Jump to content

cerinte / limitari retrofit nbt evo pe masina cu nbt (sau alte optiuni pt carplay)


Recommended Posts

salut - desi am de multa vreme cont aici, si urmaresc forumul, asta este unul dintre primele mele posturi. in general ma descurc citind posturile altora si cautand pe google, dar acum m-am cam blocat.

 

pe scurt, am o masina din 03/2015, cu navigatie profesionala (nbt). mi s-a pus recent pata ca vreau carplay, asa ca am inceput sa studiez optiunile. destul de variate, de altfel:

 

- prima optiune ar fi un adaptor pt carplay; vad ca se invart pe la 500 de euro, sunt ceva variante (bimmertech, unique ad, unichip, joyeauto) - din pacate, fiecare are dezavantaje mai mari sau mai mici, ori nu sunt wireless, ori cer instalare de microfon suplimentar, ori o combinatie intre cele doua; o sa revin la optiunea asta daca nu gasesc ceva oem;

- retrofit la nbt evo, o varianta care suporta carplay - de departe cea mai scumpa optiune; aici am cateva intrebari, revin mai jos;

- navigatie android - inlocuieste ecranul standard cu unul de 10", are si carplay integrat (desi pe o navigatie cu android nu stiu daca as mai avea nevoie de el); nu inlocuieste unitatea originala, merg in paralel - asta e un avantaj, doar ca nu as trece la un android complet, cu ecran after market, cand am nevoie doar de carplay.

 

optiunea pe care o studiez acum este cea de retrofit la nbt evo. din cate am studiat, nu se poate pastra nimic de la nbt-ul existent, trebuie inlocuite unitatea, ecranul si controller-ul. intrebarile mele, pentru cine e familiar cu asa ceva, sunt:

- inteleg ca se pierd functiile de connected drive; nu e asa grav, dar as vrea sa la pastrez, daca se poate; ma poate lamuri cineva cu asta?

- ce unitati suporta carplay wireless? din cate inteleg, doar cele id5 / id6 - se poate activa carplay si pe id4, cu o antena wi-fi in plus?

- citesc (dar nu inteleg exact) ca nu se poate folosi nici antena gps integrata, trebuie folosit un emulator. in ce conditii pot evita emulatorul, sa ramana masina cat mai stock?

- cine ma poate ajuta in bucuresti cu acest retrofit (ideal cu codare cu tot), si mai ales cu informatii? aveti vreo recomandare? ideal (dar nu obligatoriu) ar fi cineva care sa faca si buy-back la nbt-ul meu actual, la ce pret doreste el.

 

imi cer scuze ca m-am lungit, fac research de vreo 2 sapt si mi s-au cam amestecat ideile in cap. apreciez orice raspuns, multumesc frumos :)

Edited by born2lose
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei! De ceva luni am fost si eu in aceiasi dilema! Vreau carplay pentru a nu mai sta cu telefonul prins pe cine stie unde folosind waze.

 

1. Prima varianta ce iti aduce doar carplay (gen bimmertech) sunt un compromis destul de ok. Gasesti si pe aliexpress variante mai ieftine dar nu cred ca sunt wireless. Din pacate eu am eliminat varianta asta din start pentru ca am display mic si vroiam mai mare.

Cu aceasta varianta din ce am vazut dezavantajul este intradevar microfonul extern si faptul ca cele cu carplay wireless doar ce s-au lansat si nu exista foarte multe review-uri.

 

2. Retrofit navigatie OE. Asa cum ai spus si tu trebuie sa inlocuiesti o groaza de lucruri. Mai ales daca vrei carplay wireless!

Un lucru la care trebuie sa ai grija este ca by default carplay nu este fullscreen si doar unele navigatii am intales ca se pot coda sa fie fullscreen!

Ca si costuri (lejer 1000 Euro) eu am considerat ca deja nu este rentabil avand in vedere ca tot ce vreau este waze pe un ecran mare.

 

3. A 3-a varianta, cea cu android, pentru mine a fost cea mai ok alegere avand in vedere ca am ecran mic la navigatie. Mai ales ca au scos acu dongle cu carplay wireless.

Dar la fel ca la primul punct ai si aici ceva dezavantaje avand in vedere ca totusi este un aftermarket china si integrarile nu pot fi facute perfect cu toate tipurile de masini.

Exemplu: La unele este necesar sa folosesti Aux pentru a avea sunet din partea Android, la unele nu trebuie.

 

 

Personal daca as fi in locul tau m-as orienta pe prima varianta avand deja ecran mare. Mai ales ca nu doresti sa folosesti functionalitatea de pe Android!

Asa ramai cu navigatia originala la care adaugi doar carplay si reusesti sa menti un cost ce renteaza.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

si eu ma gandeam cum as putea avea carplay pe masina(F22). A venit cu NBT / NBT Evo ID 4.

My link

bimmer-tech.net- zice ca sunt ceva sanse ca de la id4 la id5 nu este nevoie sa schimvi si ecran, dar cum imi dau seama de asta, si ce model de unitate imi trebuie pentru upgrade?

 

BMW NBT Evo ID4 to ID5

HARDWARE UPGRADE (new screen (in some cars it doesn’t need to be replaced), head unit, iDrive regular or touch controller, trim). Of course, it’s much easier to upgrade from NBT Evo ID4 to ID5 than from NBT, but it’s still a hardware swap.

 

 

thx,

 

 

Link to comment
Share on other sites

deocamdata am pus deoparte varianta cu interfata de carplay, pe langa problemele cu microfonul in plus, ma deranjeaza ca sunetul se duce prin aux, care din experienta mea are cea mai proasta calitate (sub bluetooth). bine, am oricum pachetul de sonorizare de baza, nu stiu cat de mare ar fi diferenta.

 

inca inclin spre varianta cu retrofit oe, sper sa aflu aici macar unele raspunsuri la intrebarile din primul post.

 

bimmer-tech.net- zice ca sunt ceva sanse ca de la id4 la id5 nu este nevoie sa schimvi si ecran, dar cum imi dau seama de asta, si ce model de unitate imi trebuie pentru upgrade?

 

pai e simplu, da un mail cu vin-ul la bimmertech, o sa-ti spuna ei in functie de vin exact ce trebuie sa schimbi. nu trebuie sa cumperi de la ei, doar sa stii sa-ti faci lista de cumparaturi.

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut - desi am de multa vreme cont aici, si urmaresc forumul, asta este unul dintre primele mele posturi. in general ma descurc citind posturile altora si cautand pe google, dar acum m-am cam blocat.

 

pe scurt, am o masina din 03/2015, cu navigatie profesionala (nbt). mi s-a pus recent pata ca vreau carplay, asa ca am inceput sa studiez optiunile. destul de variate, de altfel:

 

- prima optiune ar fi un adaptor pt carplay; vad ca se invart pe la 500 de euro, sunt ceva variante (bimmertech, unique ad, unichip, joyeauto) - din pacate, fiecare are dezavantaje mai mari sau mai mici, ori nu sunt wireless, ori cer instalare de microfon suplimentar, ori o combinatie intre cele doua; o sa revin la optiunea asta daca nu gasesc ceva oem;

- retrofit la nbt evo, o varianta care suporta carplay - de departe cea mai scumpa optiune; aici am cateva intrebari, revin mai jos;

- navigatie android - inlocuieste ecranul standard cu unul de 10", are si carplay integrat (desi pe o navigatie cu android nu stiu daca as mai avea nevoie de el); nu inlocuieste unitatea originala, merg in paralel - asta e un avantaj, doar ca nu as trece la un android complet, cu ecran after market, cand am nevoie doar de carplay.

 

optiunea pe care o studiez acum este cea de retrofit la nbt evo. din cate am studiat, nu se poate pastra nimic de la nbt-ul existent, trebuie inlocuite unitatea, ecranul si controller-ul. intrebarile mele, pentru cine e familiar cu asa ceva, sunt:

- inteleg ca se pierd functiile de connected drive; nu e asa grav, dar as vrea sa la pastrez, daca se poate; ma poate lamuri cineva cu asta?

- ce unitati suporta carplay wireless? din cate inteleg, doar cele id5 / id6 - se poate activa carplay si pe id4, cu o antena wi-fi in plus?

- citesc (dar nu inteleg exact) ca nu se poate folosi nici antena gps integrata, trebuie folosit un emulator. in ce conditii pot evita emulatorul, sa ramana masina cat mai stock?

- cine ma poate ajuta in bucuresti cu acest retrofit (ideal cu codare cu tot), si mai ales cu informatii? aveti vreo recomandare? ideal (dar nu obligatoriu) ar fi cineva care sa faca si buy-back la nbt-ul meu actual, la ce pret doreste el.

 

imi cer scuze ca m-am lungit, fac research de vreo 2 sapt si mi s-au cam amestecat ideile in cap. apreciez orice raspuns, multumesc frumos :)

 

Salut,

 

Te rog sa ne spui modelul masinii tale, e foarte important.

Nu iti poate spune nimeni care varianta e mai buna pentru tine deoarece fiecare om accepta un grad mai mic sau mai mare de modificari non OE la masina sa. Personal nu suport sa vad improvizatii pe masina personala, dar depinde de fiecare persoana in parte. Android este atractiv, dar implementarile nu sunt de calitate, iar interfetele suplimentare cu intrare video le consider ultima solutie.

Modelul si echiparea actuala a masinii influenteaza costurile unui retrofit in mare masura.

Da, pierzi functiile de connected drive daca in prezent ai TCB si nu ATM. Exista si solutii sa treci de la TCB la ATM.

Ai nevoie neaparat de unitate id5/id6 cu 4 GB ram. Se poate resofta o unitate id4 la id5, dar nu va fi stabila si vei avea restartari aleatorii, ceea ce e deranjant intr-o masina premium.

Exista unitati (rare) care au port de GPS integrat (mufa FAKRA albastra) si functioneaza fara adaptoare. Se poate folosi emulator daca nu gasesti unitate cu port GPS integrat. Se poate evita emulatorul astfel incat masina sa fie cat mai stock, cu activare pentru seria ta de sasiu.

Din pacate, nu cunosc cine te poate ajuta in Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

apreciez raspunsul detaliat :)

 

masina este un seria 4 gran coupe din 03/2015, dotarile relevante (cel putin din ce inteleg eu) sunt:

 

S609A Navigation system Professional

S698A AreaCode 2 for DVD

S6ACA INTELLIGENTER NOTRUF

S6AEA TELESERVICES

S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW SMARTPHON

S6WAA INSTRUMENTENKOMBI M ERW UMF

 

ramane sa verific daca unitatea mea actuala are mufa albastra pe spate - ca macar sa stiu in ce categorie pic. din cate inteleg, sunt destul de mici sansele sa o aiba.

 

ce imi este in continuare neclar este - in cazul in care am TCB, care sunt optiunile? care sunt avantajele / dezavantajele de a folosi un emulator ATM? exista alte optiuni in afara de emulatorul ATM, care sa nu ajunga la un pret prohibitiv?

 

in alta parte decat in Bucuresti imi poti recomanda pe cineva care ma poate ajuta?

Link to comment
Share on other sites

Mufa albastra ai sigur, problema e sa gasesti unitate NBT Evo ID5/6 cu port GPS daca nu vrei sa utilizezi emulator ATM. Sunt mai rare si mai scumpe, dar nici emulatorul ATM nu e gratuit.

Emulatorul ATM e necesar in situatia in care unitatea NBT Evo pe care o instalezi nu are port GPS. Se monteaza pentru a conecta antena GPS actuala la unitati fara port GPS. Emulatorul ATM nu iti va oferi conectivitate online.

Fara conectivitate online pierzi posibilitatea de a folosi BMW ConnectedDrive services (incluzand RTTI). Personal nu mi se pare ca RTTI merita banii in Romania, varianta Waze via Carplay fiind net superioara. Si Waze are dezavantajele lui, nu ai navigatie in HUD momentan.

Nu pot recomanda un retrofitter anume, dar sunt multi in toata tara (mai ales in Bucuresti) si fiecare are solutiile lui. Ii recunosti pe cei mai buni care iti ofera solutii cat mai apropiate de implementarea stock facuta de BMW, fara emulatoare si adaptoare.

Link to comment
Share on other sites

multumesc din nou pentru explicatii.

 

alta intrebare (nu stiu cum naiba, cu cat primesc mai multe raspunsuri, cu atat apar mai multe intrebari) - inteleg ca unitatile id4 se pot flashui la id5. se poate face diferenta intre unitati? sa fiu sigur ca baiatu' de pe olx nu-mi vinde un id4 flashuit ca id5?

Link to comment
Share on other sites

alta intrebare (nu stiu cum naiba, cu cat primesc mai multe raspunsuri, cu atat apar mai multe intrebari) - inteleg ca unitatile id4 se pot flashui la id5. se poate face diferenta intre unitati? sa fiu sigur ca baiatu' de pe olx nu-mi vinde un id4 flashuit ca id5?

 

Da, unitatile cu id5 din fabrica au de obicei eticheta cu negru. Daca ai dubii, imi poti trimite in privat o poza cu eticheta si verific.

Link to comment
Share on other sites

apreciez oferta de ajutor, dar daca cumpar unitatea de pe ebay (sau mai rau, de pe olx), probabil o sa trebuiasca sa iau pe loc decizia daca e ce imi trebuie sau daca e teapa :)

 

daca tot te-ai apucat sa-mi raspunzi la intrebari, poti sa-mi explici te rog si diferenta intre tcb si atm? cum imi pot da seama daca unitatea mea are tcb sau atm? in ce situatie pot pastra serviciile connected drive, facand upgrade la o unitate id5 / id6 cu mufa albastra de gps?

 

stiu ca am multe intrebari de incepator, dar pana la urma pentru asta este forumul - si ma gandesc ca raspunsurile vor ajuta in timp si pe altii :)

Link to comment
Share on other sites

E un retrofit relativ complicat, ar fi bine sa gasesti pe cineva capabil sa il faca si sa isi asume functionalitatea. Multi dintre cei care s-au apucat pe cont propriu nu au reusit si au ajuns sa dea multi bani pentru a remedia situatia.

Diferenta principala e ca TCB are conectivitate 3G, iar ATM are conectivitate 4G. Modulele ATM mai ofera conectivitate GPS pentru unitatile fara port GPS, iar la noile unitati MGU au ajuns si mai departe, includ receptia AM/FM.

Cea mai usoara varianta de a pastra serviciile Connected Drive e sa cumperi un set NBT+ATM care are serviciile Connected drive active, dar e relativ complicat pentru ca iti trebuie si contul respectiv pentru a plati mai departe. Nu am vazut pe nimeni la noi sa vanda astfel de seturi. Practic vei avea serviciile active pe seria de sasiu de la care s-au scos componentele, dar va trebui sa folosesti un filtru CAN.

BMW nu va activa de buna voie un modul ATM pe seria ta de sasiu daca nu ai avut ATM din fabrica. Am auzit de cazuri de retrofit ATM pe seria de sasiu a masinii tale, insa nu stiu pe nimeni care sa faca asa ceva in Europa. Poate au facut transplant de SIM de la TCB la ATM, greu de spus la ce metoda au apelat.

Nu cred ca merita sa iti bati capul cu ATM pentru acest retrofit, mai ales daca in prezent nu folosesti serviciile Connected Drive.

Link to comment
Share on other sites

da, stiu - nu sunt singurii, sunt mai multi care ofera carplay wireless (de fapt cred ca e acelasi h/w chinezesc, cu mici schimbari la s/w) - unichip, unique ad, no-name-urile chinezesti. de fapt, singurii care ofera unitati carplay fara wireless sunt bimmer tech.

 

problemele mari cu unitatile astea - care ma opresc in a le cumpara - sunt ca:

- toate cele cu wireless nu stiu sa foloseasca microfonul masinii, ar trebui sa instalez un microfon suplimentar care pur si simplu arata ca porcu' in bmw-ul meu adus din belgia ca nou (stii modelul, full fara niste pachete optionale, nu bate, nu troncane);

- mai rau, scot sunetul doar prin portul de aux al masinii, iar calitatea este foarte proasta, comparat cu orice alta intrare audio, asta fiind de fapt problema principala.

 

ramane sa rumeg tot ce mi-a explicat gmihaes, sa vad daca reusesc sa-mi justific sa bag atatia bani in masina doar pt carplay (si cu pierderea unor functionalitati - ok, nu prea le folosesc, dar daca tot dau > 1000 de euro, as vrea macar sa le pastrez).

Link to comment
Share on other sites

stiu si de alea, am studiat si aliexpress - dar deocamdata nu stiu cata incredere sa am in chinezariile astea :) in plus, si astea scot sunetul tot prin aux, deci tot aceeasi calitate de rahat. si da, problema este la intrarea aux, dar nu ma incalzeste deloc sa stiu asta :)
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma poti folosi chinezaria pt tot ce tine de net , aplicatii, mirroring , iar muzica o poti asculta in continuare de pe sistemul original . Ramai si cu serviciile connected drive si toate functiile originale .

Am inceput si eu sa ma gandesc serios sa pun o chinezarie de cand au iesit astea cu Android 9 si ID7 . Imi place cum se face split screen in Android . Original am tot NBT si sunet HIFI pe F10.

Link to comment
Share on other sites

he he, m-am gandit si la asta - dar aici apare alta problema: chinezaria se controleaza (si) din butoanele masinii - deci daca folosesti android-ul pentru net, si sistemul original pt partea audio, de cate ori folosesti un buton (idrive sau butoanele de pe volan) sa schimbi o melodie sau un post de radio sau orice, alea o sa faca ceva random si pe chinezarie (in functie de meniul in care esti in momentul respectiv). tu o sa invarti de buton sa schimbi postul de radio, si chinezaria o sa iasa din waze, din aceeasi combinatie de butoane :)

 

mai simplu, butoanele masinii vor controla in acelasi timp si chinezaria si sistemul original. nu stiu daca se pot dezactiva butoanele masinii (sa nu mai schimbe chestii pe chinezarie).

 

bineinteles - acelasi lucru se intampla si invers - cand vei folosi idrive-ul ca sa pui o destinatie in waze de ex, o sa faca chestii random in head unit-ul masinii :) asta e un mod de functionare pe care nu l-as putea accepta. pana la urma caut ceva functional...

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

Si totusi , asa de rea e calitatea audio pe intrarea auxiliara la NBT ? Nu am incercat niciodata la F10. Eu am si un E90 (CIC) cu chinezarie cu Android 4.4 (il conduce fiu-meu) . Acolo am observat ca daca puneam muzica in memoria interna, sau rulam youtube , calitatea audio era la nivelul celei furnizate de unitatea originala - adica nu cine stie ce, fiind sistemul audio standard. Chinezaria era cuplata fara cablu aux.
Link to comment
Share on other sites

am mai citit si se pare ca chinezariile cu carplay nu ofera suport pentru butoanele de pe volan, ci doar pt idrive, ceea ce pt mine e un avantaj. asa as putea asculta in continuare radio pe sistemul masinii sau muzica de pe telefon prin bluetooth, si sa folosesc carplay doar pt navigatie.

 

in continuare as prefera retrofit-ul la nbt evo, ar fi totul OEM - dar oricum as da-o, se pare ca nu ies sub 1000 de euro cu retrofit-ul (1000 e chiar optimist, nu cred ca reusesc sa ies sub 1200 de fapt). si nu prea reusesc sa-mi justific investitia asta, doar pt carplay. inca ma gandesc :)

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

double post, nu pot sa mai editez - am trimis intrebari la vanzatorii de unitati carplay AM chinezesti - si se pare ca suporta butoanele de pe volan, ceea ce pt mine este o problema. as cumpara doar o unitate care functioneaza doar cu idrive-ul, nu si cu butoanele de pe volan... mai studiem :)
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa inteleg cum puteti accepta solutii chinezesti in instalatia electrica a masinii care cine stie ce fac, dar va deranjeaza o integrare OEM Carplay fara Connected Drive. NBT Evo nu inseamna doar Carplay, inseamna un upgrade major la tot ce tine de infotainmentul masinii.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa inteleg cum puteti accepta solutii chinezesti in instalatia electrica a masinii care cine stie ce fac

 

Ai dreptate ... daca ne spioneaza guvernul Chinez?

 

Multa lume nu este interesata de "upgrade major la tot ce tine de infotaimentul masinii" pentru ca ... nu folosesc!

 

Cum este si in cazul de fata. Vrea posibilitatea de a rula carplay si atat! Iar 1000+ Euro pentru carplay ... nu se justifica!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu te spioneaza guvernul chinezesc, e vorba de semnale electrice, de comunicatie CAN. Un minim de cunostinte de electronica auto te-ar face sa intelegi ce probleme pot apare de la improvizatii. Intreaba orice service cu experienta. Orice producator auto testeaza ani de zile integrarea componentelor si platesc din greu acest lucru. De aceea o unitate originala costa enorm fata de una de pe Aliexpress.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.