Jump to content

BMW F36


BlshOp-VR6

Recommended Posts

Pai TCM de acolo a plecat, de la resoftarea de Golf-uri 4 :) daca tin bine minte, insa si eu am auzit pareri impartite si unele nu tocmai ok.. de aceea nu as avea curajul sa incerc acolo, desi cine stie cum se mai intampla lucrurile acum..

REVO, de cand a aparut, a tinut aproape (preponderent) de Audi, apoi VW si Seat. Nu i-am vazut sa fi facut ceva pe zona de BMW, chiar daca despre ei am auzit de bine si am avut si prieteni cu masini facute la ei.

 

Mai caut si despre cel numit de WIN60, am citit la un moment dat un topic cu cineva care spunea lucruri de bine despre el, cu aceasi observatie, ca este cam departe de Bucuresti.

Chiar daca au deschis si aici punct de lucru, stiti cum e.. daca nu e si persoana care se pricepe cu adevarat, e posibil ca rezultatele sa nu fie cele asteptate. E ca la stomatolog, nu te duci dupa cabinet, ci dupa doctor. :)

 

LE: Cei ce lucreaza direct pe ECU (cel mai probabil din motivul numit mai sus, ca nu pot accesa direct pe OBD) stiu sigur ca sunt seriosi ca baieti, insa tot as vrea sa "consult" piata. Varianta asta imi surade pentru ca nu pare atat de "intruziva" ca cele facute prin incercari pe Dyno si poate fi usor reversibila.

Singura incertitudine este puterea finala, pe care nu o poti estima decat in Sport Displays dupa resoftare. Inteleg ca alte componente nu ar putea avea de suferit, motorul avand rezerve pentru un 300-310cp fara a fi nevoie de alte modificari.

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

Dimpotriva, “desigilarea” ECU e mult mai intruziva decat modificarea hartilor prin mufa OBD.

 

Remaparea fara dyno e cam frectie la picior de lemn, de fapt dyno e unul dintre elementele care fac diferenta intre un tuner serios si unul “de bordura”, in general. “Seriozitatea”, profesionalismul unui tuner sunt date de cat de bine “croieste” softul pe masina, dpmdv. Iar asta se poate face doar prin testare - pe strada sau pe dyno.

 

“Usor reversibil” nu cred ca mai sunt nici powerbox-urile; nu stiu la motorul tau cum e, dar pe B58 am auzit de cazuri cand dealer-ul a gasit loguri care indicau faptul ca a fost montat powerbox.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu il desigileaza, caci daca ar fi fost asa, nici nu m-as fi gandit la varianta asta. Doar se conecteaza direct pe anumiti pini ce constituie mufa de pe el.

Reversibil in sensul ca voi avea imaginea originala salvata si o voi putea rescrie la loc.

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

Eu am fĂŁcut la completelechip cu Dragoș la București la sediul bosch in București unde are si stand dyno si mi am adus inca 2 prieteni cu F10 520d si X5 F15 M550D.

 

DupĂŁ cum am zis softurile propriu zise ale E60 si F10 sunt perfecte, cel puțin asa se simte, ĂŽnsĂŁ efectiv munca, starea omului, rĂŁspunsurile ĂŽntrebĂŁrilor, totul nu mi a placut, adicĂŁ un singur dyno ĂŽnainte si decât unul dupĂŁ, nimic sa vezi daca se poate mai bine sau sa ĂŽncerci ceva sau sa verifici mĂŁcar pe diagnoza daca mașina are vreo problema, daca ĂŽndeplinește toate cerintele, test dupĂŁ soft, verificare in mers.. etc.

 

Nu vreau sa intru in detalii pe forum, am mai explicat mai detaliat la topicul cu completechip vs powerchip tuning.

 

Ideea este ca toți care au fost la Ginel si din tot ce am auzit omul e profi, are rabdare, explica, inceaca, face si 7 dyno uri daca i se pare ceva neinregula , ĂŽncearcĂŁ sa scoatĂŁ si mai mult daca poate... etc etc.

 

Daca vrei sa te duci la powerchip clar cu Ginel trebuie sa faci.. in București s ar putea sa vina el personal, ĂŽnsĂŁ daca nu, la BuzĂŁu cu tine.

 

A fĂŁcut recent un prieten soft la TCM la București la TT Rs+ 2013 parca. Se declara mulțumit, puterea nu a fost mare (30 cp ceva de genul) dar au fĂŁcut mai multe probe, inclusiv a ĂŽncercat sa vada cu popcorn, ĂŽnsĂŁ nu i a placut si l au modificat. Acest prieten este același care are si F15 de mai sus unde am fost la Dragoș, a spus clar ca a fost o diferenta de la cer la pĂŁmânt ĂŽnclinând spre TCM, bine la el au fost si ceva probleme din cauza lui Dragoș am bĂŁtut un drum pana la București degeaba. (700 km dus ĂŽntors)

 

La F10 si F15 procedura de resoftare prin ECU a fost prin gaurirea

Ecu lui cu un fel de burghiu, adicĂŁ aceeași metoda veche, doar la E60 am fĂŁcut prin obd. Nu ne a dat harta stock, nici nu ne a intrebat daca o vrem sau nu, nu ne a scos fisa dyno ca nu mergea aparatul, am fĂŁcut noi poze la monitor.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare,

 

Aproape trecu' pandemia.. si incepe nebunia. :)

 

E cineva care si-a facut retrofit la stopuri, de la normale la LCI, pentru F36?

Maine imi ajung stopurile LCI si cautam pe net un DIY dar nu gasesc nimic referitor la cum se pot inlocui.

 

Stiu ca e necesara cablare suplimentara, stiu ca se codeaza dupa montaj.. dar nu gasesc nicaieri cum s-ar face inlocuirea celor de pe haion pentru F36. Am gasit F32, F30.. dar este diferit, caci la F36 difera partea din interior a haionului.. este ceva plastic ce acopera partea din spate a stopurilor, nu este ca la cele ce au portbagaj normal si la care se da jos tapiteria apoi se coboara cu cablajul suplimentar pe stalpul din dreapta. :-S

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Mersi!

 

Tips-urile sunt cele OEM si da, sunt cam subtirele, chiar mai subtiri decat cele de la F30, dar nu prea am ce sa fac daca BMW le-a gandit asa. <_<

Nu prea as vrea sa aduc modificari evacuarii, de aceea le-am lasat asa.

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

Mi-au sosit si protectile de plastic ce ar trebui schimbate la retrofitul de stopuri LCI.. dar nu mi se pare mare diferenta fata de cele anterioare... sau ceva e wrong la mine.

 

E cineva cu un F36 cu stopuri LCI sa imi arate si mie cum e la el, cu o poza ceva? La mine s-au asezat ca in aceste poze. Sincer, ma asteptam sa se alinieze cu muchia stopului, cea care cuprinde si zona rosie, altfel par schimbate degeaba.

 

2ed1bf7e6548148d6929c566f8007301.jpg

ebeb7d8fce6cc0d11f9fc2818220408e.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gata si cu ele. Lumineaza incredibil de frumos, merge functia adaptive si a schimbat destul de mult aspectul masinii. :frantics:

 

PS. Nu au folie pe ele, asa se vad cand lumina nu este foarte puternica pe ele.

PS2. Cu ocazia asta m-am uitat pe sub masina si nu ar fi dificil de pus evacuare dubla. Finala este chiar pe mijlocul masinii, drept urmare ar putea fi schimbata cu una din care pleaca tevile finale spre ambele parti ale masinii, fara sa incurce cu nimic. O tema de gandire pentru mine. :rolleyes:

 

Faruri-FN.jpg

 

Colaj-FN.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Gata si cu ele. Lumineaza incredibil de frumos, merge functia adaptive si a schimbat destul de mult aspectul masinii. :frantics:

 

 

bravo , schimba total masina , nu mai spun de lumina , mie imi pare net superioara , mai ales faza lunga adaptive e senzationala

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.