manevrat foarte cu grija radiatorul in timpul operatiunii, insa la montaj, tevile si conectorii pentru AC nu intrau si am batut putin in capatul lor cu un ciocanel de cauciuc si o tubulara sa stea dreapta pe ele ca sa intre. Asta sa fie cauza? Sa se fi dezlipit pe la vreo imbinare? Ceea ce nu cred.

 

Daca ai curea, sau pompa are fulie atunci pompa e manuala.

Zgomotul putea veni de la actuatorul turbinei, daca inainte nu facea.. eu am avut asa turbina ccu actuator galagios cu contact pus.

 

Nu stiu in ce ai batut, dar eu nu as fi batut fie si cu ciocan de cauciuc; dar poate ai scapat. Picaturi nu trebuie sa apara la fund.

 

Daca radiatorul o sa fie schimbat.. Strica-l mai tare, mai ales in zona lamelelor sa vezi ce subtire este acel cupru.. si atunci o sa afli (tii minte) ca de radiator nu te apropii cu lovituri!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am pus un recepient azi dimineata unde am vazut ca pica si am verificat acum. Este foarte putina apa, dar spre uimirea mea este fara culoare si nu albastra ca antigelul. Sa fie totusi ramasa apa pe marginile si dungile de la tot ansamblul radiator? Eu l-am avut scos tot si pe tot l-am spalat cu apa, inclusiv cel de ac si intercooler. Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.