Jump to content

Presiune evacuare si regenerari dese


85TMY

Recommended Posts

Am si eu o dilema in legatura cu principiul de regenerare la un e61 LCI 2008 n47d20 248000 km.

In urma cu o luna mi-a aparut pe ecranul navigatiei mesajul "Particle filter.... Possible to continue journey. Possible reduction in engine power. Have the problem checked by BMW service."

Pe tester imi apareau 4 erori

4B1B Releu incalzitor filtru combustibil

480A Particule trap system

4D03 Senzor contrapresiune esapament

481A particulate trap system

 

Nu stiu ce presiune la evacuare inainte de filtru avea in acel moment dar am dat sa isi faca o regenerare fortata din diagnoza si dupa ce am parcurs 27 km si-a facut regenerarea care a durat aprox 45 min pe o distanta de 60 km.

A 2-a zi cand sa plec la 5 min dupa ce am plecat iar mi-a aparut mesajul de mai sus. Pe diagnoza aparea ca in 27km urmeaza sa isi faca regenerare.

Am trimis filtrul sa-l curete la Odorheiul Secuiesc.

Dupa curatare erorile legate de filtru DPF si senzor presiune nu au mai aparut.

Am schimbat si senzorul de presiune evacuare, i-am dat regenerare fortata imediat cum l-am pus (asa cereau cei care l-au curatat pentru garantie).

Aceasta regenerare a durat aprox 5-7 min pe o distanta de 12-14km.

Dupa cateva zile am pus diagnoza iar pe masina sa vad cand isi face urmatoarea regenerare si apareau 27km, dupa ce am parcurs cei 27km si-a facut regenerare aprox 2-3 min. Cand am ajuns acasa dupa un drum de 60 km am vazut ca presiunea inainte de filtru dpf era de 9-12 mba la relanti.

 

este normal sa isi faca regenerari asa dese la 25-30km si sa dureze 2-3 min?

Presiunea din evacuare de 9-12mba este ok ?

In cazul in care o bujie este arasa sau releul bujiilor nu functioneaza corect apare vreo eroare pe tester ?

 

Va rog astept raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am gasit in niste notite mai vechi treaba sta cam asa cu un DPF:

- relanti max permis 65mbar

- 2000rpm max permis 150mbar

- 4000rpm max permis 250mbar

RPM IDLE:0.0 Bar (max 35) / RPM 2000: 15.9 bar (max 75) / Cutoff speed: 56.9 Bar (max 200 )

 

dupa curatare la 4000 rpm 8 milibari

 

In locul tau mi-as face griji de injectoarele alea care dau cu fum in loc sa ma uit zilnic la DPF, ala se infunda din anumite motive, asa ca mai bine rezolva problemele care le ai la motor.

 

Bujie nefunctionala - eroare pe tester

Releu bujii defect - eroare pe toate bujile/eroare de releu bujii, dar mai sunt si cazuri cand nu ai eroare si nu functioneaza, pentru asta exista un test in ISTA pentru a face live verificarea.

Link to comment
Share on other sites

@ Gabriel - valorile admisibile sunt 35/75/150(sau 200) dupa cate imi aduc aminte . Oricum valorile care le-ai afisat tu acolo indica un filtru spart si nu unul curat . Nu o sa ai niciodata 0 bar backpressure la relanti daca ai un filtru intreg.

@85TMY - poti sa ai regenerari dese daca nu s-au facut de ceva timp , pana se curata filtrul . Totusi vezi sa nu ai si probleme de ardere sau aer insufficient care sa favorizeze depuneri mari in filtru.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am un tester delphy clona care arata si valori live dar nu stiu exact la ce sa ma uit in legatura cu admisia de aer... daca stiti cat este normal sa fie va rog sa imi ziceti.

 

Cand i-am schimbat distributia, mecanicul de acolo a zis ca imi recomanda sa rup acele clapete de la galeria de admisie ca e posibil sa se rupa singure si sa cada in motor si am fost de acord. Mi-a explicat el ce rol au dar nu mai tin minte exact.

 

Am venit cu masina din Germania pe roti si in tara am observat ca snezorul de presiune dpf era mort.

 

Azi am verificat presiunea dpf la idle dupa un drum de aprox 30 km chiar inainte de regenerare si arata 27-30 mba iar dupa regenerare arata 12-15 mba

 

Doar cu ista se poate verifica ?

 

In principiu asta vreau sa rezolv ce probleme cauzeaza regenerarile astea dese dar va cer parerea pentru ca nu vreau sa ma duc la 10 mecanici sa imi zica fiecare altceva si in final nu rezolv nimic.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul tau e destul de murdar si nu reuseste sa se curete bine prin regenerare . Demonteaza-l si trimite-l la curatat la o firma specializata .

 

In primul post am scris ca a fost trimis la curatat si de atunci am facut maxim 400 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.