Jump to content

Mic joc la roti - caseta de directie?


Recommended Posts

Salutare,

 

Cand am fost la revizie la bforce, mi-au facut o verificare mai amanuntita din care a rezultat un singur defect: un joc la rotile fata (eu nu simt asta de la volan).

Mi-au zis ca trebuie schimbate bratele superioare care au nu stiu ce bucsa si aia e uzata.

Bun, au dat comanda si le-am schimbat azi, cost total in jur de 1100lei.

 

Dupa schimbarea lor, surpriza, jocul nu a disparut total si cica e si caseta de directie care ar avea joc o bucsa (??).

Conform spuselor lor, se rezolva cu un kit de reparatie care costa vreo 150lei. Manopera, insa este vreo 720 lei, ajungand in total pe la 870lei cu totul.

 

Acum ma gandesc ca parca nu as lasa pe oricine sa umble la caseta de directie, poate o strica si apoi trebuie una noua. Plus ca ma gandesc sa nu fie pus diagnostic gresit

Voi aveti experienta cu reparatii casete directie? Sa incerc oare la reprezentanta? O verificare acolo ar costa 350lei.

 

Multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Claudiu,

 

Teoretic, nimeni nu iti cunoaste masina mai bine decat tine.

Intrucat profitul este o atractie irezistibila care stinge orice pornire catre altruism, trebuie sa ai grija ca, de fiecare data cand un service iti recomanda o anumita reparatie, sa analizezi cu atentie daca exista o corespondenta intre logica prezentata de service si propria ta exprienta cu masina.

In cazul in care speta te depaseste din punct de vedere tehnic, atunci apeleaza la o alta opinie independenta (cam la fel ca atunci cand ai o problema de sanatate si mergi la doctor).

 

Faptul ca dupa o inlocuire de piese care a costat in total 1100 lei "jocul nu a disparut total" ridica un mare semn de intrebare. Daca aveai joc si in brate si in caseta, atunci era foarte putin probabil sa nu observi acest lucru in timp ce mergi cu masina. Mai mult, jocul in caseta se poate diagnostica relativ usor si precis, intrucat este acces atat la coloana volanului cat si la bieletele de directie. Este mult mai greu sa determini daca o busca trebuie inlocuita, cu exceptia cazului in care este foarte uzata.

De unde rezulta ca poate diagnosticul a fost pus gresit (fie voit, fie din nepricepere). Este foarte usor sa fii atras intr-o spirala de inlocuiri care sunt, practic, inutile.

 

Parerea mea este ca, inainte de a continua cu reparatiile, sa faci o diagnoza si la un alt service. Incearca un atelier independent si cu o buna reputatie de seriozitate.

 

Obs: cand mai deschizi thread-uri cu subiect tehnic, nu uita sa precizezi modelul de masina si anul de fabricatie.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Claudiu,

 

Teoretic, nimeni nu iti cunoaste masina mai bine decat tine.

Intrucat profitul este o atractie irezistibila care stinge orice pornire catre altruism, trebuie sa ai grija ca, de fiecare data cand un service iti recomanda o anumita reparatie, sa analizezi cu atentie daca exista o corespondenta intre logica prezentata de service si propria ta exprienta cu masina.

In cazul in care speta te depaseste din punct de vedere tehnic, atunci apeleaza la o alta opinie independenta (cam la fel ca atunci cand ai o problema de sanatate si mergi la doctor).

 

Faptul ca dupa o inlocuire de piese care a costat in total 1100 lei "jocul nu a disparut total" ridica un mare semn de intrebare. Daca aveai joc si in brate si in caseta, atunci era foarte putin probabil sa nu observi acest lucru in timp ce mergi cu masina. Mai mult, jocul in caseta se poate diagnostica relativ usor si precis, intrucat este acces atat la coloana volanului cat si la bieletele de directie. Este mult mai greu sa determini daca o busca trebuie inlocuita, cu exceptia cazului in care este foarte uzata.

De unde rezulta ca poate diagnosticul a fost pus gresit (fie voit, fie din nepricepere). Este foarte usor sa fii atras intr-o spirala de inlocuiri care sunt, practic, inutile.

 

Parerea mea este ca, inainte de a continua cu reparatiile, sa faci o diagnoza si la un alt service. Incearca un atelier independent si cu o buna reputatie de seriozitate.

 

Obs: cand mai deschizi thread-uri cu subiect tehnic, nu uita sa precizezi modelul de masina si anul de fabricatie.

 

Multumesc!

Da, si mie mi se pare dubios.

Observ si din alte topicuri de pe-aici, ca e o tendinta generala sa se sugereze inlocuirea bratelor superioare la service-uri (inclusiv reprezentanta) cand e vorba de joc la directie, chiar daca problema este, de fapt in alta parte.

 

PS: Scuze, nu am mentionat masina si anul, pt ca mizam ca se vede informatia deja (am completat asta la profil).

Este vorba de un F36 din 2016.

 

O sa mai merg si in alta parte, eventual la cineva specialiat pe directie.

 

Multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Da, si mie mi se pare dubios.

Observ si din alte topicuri de pe-aici, ca e o tendinta generala sa se sugereze inlocuirea bratelor superioare la service-uri (inclusiv reprezentanta) cand e vorba de joc la directie, chiar daca problema este, de fapt in alta parte.

 

PS: Scuze, nu am mentionat masina si anul, pt ca mizam ca se vede informatia deja (am completat asta la profil).

Este vorba de un F36 din 2016.

 

O sa mai merg si in alta parte, eventual la cineva specialiat pe directie.

 

Multumesc

O sa merg la Tureal, am citit ca baietii sunt super profesionisti in ceea ce priveste directia. Am facut o programare pt maine.

Revin cu detalii

Link to comment
Share on other sites

Totusi tu nu ai citit de bforce pe acest forum ?

 

Ba da, dar am citit si lucruri bune.

Am fost la revizie si m-au impresionat. S-au miscat foarte repede, nu am astepat aiurea, au lucrat foarte curat si mi s-au parut profesionisti.

Acum, asta e, probabil ca stiu doar lucruri basic, si dau sfaturi aiurea sa te scuture de bani.

Nu mai calc pe la ei.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

O sa mai merg si in alta parte, eventual la cineva specialiat pe directie.

Ia in considerare faptul ca nu exista angrenaj mecanic fara un anumit joc.

Valabil si pentru caseta de directie. Deci "putin" joc este normal, si implicit "putin" zgomot.

 

Caseta va necesita interventie daca jocul este excesiv (de regula relativ facil de observat), fapt insotit deseori de o crestere a nivelului de zgomot.

Dar, atat timp cat jocul nu este evident si nu difera semnificativ de jocul unui automobil similar in stare tehnica buna, iar BMW nu specifica pentru modelul tau un test care se bazeaza pe instrumente de masura precise (ex: comparator, etc.), atunci lasa caseta de directie in pace.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Caz E46 , diagnoza service 1 - joc caseta sus jos test fĂŁcut cu motor oprit. Mers service 2 testat cu motor pornit apoi cu motor oprit cumva jocul dispĂŁrea cu motorul pornit, ĂŽntrebat prieteni așa face toate.As zice cĂŁ un mic joc e normal.
Link to comment
Share on other sites

Revin, dupa ce am fost azi de dimineata la Tureal.

Oamenii sunt f solicitati si par ca stiu foarte bine despre ce vorbesc.

 

In 5min, dupa ce au testat-o pe o rampa speciala, fara sa demonteze nimic, au zis ca este un mic joc si se aude si un mic zgomot, gen "clanc", care provine de la caseta de directie.

Au spus ca este un defect care se poate remedia fara alte repercusiuni asupra casetei de directie. In schimb, daca voi merge asa cu ea, in timp se poate agrava si poate produce pagube mai mari.

 

Problema e ca toata reparatia la Tureal costa in jur de 1400lei (700 lei reparatia, 700lei montatul si demontatul casetei), in timp ce la bforce mi-au cerut 870 (720 manopera si 150kitul de reparatie).

Acum sunt intr-o dilema unde sa o repar. La bforce au zis ca se rezolva cu un kit de reparatie de la bmw, special, aici la Tureal nu mi-au dat exact detalii cu ce se efectueaza reparatia, dar cert e ca ei sunt specializati in astfel de reparatii, chiar daca sunt mai scumpi.

Link to comment
Share on other sites

Este imposibil sa obtii aici pe forum un diagnostic, cu atat mai putin unul calificat si corect. Nu putem face altceva decat sa presupunem ca cei de la Tureal au dreptate.

Este aiurea ca un BMW de numai 3 ani vechime sa necesite interventie la caseta - dar nu ma mai mira nimic in industria auto, de mai mult de un deceniu incoace. Ce rulaj (cati Km) are masina?

 

Ai fost de fata la diagnoza si ai vazut jocul "mic" + ai auzit "clanc-ul", tu personal? Daca da, si crezi ca ai putea repeta testul pe o masina din aceeasi platforma (F3x) despre care stii sigur ca e in stare tehnica buna, atunci gaseste un amic cu o astfel de masina si observa jocul si zgomotul la caseta lui.

In povestea cu diagnoza de la Tureal cel mai mult ma ingrijoreaza lipsa de precizie: "un mic joc" poate sa insemne si bine, si rau. Era ideal daca veneau cu niste masuratori, din care sa rezulte daca jocul este in parametri normali, sau in afara acestora.

 

Ca si concluzie, probabil nu ai incotro si va trebui sa faci interventia. Ramane de vazut daca se va dovedi intr-adevar necesara, sau nu (la fel ca si schimbarea bratelor de suspensie).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este imposibil sa obtii aici pe forum un diagnostic, cu atat mai putin unul calificat si corect. Nu putem face altceva decat sa presupunem ca cei de la Tureal au dreptate.

Este aiurea ca un BMW de numai 3 ani vechime sa necesite interventie la caseta - dar nu ma mai mira nimic in industria auto, de mai mult de un deceniu incoace. Ce rulaj (cati Km) are masina?

 

Ai fost de fata la diagnoza si ai vazut jocul "mic" + ai auzit "clanc-ul", tu personal? Daca da, si crezi ca ai putea repeta testul pe o masina din aceeasi platforma (F3x) despre care stii sigur ca e in stare tehnica buna, atunci gaseste un amic cu o astfel de masina si observa jocul si zgomotul la caseta lui.

In povestea cu diagnoza de la Tureal cel mai mult ma ingrijoreaza lipsa de precizie: "un mic joc" poate sa insemne si bine, si rau. Era ideal daca veneau cu niste masuratori, din care sa rezulte daca jocul este in parametri normali, sau in afara acestora.

 

Ca si concluzie, probabil nu ai incotro si va trebui sa faci interventia. Ramane de vazut daca se va dovedi intr-adevar necesara, sau nu (la fel ca si schimbarea bratelor de suspensie).

 

Salut,

 

multumesc!

Am fost de fata, am observat acel joc si mic zgomot, care se manifesta cu motorul oprit, in timp ce se misca de volan. Eu sincer, habar nu aveam de el. Mi-au explicat exact ce anume trebuie schimbat, dar nu am retinut (ma bate mecanica rau).

Masina are 148k km si a fost rulata doar in germania pana s-o iau eu. Are suspensie sport M si jante pe 19, 255 35. Ma gandesc ca si jantele influenteaza uzura casetei.

Link to comment
Share on other sites

Revin, dupa ce am fost azi de dimineata la Tureal.

Oamenii sunt f solicitati si par ca stiu foarte bine despre ce vorbesc.

 

In 5min, dupa ce au testat-o pe o rampa speciala, fara sa demonteze nimic, au zis ca este un mic joc si se aude si un mic zgomot, gen "clanc", care provine de la caseta de directie.

Au spus ca este un defect care se poate remedia fara alte repercusiuni asupra casetei de directie. In schimb, daca voi merge asa cu ea, in timp se poate agrava si poate produce pagube mai mari.

 

Problema e ca toata reparatia la Tureal costa in jur de 1400lei (700 lei reparatia, 700lei montatul si demontatul casetei), in timp ce la bforce mi-au cerut 870 (720 manopera si 150kitul de reparatie).

Acum sunt intr-o dilema unde sa o repar. La bforce au zis ca se rezolva cu un kit de reparatie de la bmw, special, aici la Tureal nu mi-au dat exact detalii cu ce se efectueaza reparatia, dar cert e ca ei sunt specializati in astfel de reparatii, chiar daca sunt mai scumpi.

 

 

Salut,

 

Nu vreau sa para reclama sa sa te influentez, dar tinand cont ca discutam totusi de caseta de directie, mai bine mergi la Tureal ca macar sunt specializati pe asa ceva, chiar daca e ceva mai scump decat la beforce

Eu sunt de parere ca atunci cand se pune problema de distributie sau caseta de directie, e bine sa mergi undeva unde au aceasta experienta deoarece vorbim de 2 componente destul de importante, poate si cei de la beforce au experienta dar e drept ca nu nu m-am interesat.

Link to comment
Share on other sites

Eu as amana un timp relativ scurt (1/2 an) interventia (mai ales daca nu te dau banii afara din casa..). Cu atat mai mult daca o reverificare nu costa foarte mult; data viitoare vei sti exact ce sa le ceri sa verifice; va dura mai putin. Si vei proceda in consecinta.

Pana la urma nu este vorba decat de un joc minor! Aproape insesizabil.

 

De ce zic ce am zis mai sus?

In acesta 1/2 an poti vedea cat de mult se deterioreaza ce au gasit defect in caseta! Desigur data viitoare ca si acum as fi cerut sa pun eu insumi mana sa sezisez personal acel joc de uzura sa zicem.. Chiar daca nu ai abilitati mecanice poti macat sa retii diferente la intervale de timp...

 

Eu unul personal, ca sa nu fac acuze pe constructor, cred ca si soferul, felul cum trateaza directia masinii joca un rol (mare) in fiabilitatea directiei!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu as amana un timp relativ scurt (1/2 an) interventia (mai ales daca nu te dau banii afara din casa..). Cu atat mai mult daca o reverificare nu costa foarte mult; data viitoare vei sti exact ce sa le ceri sa verifice; va dura mai putin. Si vei proceda in consecinta.

Pana la urma nu este vorba decat de un joc minor! Aproape insesizabil.

 

De ce zic ce am zis mai sus?

In acesta 1/2 an poti vedea cat de mult se deterioreaza ce au gasit defect in caseta! Desigur data viitoare ca si acum as fi cerut sa pun eu insumi mana sa sezisez personal acel joc de uzura sa zicem.. Chiar daca nu ai abilitati mecanice poti macat sa retii diferente la intervale de timp...

 

Eu unul personal, ca sa nu fac acuze pe constructor, cred ca si soferul, felul cum trateaza directia masinii joca un rol (mare) in fiabilitatea directiei!

 

La asta ma gandeam si eu, sa mai astept cateva luni, sa vedem cum evolueaza.

De la volan, cu motorul pornit, nu prea pot sa-mi dau seama, dar acum am inteles despre ce e vorba, dupa ce mi-au aratat cei de la Tureal. Nu e ca si cand mi-ar fi spus fara sa fiu de fata (cum au facut cei de la bForce), ci mi-au si aratat live si am si auzit acel sunet metalic de sub capota la miscarea volanului.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Salut! Si eu am tot un f36 cu suspensie sport si jante pe 18 si la atunci cand am facut geometria la roti mi s-a spus ca are putin joc pe partea stanga si ca se aude si un zgomot cand virezi si drumul e denivelat.

Ulterior am fost la mecanicul la care umblu si e specializat in bmw si zicea ca e un joc normal la caseta si ca nu ar trebui sa imi fac probleme deocamdata.

Link to comment
Share on other sites

deci voi ii recomandati pe astia de la Tureal pt probleme la puntea fata?

 

Mie MHS mi-au spus ca am planetarele duse dar ca s-ar putea sa fie si/sau rulmentii dar sa incepem prin a schimba planetarele.

 

as vrea sa merg undeva unde sa mi se dea voie sa ma bag si eu sub masina cu ei sa vad si sa aud eu cum se comporta articulatia cu masina urcata pe elevator.

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

deci voi ii recomandati pe astia de la Tureal pt probleme la puntea fata?

 

Mie MHS mi-au spus ca am planetarele duse dar ca s-ar putea sa fie si/sau rulmentii dar sa incepem prin a schimba planetarele.

 

as vrea sa merg undeva unde sa mi se dea voie sa ma bag si eu sub masina cu ei sa vad si sa aud eu cum se comporta articulatia cu masina urcata pe elevator.

 

 

Nu stiu ce sa zic, daca sa-i recomand sau nu, deocamdata. Eu am fost pentru o constatare doar. A costat 119 lei, mi se pare ok, avand in vedere ca la Bavaria iti ia 350lei pentru asta.

Mai citeste si pe google, sunt destule review-uri.

Din ce am observat, te lasa sa stai langa masina, si iti explica care e problema si ce se poate face etc. Sunt foarte solicitati, par sa aiba clienti vechi, deci probabil ca sunt ok...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin, dupa ce am analizat mai bine situatia.

Se pare ca nu este vorba de niciun joc, ci este doar un sunet care se aude cand iei de volan mai tare, si cu precadere cu motorul oprit (foarte putin se aude si foarte rar cu motorul pornit - doar cand sunt anumite denivelari gen limitatoarele de viteza).

 

Din ce am citit, este o problema foarte comuna la F30/F36 fabricate in 2012-2016 si vine de la un surub de la caseta de directie, care se pare ca nu-si mai face treaba cum trebuie si face un joc acolo.

In clipul asta se aude foarte clar si tipul arata si unde e acel surub.

 

Initial se faceau rechemari in service si se schimba toata caseta de directie. Intre timp, BMW a gasit o solutie mai low cost pentru ei: au scos in 2018 un repair kit pentru aceasta problema, care consta in acel surub plus niste accesorii, piesa avand codul 32106891974. Dupa ce se inlocuieste acel surub, zgomotul dispare complet.

La Bimmer/Bforce sau Team Service aceasta operatiune costa in jur de 1000lei, cu tot cu kitul respectiv. Despre Automobile Bavaria sau alte reprezentante BMW nu am auzit nimic concret despre cum procedeaza ei cu acest kit si cat ar costa operatiunea, deci nu ma pronunt.

 

Ma intreb acum daca mai e cineva cu acest tip de zgomot si cum a evoluat in timp.

 

Multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

nu imi este clar daca ai rezolvat problema deja.

 

daca nu, poate faci o filmare sa aud si eu.

si filmare pe la speed bumpers mi-ar fi de folos.

 

sau poate sa ne intalnim si sa mergi cu masina sa imi arati. sunt f curios daca este partial comparabil cu problema mea.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

nu imi este clar daca ai rezolvat problema deja.

 

daca nu, poate faci o filmare sa aud si eu.

si filmare pe la speed bumpers mi-ar fi de folos.

 

sau poate sa ne intalnim si sa mergi cu masina sa imi arati. sunt f curios daca este partial comparabil cu problema mea.

 

Inca nu am rezolvat. Asta e si dilema, daca s-o fac, sau sa merg asa...

In postul de mai sus am pus un link de Youtube cu problema unui tip din Polonia. Fix asa se manifesta si la mine. La speed bumpers e mai greu, pentru ca e aproape insesizabil si nu se aude mereu. Doar cu motorul oprit, miscand stanga-dreapta de volan se aude.

Cu motorul pornit, la relanti, se atenueaza cumva, dar fara alte surse de zgomot (muzica, trafic, etc), se aude ceva si asa.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat-o azi. Pana la urma, am fost a Bforce. A durat 45min toata operatiunea, si nu au dat caseta jos si nici rotile.

Piesa a costat 110lei (cod 32106891974), iar manopera vreo 700.

Decizia sa merg la Bforce am luat-o pentru ca ei mi-au explicat mai clar despre ce defect e vorba, si ce piesa trebuie inlocuita (originala BMW). Cei de la Tureal erau cam vagi, plus ca la ei ar fi durat 8ore si ar fi demontat caseta (nu stiu de ce, in fine).

 

Cert e ca problema avuta este fix cea comuna la F3x, cu acel surub de la caseta, care in timp face un jox si scoate zgomot (thrust screw se numeste in eng). Mi-au dat surubul vechi acasa si am pus o poza. Puteti vedea ca filetul este ros destul de nasol.

Masina se comporta ca noua acum, a disparut orice bataie/cloncanit la directie, atat cu motorul pornit, cat si cu el oprit.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Bravo.

Ti-au dat si garantie.

Am luat si eu codul piesei si l-am pus pe google si am gasit DIY asta pentru cei interesati:

https://www.bimme r f e s t.com/forums/showthread.php?t=1309275#/topics/1309275

 

Stergeti spatiile dintre erfest pt linkul real.

 

(altfel acelasi link pus nemodificat da asta:

https://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=1309275#/topics/1309275 )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bravo.

Ti-au dat si garantie.

Am luat si eu codul piesei si l-am pus pe google si am gasit DIY asta pentru cei interesati:

https://www.bimme r f e s t.com/forums/showthread.php?t=1309275#/topics/1309275

 

Stergeti spatiile dintre erfest pt linkul real.

 

(altfel acelasi link pus nemodificat da asta:

https://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=1309275#/topics/1309275 )

 

Da, cica am si garantie. Acum sper sa nu ajungem acolo :))

Si eu voiam sa cumpar unealta aia cu 3 tije pentru a demonta si monta surubul si sa o fac singur, insa la a mea era greu de ajuns la surub. Pe la motor am f putin spatiu de manevra, si rampa nu am de unde sa fac rost, asa ca am renuntat.

Sunt multi insa care au facut-o, da, si se pare ca au rezolvat-o foarte simplu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.