Jump to content

cerinte / limitari retrofit nbt evo pe masina cu nbt (sau alte optiuni pt carplay)


Recommended Posts

dar se pierd functiile connecteddrive;

 

Ăsta e motivul pentru care m-am lĂŁsat pĂŁgubaș și am renunțat la retrofitul ĂŁsta.

Știu cĂŁ nu le folosești la maxim, poate chiar deloc, dar mi se pare aiurea sĂŁ pierzi ceva din pĂŁcate. Iar cablaj nou și toate cele nu cred cĂŁ face nimeni.

 

La urmĂŁtoarea mașinĂŁ. Aia e.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cablajul exista, se poate cumpara: https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-F-SERIES-NBT-EVO-ID5-6-ATM-RETROFIT-WIRING-LOOM-CAN-FILTER-PLUG-PLAY/163330868386?hash=item26074744a2:g:0goAAOSwT-Bbzwpa

 

problema este mutatul esim-ului, cu care m-as descurca si singur, dar nu gasesc informatiile. pentru ca cine stie cum se face asta, probabil a investit mult timp, bani si munca in a afla :)

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu sunt foarte incepator asa ca e foarte util acest thread.

Referitor la : "pentru masinile cu nbt evo id4 - se poate flashui unitatea cu firmware-ul de id5/6 si apoi activa carplay-ul; din ce am vazut, in general ruleaza decent, dar pt ca id4 vine cu 2 GB RAM (fata de 4 pt id5/6), pot aparea probleme de stabilitate (reset-uri, etc) in anumite conditii de utilizare; se pot evita doar prin inlocuirea unitatii, revin mai jos;

"

Din ce am citit exista acest risc cu reset etc pentru aceasta metoda dar per total este totusi chiar ok.

A facut cineva asta si poate da mai multe detalii ? Schimba in vreun fel si setarile masinii etc (din punct de vedere al condusului ma refer gen : diferente la modurile de condus etc ) .

Daca nu e ok eu ma gandesc sa raman la id4 si aia e. Nu as risca doar de dragul de a folosi carplay. Eventual mentin hartile la zi si cam asta e.

Inca incerc sa imi dau seama daca merita efortul . Inca o intrebare as mai avea. Au mai fost cumva iteratii de update de soft la id4 si pot eventual chiar la reprezentanta sa imi instalez ultima versiune ?

Am un 420d din 2016 cu facelift ( WBA4F11000G317060 ). Am atasat si o poza cu versiunea din bord.

 

Multumesc frumos,

 

Adrian

post-95345-0-46634000-1564653264_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

userul FANATIC face upgrade-uri de soft de la id4 la id5 si din ce am vazut, softul e suficient de stabil, cu exceptia unor situatii foarte punctuale, care incarca ram-ul peste limita (de ex faci pe gps o ruta de 2000 de km, cu puncte intermediare, etc). nu se schimba nimic in rest.

 

daca n-ai nicio problema cu id4, eu nu mi-as bate capul cu update-uri de firmware. dar as face trecerea la id5 :) poti verifica daca exista update-uri minore de soft aici: https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html . e foarte simplu, copiezi un fisier pe un stick usb, il bagi in portul usb din masina... si asta-i tot. acestea sunt in mare update-uri doar la partea de bluetooth, in sensul ca unitatea recunoaste modele mai noi de telefoane. nici asta nu prea merita efortul, daca nu ai probleme.

 

p.s. daca vrei sa faci upgrade la id5 pentru carplay, cred ca o sa fie nevoie sa cumperi si o antena wireless cu conector fakra.

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

Va rog sa nu perpetuati ideea ca o unitate id4 ruleaza stabil cat de cat cu id6 pentru ca e falsa si cred ca va poate confirma neo_andersson. Marii furnizori de solutii retrofit cu experienta in sute/mii de unitati montate sustin ca nu merita acest update din cauza instabilitatii. Clientii care au facut acest lucru au ajuns sa inlocuiasca unitatea cu totul pana la urma pentru a beneficia de id6 stabil.
Link to comment
Share on other sites

ID4 flashuit la ID5/6 functioneaza normal daca are IBA dezactivat si nu se foloseste navigatia pentru routare, In aceste conditii nu are probleme cu lipsa de RAM. Cum incarci o ruta de navigatie indiferent ca destinatia este la 1 km sau la 1,000 vei avea parte de reboot-uri, mai dese daca IBA e activat ca si ala ocupa o gramada de RAM.

 

O unitate ID4 se poate flashui la ID6, se dezactiveaza navigatia de pe ea in totalitate (adica nici nu mai apare meniul) si se foloseste Carplay pentru navigatie. In aceste conditii merge fara probleme.

Edited by neo_andersson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

epilog la o poveste destul de lunga - am facut in sfarsit retrofitul de nbt evo id5 pe masina cu nbt din fabrica.

 

am cumparat unitate nbt evo si modul atm cu acelasi vin. din pacate, nu am reusit sa aflu cum se poate muta esim-ul din tcb-ul meu in atm-ul nou, asa ca am instalat unitatea noua folosind vin-ul masinii de pe care a venit. am instalat-o cu un filtru can pentru a o accepta masina.

 

pe langa chestiile uzuale (radio, bluetooth, etc), partea de connected drive functioneaza, cu mici neajunsuri - am in aplicatie un f32 420d albastru, in conditiile in care masina mea e un f36 428i :) nu am transferat istoricul de service, inca nu m-am hotarat daca merita. nici nu stiu exact ce efort implica.

 

navigatia masinii nu pare sa mearga la prima vedere, in sensul ca nu ma localizeaza corect. ori am cablat / conectat eu ceva gresit, ori - cazul optimist - mai are nevoie de timp sa-si ia pozitia, avand in vedere ca ea crede ca este in uk. am o oarecare speranta sa-si revina dupa ce conduc o perioada.

 

per total, confirm ca se poate face un retrofit de nbt evo fara a se pierde functionalitati. varianta curata este cea cu transfer de esim din tcb in atm, dar merge si varianta pastrarii vin-ului original al masinii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

merge si navigatia. dupa ce am mers putin cu masina, m-a vazut unde trebuie. oricum, eram multumit si fara. ramane sa o codez totusi cu o versiune mai noua de firmware, in momentul asta nu suporta carplay full screen, si asta imi doresc.

 

final de poveste: se poate face retrofit de nbt evo cu atm 4g complet functional, pe masina care a avut nbt cu tcb. totul este plug and play, nu este necesara nici macar codarea. se instaleaza componentele noi si merg cu optiunile pe care le avea masina donoare. singura componenta non-oem este filtrul can instalat pentru ca masina sa accepte unitate cu vin diferit.

 

conditiile sunt ca masina sa fi avut tcb si navigatie, pentru a fi functionale connected drive si navigatia oem. de asemenea, head unit-ul nou si atm-ul trebuie sa aiba acelasi vin. acum ramane de vazut daca nu cumva dezactiveaza bmw aceste servicii dupa un timp, asa cum sugera un coleg.

 

nu am testat inca hotspot-ul wifi sau bmw apps, dar cred ca vor merge. o sa updatez periodic thread-ul daca mai gasesc chestii de mentionat.

 

si ca sa raspund la intrebare, pana acum costul total a fost de 1035 de lire (toate componentele cumparate de pe ebay uk - head unit, ecran, idrive controller, atm 4g, antena wi-fi, cablaje). ramane de facut codarea la un id5 mai nou, inca nu stiu cat o sa coste.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

merge si navigatia. dupa ce am mers putin cu masina, m-a vazut unde trebuie. oricum, eram multumit si fara. ramane sa o codez totusi cu o versiune mai noua de firmware, in momentul asta nu suporta carplay full screen, si asta imi doresc.

 

final de poveste: se poate face retrofit de nbt evo cu atm 4g complet functional, pe masina care a avut nbt cu tcb. totul este plug and play, nu este necesara nici macar codarea. se instaleaza componentele noi si merg cu optiunile pe care le avea masina donoare. singura componenta non-oem este filtrul can instalat pentru ca masina sa accepte unitate cu vin diferit.

 

conditiile sunt ca masina sa fi avut tcb si navigatie, pentru a fi functionale connected drive si navigatia oem. de asemenea, head unit-ul nou si atm-ul trebuie sa aiba acelasi vin. acum ramane de vazut daca nu cumva dezactiveaza bmw aceste servicii dupa un timp, asa cum sugera un coleg.

 

nu am testat inca hotspot-ul wifi sau bmw apps, dar cred ca vor merge. o sa updatez periodic thread-ul daca mai gasesc chestii de mentionat.

 

si ca sa raspund la intrebare, pana acum costul total a fost de 1035 de lire (toate componentele cumparate de pe ebay uk - head unit, ecran, idrive controller, atm 4g, antena wi-fi, cablaje). ramane de facut codarea la un id5 mai nou, inca nu stiu cat o sa coste.

 

Raman la parerea ca o unitate cu Android 9 , 4 gb ram , 64 gb storage , dsp , id7 ,4G plus un adaptor carplay wireless sunt SF pe langa ce poate originalul id5-6 . Si costa poate o treime sau mai putin din retrofit-ul cu parti originale .

Sa le folosesti cu placere !

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

ID4 flashuit la ID5/6 functioneaza normal daca are IBA dezactivat si nu se foloseste navigatia pentru routare, In aceste conditii nu are probleme cu lipsa de RAM. Cum incarci o ruta de navigatie indiferent ca destinatia este la 1 km sau la 1,000 vei avea parte de reboot-uri, mai dese daca IBA e activat ca si ala ocupa o gramada de RAM.

 

O unitate ID4 se poate flashui la ID6, se dezactiveaza navigatia de pe ea in totalitate (adica nici nu mai apare meniul) si se foloseste Carplay pentru navigatie. In aceste conditii merge fara probleme.

 

Referitor la raspunsul tau, care ar fi presupusul cost doar pentru firmware flash si ce coduri FSC trebuie cumparate?

Presupunand ca renunt complet la navigatia BMW, as avea nevoie doar de codul FSC pentru carplay?

 

Din punctul meu de vedere asta e cea mai simpla solutie, pricipalul motiv pentru carplay e sa pot folosi navigatie 3rd party.

Inca o mica nelamurire, ce anume e IBA? Iar pe langa asta restul serviciilor raman functionale? (remote services)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

am un F36, 2016, cu NBT ID4 din fabrica.

Zilele astea mi s-a pus pata sa fac retrofit la id5/id6 si am gasit un baiat care vinde HU OEM ID5/ID6, cu 4GB ram din fabrica, plus display cu touch screen si controller idrive.

Toate sunt second hand, de pe o masina din 2018.

Ideea e sa-l dau pe al meu la "buy back" si mai dau vreo 600 eur diferenta.

El mi-a zis ca-mi poate face retrofitul, inclusiv codarea plus activarea CarPlay si instalarea antenei wifi si va functiona totul perfect.

 

Nu-mi amintesc sa fi mentionat nimic de atm sau emulator de atm (sincer, habar n-am ce e ala ATM :)) , asa ca sunt putin confuz.

 

Spuneti-mi, va rog, la ce sa fiu atent si ce sa mai intreb?

 

multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Intre timp, am clarificat treaba.

 

Se pare ca masinile cu NBT Evo ID4 au ATM deja, nu mai e nevoie de nimic, in plus se pastreaza si Connected Drive functional. La cele cu TCB (fabricate inainte de iulie 2015) e mai multa bataie de cap.

Practic, in cazul meu, ugradeul la ID5/6 touch este plug and play - trebuie schimbate doar unitatea si displayul.

 

Asadar, saptamana aceasta o fac si pe asta. Upgrade la unitate OEM id5/6 (4GB) cu display touch, carplay full screen activat.

Costa undeva la 800eur cu tot cu manopera, dar parerea mea e ca merita toti banii. E singurul lucru de care duc cu adevarat lipsa la masina - carplay.

 

Am cochetat si cu variantele aftermarket (pe aliexpress erau unele destul de bune Andream MMI la vreo 1100ron), insa faptul ca folosesc portul aux nu ma incanta, plus ca pierzi anumite functionalitati la masina.

Sa nu mai spun ca varianta OEM e un plus si la revanzare.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ID4 flashuit la ID5/6 functioneaza normal daca are IBA dezactivat si nu se foloseste navigatia pentru routare, In aceste conditii nu are probleme cu lipsa de RAM. Cum incarci o ruta de navigatie indiferent ca destinatia este la 1 km sau la 1,000 vei avea parte de reboot-uri, mai dese daca IBA e activat ca si ala ocupa o gramada de RAM.

 

O unitate ID4 se poate flashui la ID6, se dezactiveaza navigatia de pe ea in totalitate (adica nici nu mai apare meniul) si se foloseste Carplay pentru navigatie. In aceste conditii merge fara probleme.

 

 

off topic un pic :))

salut ADI ,te rog frumos sa i-mi dai un PM daca mai vinzi NBT EVO pentru E60/sunt interesat de un retrofit de la tine

mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Intre timp, am clarificat treaba.

 

Se pare ca masinile cu NBT Evo ID4 au ATM deja, nu mai e nevoie de nimic, in plus se pastreaza si Connected Drive functional. La cele cu TCB (fabricate inainte de iulie 2015) e mai multa bataie de cap.

Practic, in cazul meu, ugradeul la ID5/6 touch este plug and play - trebuie schimbate doar unitatea si displayul.

 

Asadar, saptamana aceasta o fac si pe asta. Upgrade la unitate OEM id5/6 (4GB) cu display touch, carplay full screen activat.

Costa undeva la 800eur cu tot cu manopera, dar parerea mea e ca merita toti banii. E singurul lucru de care duc cu adevarat lipsa la masina - carplay.

 

Am cochetat si cu variantele aftermarket (pe aliexpress erau unele destul de bune Andream MMI la vreo 1100ron), insa faptul ca folosesc portul aux nu ma incanta, plus ca pierzi anumite functionalitati la masina.

Sa nu mai spun ca varianta OEM e un plus si la revanzare.

 

Salut,imi poti spune te rog de atunci si pana acum daca ai intampinat vreo problema? sau daca exista dezavantaje pentru trecerea de la id 4 la id 5.(ce functii nu mai merg etc)

Intreb pentru ca as vrea sa imi cumpar un F30 cu NBT EVO ID4 si automat as vrea sa fac un upgrade la ID5/6 pentru apple car play si as vrea sa stiu daca se merita toata bataia de cap sau mai bine renunt la cateva optiuni si caut direct un F30 cu ID5/6.

Link to comment
Share on other sites

Cea mai buna varianta este update de software ID5/6 la o unitate NBT ID4. Restartarile sunt extrem de rare si doar pe navigatia masinii! Dar cine mai foloseste navigatia masinii cand ai carplay? Deci teoretic nu se va restarta niciodata. In plus, varianta asta costa vreo 1.000 lei fata de 3500 - 4000 cat e un retrofit. Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru reusita :) Vreau sa ma inham si eu la asa ceva si sunt cam in aceeasi situatie (NBT + TCB).

Am deja o unitate ID6 si as vrea sa pastrez display-ul (cu un regulator de tensiune). Ar insemna sa mai am nevoie de:

- controller iDrive

- cablaj TCB -> ATM

- regulator de tensiune

- codare

*daca nu se poate mutare de eSIM de pe TCB pe ATM*:

- modul ATM

- filtru CAN

 

Am primit o sugestie de a da la schimb unitatea ID6 pe una cu ID4 si mufa GPS pentru a scapa de bataia de cap cu ATM-ul.

Din cate stiu (poate stiu gresit), sunt si headunit-uri ID5/6 cu mufa GPS (4GB ram), pentru ca nu as flash-ui ID6 pe o unitate cu 2GB ram, desi inteleg ca e okish.

Link to comment
Share on other sites

ID4 flashuit la ID6 nu suporta ATM, deci adio Connected Drive Services.

EVO suporta monitor Apix1 cu sau fara regulator doar pana la ilevel 19-07-xxx, dupa ilevel-ul asta BMW a scos suportul Apix1.

Cablaj TCB-NBT nu exista sa il cumperi, trebuie manufacturat.

 

Poti lua o unitate de pe Seriile G care au si mufa de GPS si sunt native ID5/6, doar sa fii atent sa aibe MOST.

Link to comment
Share on other sites

ID4 flashuit la ID6 nu suporta ATM, deci adio Connected Drive Services.

EVO suporta monitor Apix1 cu sau fara regulator doar pana la ilevel 19-07-xxx, dupa ilevel-ul asta BMW a scos suportul Apix1.

Cablaj TCB-NBT nu exista sa il cumperi, trebuie manufacturat.

 

Poti lua o unitate de pe Seriile G care au si mufa de GPS si sunt native ID5/6, doar sa fii atent sa aibe MOST.

Salut cum ne putem da seama dacĂŁ are most? Sau ce este mai exact most? Edited by Ionmadalin23
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.