Jump to content

Probleme motor bmw x5 e70


Recommended Posts

Buna tuturor de pe acest forum , am ajuns si eu postez deoarece am probleme destul de grave la masina ( bmw x5 e70 an 2011 motor 4.0d 306cp biturbo)

Sa incep cu inceputul : am cumparat masina acum 3 luni , ma pricep destul de bine la masini , am avut numai bmw-uri de cand am carnet (15 ani) , am fost cu masina in service inainte sa o cumpar pt o diagnoza si o verificare . Totul a fost ok , am cumparat masina , dupa cateva zile am fost la acelasi service si am facut o revizie MARE : schimb distributie , galerie admisie , capac culbutori , fulie vibrochen , racitor gaza , egr , curea accesorii , role , furtune si alte maruntusuri , brate si bucse , toate lichdele , etc . Precizez ca masina avea 229.000 km

Dupa doua luni am facut cu masina 10.000 km si m-am gandit sa merg din nou la service sa schimb uleiul motor si sa fac si schimbul de ulei si filtru la cutia de viteze . Totul ok , multi bani investiti doar pentru a ma putea baza pe masina ( fac drumuri de Germania tot la 2 saptamani)

Dupa toate astea imi spune mecanicul : totul e nou si doar piese originale , 5 ani nu te mai atingi de masina asta ...

Dupa 2 zile de la schimbul de ulei in motor si cutia de viteze , dimineata fiind , la vrea 60 km/h in oras (Timisoara) , se aude o bataie la motor . Opresc , chem mecanicul , bataie de biela in motor ... desface filtrul de ulei ... pilitura de fier in filtru

De aici incepe dilema ... am masina de 3 luni ... am dat pe ea 17000 euro , am mai cheltuit 6000 euro pe piese si manopera ... si acum ce sa fac ??? Sa cumpar alt motor ??? Sa il reconditionez pe al meu ?

Am dat motorul jos , probleme la vibrochen la biela nr4 si la palier

Link to comment
Share on other sites

Ms de raspuns , am dus toate piesele ( vibrochen , bloc motor , pistoane cu biele , _chiulasa_ , axe cu came , culbutori ) la o firma din Timisoara care se ocupa cu rectificari . Ei spun ca arborele cotit e afectat dar nu grav si se poate rectifica , ca producatorul spune ca pana la o anumita uzura se poate rectifica si ca bmw produce cuzineti de 0,75 (ceea ce am eu nevoie)

In concluzie eu la biele am nevoie de cuzineti 0.75 si la palier 0,50 si firma care rectifica spune ca se gasesc cuzineti pe original bmw deci daca bmw ii produce inseamna ca sunt de acord cu rectificatul vibrochenului la 0,75

Eu sunt putin sceptic ... nu prea cred ca o sa mearga mult motorul dupa ce il montez la loc , parerile sunt impartite , multi prieteni mi-au spus ca nu o sa mearga mult si va incepe sa bata iar...

pe de alta parte ma gandesc ca ar trebui sa fie ok : vibrochen rectificat , cuzineti noi , biela noua , bloc motor rectificat , _chiulasa_ complet revizuita cu planeitate facuta , supape noi , ghiduri la supape , garnituri noi , POMPA ULEI NOUA , toate piesele curatzate si spalate

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ani am refacut un motor 5 in linie de vw lt 35 cu aceeasi problema pe care o ai tu , am cautat un vibrochen cu tot cu , cuzineti si biele sh in conditie buna ( se vede pe partea unde lucreaza cuzinetul daca e ok sau nu ca si uzura ) ... am pus pistoanele mele , garnitura de _chiulasa_ , pompa de ulei noua , ganituri simeringuri si a iestit foarte bine la final ! , de atunci masina a facut circa 30 - 35 mii km si motorul inca suna excelent
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna si multumesc de raspunsuri

Azi am fost la firma care rectifica piesele si am dat ok -ul

Manopera + piese 7400 lei

Asta include : rectificat vibrochen , cuzineti noi si la biele si la palier , o biela noua pt ca a mea era afectata , rectificat bloc motor , reconditionat toata _chiulasa_ ( plan , 14 supape noi , ghiduri la supape , rectificat scaune supape ) garnitura _chiulasa_ noua , suruburile care strang _chiulasa_ de blocul motor noi , toate piesele curatzate , montajul lor inapoi stranse cu cheie dinamometrica

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu verdictul final : astazi am terminat de montat totul la loc , fac un mic rezumat : bloc motor reconditionat , vibrochen reconditionat , cuzineti noi pe original bmw , _chiulasa_ complet reconditionata cu supape noi , ghiduri supape noi , segmenti pistoane noi , POMPA ULEI NOUA originala bmw , baterie filtru ulei noua , racitor ulei nou , garnitura chiulasa noua , DISTRIBUTIE NOUA original bmw , toate garniturile si semeringurile NOI , ulei din Germania cumparat Liqui moli 5w30 , radiator intercooler nou , etc etc multe altele pe care nu le mai tin minte ... cost total : aprox 15000 lei

Am pornit masina , a mers in relanti 30 min , am plecat cu ea aprox 3 km si a CRAPAT

am venit cu ea tractat , am desfacut filtru ulei si ghiciti ce ??? Plin de pilitura

 

Sunt dezamagit total ... nici nu stiu ce sa fac in continuare ... am vrut sa cumpar motor de la bun inceput dar nu gasesc un motor original NU RECONDITIONAT , care sa aiba pana in 200.000 km cu dovezi

Toti spun ca au motor cu 80.000 km si cand ii intreb de dovezi sau sa imi dea seria sasiu sa verific imi inchid telefonul sau vorbesc urat , se supara

In rest e plin internetul de motoare reconditionate iar eu nu vreau sa mai aud de asa ceva ...

Link to comment
Share on other sites

Revin cu verdictul final : astazi am terminat de montat totul la loc , fac un mic rezumat : bloc motor reconditionat , vibrochen reconditionat , cuzineti noi pe original bmw , _chiulasa_ complet reconditionata cu supape noi , ghiduri supape noi , segmenti pistoane noi , POMPA ULEI NOUA originala bmw , baterie filtru ulei noua , racitor ulei nou , garnitura chiulasa noua , DISTRIBUTIE NOUA original bmw , toate garniturile si semeringurile NOI , ulei din Germania cumparat Liqui moli 5w30 , radiator intercooler nou , etc etc multe altele pe care nu le mai tin minte ... cost total : aprox 15000 lei

Am pornit masina , a mers in relanti 30 min , am plecat cu ea aprox 3 km si a CRAPAT

am venit cu ea tractat , am desfacut filtru ulei si ghiciti ce ??? Plin de pilitura

 

Sunt dezamagit total ... nici nu stiu ce sa fac in continuare ... am vrut sa cumpar motor de la bun inceput dar nu gasesc un motor original NU RECONDITIONAT , care sa aiba pana in 200.000 km cu dovezi

Toti spun ca au motor cu 80.000 km si cand ii intreb de dovezi sau sa imi dea seria sasiu sa verific imi inchid telefonul sau vorbesc urat , se supara

In rest e plin internetul de motoare reconditionate iar eu nu vreau sa mai aud de asa ceva ...

 

 

Bloc ambielat sau vibrochen cu, cuzinetii lui cu care a fost folosit , asa trebuia ! alfel nu iese , pacat de bani ! de munca ! , de timp pierdut ... doar am spus mai sus ce si cum !

 

Chair acum 2 zile a venit o cunostinta cu un f10 cu motor de 30. ca al tau care tocmai a avut aceeasi problema , el a cumparat un motor sh de pe o masina de anglia , toata treaba a fost 3000 euro cu tot cu manopera

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Ms de raspuns , asta o sa fac si eu acum ... o sa caut un motor ok . Ideea e ca tot sun si nu gasesc motor N57D30B biturbo 306 cp

Toate sunt N57D30A cu 245 cp si un singur turbo , unii spun ca se potriveste blocul motor dar nu as mai face artificii , am cheltuit destui bani ... motorul meu e mai greu de gasit si mai scump , iar ce gasesc e reconditionat sau are 280.000 km si parca nu as da 4000 euro pe un motor cu aproape 300.000 km

Link to comment
Share on other sites

[...] bloc motor reconditionat , vibrochen reconditionat , [...]_chiulasa_ complet reconditionata cu supape noi , ghiduri supape noi

 

Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat.

 

Din propria experienta cu diverse atelierele din Romania care ofera servicii reconditionat componente de motor, recomand insistent sa evitati orice actiune de reconditionare, care implica prelucrari mecanice de precizie asupra blocului motor (alezare si/sau honuire), arborelui cotit (rectificare la o cota de reparatie), chiulasei (rectificare sedii supape / supape / inlocuire ghiduri). Din pacate, nici macar planarea chiulasei nu se mai realizeaza corespunzator; daca este necesar sa planati chiulasa, atunci cereti sa nu "taie" mai mult de 0,08mm.

 

Poate sunt si ateliere care fac astfel de prelucrari la o calitate corespunzatoare. Eu insa nu le-am gasit si sunt foarte sceptic ca exista. Peste tot pe unde am fost am intalnit "specialisti" care nu stiu sa utilizeze corect masinile unelte, nu inteleg procesul pe care trebuie sa-l realizeze si exigentele de precizie ale acestuia, sau nu il respecta. Cireasa de pe tort: masinile unelte sunt de regula antice si/sau neintretinute, avand uzuri care dau erori necontrolabile.

Posibil ca prelucrarile pe care le efectueaza astfel de ateliere sa fie acceptabile pentru a prelungi viata unui tractor U650. Dar nu si pentru un motor modern.

Exemple de prelucrari incorecte cu care m-am intalnit:

- manetoane si paliere de arbore cotit rectificate "oval", la cota gresita, sau cu rugozitate gresita;

- supape si sedii de supape care in urma rectificarii si-au pierdut concentricitatea, unghiul corect si latimea corecta a suprafetei de asezare;

- chiulase planate "oblic" (camerele de ardere dintr-un capat al chiulasei fiind astfel putin mai mari decat cele din celalalt capat);

- blocuri motor alezate la cote gresite.

 

Va recomand:

- cumparati instrumente de masura corespunzatoare (micrometre de exterior / interior, dupa caz). Merita banii;

- masurati componentele motorului. Daca sunt la limita de uzura specificata de BMW, sau chiar foarte putin peste limita (!), este de preferat sa le reutilizati asa, decat sa le reconditionati;

- daca uzura este peste limita, sau neuniforma, cautati piesa respectiva la dezmembrari, dar cu uzura in limitele acceptate (evident, daca va permiteti, ideal este sa luati o piesa noua);

- honuirea la blocurile motor din fonta se poate face simplu si cu rezultate excelente utilizand o "perie" cu pietre si o bormasina;

- daca ati desfacut motorul, inlocuiti intotdeauna cuzinetii si simeringurile de supapa cu unele noi;

- daca nu aveti niciun motiv sa suspectati uzura cilindrilor sau a segmentilor, este de preferat sa nu scoateti pistoanele din blocul motor. Practic toate blocurile motor din prezent sunt din aluminiu, iar honuirea este un proces care de regula nu se poate efectua acasa sau in ateliere cu utilaje de acum 60 de ani. Iar a inlocui segmentii fara a honui este o greseala.

 

Insist: daca mai exista ateliere in Romania care lucreaza "ca la carte", va rog sa le mentionati.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Multumesc de link dar nu se potriveste motorul , eu am nevoie de 306cp iar acesta e de 313 cp

E acelasi cod motor N57D30B dar nu se potriveste , x5 e70 are 306cp iar x5 modelul nou F15 are 313cp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.