Jump to content

Porneste subturat Bmw VALVETRONIC


Liviu George

Recommended Posts

Incearca sa debransezi debitmetrul ( prin deconectarea mufei) inainte de a porni.

Daca fac asta ĂŽntra ĂŽn limp mode și nu aflu exact problema.. BĂŁnuiesc ca asa o sa porneascĂŁ ok, dar fĂŁcând asta anulez toatĂŁ partea de vvt, debitmetru și alți senzori sunt ĂŽn cu totul alți parametrii.. 😔

Link to comment
Share on other sites

Daca fac asta ĂŽntra ĂŽn limp mode și nu aflu exact problema.. BĂŁnuiesc ca asa o sa porneascĂŁ ok, dar fĂŁcând asta anulez toatĂŁ partea de vvt, debitmetru și alți senzori sunt ĂŽn cu totul alți parametrii.. 😔

Dar poate insemna faptul ca trebuie sa inlocuiesti debitmetrul: de fapt acesta este un hot wire , adica cantitatea de aer masurata, si automat, semnalul transmis, este dependent de cpacitatea acelei rezistente de a se incalzi; daca este obosit, ii trebuie ceva timp sa atinga temperatura optima de functionare-rezulta semnal eronat vs cantitatea reala de aer ce ajunge in admisie, de unde pornirea subturata.

Link to comment
Share on other sites

Dar poate insemna faptul ca trebuie sa inlocuiesti debitmetrul: de fapt acesta este un hot wire , adica cantitatea de aer masurata, si automat, semnalul transmis, este dependent de cpacitatea acelei rezistente de a se incalzi; daca este obosit, ii trebuie ceva timp sa atinga temperatura optima de functionare-rezulta semnal eronat vs cantitatea reala de aer ce ajunge in admisie, de unde pornirea subturata.

O sa fac și asta sa vad cum reacționeazĂŁ. Revin cu informații 👌

Link to comment
Share on other sites

Am pornit acum mașina cu mufa scoasa, nepornita de azi de la 7 dimineața și a pornit bine fĂŁrĂŁ mufĂŁ la debitmetru.

Atunci iti cumperi un debitmetru nou,neaparat bosch; cele gen magneti marelli sau alte marci nu sunt bune. Ca sa fi cu inima impacata inainte de a cumpara unul nou,cauta unul de imprumut, in starecbuna si vezi cum porneste cu acesta.

Link to comment
Share on other sites

Atunci iti cumperi un debitmetru nou,neaparat bosch; cele gen magneti marelli sau alte marci nu sunt bune. Ca sa fi cu inima impacata inainte de a cumpara unul nou,cauta unul de imprumut, in starecbuna si vezi cum porneste cu acesta.

Da, știu, ca ma ocup cu piesele, știu ce e de mĂŁrcile astea 🙆‍♂️ acum 2 luni am vândut unul, ca aveam unul sh 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

Nu e de la debitmetru, cel mai bine cum spunea si colegul incearca cu altul, daca il cureti , ai mare grija ca poate il "cureti" de tot si senzorul temperatura aer, si parca vad ca o sa cumperi altul, il montezi, iar in final o sa vezi ca motorul va porni la fel.

Gandeste-te f bine inainte de a-l curata. Vei ramane doar cu o paguba in plus.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Nu e de la debitmetru, cel mai bine cum spunea si colegul incearca cu altul, daca il cureti , ai mare grija ca poate il "cureti" de tot si senzorul temperatura aer, si parca vad ca o sa cumperi altul, il montezi, iar in final o sa vezi ca motorul va porni la fel.

Gandeste-te f bine inainte de a-l curata. Vei ramane doar cu o paguba in plus.

Dar de la ce sa fie?

Link to comment
Share on other sites

Ce rost are sa schimbi debitmetru daca nu ai o eroare macar data de tester?

Pentru ca o functoinare necorespunzatoare a debitmetrului nu este neaparat inregistrata ca si o eroare in computerul de bord;de fapt, un debitmetru al carui "filament" nu se incalzeste asa de repede cum ar trebui, este nefunctional, la rece, urmand ca dupa cateva minute sa se incalzeasca, si sa functioneze oarecum normal.

Eu am avut un debitmetru nefunctional, iar la rece, la pornire, provoca fluctuatii la ralanti, urmand ca dupa ce se incalzea......sa functioneze acceptabil. Inlocuirea acestuia a eliminat fluctuatiile la ralanti, iar motorul a capatat un mers mai rotund.

Link to comment
Share on other sites

Am citit mai sus ca incalzirea lui da raportul ECUului/DDE.

Procesul e exact invers. Aerul care trece de fapt il raceste. Nu incalzirea sa ci racirea raporteaza.

 

In al doilea rand oricarui debitmetru trebuie sa i se faca READAPTAREA ca sa functioneze in parametri! Altfel DDE nu prea stie care ii sunt limitele. Masurarea unui volum de aer care trece prin fata unei suprafete calde trebuie extrem de bine apreciata prin limitele (accelerari de 4000rpm in 15 secunde cu ISTA in brate. ;) )

..Nu prea se reaminteste aici..

Hai sa schimbam debitmetru ca s-o face bine! ;)

 

Singur lucru valid, da, recomandabil sa se puna original mergand pana la codul citit de pe senzor nu tubul in care e prins!

 

Sunt foarte curios daca schimbarea simpla a debitmetrului rezolva problema.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am citit mai sus ca imcalzirea luo da raportul ECUului/DDE.

Procesul e exact invers. Aerul care trece de fapt il raceste. Nu incalzirea sa ci racirea raporteaza.

 

In al doilea rand oricarui debitmetru trebuie sa i se facREADAPTAREA ca sa functioneze in parametri.

Nu prea se reaminteste aici..

 

Singur lucru valid, da, recomandabil sa se puna original mergand pana la codul citit de pe senzor nu tubul in care e prins!

 

Sunt foarte curios daca schimbarea simpla a debitmetrului rezolva problema.

In general nu imi place sa ma pierd in detalii, insa pentr ca sa fie racit de catre volumul de are ce trece, si pentru a isi modific rezistenta, si a transmite semnalul respectiv, el trebuie sa se incalzeasca la o temperatura T; daca este vechi/uzat, nu se va mai incalzi corect la acea temperatura T, sau se va incalzi intr-o perioada de timp mi lunga decat proiectat, de unde si posibile simptome de pornit subturat (amestec incorect). Din acelasi motiv curatarea este d emulte ori inutila, si nu poate produce decat o deteriorare fizica.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In general nu imi place sa ma pierd in detalii, insa pentru ca sa fie racit de catre volumul de are ce trece, si pentru a isi modific rezistenta, si a transmite semnalul respectiv, el trebuie sa se incalzeasca la o temperatura T; daca este vechi/uzat, nu se va mai incalzi corect la acea temperatura T, sau se va incalzi intr-o perioada de timp mi lunga decat proiectat, de unde si posibile simptome de pornit subturat (amestec incorect). Din acelasi motiv curatarea este d emulte ori inutila, si nu poate produce decat o deteriorare fizica.

In momentul in care faci o afirmatie e bine sa explici pana la capat ideea schimbarii si ce implica aceasta.

 

 

Curatarea lui cu solutie speciala/dedicata care lasa o absolut infima urma evaporarea sa, poate fi o solutie. Spray si aer comprimat suflat. Nu se atinge cu nimic.

Dar asta numai daca se ajunge la debitmetru insasi nu prin tubulatura..

 

Parese ca partea cu readaptarea iti scapa..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.