Jump to content

BMW Fahrer Training: BMW M Perfection Training


Romulus

Recommended Posts

BMW M a fost prezent la curs cu:

 

- 16 BMW Z4M Coupe

- 4 Track Trainer 330i manual cu feedback de trasa ideala

- 1 Track Trainer 330i automat, cu pilot automat

- 1 M3 E90 alb cu siglele inca ascunse.

- un microbuz VW :blink:

- Un X5 de mecanica

- zeci de pneuri Michelin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

In TopGear Noiembrie 2007, editia romaneasca, exista la pagina 128, un articol scris de Bill Thomas, despre BMW Fahrer Trainer si Track Trainer pe pista de la Valencia: "Uite, fara maini!"

 

Am explicat si eu mai sus aceleasi lucruri. Un BMW Care te invata trasa ideala mergand singur pe circuit...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Foarte misto Romulus ceea ce faci cu aceste cursuri. Stiu doar din discutiile avute franturi din aceste cursuri, am mai citit acum si aici cu mare placere. Insa pentru o imagine clara poate ar fi frumos sa faci un topic in care sa spui prin ce ai trecut inca de la inceput. Cu siguranta multi vor citi cu mare placere aceasta descriere.

 

Trebuie spus ca exista si in Romania scoli de pilotaj si sunt relativ accesibile. Poate ca unii cu mai putina dare de mana ar putea incepe cu acestea.

 

 

P.S. chiar eu facusem un topic cu scolile de pilotaj romanesti dar nu mai retin daca pe forumul asta sau altul... asta e, am inceput sa uit, clar, inceput de sfarsit :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai nimeni nu pare entuziasmat ca mine de BMW-uri care conduc singure... :)

Ba da, ba da! :) Insa chiar asa, masini care se conduc singure??? Pai placerea de a sofa unde mai e??

 

 

Ps: In plus, in revista pomenita mai era un articol cu noul Aston Martin DBS .. :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Ideea de a merge singure, vine din nevoia de a experimenta cum le conduce un pilot de top pe circuit. Gandeste-te, daca pilotul trebuia sa faca 10 tururi de pista cu fiecare in dreapta. Ar fi ametit dupa 100 de tururi. In plus, nu simti din dreapta ce se itampla. Asa stai in locul pilotului experimentat, cu mainile pe volan si volanul il invarte "pilotul"... Nu cred ca exista senzatie care sa te sperie mai tare si care sa te invete asa de multe...

 

 

 

Fumoase Astonurile, dar asa cum Jeremy are un cui cu masinile germane, da-mi voie sa am si eu unul cu masinile britanice... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ceea ce tu spui, este ca "pilotul" este un fel de spectator. Mie imi semana foarte mult lucrul acesta cu un simulator de avion, stii, camera aia inchisa care se inclina, suiera , pocneste..... Care mai e diferenta in acest caz?

 

Plus ca , fiind cu mainile pe volan macar, deja esti alt om.

 

Recunosc, masini drive self e o idee interesanta, insa numai la nivel de studiu teoretic, parerea mea, nu pentru adevaratii "soferi"...

Link to comment
Share on other sites

Prin "pilot" ma refeream la cel care a facut inregistrarea. Cum poti tu sa te pui "ĂŽn papucii" unui pilot și sĂŁ trĂŁiești cu adevĂŁrat ce simte el...?

Pai tocmai ti-am spus: Realitate virtuala + simulator veridic.... daca nu conduc eu efectiv, ci "un soft" mie mi-e totuna.....

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare extrem de interesanta si realizarea tehnica a acestui lucru...

Nu pot sa cred ca este o simpla inregistrare, trebuie sa aiba si un sistem de corectie... O minuscula deviere si in cativa km te scoate de pe traseu... GPS de mare acuratete si timpi de raspuns foarte mici? Emitatoare pe margine? Ce sisteme fail-safe au? Ca daca se decupleaza pilotu automat la 250 km/h ... Poti prelua tu comanda la un moment dat?

 

Ai astfel de detalii?

Link to comment
Share on other sites

TrackTrainer este un 330i Steptronic. Nu ajunge la peste 180 km/h pe circuit. In plus, pilotul nu mergea la maxim in inregistrare. Oricum era de speriat. Fail safe eram eu la volan sa preiau controlul cand si daca era cazul si un inginer de la BMW in dreapta.

 

Si da, au instalat cu o saptamana inainte pe circuit un sistem DGPS de augmentare a semnalului si ca urmare acuratetea a crescut la cm. Cu timpii de raspuns, nu stiu cum s-au descurcat. Toate receptioarele GPS comerciale proceseaza datet odata la secunda. Aici probabil aveau ceva mai special. Acuratete mare si rata de procesare a informatiei de la satelit mare, plus DGPS de mare acuratete.

Link to comment
Share on other sites

TrackTrainer. Aici se vad ledurile de pe bord, reflectate in parbriz ca si HUD-ul... Sigur, liniile sunt adaugate ulterior. Cea verde e trasa ideala, cea rosie e trasa pe care merge elevul acesta. Avand in vedere ca e mai la stanga, se aprind toate trei ledurile din stanga...

 

P0030482.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt chiar impotriva ideii... Banuiesc ca un computer stie mai bine, cel putin teoretic, care e trasa ideala. Iar elevul poate invata mult mai usor daca i se arata unde a gresit. Pe de alta parte, factorul uman este decisiv... imi amintesc cat si ce am invatat la scoala de soferi... Pastrand proportiile, se intampla cam acelasi lucru.. degeaba iti spune cineva ce si cum sa faci daca nu intelegi dinamica... Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

N-ati citit mai sus. Faci si tururi cu pro-ul in fata ta, fiecare la volanul masinii sale. Si pro-ul striga la tine prin radio. Apoi TrackTrainer ghidat, sa intelegi mai bine si apoi TrackTrainer singur, ne-ghidat, dar cu inregistrare de date, care le analizezi cu pro-ul la sfarsitul a 4-5 tururi... Dupa care din nou pe pista...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.