Jump to content

Cat de costsitoare este un 320d 163cp ((M47)


KaitaN

Recommended Posts

Va salut,as vrea sa mi cumpar in viitorul apropiat un bmw 320d de 163cp (cel cu distributia in fata) as dori sa mi spuneti cat de costisitoare este aceasta masina?Ar trebui sa am un buget mai marisor?La ce sa ma astept de la aceasta masina?Va astept raspunsul mai jos,multumesc anticipat. Edited by KaitaN
Link to comment
Share on other sites

E mai fiabil decat E46 care isi inghite clapetele din admisie si decat F30 pana in 2014 care are lanturi din plastic..

Si daca pica turbina (cu toate ca da semne prevestitoare mai multe decat un lant sau o clapeta/doua) tot nu atinge cheltuielile celorlalte doua.

 

Daca conduci decent si ii pui ulei 5W40 (de cand ai masina.. SAU daca 5W30 il cam consuma..), motorul e aproape infailibil.

 

Oricarei masini i se pot rupe arcuri, decalibra termostate, uza rulmenti, bucse... Astea sunt ca si lucrari de intretinere dupa 200-250k km.

 

Aproape obligatoriu (cand intri in posesia masinii) schimba ulei in cutie, in diferential, directie, tot lichidul de frana, ulei motor, filtre: aer, polen, motorina.. Schimba freonul cu robotul.. Si totul va fi mult mai fiabil.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ok,sa inteleg ca ar fi o alegere buna si nu foarte greu de intretinut

E o alegere buna (doar) din punctele de vedere (concluzii!) al motoarelor de 2 litri..

Daca cauti putere mai mare, motoarele mai noi pe undeva sunt mai eficiente.. dar ce folos eficiente daca nu sunt fiabile!?

 

Nu, nu este deloc usor de intretinut!

Decat daca ai ceva abilitati mecanice, si esti dispus sa investesti in scule, im functie de ce ai de intretinut/reparat, pe langa bani dati pe piese de calitate! Asa e cel mai ieftin de intretinut, reparat

..

 

Sa nu intelegi gresit, mai sus ti-am explicat IN MARE care e avantajul lui M47/163cp si ce trebuie cum am zis mai sus, obligatoriu schimbate lichide.. Schimbul de lichide e MINIMUM de investitie, imediat ce ai masina, sau orice masina.

 

Un BMW nu e o masina usor de intretinut pentru ca (imi place sa spun) tolerantele sunt mult mai minime/mici fata de alte masini.. Asta poate da MULTE MULTE dureri de cap. :console:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Toate sunt scump de intretinut. Ca e turbina, ca e ambreiaj, volanta, injectoare... sunt masini vechi, chiar daca au un istoric corect, sunt piese de uzura care pica vrei sau nu.

 

Plus maruntisuri, plastice care sunt f casante dupa un timp, pe langa intretinerea normala, anvelope, frane amortizoare... toate se aduna la minim 1000 de eur pe an.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu este o alegere rea ca motor, fiind deja a treia versiune de M47. Tine cont de minim 1000 de eur pe an (depinde, poate masina are piese importante schimbate cand o iei, sau dimpotriva, in primii 2 ani sa bagi mii de euro in ea), plus asigurare/asigurari, ITP (daca masinia e mai veche de 12 ani, se face anual) etc etc.
Link to comment
Share on other sites

Motorul este ft bun, duce 300-400K km daca e intretinut corespunzator. O revizie te costa cam 800 de ron si consuma 10-11% in oras si 6-7% in afara. Asteata-te sa pice:

coloana de directie superioara (2000 de ron)

broasca soferului (500 ron) sau 150 din dezmembrari

modulul farului adaptiv (daca ai) 500 ron

senzorul de prezenta din scaun ( se anuleaza prin codare 100-150 ron), altfel vreo 800 parca e.

 

Daca are cutie manuala, sa-i schimbi volanta si kit-ul de ambreiaj , pune LUK, nu Sachs! Amortizoare SACHS cu tot cu flanse daca ai nevoie sa schimbi. Eu iti zic de piesele astea pt ca un E90 non lci are deja o varsta si te poti astepta sa-ti pice. Vezi turbina, Mitsubishi parca e, poate are nevoie de reconditionare. Discuri si placute pe Textar , cam 1500 ron cu totul fata spate.

 

Altele nush sa-ti zic acum, dar sa te astepti sa bagi banuti in ea ca s-o intretii bine.

 

Sa stii ca, chilipiruri nu exista si una buna in Germania costa 7000 sau pe acolo.

 

Spor la achizitie si anunta-ne ce ti-ai luat! ORice intrebari ai, suntem aici :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Am detinut E90 de 163 Cp cam 2 ani, perioada in care am schimbat la ea chitul de ambreaj (2000 Ron de la Luk + manopera), bujiile (cred ca vre-o 600 de lei), filtrul de particule (aprox 2000 lei), bateria (aprox 500 de lei), un senzor de frana defect si senzorul de prezenta din scaun care nu mai stiu cat au costat, dar nu mult. Astea au fost reparatii obligatorii, cand am dat-o mai avea urmatoarele probleme: bloc de lumini cu erori, nu mergea lumina pe marsarier, cutia de viteze dadea semne de uzura, 2 telescoape uzate (inca functionale cu mici zgomote la gropi), pierdea ulei pe la o garnitura de la motor, deci trebuia completat 1-2 litri intre schimburi, cititorul de cd nu mai functiona. Tapiteria era destul de uzata

Daca dai 4-6000 de euro pe o astfel de masina si sti ce cumperi de banii aia, o sa fi multumit. Daca dai banii astia pe o masina de 10-13 ani si vrei sa fie toate functionale, te amagesti singur.

Per total, eu am fost multumit de masina, la cati bani am bagat in ea pana la 400 000KM si inca mergea foarte bine, cu micutele probleme de mai sus.

 

PS: Confirm tot ce a spus six in line.

PS2: Nu-ti lua masina de 10-15 ani din Ro cu 200 000 Km ca nu prea sunt sanse sa fie reali. Nici de la turci din DE.

Edited by Tinutzul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un astfel de e90 costa cam 5-6 mii de euro,având o vechime de 12-14 ani. ConteazĂŁ foarte mult in ce stare e mașina,nr de km,și când spun asta mĂŁ refer la situația ĂŽn care aceasta a trecut sau nu peste reparațiile/servisarile costisitoare gen: amortizoare,arcuri,discuri,turbinĂŁ,dpf.

Poți lua una care a trecut de reparațiile astea și sĂŁ te bucuri de ea liniștit o vreme, sau sĂŁ te apuci tu sa le faci,caz ĂŽn care 2-3 mii de euro intrĂŁ lejer in ea.

FĂŁ o verificare sĂŁnĂŁtoasĂŁ ĂŽnainte de achiziție, dar trebuie sĂŁ fi conștient cĂŁ oricum e o mașinĂŁ veche și surprize pot apĂŁrea oricând.

Link to comment
Share on other sites

Putem concluziona ca o masina de peste 12-14 ani, poate fi intretinuta corespunzatorsi, mai ieftin numai daca o intretii personal!?

 

Sunt de parere ca manopera joaca un rol mare in costul intretinerii unui BMW.

 

Personal, nu am facut calcul pe hartie, de cand am masina, de peste 7 ani, cred ca am bagat bani in piese cam de 5-6mii de euro.

 

Nici un mecanic nu s-a atins de masina cu vreo scula in aceasta perioada!

 

Am am schimbat termostate (x2) pompa apa (preventiv), turbina (preventiv), brate spate suspensie (4 pe fiecare parte) si arcuri cu amortizoare Bilstein B4, arcuri si amortizoare pe fata, schimbat diferential ( sin greseala :) ), rulment suport cardan, bucse mari de pe cadrul diferentialului, bucse de pe fuzeta, rulmenti spate, bucse suport bara antirului spate, volant si kit ambreiaj (o data; curand ii vine timpul schimbului..).

Schimbat role si curea accesorii. Reconditionat alternator..

Toate de mai sus facute de mine. Nu cred ca am trecut de 5-6 mii de euro.

 

A si multe multe injuraturi.

 

Desigur in suma de mai sus intra si caprele (x4) si cricul hidraulic.

 

In calcul nu intra, reglajul geometriei si cauciucuri... Sunt pe cale sa schimb al treilea set (vara).

 

Lichide schimbate la timp cum am zis mai sus.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca o duceai la mecanic manopera era inca pe atat si nu era treaba la fel facuta. O spun ca am dat bani la mecanic in trecut si munca nu a fost pe masura banilor. Chiar am intrebat de ce manopera este asa scumpa. Mi-a raspuns asa sictirit: E BMW.

 

De atunci cam tot ce pot fac eu. Doar la placutele de frana a fost nevoie sa o dupa la un stand de probe sa fiu sigur si sa am aceea hartie cu valorile la franare. In rest ca in revista Soimii Patriei. Ce pot face doua maini dibace

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca o duceai la mecanic manopera era inca pe atat si nu era treaba la fel facuta. O spun ca am dat bani la mecanic in trecut si munca nu a fost pe masura banilor. Chiar am intrebat de ce manopera este asa scumpa. Mi-a raspuns asa sictirit: E BMW.

 

 

Corect.

Inca nu am gasit mecanicul dedicat care sa faca treaba care o fac eu. Mecanicul care face pretul numai pentru ca schimba piese la BMW, nu va fi mecanicul meu.

Probabil de asta imi iau si multe minusuri de la hate-ri; probabil sunt mecanici..

 

Desigur sunt la al doilea rand de discuri si placute de frane (x3).. Schimbat aparatoarea si suportul tamburilor franei de mana.. Antifonat cum am putut mai bine in spatele bratelor inlocuite pe spate...

 

Sunt pe al treilea set de bujii schimbate..

 

Schimbat (aiurea) valve de presiune pe rampa si pe pompa de inalte, schimbat pompa de inalte (tot aiurea..) asa ca astea nu s-ar pune la cost..

Peste 100k km de camd am masina, condusa aproape zilnic.

 

Nu m-am atins de periile demarorului, doar l-am verificat ca mai are viata in el, si curatat... cand a schimbat volantul..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da mihalascu, dar nu toti oamenii viseaza sa devina mecanici auto.

Dinescu parca, cu multi ani in urma, a spus: ”Multumim Uzinelor Dacia ca ne-a facut un popor de mecanici auto”.

Cand a inceput bimmer sa spuna ce a facut el... si presupun ca nu e tot, m-am gandit cateva secunde daca o sa devin si eu un astfel de pasionat. Sincer, nu prea cred.

Poate am devenit mult mai comod, avand multi ani o masina la care nu aveam ceva de facut decat cand ii faceam schimbul de ulei, filtre etc. Am avut-o 13 ani si am schimbat amortizoarele - un rand, 2 pivoti si 2 etrieri. Atat. In rest, benzina si drumuri.

Sa fii fan BMW, din ce vad eu, iti cere timp, bani, nervi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.