Jump to content

Masina samsar


claudyuraw

Recommended Posts

Un test de bun simt trebuie facut . Nu doar in parcare ,totusi masina trebuie scoasa la drum lung . Eu am batut palma cu samsarul ,om f serios si am achitat masina dupa ce a luat imediat nr rosii si am putut sa merg 100 km pe A1 , la intoarcere am achitat masina . Nu as lua o masina fara sa fac un test de viteze , turbina ,dpf ,frane ,vibratii nu ai cum sa le testezi pe un elevator . Daca nu permite test macar prin oras cativa km atunci nu are rost
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta cu nelasatul sa faci testdrive m-i se pare din altf film când vine vorba de vânzarea unei mașini... La mașinile noi cumparate din fabrica se întâmpla sa apara probleme imediat după achiziționare, mai mari sau mai mici, dar uneori apar. Ce sa mai vorbim la mașinile second hand cu 100k + km... Orice mașina second hand am deținut, am făcut un testdrive și nici un dealer nu a avut de obiectat, îs de părere ca atunci când cumperi mașina second hand ai dreptul si e obligatoriu sa existe o negociere de preț, indiferent ca e persoana fizica sau dealer auto și sa fie făcut un testdrive... Dacă au ceva de comentat du-te mai departe, atât timp cât tu ai banul, tu alegi ce faci cu el, mașini îs o grămada și o sa mai fie, in domeniul asta nu exista “ocazie unica”.

 

E obligatorie negocierea? Tare asta. Testdrive-ul il lasi sa faca inainte sau dupa ce merge cu ea la service? Inainte sau dupa ce negociaza 1000 la telefon?

Comparatia cu dealerul neamt care iti da masina sa o testezi este irelevanta, pentru ca ala are masina asigurata si in caz de dauna oricum platesti si tu.

Uite ca eu toate masinile asa le-am vandut, fara sa fie testate de cumparat ci conduse de mine si dupa caz testate in service. Dar poate ca mai conteaza si masina si vanzatorul.

Edited by cavaliere
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa va spun si eu povestea mea 😊

Inainte de asta, cei care vreti sa cumparati masini, beliti bine ochii la ele dupa ce e masina spalata.Ceara face minuni!Zici ca a tinut o in sufragerie masina!

Sa revenim...ma refer la (in)corectitudinea nemtilor, fiind recunoscuti ca oameni corecti.

Vazusem pe mobile un e90 cam ultimul an cu putini km vreo 65.000 destul de scump pe la 14.000€

Masina arata tipla, efectiv noua, nu gaseai cusur.Era in garaj ventilat cu prelata pe ea.Proprietarul neamt mama lui, blond ochi albastri, tinerel.Era si unchiul lui langa el,cred ca era macanic...

Ce mi s a parut ciudat a fost ca desi masina era in garaj, totusi nu intelegeam rostul prelatei.

Am intrebat daca o pot porni(nu conduce) , sa aud daca rontaie sau nu ca doar era N47.

Raspunsul a fost ca dom‘ne o poti porni doar daca ai interes sa o cumperi, ca nu o dau la orice sa o porneasca.Dupa care a inceput sa mi povesteasca de masina ca a fost ingrijita, doar de mana a fost spalata(in Germania sunt doar spalatorii automate), ca jantele si vopseaua nu au nicio zgarietura etc.Masina, repet, nu i gaseai optic cusur.

In mintea mea zic Doamne, am dat de un pasionat care chiar a avut grija de masina!Mi se pusese pata sa o iau,jur!

Dupa care incercand sa mi revin, repet intrebarea daca pot porni sau merge cu ea.Raspunsul a fost ca nu, am

ramas masca.Intreb de ce?Doar daca ai interes sa o cumperi o poti conduce.Zic bine, dar (macar) ca pasager pot vedea cum merge?Conduci tu i am zis.

A acceptat.

A mers vreo cateva sute de metri la viteza moderata...ce am observat a fost ca pe la 80km/h avea o vibratie iar dupa 2.500 ture un tremurat, masina era 320 d 184.

Avand probleme la e 46 cu cardanul, cam asa vibra si e90, ca si comparatie.Daca aveai ureche sa ti dai seama, daca nu nu ti dateai seama.

I am spus de vibratie si a zis ca da e ceva in neregula si ca merge la bmw sa vada ce are.

I am zis ca daca rezolva problema ii cumpar masina, inca eram credul si incantat.

Dupa o saptamana ma suna si imi zice ca nu mai vinde masina pt ca ii trebuie lu taica su.

Concluziile le trageti singuri.

A doua patanie a fost tot cu un neamt, privat ca si primul, nu handler sau autohaus.

Tot un e90 ultimul an km mai multi 120k dar mai ieftina 11k €(masinile in Germania sunt scumpe)

Asta avea probleme la directie dar el nu stia, chiar a fost sincer omu.

El cumparase masina cu 2 saptamani in urma o vindea pt ca avea alta de la firma.Nu am pus botu la asa ceva.

Intre timp am gasit f 30 ul pe care l am cumparat.De ce?Pt ca am 2 ani garantie la masina.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dar poate ca mai conteaza si masina si vanzatorul.

Clar conteaza am avut si eu care veneau la masina si nu i-am lasat sa conduca sau i-am temperat imediat daca ii vedeam in scheme , e un risc in trafic,e normal , aici discutam in principiu de samsari care ascund anumite defecte si nu te lasa sa le vezi .

Link to comment
Share on other sites

 

Comparatia cu dealerul neamt care iti da masina sa o testezi este irelevanta, pentru ca ala are masina asigurata si in caz de dauna oricum platesti si tu.

 

Asa e.

Pe mine m a pus sa semnez ca daca se intampla ceva din vina mea la test drive sa platesc 1.500€

Dar sa privim partea buna.

Am fost singur in masina o ora jumate, am condus unde am vrut si cum am vrut si pe unde am vrut.

Am testat o efectiv!

Dupa test m a intrebat daca am nemultumiri.

Am zis ca am, franele nu mi se par ok si geometria la roti.

Am avut dupa 10 zile o surpiza placuta(caci atat a durat sa o pregateasca, inclusiv TĂV nou) masina avea franele noi fata spate, discuri si placute si geometria facuta.

Link to comment
Share on other sites

1563970441[/url]' post='2496174']

E obligatorie negocierea? Tare asta. Testdrive-ul il lasi sa faca inainte sau dupa ce merge cu ea la service? Inainte sau dupa ce negociaza 1000 la telefon?

Comparatia cu dealerul neamt care iti da masina sa o testezi este irelevanta, pentru ca ala are masina asigurata si in caz de dauna oricum platesti si tu.

Uite ca eu toate masinile asa le-am vandut, fara sa fie testate de cumparat ci conduse de mine si dupa caz testate in service. Dar poate ca mai conteaza si masina si vanzatorul.

 

Nu cumpĂŁr mașinile din România și nici n-o sa ĂŽncep curând...stai liniștit ca nu doar dealerii te lasĂŁ sa faci testdrive, in Noiembrie m-a rugat un prieten sa merg cu el sa ĂŽși ia un golf7 GTI de la persoana fizica, dupĂŁ ce ne am ĂŽnțeles la preț am semnat am fĂŁcut testdrive și pa.

Stai sa ne ĂŽnțelegem, tu ai riscuri care le poți elimina din start prin a cere un avans ĂŽnainte de testdrive in cazul de accident iar el ĂŽși poate lua ĂŽnapoi avansul dacĂŁ nu ii convine ceva dupĂŁ test dar cumpĂŁrĂŁtorul ce garanție are ca mașina e ok, așa din vorbe...

Asta cu nenegociatul la o mașina second hand bĂŁnuiesc ca e o gluma proasta...nu știu ce mașini ai vândut și nu știu cui dar dacĂŁ azi, acum ai o mașina care ma intereseaza și te ĂŽntreb ultimul preț ĂŽnainte sa vin cĂŁtre tine și tu zici ca e preț fix, ĂŽți zic spala te pe cap cu ea, asta doar dacĂŁ nu vinzi vre un hypercar sau mașina de colecție, orice mașina merita cumpĂŁratĂŁ pentru prețul corect, ar fi culmea ca tu, vânzĂŁtor, sa pui un preț și ĂŁla sa fie prețul corect pt tine și pt cumpĂŁrĂŁtor ca deh, ce ĂŽți mai pasa ție de sufletul lui și te-ai gândit sa ii ușurezi munca de negociere prin a spune ca prețul e fix. Ăs absolut convins ca au fost și o sa mai fie inconștienți cei care cumpara o mașina pe vorbe și pe un “test in reprezentanta “ dar nu ĂŽnseamnĂŁ ca nu sunt alții care vor facĂŁ o vânzare la modul corect. Am primit 10% discount in 2007 la BMW Autotransilvania dupĂŁ ce mi am configurat mașina, sincer ma aștept sa primesc “discount “ și de la o masina second hand.

P.S. Nu am cumpĂŁrat in veci mașinĂŁ de la persoane fizice și fĂŁrĂŁ garanție...

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu cumpăr mașinile din România și nici n-o sa încep curând...stai liniștit ca nu doar dealerii te lasă sa faci testdrive, in Noiembrie m-a rugat un prieten sa merg cu el sa își ia un golf7 GTI de la persoana fizica, după ce ne am înțeles la preț am semnat am făcut testdrive și pa.

Stai sa ne înțelegem, tu ai riscuri care le poți elimina din start prin a cere un avans înainte de testdrive in cazul de accident iar el își poate lua înapoi avansul dacă nu ii convine ceva după test dar cumpărătorul ce garanție are ca mașina e ok, așa din vorbe...

Asta cu nenegociatul la o mașina second hand bănuiesc ca e o gluma proasta...nu știu ce mașini ai vândut și nu știu cui dar dacă azi, acum ai o mașina care ma intereseaza și te întreb ultimul preț înainte sa vin către tine și tu zici ca e preț fix, îți zic spala te pe cap cu ea, asta doar dacă nu vinzi vre un hypercar sau mașina de colecție, orice mașina merita cumpărată pentru prețul corect, ar fi culmea ca tu, vânzător, sa pui un preț și ăla sa fie prețul corect pt tine și pt cumpărător ca deh, ce îți mai pasa ție de sufletul lui și te-ai gândit sa ii ușurezi munca de negociere prin a spune ca prețul e fix. Îs absolut convins ca au fost și o sa mai fie inconștienți cei care cumpara o mașina pe vorbe și pe un “test in reprezentanta “ dar nu înseamnă ca nu sunt alții care vor facă o vânzare la modul corect. Am primit 10% discount in 2007 la BMW Autotransilvania după ce mi am configurat mașina, sincer ma aștept sa primesc “discount “ și de la o masina second hand.

P.S. Nu am cumpărat in veci mașină de la persoane fizice și fără garanție...

 

" după ce ne am înțeles la preț am semnat am făcut testdrive și pa. " In fix aceasta ordine, nu?

Faptul ca pentru tine negocierea este obligatorie este fix problema ta. De fapt cam asta e mentalitatea romanului, de aia poate ca e bine sa pui un pret umflat ca sa se simta bine omul ca negociaza ca practic despre asta e vorba.

Fie ca eu umflu pretul ca sa am ce negocia sau il pun direct cat doresc sa obtin pe masina nu vad unde este problema, dar repet, pentru roman se pare ca e mai bine sa negocieze el.

Cat despre negociatul la telefon, inchipuie-ti ca daca aud asta prima fraza e cam inutil sa mai ceri si sa conduci masina.

"Un test la reprezentanta" sau un test intr-un service de doamne ajuta oricum e mai obiectiv decat parerea lui Dorel priceputul care vine cu un prieten care si ala e expertul lui peste.

Ca tu consideri o vanzare corecta doar aia unde poti conduce tu masina, e iar problema ta.

Ca nu cred eu ca vine vreun cumparator cu banii la el sa zica uite aici niste bani si daca se intampla ceva ii pastrezi tu.

Cat despre comparatia cu discountul de 10% la masina noua, e total irelevant intr-o tranzactie sh de acest fel. Si eu am primit discount dublu la cele noi, dar daca iau una sh este evident ca nu ma astept la acelasi lucru.

Apropos de cumparat de la privat, masinile vechi, youngtimer, oldtimer nu se cumpara decat de la privat in mare parte si nu da nimeni garantie la ele. Hai sa nu comparam mere cu pere si sa aduce garantia in discutie.

Edited by cavaliere
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mdea, mentalitate de roman, ĂŽnțelegi concepția negoțului ? Ănțelegi ca tu, ca om, ca persoana, ĂŽți dorești un preț pe mașina ta, ca tu știi, cât ai bĂŁgat in ea și cum ocoleai tu gĂŁurile de canal ca sa o menajezi si ca o spĂŁlai odatĂŁ pe sĂŁptĂŁmâna și bĂŁgai ulei RedLine adus de peste mari și tari tot la 10k km etc., dar omule, ĂŽnțelege eu nu am cum sa te cred pe cuvânt chiar dacĂŁ așa este și atunci intra in joc negociatul, adusul de facturi doveditoare unde e cazul etc...tu poți cere 9000eur pe E39 le ĂŁla cum a cerut colegul de forum acum câteva zile cu preț fix dar nu ĂŽnseamnĂŁ ca dacĂŁ ĂŁla e prețul lui e și prețul corect, despre ce vorbim aici...da, testul la reprezentanta sau la service e relevant dacĂŁ e dusa la un service ales de cumparator sau cel puțin un service neutru...cand vorbim de România.

In 2010-2011 când am luat 750i ul din reprezentanta din GĂźtersloh nici nu s-a pus problema sa nu fac testdrive ul ĂŽnainte...au venit ei sa mai intrebe dacĂŁ facem testul ĂŽnainte sau dupĂŁ ce o spalĂŁ...dar la romani e SF faptul ca ți se pare corect ca vrei sa conduci ĂŽnainte mașina care vrei sa o cumperi, o fi probabil faptul ca suntem romani și ca probabil ai avut de a face cu tot felul de indivizi care vor sa facĂŁ test și dupĂŁ pleacĂŁ dar aia nu e vina mea.

Da...pai știi ma urc acuma in mașina și dau repede o fuga la București ca sigur se va supĂŁra vânzĂŁtorul dacĂŁ ĂŽl ĂŽntreb de ultimul preț la telefon... Serios...

Nu știu dacĂŁ ai ĂŽnțeles sau nu partea cu avansul ĂŽnainte de testdrive dar nu cred ca efoarte complicat, iar eu unul ĂŽs dispus sa ĂŽl dau sa ĂŽți elimin fie fobia de accident, dacĂŁ ar fi sa ĂŽmi placa mașina care o ai la vânzare.

 

Nu prea te ai prins , dar era la mișto partea cu mașini de colecție și hypercarurile unde nici nu ma aștept sa primesc garanție dar și acolo in unele cazuri bĂŁnuiesc ca se poate face testdrive.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum cumparati voi masinile,eu am gasit masina pe internet ,in Germania,am trimis un prieten sa o vada ,nu a putut merge cu ea pentru ca era radiata,i-a dat omului 500 eur avans,au facut un precontract de mana si eu am ajuns peste 2 saptamani ca sa perfectam actele .

Din momentul in care i-a dat avansul ,masina nu s-a mai miscat de acolo si am gasit exact masina care a fost descrisa in anunt ,nici macar cel mai mic defect ascuns .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Mdea, mentalitate de roman, ĂŽnțelegi concepția negoțului ? Ănțelegi ca tu, ca om, ca persoana, ĂŽți dorești un preț pe mașina ta, ca tu știi, cât ai bĂŁgat in ea și cum ocoleai tu gĂŁurile de canal ca sa o menajezi si ca o spĂŁlai odatĂŁ pe sĂŁptĂŁmâna și bĂŁgai ulei RedLine adus de peste mari și tari tot la 10k km etc., dar omule, ĂŽnțelege eu nu am cum sa te cred pe cuvânt chiar dacĂŁ așa este și atunci intra in joc negociatul, adusul de facturi doveditoare unde e cazul etc...tu poți cere 9000eur pe E39 le ĂŁla cum a cerut colegul de forum acum câteva zile cu preț fix dar nu ĂŽnseamnĂŁ ca dacĂŁ ĂŁla e prețul lui e și prețul corect, despre ce vorbim aici...da, testul la reprezentanta sau la service e relevant dacĂŁ e dusa la un service

 

 

Tu tot dai exemple cu reprezentantele, iar aici vorbim de vanzatori privati. De ce insisti? As dori sa spuna cei care posteaza aici, de cate ori au dat niste bani garantie cand au condus o masina "test-drive" a unui vanzator privat? Sincer.. despre ce vorbim?

Cat despre negociatul la telefon, se presupune ca stii din start cam de cati bani dispui cand vrei sa cumperi o masina. Cu alte cuvinte daca ai 14 mii, nu suni pentru o masina care este postata cu 18 mii si incepi cu "care e ultimul pret". Eu asa vad lucrurile si cei care abordeaza asa subiectul pot sa fie sanatosi.

Daca tu ai un buget pentru un anumit model, mi se pare normal cand suni sa te interesezi de masina in primul rand, te duci frumos si o vezi, iar eventualul negociat il faci la fata locului.

Daca masina corespunde exact descrierii din anunt, nu vad pentru ce incearca cumparatorul sa negocieze mai mult de stadiul de a intreba politicos, iar la fel de politicos pot sa il refuz. Nu vad nimic in neregula aici.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

OK...dar dacă mașina e 14k, corespunde cu toate cerințele mele și eu am 18k EUR ...tot nu îmi da dreptul sa întreb care ar fi ultimul preț?

Nu e vorba de nu a avea dreptul de a refuza un preț și din partea vânzătorului și din partea cumpărătorului...e vorba ca dacă văd o mașina sa zic in Constanța iar eu sunt din Iași, cum facem...?

Edited by MuscleMike
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se despica firul in 4. Oricine este putin cu capul pe umeri stie ca o masina ieftina este asa dintr-un motiv. Si cine ia o masina pentru el cauta una buna sa nu alerge prin service. Eu din experienta personala m-am bazat pe primul impuls si ultimele 2 masini le-am cumparat din garaj. Nu am mai dat ture cu ele. Se vede o masina daca este buna. Are linia ei frumoasa de fabrica. Daca deja ai indoieli de starea ei si incerci sa te convingi ca este buna si sa ii dai o sansa, te faultezi singur.

Personal daca cineva raspunde cu ezitari la inteebarile mele despre masina este un semn de alarma si ma retrag. Masini sunt. Bani sa fie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hai sa va spun si eu povestea mea 😊

Inainte de asta, cei care vreti sa cumparati masini, beliti bine ochii la ele dupa ce e masina spalata.Ceara face minuni!Zici ca a tinut o in sufragerie masina!

Sa revenim...ma refer la (in)corectitudinea nemtilor, fiind recunoscuti ca oameni corecti.

Vazusem pe mobile un e90 cam ultimul an cu putini km vreo 65.000 destul de scump pe la 14.000€

Masina arata tipla, efectiv noua, nu gaseai cusur.Era in garaj ventilat cu prelata pe ea.Proprietarul neamt mama lui, blond ochi albastri, tinerel.Era si unchiul lui langa el,cred ca era macanic...

Ce mi s a parut ciudat a fost ca desi masina era in garaj, totusi nu intelegeam rostul prelatei.

Am intrebat daca o pot porni(nu conduce) , sa aud daca rontaie sau nu ca doar era N47.

Raspunsul a fost ca dom‘ne o poti porni doar daca ai interes sa o cumperi, ca nu o dau la orice sa o porneasca.Dupa care a inceput sa mi povesteasca de masina ca a fost ingrijita, doar de mana a fost spalata(in Germania sunt doar spalatorii automate), ca jantele si vopseaua nu au nicio zgarietura etc.Masina, repet, nu i gaseai optic cusur.

In mintea mea zic Doamne, am dat de un pasionat care chiar a avut grija de masina!Mi se pusese pata sa o iau,jur!

Dupa care incercand sa mi revin, repet intrebarea daca pot porni sau merge cu ea.Raspunsul a fost ca nu, am

ramas masca.Intreb de ce?Doar daca ai interes sa o cumperi o poti conduce.Zic bine, dar (macar) ca pasager pot vedea cum merge?Conduci tu i am zis.

A acceptat.

A mers vreo cateva sute de metri la viteza moderata...ce am observat a fost ca pe la 80km/h avea o vibratie iar dupa 2.500 ture un tremurat, masina era 320 d 184.

Avand probleme la e 46 cu cardanul, cam asa vibra si e90, ca si comparatie.Daca aveai ureche sa ti dai seama, daca nu nu ti dateai seama.

I am spus de vibratie si a zis ca da e ceva in neregula si ca merge la bmw sa vada ce are.

I am zis ca daca rezolva problema ii cumpar masina, inca eram credul si incantat.

Dupa o saptamana ma suna si imi zice ca nu mai vinde masina pt ca ii trebuie lu taica su.

Concluziile le trageti singuri.

A doua patanie a fost tot cu un neamt, privat ca si primul, nu handler sau autohaus.

Tot un e90 ultimul an km mai multi 120k dar mai ieftina 11k €(masinile in Germania sunt scumpe)

Asta avea probleme la directie dar el nu stia, chiar a fost sincer omu.

El cumparase masina cu 2 saptamani in urma o vindea pt ca avea alta de la firma.Nu am pus botu la asa ceva.

Intre timp am gasit f 30 ul pe care l am cumparat.De ce?Pt ca am 2 ani garantie la masina.

Nu cred niciun cuvant din povestea ta !

1. E90-ul din povestea ta, nici macar la ora actuala nu il cumperi cu km aia la banii aia in Germania

2. In Germania sunt si spalatorii "la mana" nu numai automate !

3. Veci nu primesti garantie 2 ani pe F30 rulat, decat daca il cumperi nou !

Povesteste-le copiilor prin parc, povestea asta, poate ai vre-o sansa !

Edited by Donaco
Link to comment
Share on other sites

In momentul de fata ma "chinui" sa vand o masina la 24.000. Si ce credeti? cam toti care ma suna prima discutie este de genul:

Care este ultimul pret?

Pai sa imi bag ceva in obiceiurile romanului idiot si tampit! Cum pu*a mea sa nu intrebi intai de masina daca este buna? <_<

Cert este ca toti vor sa le lasi la telefon 2000 3000Euro, Unora cand le zic ca hai un 23500 si discutam la fata locului, fac urat. Ca ce frate doar 500 lasi ca p**a in m**a aluia care ia invatat asa! :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.