Jump to content

Linie pe discul de frana


Recommended Posts

Buna ziua,

 

Uitandu-ma la rotile din fata am observat ca pe discul dreapta fata am o linie circulara pe toata circumferinta discului. Ce este in neregula? De mentionat e ca a si inceput masina sa trepideze in ultimele zile in momentul in care franez usor mai ales intre 80-55 km/h (eu dadusem vina pe o franare de urgenta de pe autostrada dar acum am vazut urma aceasta pe discul dreapta fata). Am atasat niste poze!

 

https://ibb.co/qmGcHy8

https://ibb.co/1dkdLV9

https://ibb.co/1rX7pCb

https://ibb.co/qLGFBTd

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Bucata de metal din materialul din placutei (insertia placutei), mai dura decat discul, zgaraie discul pentru ca a ajuns la ea. Se va toci in timp o data cu subtierea placutei. De aceea a aparut aceea linie.

Ma indoiesc sa fie cauza vibratiei la franare acel canal/sant facut.

Faptul ca acum ai vazut linia acee cand ai zis sa inspectezi discuri datorita vibratiei este doar o coincidenta

Acelasi tip de sant l-am avut si eu pe una din partile din spate fara vibratie la franare

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspunsuri. Ma gandeam sa nu fie vreun etrier cu probleme sau ceva. Poate sa fie trepidatia din geometrie cumva? (jantele au fost indreptate de 3 saptamani) Am schimbat 3 bucse la bratul stanga fata si nu am facut geometria (asa m-au sfatuit mecanicii ca nu trebuie din moment ce masina nu trage intr-o parte dar din cate observ la cauciucuri pare sa le si uzeze mai tare pe exterior). Am sa o duc la o geometrie. Va rog sa-mi recomandati undeva in BUC sau BV unde se face bine daca stiti.

 

LE: daca nu este din geometrie mai ramane sa punem discuri si placute noi..

Edited by Execitor
Link to comment
Share on other sites

Bucata de metal din materialul din placutei (insertia placutei), mai dura decat discul, zgaraie discul pentru ca a ajuns la ea. Se va toci in timp o data cu subtierea placutei. De aceea a aparut aceea linie.

Ma indoiesc sa fie cauza vibratiei la franare acel canal/sant facut.

Faptul ca acum ai vazut linia acee cand ai zis sa inspectezi discuri datorita vibratiei este doar o coincidenta

Acelasi tip de sant l-am avut si eu pe una din partile din spate fara vibratie la franare

 

Scuze pentru double post dar nu am inteles exact si nu mai pot da edit celuilalt post. Placutele au vreo 5000 km deja. Asa e normal sa apara de la bucata de metal? Spui ca ai avut identic si s-a dus in timp? (nu de alta dar sa nu ma duc la service sa demontez degeaba daca asa este normal). Mersi mult oricum!

Link to comment
Share on other sites

Placutele au vreo 5000 km deja. Asa e normal sa apara de la bucata de metal? Spui ca ai avut identic si s-a dus in timp? (nu de alta dar sa nu ma duc la service sa demontez degeaba daca asa este normal). Mersi mult oricum!

 

Nu prea conteaza cati km s-a facut cu placutele noi.

Nu este normal, evident, dar se poate intampla ca o portiune a placutei sa se toceasca (jur-imprejurul acelei bucati de metal mai tare din placuta) mai repede si parti mai tari decat discul sa lase in schimb linii, cum te exprimi, pe disc, acesta fiind mai moale de data asta in comparatie cu aceea bucatica de metal din materialul placutei.

 

Nu ai vazut discuri efectiv "valurite" de placute prea dure (sau prea ieftin facute..)!

 

Piatra sau alta bucata straina e aproape imposibil sa intre si sa infiga in materialul placutei.

 

Fa un experiment si incearca sa bagi ceva, orice itre placuta si disc cu roata data jos si gandeste-te daca ceva (ce altceva?), ca piatra (prea moale) sau metal atat de mic sa intre si si mai mult, sa se intepeneasca acolo cand practic suprafata discului si cea a placutei sunt deja la zecime de mm, daca nu sutime mm departare una de alta, ambele slefuite de frecarea dintre cele doua.

Probabil doar aerul si eventual alte imperfectiuni din suprafetele celor doua le departeaza una de cealalta.

 

E greu de inteles o realitate prezentata mai sus?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea conteaza cati km s-a facut cu placutele noi.

Nu este normal, evident, dar se poate intampla ca o portiune a placutei sa se toceasca (jur-imprejurul acelei bucati de metal mai tare din placuta) mai repede si parti mai tari decat discul sa lase in schimb linii, cum te exprimi, pe disc, acesta fiind mai moale de data asta in comparatie cu aceea bucatica de metal din materialul placutei.

 

Nu ai vazut discuri efectiv "valurite" de placute prea dure (sau prea ieftin facute..)!

 

Piatra sau alta bucata straina e aproape imposibil sa intre si sa infiga in materialul placutei.

 

Fa un experiment si incearca sa bagi ceva, orice itre placuta si disc cu roata data jos si gandeste-te daca ceva (ce altceva?), ca piatra (prea moale) sau metal atat de mic sa intre si si mai mult, sa se intepeneasca acolo cand practic suprafata discului si cea a placutei sunt deja la zecime de mm, daca nu sutime mm departare una de alta, ambele slefuite de frecarea dintre cele doua.

Probabil doar aerul si eventual alte imperfectiuni din suprafetele celor doua le departeaza una de cealalta.

 

E greu de inteles o realitate prezentata mai sus?

 

Am inteles. Multumesc de raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.