Jump to content

Probleme clima G30


Crysis21

Recommended Posts

Salut,

 

Printre posesorii de G30 a intampinat cineva probleme cu clima? Am vazut pe motor-talk ca este un topic foarte dezbatut si aparent am inceput sa am si eu probleme.

 

Problema se manifesta in felul urmator: Fie ca las temperatura pe automat, fie o dau pe manual, plansa de bord sufla aer rece, partea spate sufla aer rece, la picioare primesc aer cald. Sau mai rau, de multe ori se intampla sa primesc valuri de aer cald/rece la picioare iar asta ma irita nespus de mult. Daca de exemplu dau MAX AC, atunci vine rece si la picioare, dar dupa mult timp. Am mai avut o problema asemanatoare, cand pe stanga baga rece, dar pe dreapta cald. S-a rezolvat cu update de soft, dar nu si caldura la picioare.

 

A mai patit cineva asta? Care a fost rezolvarea la Bavaria? Merg luni sa le-o las in curte...

Link to comment
Share on other sites

Problemele sunt mari. Soft-ul e actualizat acum o luna si e ca porcu'. Aer cald la parbriz si picioare, rece de mori in consola centrala. Innebunesc. Maine o duc la reprezentanta, sper sa pot schimba si parbrizul cu unul ce are confort termic. Din ce am cautat eu pe net, nu cred ca exista asa ceva, deci cred ca voi recurge la ceva folii, desi e ultima varianta pe care mi-as dori sa o aplic. Prefer sa schimb parbrizul si geamurile fata, daca exista asa ceva la modelul asta...
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit acum la Pilkington si ei spun ca nu exista decat modelul de parbriz ce il am deja montat. Mi-e greu sa cred ca sunt toate asa proaste.

 

Da, e o problema grava cu fluxul de aer. Am verificat si grila de aer de la prabriz, baga aer caldut, deci nu are cine dracu raci parbrizul. La cap aer fiert, la picioare aer fiert, la piept congelator. Buna treaba :)

 

In functie ce rezolv cu reprezentanta, am sa decid daca ii pun folii (de preferat nu) sau poate chiar o vand.

Link to comment
Share on other sites

o sa verific din nou ceea ce spuneai tu.

 

ceea ce am observat eu la clima de la masina este ca daca o pui pe auto la temperatura minima, dupa un timp clima se leneveste chiar daca in masina e cald, trebuind sa maresc eu puterea ventilatorului.

 

in principiu, la clima acestei masini, mereu trebuie sa faci reglaje pt a avea o temperatura optima.

nu exista notiunea de a pune climatronicul la 22 de grade si apoi sa pleci la drum, pt ca vei avea 30 de grade in masina chiar daca la inceput baga aer cum trebuie.

 

la orice alt harb am avut, climatronicul era ultima mea grija cand conduceam.

 

nu imi este clar daca exista mai multe tipuri de parbriz. si eu am verificat o data si avea peste 50 de grade, chiar daca mie imi functioneaza bine clima.

 

anyway, parbrizul de g30 este celai prost parbriz pe care l-am avut pe vreo masina

 

 

ai incervat sa vezi daca si pe auto si pe manual, aerul bagat in masina are probleme de temperatura?

 

daca e diferit, poate totusi persista problema de software

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

o sa verific din nou ceea ce spuneai tu.

 

ceea ce am observat eu la clima de la masina este ca daca o pui pe auto la temperatura minima, dupa un timp clima se leneveste chiar daca in masina e cald, trebuind sa maresc eu puterea ventilatorului.

 

in principiu, la clima acestei masini, mereu trebuie sa faci reglaje pt a avea o temperatura optima.

nu exista notiunea de a pune climatronicul la 22 de grade si apoi sa pleci la drum, pt ca vei avea 30 de grade in masina chiar daca la inceput baga aer cum trebuie.

 

la orice alt harb am avut, climatronicul era ultima mea grija cand conduceam.

 

nu imi este clar daca exista mai multe tipuri de parbriz. si eu am verificat o data si avea peste 50 de grade, chiar daca mie imi functioneaza bine clima.

 

anyway, parbrizul de g30 este celai prost parbriz pe care l-am avut pe vreo masina

 

Mie nu imi leneveste.. setez 22 de grade si acolo tine temperatura. Intr'adevar, la inceput sufla mai tare pentru a aduce gradele unde trebuie si dupa o lasa mai moale, doar mentine.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

o sa verific din nou ceea ce spuneai tu.

 

ceea ce am observat eu la clima de la masina este ca daca o pui pe auto la temperatura minima, dupa un timp clima se leneveste chiar daca in masina e cald, trebuind sa maresc eu puterea ventilatorului.

 

in principiu, la clima acestei masini, mereu trebuie sa faci reglaje pt a avea o temperatura optima.

nu exista notiunea de a pune climatronicul la 22 de grade si apoi sa pleci la drum, pt ca vei avea 30 de grade in masina chiar daca la inceput baga aer cum trebuie.

 

la orice alt harb am avut, climatronicul era ultima mea grija cand conduceam.

 

nu imi este clar daca exista mai multe tipuri de parbriz. si eu am verificat o data si avea peste 50 de grade, chiar daca mie imi functioneaza bine clima.

 

anyway, parbrizul de g30 este celai prost parbriz pe care l-am avut pe vreo masina

 

 

ai incervat sa vezi daca si pe auto si pe manual, aerul bagat in masina are probleme de temperatura?

 

daca e diferit, poate totusi persista problema de software

 

exact, la F10 te durea la banana! Puneai 22 si uitai de el. La asta, la fiecare 10 minute schimbi cate ceva. Da, si pe manual, aerul este cald la picioare. Trebuie sa ma duc cu el sub 18 grade pentru a simti ceva rece. Pe de alta parte, debitul de aer e mai mare pe dreapta decat pe stanga, la gurile centrale, ceea ce nu mi se pare normal. Pe forumurile din afara, am inteles ca exista un PUMA cu privire la inlocuirea unor senzori. M-as mira sa se aplice asta in Romania...

 

 

Problema nu e ca lenevesc ventilatoarele, asta ar fii normal, sa facea si F10, dar incepe sa curga aer cald prin circuit. Incredibil, dar e cald. Iar in functie de vremea de afara, o apuca dracii si la picioare baga rafale de aer fiert/rece, intervale cu durata de 2 secunde.

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

am schimbat panoul de clima la F10 (am pus unul cu reglare separata temperatura/viteza ventilatie in loc de unul care avea doar reglare separata temperatura) si cam la fel se manifesta - nu prea nimerea nici temperatura, nici umiditatea.

daca imi aduc aminte corect, tu ai schimbat panoul de clima pe garantie - e posibil sa nu il fi codat corect pe tipul tau de climatizare...

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca cu ISTA se poate da un reset la modulul de clima. Generalizand, dupa update-uri software, la multe aparate electronice e indicat un reset ca sa functioneze in parametrii optimi. Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Da, l-am schimbat. Si inainte mergea prost clima, dar se rezolvase dupa un update de soft. Dupa schimbarea panoului am mai facut o resoftware generala pentru bluetooth.

 

@edit daca pui clima pe 16 grade si o lasi sa mearha un minut, daca ridici apoi la 22 la picioare iti baga instant aer fierbinte iar in bord continua sa bage aer recw, dar cu intensitate mica? La mine asta face. Upper body temperature este la jumatate.

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca cu ISTA se poate da un reset la modulul de clima. Generalizand, dupa update-uri software, la multe aparate electronice e indicat un reset ca sa functioneze in parametrii optimi.

 

In mod normal, la finalul update-ului isi face singur modulul un reset. Asa ar fi normal.

Link to comment
Share on other sites

Astept cu nerabdarea sa ne spui ce au zis la reprezentanta. Si eu am simtit problema in zilele cu canicula, in special dupa ce masina a stat in soare. Ai incercat sa setezi upper body temperature pe aer rece (full albastru)? La F10 era o rotita, la G30 este in meniu Edited by Bogdan@
Link to comment
Share on other sites

Pare o problema la electrovalvele de caldura , tu descrii un simptom comun de la e46 incoace , f10 totusi nu are problema asta,sau nu inca , bat in lemn,totusi la km tai ar trebui sa fct corect,din moment ce crapa panoul de clima e clar ca multe piese sunt de calitate proasta Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

topicul este foarte dezbatut inafara, e clar clima e un lucru tare tampit la masina asta. Da, cand sta mult in soare, e durere. Simti ca parca nu ai deloc clima. Sper sa plec cu o rezolvare a valvelor de la reprezentanta. Am verificat acum, acelasi comportament il are si panoul spate. Daca tin clima pe 16, apoi ridic la 22, tunelul central si gurile de ventilatie din stalpi baga aer rece, la picioare aer fiert. Incredibil...
Link to comment
Share on other sites

am reverificat. totul e ok la mine. am pus climatizarwa si jetul de arr in tlste pozitiile

 

ceea ce voiam sa spun cu lenevitul, este faptul ca, desi normal sa scada viteza ventilatorului in timpul folosirii instalatiei pe auto, la un moment dat, in masina se incalzeste, iar climatizarea nu stie sa creasca viteza ventilatorului si trebuie sa intervin.

ulterior, evident facandu-se prea rece, iar trebuie sa intervin. si tot asa, parand ca nicicum nu pot potrivi climatizarea conform cu situatia.

asta incercam sa zic cu faptul ca mereu sunt necesare reglaje. Daca las totul pe auto, nu e ok

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

in principiu, la clima acestei masini, mereu trebuie sa faci reglaje pt a avea o temperatura optima.

nu exista notiunea de a pune climatronicul la 22 de grade si apoi sa pleci la drum, pt ca vei avea 30 de grade in masina chiar daca la inceput baga aer cum trebuie.

 

la orice alt harb am avut, climatronicul era ultima mea grija cand conduceam.

 

Interesant e ca si la e39 am acelasi sentiment. Clima nu o potrivesti nicicum, rotita de pe mijloc e decisiva, deci de fapt procesul de reglare e tot manual.

 

La masina dinainte, non-premium, intr-adevar puneam pe 22 si era ok fie vara, fie iarna.

 

La G30 am vazut ca au renuntat la rotita de rece/cald, rosu/albastru, si am crezut ca s-au mai rezolvat din probleme.

Link to comment
Share on other sites

Rotita cald rece s-a mutat in meniul iDrive. La seria 7 e tot pe bord, dar sub forma unui display cu touchscreen foarte simplificat.

 

Am luat masina de la reprezentanta. Mi-au spus ca s-a facut resoftare generala (a 5-a pe anul asta), iar pe langa asta au trebuit sa reprogrameze vaporizatorul de aer. Mi-au spus ca unele modele, au venit configurate gresit... Am mers cu ea cam o ora prin oras, e drept fluxul de aer a ramas constant rece, inclusiv la picioare. Fluxul e tot la fel foarte puternic pe tunelul central, dar regland din rotite ajungem la o intelegere. Cel mai important, nu a mai bagat aer cald la picioare, urmeaza sa vedem la primul drum mai lung cum se va comporta.

 

Nu exista parbriz termic la G30. Doar la seria 7. Au cautat impreuna cu mine, singura optiune este cea de Individual Sunshade Glazing, ce reprezinta un amarat de parasolar. In G30, pozitia la volan e difereta de F10 si cumva esti mai expus razelor ce strabat prin parbriz. Inca un lucru ce merita mentionat, este ca plafonul in sine este tare prost izolat, deoarece este fierbinte atunci cand pui mana pe el. Nu tin minte sa fi patit asa la vechea masina.

 

Din pacate, singura solutie pentru un comfort termic, ramane aplicarea de folii. Voi alege probabil Llumar Air 80 pentru geamurile fata si voi monta parasolarul de la BMW ca prim pas.

 

 

@edit multumesc ca ai verificat. La mine clar era o problema. Dupa ce am luat-o, am mers cu 22 de grade in oras fara sa intervin la ea. Pentru prima data.

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.