Jump to content

Bataie puternica la motor


c0c083

Recommended Posts

Salutare,

Am si eu o problema cu 525XD-ul meu, 225000 km, mai exact motorul are o bataie puternica.

Povestea este urmatoarea.

 

In iarna i-am facut distributia.

Dupa aproximativ 7 000km a picat turbina mica.

Am reconditionat-o la AVD Turba unde la sugestia lor am trimis la verificat si turbina mare care era ok.

Tot la ei am curatat si filtru de particole care se aprindea cand mergeam mai multe zile in oras.

Mentionez ca mai pierdeam ulei pe la capac motor si capac galerie ... daca ma exprim corect. Inainte sa schimb distributia completam 1L la 1000 km dar nici dupa distributie nu s-a schimbat proportia insa dupa ce am reconditionat/verificat turbinele am bagat 1 L la 500 km.

Acum cateva zile la un drum mai lung de 400 km mi s-a aprins senzorul de lipsa antigel. Am constatat ca se pierdea de la teul de sub galerie.

Am lasat masina la mecanic sa schimbe acel T si surpriza.... cand a iesit cu ea in probe sa vada daca mai pierde antigel dupa ce a parcat si a lasat masina pornita a inceput sa se auda un zgomot din motor, nu de la supape cum banuiam eu, umbland la galerie.

VERDICT: trebuie schimbat motorul

Ceva pareri, sfaturi, alta cale de rezolvare?

 

Multunmesc!

Link to comment
Share on other sites

Erau urme evidente de pierdere. Fum nu scotea absolut deloc.

Intr-adevar mecanicul zice ca e din cuzineti si 99% motorule pierdut.

Acum nu stiu ce incredere sa am in motoarele provenite din dezmembrari. Costa 2000 - 2500 euro, dar daca nu nimeresc ceva bun si ma lovesc de aceeasi prblema sau mai stiu eu ce alte investitii.

 

Greu ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cred ca ai avut probleme cu pompa de ulei, poate pierdea pe la simering pe undeva. La mine pompa nu a mai functionat corect intr-o zi, fara lipsa de ulei pentru 10km motorul a inceput sa bata, bineinteles cand l-am desfacut, cuzinetii de pelier se invartisera. Erau aproape de limita minima, deci pompa a mai dat rateuri pe parcursul celor 10000km. Am pus alt motor, pentru ca acela era prea costisitor de reconditionat + ca intinzatorul distributiei nu mai functiona deloc iar dintr-o patina de la lant s-a rupt o bucatica si lantul s-a alungit in timp.

Am luat a masina lovita in spate cu 700euro, am vandut-o pe piese iar motorul mi-a ramas gratis + ca am facut si 500 euro extra si am dat motorul vechi cu 150 euro.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Deci pompa de ulei la BMW a ajuns consumabil ! si in special la motorul de 3 litri .. pe bune ?!!!! , deci motorul de 2 litri euro 5 ( n47 ) e mai bun ! ... chiar daca trebuie schimbata distributia ! , pana acum ( nu de pe forum ) am auzit de foarte multe motoare de 3 litri crapate ... adica crapa linia ( cuzinetii ) , la 2 litri am auzit ca bate/face zgomot distributia ... aia e... o schimbi si gata , dar sa bata motorul , sa pice linia ... deja parca BMW ar face motoarele in turcia sau china !

 

AM UN VECIN CARE ARE UN LOGAN ! ATENTIE !! LOGAN NU ALTCEVA !!! 1.5dci , are 400 mii km si nu mananca ulei ! NU ii bate linia ... nu are probleme cu turbina !! merge de o ia dracu cu ulei de 20 ron litru ... la bmw daca ajungi la 400 mii trebuie sa fii fericit nu ? , pe bune !!??

 

CONCLUZIA MEA ... daca iti cumperi bmw ( SH ) trebuie sa iei in calcul ca MOTORUL a ajuns consumabil.

 

ADICA cum vine asta !? motorul crapa inaintea alternatorului , inaintea electromotorului ! , adica nu pica amortizoru si pica motoru ! serios ?!

Edited by wtww
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

da, din pacate cam toate motoarele produse de BMW in ultimii 10 ani au probleme de fiabilitate; "intamplator" toate pica in jur de 150-200k km, adica dupa trecerea de garantie - o fi proiectare buna sau proiectare proasta? eu cred ca e buna pt BMW, proasta pt noi (clientii de BMW sh)

 

diesel

N47 - distributie rupta

B47 - galeria de admisie; sa vedem cum rezista distributia

N57 - pompa de inalte; galeria de amisie; mai rar distributia

 

benzina

N20 - distributia

B48 - destul de nou (2015), dar tot au fost cazuri de distributie rupta

N54/N55/B58 - destul de fiabil, pica des pompa de apa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da da ... e trist ! sicer astept sa pice altceva decat motorul , e ca si cum ar ceda inima unei persoane la 20 ani , eu asa vad noua generatie de motoare , scuze pentru proasta inspiratie de a alege aceasta comparatie dar asa imi vine in minte acum Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Cuzinetii in general pica din cauza pompei de ulei care cedeaza din cauza distributiei desincronizata in urma largirii lantului.

 

Uleiul nespecifit motorului folosit si anume 5w40 sau LongLife schimbat la 30000km scade durata de viata a pompei si a motorului/turbinei, iar in prima parte afectand distributia si cuzinetii.

 

Cuzinetii urmand sa pice ulterior in urma distributiei neschibata la timp sau chiar dupa distributie noua. Totul depinde de cat fortezi si forjezi masina in tot acest interval.

Daca ai probleme de genul asta, folosesti un ulei gros pentru motorul tau, sau pompa cedeaza temporar sau nu exista suficienta presiune de ulei, tu fortezi masina, turatii mari la rece, apoi ne mai miram de ce s-au dus cuzinetii si distributia in nici 200mii. Pana la urma sunt doar niste sedan-uri cu motoare de 2 sau 3 litri - nu sunt masini de curse sau formula 1.

 

Pot spune ca in ultimii 2-3 ani, am tot auzim din ce in ce mai multe motoare de 3l care au cedat mai repede decat N47. Insa totul este loterie in functie de cum au fost intretinute masinile.

 

Al meu n47 cu distributia schimbata la 274mii km, are acum 360mii km si merge impecabil.

 

Toate au legatura una cu alta.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Avem coleg pe forum care a schimbat distributia, schimburi la zece mii si tot a inceput sa i se auda lantu dupa cateva mii.

 

Corect. Si eu la 8-10mii si tot am schimbat distributia la 274mii, se auzea de pe la 210mii. Deci pana la urma orice ai face trebuie sa o schimbi la un anumit timp. Insa.... am prieteni care inca merg pe cea din fabrica cu peste 250mii fara nici un fel de probleme.

Ciudat cum la unii pica si la altii nu, depinde doar de mentenanta motorului/masinii in general, asta cred eu.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.