Jump to content

Optiuni F31 - merita sau nu?


mgi

Recommended Posts

Salut,

 

Stau cu ochii dupa un F31 si am dat peste unul care are suspensie adaptiva si scaune sport. Am tot cautat pe net, dar nu am gasit nicio opinie ferma pro sau contra suspensiei adaptive. Unii spun ca cea normala e suficient de buna, altii spun ca nu si-ar lua fara suspensie adaptiva. Si mai sunt cei care si-au luat dar au montat pe ea niste piese aftermarket. In plus, am inteles ca amortizoarele sunt mult mai scumpe decat cele normale. Are cineva experienta cu suspensia adaptiva de pe F30/F31? As vrea niste feedback referitor la comportament si probleme.

 

La fel cu scaunele sport. Unii spun ca n-ar putea trai fara ele, altii ca sunt prea rigide si ii doare spatele. La un drive test e greu sa-ti dai seama in 15-20 de minute. Deci - cine are pe masina, poate sa dea niste feedback?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un F31 cu suspensie adaptiva. Se comporta excelent, si se muleaza pe toate stilurile de condus, din punctul meu de vedere. Insa in afara de asta nu as putea sa iti spun diferentele dintre EDC si cea standard, nu am mers cu unul cu suspensie normala.

 

Costul amortizoarelor este foarte mare si vad ca vrei s-o iei rulata. Te sfatuiesc sa mergi sa le verifici, daca te hotarasti pt EDC. Eu nu am facut asta si a trebuit sa le schimb pe puntea fata.

 

Au aparut insa si oferte aftermarket. Am vazut ca Bilstein au scos amortizoare compatibile EDC. si sunt in jur de 350E/bucata, fata de aprox 550.

Link to comment
Share on other sites

Da, vreau s-o iau rulata, cu garantie Premium Selection. Inca incerc sa obtin un document cu termenii exacti pentru garantie, dar sper sa includa si amortizoarele.

 

Cati km avea masina ta cand i-ai schimbat amortizoarele? Cea la care ma uit eu acum are vreo 85k.

 

Merci pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

@syncro - care erau simptomele cand le-ai schimbat, si la cati km? Si eu urmaream optiunea asta pt un X3. La X3 vad ca este 3600 Lei/buc.

 

@mgi - daca o iei din tara am impresia ca masinile Premium Selection au acord cu BMW, si cred ca le schimba ei. Eu am avut Premium Selection (masina luata de afara) si am avut un soi de asigurare in caz de defectiune (EUROPlus). Am schimbat o data niste brate pe garantia asta si a durat aproape 9 luni de zile de targuieli. Pana la urma mi le-am platit singur, si mi-au dat si ei banii pe ele, intr-un tarziu. Reprezentanta (MHS) nu prea vroia sa auda, fiindca presupune niste munca in plus si din partea lor.

 

De asemenea, nu te culca pe o ureche cu PremiumSelection. In cazul meu a fost un mare fas. Am rezervat masina, asigurat fiind ca este ca noua, si cand am ajuns in Germania am constatat o groaza de chestii - gen parbriz spart, fixat incorect, f multe ciupituri in vopsea de la pietre, bara zgariata, portbagaj usor zgariat, jantele julite. Nimic grav, insa insumate mi-am dat seama ca este fix un rahat toata asa-zisa verificare a lor. Pt toate defectele neamtul a lasat la pret fix 0 euro.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

@LYM - stiu ca Premium Selection e cu dus si intors, si de-asta vreau sa vad exact termenii. Am vazut ca in unele tari e o carticica cu conditiile de garantie, dar nu am reusit sa gasesc un PDF inca. Masina vreau s-o iau de afara. Interesant ca masina pe care ai luat-o avea probleme, eu ma asteptam ca Premium Selection sa fie in stare foarte buna. O sa iau pozele la puricat bine de tot inainte sa rezerv ceva in cazul asta.

 

@Syncro - Mda, cam nasol cu amortizorul spart, mai ales ca mi se pare foarte devreme la 90k km. Singurul pe care l-am schimbat (tot fiindca l-am spart) la E90 a fost pe la 120k. Si atunci nu se simtea deloc in mers, se auzea doar un 'clanc' metalic cand plecam de pe loc. Era suspensie standard.

Link to comment
Share on other sites

eu ma asteptam ca Premium Selection sa fie in stare foarte buna. O sa iau pozele la puricat bine de tot inainte sa rezerv ceva in cazul asta.

Stai linistit ca si eu am luat la 'zoom' toate pozele inainte sa o rezerv, am vb si telefonic, si tot am fost surprins neplacut acolo. Eu am luat-o oricum, fiindca plecasem chitit pe ea. Macar de ar fi lasat din pret 1 euro, dar nici macar. Oricum, problemele mentionate le-am rezolvat acasa pe casco, fiindca erau minore si au fost trecute cu vederea cand am facut polita, dar totusi...

In cazul meu au fost magari, clar, dar ai grija daca iei de afara, sa ai macar o alta masina de backup, just in case.

 

Legat de conditii, in cazul meu retin ca erau acoperite orice defecte mai scumpe de 250 Euro (cu EuroPlus), dar trebuie trimis de catre reprezentanta un deviz la ei, ei iti mai taie de el - ca surubul ala poate fi refolosit, ca piulita aia nu trebuie schimbata, doar ca sa reduca factura. E bun doar in cazul unui defect major, altefel nu merita. Eu am schimbat 2 brate ce au costat 1100 Lei, fix 250Euro, la vremea aia.

 

@syncro - si cu amortizoarele noi cati km ai mai facut? Ai dat grav in vreo groapa ceva de s-a spart? Nici nu stiu daca sa mai insist cu suspensia asta adaptiva sau nu.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

am amortizoare adaptive pe F11 - cred ca merita, dar nu le consider o dotare must-have

eu am schimbat amortizoarele fata la 200k km, desi cred ca ar mai fi dus inca 30-50k km (incepuse sa topaie usor la frane puternice pe asfalt putin denivelat); in general sunt mai rezistente decat cele normale, parca sunt si ceva mai mari.

Link to comment
Share on other sites

@syncro - si cu amortizoarele noi cati km ai mai facut? Ai dat grav in vreo groapa ceva de s-a spart? Nici nu stiu daca sa mai insist cu suspensia asta adaptiva sau nu.

 

Amortizoarele le-am schimbat miercuri, au doua zile. Da, am luat o "gropita" care mi-a "julit" si janta. Si erau rotile pe 18", cauciuc putin... Ideea e ca in general sunt super atent, trec aproape la relanti peste sinele de tramvai din intersectii, dar se intampla sa dai cu ea si te doare si financiar.

 

Cu toate astea, nu as putea sa-ti spun daca as alege sau nu suspensia adaptiva din nou. Asa cum am scris mai sus, nu stiu cum se comporta masina cu suspensia normala, stiu doar ca acum, cand o pun in sport, manevrabilitatea masinii m-a impresionat. Inainte de asta am avut un Leon cu suspensie sport din fabrica, insa la F31 este cu mult peste, asta e simgura comparatie.

 

LE: Anyway. Poti trece pe amortizoare normale, chiar daca o cumperi adaptiva. Se scot mufele se codeaza anularea si gata.

Edited by Syncro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Suspensia adaptiva e misto, insa intretinerea ei e scumpa. Amortizoarele adaptive costa 6800 ron bucata si se schimba doar pe set plus alte piese.

 

Un amortizor Bilstein adaptiv pentru F31 este 1500 lei.

Link to comment
Share on other sites

1500 de lei nu e un capat de tara, mai ales ca nu le schimbi mereu. Dar atunci cele de 6800 de lei ce sunt? Din cate stiu, exista un singur tip de suspensie adaptiva pe F3x. Sau 6800 e pretul de reprezentanta si 2400 e pretul normal?
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Despre scaunele sport cine poate sa-mi dea cateva detalii? :)

Pai aproape se subintelege ca scaunele sport tin soferul fix in scun si suficient de rigid pentru a-ti da senzatia ca esti una cu masina.. Aproape sigur la drum lung scaunele sport nu sunt de dorit; poti avea dureri de spate/coloana vertebrala..

Daca esti tanar si inflacarat, da; dar daca ai familie si masina asta e de familie..

 

Foarte probabil suspensia adaptiva trebuie activata la drum lung cu masina cu scaune sport ca eventual sa nu ai dureri de spate..

Echiparile cam merg mana in mana zilele astea, dar nu am vazut pe nimeni sa recomande asta..

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca isi ia cineva F31 ca sa se traga cu el, nu prea se potriveste cu profilul :)

 

Iar suspensie adaptiva am vazut destul de rar ca optiune. Scaune sport in schimb sunt destule.

 

Deci in concluzie scaune sport - nu, iar suspensie adaptiva - nice to have, trag concluzie.

Link to comment
Share on other sites

Daca esti un tip mai corpolent90+ s-ar putea sa te deranjeze putin aripioarele laterale ,atat de la spatar cat si de la sezut.Nu cred ca sant mai tari ca cele comfort,dar sustinerea laterala e super,totusi cele comfort de pe 3-ar sant super anoste si arata ca niste tabureti.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, cele standard sunt cam aiurea, de-aia ma si gandeam la cele sport. Am sub 80 de kile, si sper sa raman asa pe viitor :) Dar spatele meu e pretentios - adica toate scaunele de Dacie ma omoara dupa 2-3 ore, iar in cele scoica dintr-o Impreza n-am reusit sa stau decat 20 de minute. Cele standard de la E90 mi se par ok, dar cele standard de pe F30 mi se par mai proaste. De ce nu o fi optiune de scaune confort ca pe seria 5 si pe 3..

 

Deci pana la urma trebuie sa incerc sa fac rost de undeva de un F30 cu scaune sport cu care sa merg un drum de vreo 2 ore macar. Ca nici nu-mi vine sa dau banii pe masina si dupa aia sa stau cu spatele in pioneze

Link to comment
Share on other sites

Da, cele standard sunt cam aiurea, de-aia ma si gandeam la cele sport. Am sub 80 de kile, si sper sa raman asa pe viitor :) Dar spatele meu e pretentios - adica toate scaunele de Dacie ma omoara dupa 2-3 ore, iar in cele scoica dintr-o Impreza n-am reusit sa stau decat 20 de minute. Cele standard de la E90 mi se par ok, dar cele standard de pe F30 mi se par mai proaste. De ce nu o fi optiune de scaune confort ca pe seria 5 si pe 3..

 

Deci pana la urma trebuie sa incerc sa fac rost de undeva de un F30 cu scaune sport cu care sa merg un drum de vreo 2 ore macar. Ca nici nu-mi vine sa dau banii pe masina si dupa aia sa stau cu spatele in pioneze

in general problema la spate e suportul lombar , pe scaunele sport din ce stiu e cam standard suportul lombar , ala face toata treaba ca sa ai o pozitie comfortabila la condus , la E60 mi-a ;lipsit f mult dupa 2 ore max ma spargea , la F10 pot conduce 5-6 ore fara nici o problema si e doar datorita suportului lombar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.