Jump to content

Vibratii volan 80km/h


Recommended Posts

De aceea jantele aftermarket necesita inele de centrare! Eu am avut aceasta problema pe e90, din cauza unora care au curatat cu un polizor orificiul jantei, din prostie, la masuratoare butuc/ orificiu janta au rezultat diferente de 3 zecimi, am schimbat jantele pe fata si am scapat de problema! Jantele in cauza erau originale bmw!

 

De unde esti? Te intreb caci te pot ajuta cu o astfel de masuratoare! Jantele sunt oe?

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu cunosc niciun strungar (cu atat mai putin unul bun) in Bucuresti :), dar nu ar trebui ca si prezoanele (care au capetele alea conice inspre interior) sa centreze roata la strangere? intreb...

 

Hmm, acum ca stau sa ma gandesc bine, diferenta intre echilibrarea de la TW si cea de la Autosoft a fost ca la TW strangeau roata pe aparat cu un con (folosindu-se de gaura jantei), pe cand la Autosoft aveau un sistem (Haveka) ce facea centrarea/prinderea pe gaurile prezoanelor, nu pe gaura centrala a jantei. E posibil sa se fi largit gaurile jantelor cand au curatat jantele de vopsea, cine stie.

 

Chiar daca vei gasi un strungar, nu cred ca rezolvi mare lucru, deoarece in ceea ce priveste jantele tale, sunt mai multe necunoscute, iar precizia ce o poti obtine la un strung clasic, cat si modalitatea de prindere nu sunt chiar adaptate pentru jante auto:

 

-este gaura centrala a jantei centrata fata de gaurile prezoanelor? avand in vedere ca jantele au fost reparate, incalzite, eu nu am nici o certitudine ca sunt bine centrate

 

-janta poate prezenta deformari (fata de gaura centrala, fata de gaurile prezoanelor)

 

-daca jantele au fost sudate/indreptate, este posibil sa fie dezechilibrate/strambe

 

-cel mai corect as incerca sa strang janta folosind prezoanele, iar apoi sa verific, cu un ceas comparator, daca sunt batai radiale/axiale (asta in interiorul jantei/buza interioara a jantei); odata acest pas verificat, avand certitudinea ca nu sunt batai mari (habar nu am care ar fi tolerantele pentru o janta de aliaj), as incerca sa vad daca sunt dezechilibre (batai) dinamice (adica diferente de greutate ale jantei), care in alte aplicatii/industrii(scule pt prelucrarea lemnului), se rezolva simplu prin indepartarea unei mici cantitati din corpul respectiv (se da o gaura, cu un burghiu, ce indeparteaza cateva grame de metal, intr-un anumit loc, la o anulita distanta fata de gaurile de centrare/strangere/axa de rotatie)

 

Avand in vedere comunitatea , ai putea imprumuta niste jante asemanatoare, de aceeasi dimensiune, ca sa elimini alte cauze gen discuri, directie/suspensie.

Link to comment
Share on other sites

daca au fost si sudate nu iti mai bate capul cu ele ....ia gumele si vinde setul sau caseaza-l . prea mult stres si timp pierdut cu ele . In principiu si autosoft mai da gres cu echilibratul , dar macar dau garantie 3 luni .Asta daca nu ai deformat janta , sau daca era inainte si ai echilibrat asa s-au scos din cauza . Mai nou si-au luat cateva scheme de evitare a garantiei , ultima a fost ca masina e facuta pt rft si tu montezi anvelope normale XL , o ineptie mai mare nu am vazut ,cand este bine stiut ca la anvelopa noua sansa sa se intoarca la reechilibrare este mare pana se aseaza anvelopa , oricum momentan nu sunt altii mai buni . In general nu refuza nimic dar ma enerveaza cand fac niste comentarii inutile , la 20 ron montat demontat o roata si niste costuri destul de ridicate la care totusi vrei calitate nu maraieli .
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am spus, doar o singura janta, pe spate, a fost sudata. Da, TopWheels si-au batut joc si cu asta.

 

Am revenit la Autosoft, pe garantie, dupa un drum de 800km. Mi le-au pus inapoi pe masina de echilibrat si erau toate 0-0 (nu mi-a venit sa cred). Ce sa le mai zici?

 

Anvelopele sunt Michelin Runflat (XL) noi. Singurul minus pe care i l-as da Autosoft-ului ar fi ca m-au pus sa si indrept jantele, cu toate ca atunci cand le-a pus pe aparatul ala erau practic perfecte, s-a facut ca indreapta 30sec la fiecare si gata (+200 Lei). Problema mea nu este cu Autosoft, care mi s-au parut totusi destul de profi, ci cu cizmarii de la TopWheels.

 

O sa merg sa verific diametrul gaurilor jantelor, pare plauzibil sa fie de acolo. Intre timp o sa incerc sa montez pe fata rotile de iarna si sa mai fac o proba, ca sa stiu sigur daca problema e la roti sau la masina.

Link to comment
Share on other sites

s-a facut ca indreapta 30sec la fiecare si gata (+200 Lei). Problema mea nu este cu Autosoft, care mi s-au parut totusi destul de profi, ci cu cizmarii de la TopWheels.

 

 

 

ei propun manualul nu le poti reprosa asta . Si mie mi-au zis ca jantele pe fata ar avea nevoie de indreptare , dar din moment ce eu am mers cu masina cu 200+ si nu am nici cea mai mica vibratie , mi-a parut inutil si am avut dreptate . Probabil in anumite limite anumite deformari se pot corecta din echilibrare sau nu se simt efectiv . Oricum in cazul tau unde reclamai vibratii ti-au propus maximul .

Link to comment
Share on other sites

@LYM incearca in primul rand sa testezi alte jante pe masina. Apoi, daca ai posibilitatea, masoara "planeitatea" (daca pot spune asa) discurilor de frana, cu aparat special. Un disc suficient de "deformat" poate induce vibratie chiar si atunci cand nu franezi, am patit pe pielea mea de curand.

La discurile de frana nu stiu sa vibreze cand nu franezi. Am avut vreo 4-5 perechi ovalizate si masina sau volanul vibrau doar in franare intre 120-80 kmh. Oricum daca e de la discuri ar trebui sa vibreze mult mai tare cand franezi.

Asa am crezut si eu pana acum cateva saptamani cand mi-a aparut o vibratie. Initial facea numai la franare, in zona 80-120km/h, dar in cateva zile a inceput sa faca si in mers.

Mecanicul mi-a spus ca e de la discul de frana, avusese si el aceeasi problema cu 1 saptamana inainte la masina personala. Nici dupa ce mi-a masurat discurile nu imi venea sa cred ca poate fi de la unul dintre ele, nu intelegeam cum ar putea induce acea vibratie fara sa franez. Pana la urma am schimbat discurile si s-a rezolvat problema.

 

P.S. discul poate avea si o singura suprafata deformata (interioara sau exterioara), nu trebuie sa fie ovalizat cu totul. Mecanicul meu a avut problema doar la suprafata interioara a discului, cea exterioara era in parametrii (+/- 0.02).

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

1: aprox. 50% din cazuri volanul tremura din cauza anvelopelor ( anvelope cu banda de rulare deformata din cauza uzurii / gropilor sau din fabrica )

 

2: aprox. 30% din cazuri volanul tremura din cauza jantelor .. fie ca sunt strambe fie ca sunt aftermarket

 

Unele jante aftermarket au prinderea moale iar in timp devine excentrica , practic prinderea se deplaseaza ( din cauza gropilor in special ) pentru ca inelul de plastic permite acest lucru , acolo unde exista inele de centrare din aluminiu ( jantele oz aveau din aluminu parca ) nu exista aceasta problema

 

Bine de stiut ! , jantele stau pe fuzeta .. pe buza ei mai exact ! nu pe prezoane ! , prezoanele au rol de a tine janta lipita de fuzeta in ciuda faptului ca ele sunt conice !

 

3: aprox. 10-20% din cazuri volanul tremura din cauza articulatiei sau sistemului de franare sau chiar si din cauza planetarelor .. acolo unde sunt prezente si pe fata

 

4: Volanul/rotile mai tremura si din cauza aparatelor de echilibart vechi NEcalibrate sau defecte

 

5: Volanul/rotile mai tremura si din cauza celor care prind roata defectuos pe aparatul de echilibrat sau nu stiu sa seteze aparatul de echilibrat corect

 

Deci cauzele pot fi multiple !

Link to comment
Share on other sites

update:

 

Am pus rotile de iarna pe fata, mers in probe - nicio vibratie. La 80km/h totul ok, la 140 km/h la fel. Se mentine totusi o vibratie doar pe franare puternica, intre 130 si 110kmh, aproximativ.

 

Am venit inapoi si au verificat baietii de la vulcanizare cu sublerul diametrul gaurilor jantelor si era identic cu cel al butucului fuzetei. Initial cel care mi le monta spunea ca am nevoie de inele de centrare, dar dupa a venit un baiat mai priceput cu sublerul si le-a masurat a spus categoric ca nu se pot monta inele, fiindca vin la fix. Au incercat sa miste sus-jos de janta, insa nu parea sa aiba joc intre janta si fuzeta.

 

I-am rugat sa curete bine cu peria de sarma/smirghel butucul si partea interioara a jantei, care vine fixata pe disc (lucruri pe care nu le-a facut nimeni, nici topwheels, nici autosoft) si sa insurubeze prezoanele intai cu mana pana se fixeaza bine janta, nu direct cu pistolul. Au testat si ei rotile si au spus ca sunt perfecte - nu bat sau sa fie dezechilibrate.

 

Am pus inapoi jantele cu probleme si am plecat iar in teste. Comportamentul era acum usor diferit, in sensul ca uneori vibreaza ca inainte, alteori nu vibreaza absolut deloc! Spre exemplu cand vibreaza, daca mergeam cu masina constant cu 80km/h pe cruise control, la un moment dat vibratia disparea de la sine si totul era perfect. E ceva ff. ciudat.

 

Cand nu mai vibra am incercat diverse manevre - sa iau stanga-dreapta brusc de mai multe ori, sa pun frana brusc, insa nicio schimbare. Totusi, am observat ca daca dadeam in ceva denivelari mai puternice incepeau iar sa vibreze, apoi iar se potoleau. Spre exemplu am mers o portiune lunga pe CC cu 80km/h, totul era absolut perfect, apoi am oprit, am intors 180*, iar la intoarcere a inceput sa vibreze iar la 80km/h. Dupa ceva timp de mers constant vibratia disparea singura.

 

Trebuie totusi sa mai testez ca sa confirm 100% teoria.

Nu stiu ce sa mai zic, problema asta deja e de nivelul SF-ului.

E posibil sa fie de la geometrie? ce-i drept nu am mai facut-o de multa vreme, insa nici nu am sesizat sa-mi uzeze aiurea anvelopele.

Nu stiu ce sa zic, cred ca ceva e 'moale' si la suspensie, iar cu rotile astea de 18", mai grele, se manifesta asa.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Cui sa le vanda? Si cum? Sa le puna alt amarat pe masina, sa schimbe brate si discuri, pana isi da seama ca e de la jante vibratia.

 

Si eu am fost la fel ca el intr-o situatie cu niste jante style 216 pe care mi le-au stricat cei de la srz powdercoating

si le-am vandut unui tip care le-a pus pe un F30 si care a fost foarte multumit deele si n-a avut nici o problema cu ele

Concluzia - e90 cu casetele hidraulice sunt foarte sensibile la directie, iti vibreaza orice rahat la ele

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut. Aceeasi problema o am si eu . Am cumparat prima oara anvelope vara torque 225 / 45 / r17 si am iesit cu masina la drum iar la viteza intre 80-100 km/h aveam joc in volan. AM fost sa le mai echilibrez inca odata si baiatul de acolo mi-a zis ca ar fi ceva bataie din anvelope sa ma duc cu ele la garantie. Cei de la garantie mi-au dat aprobarea ca ar fi defect de fabricatie. toate bune am luat altele debica si tot asa am aceeasi vibratie in volan dar nu mereu adica uneori face iar alte ori la aceeasi viteza nu mai face ... ce ar mai putea fi ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Exact aceeași problema o am și eu, jante pe 17 OEM, anvelope Run flat Dunlop sport max dot2016 /225/45/17. Problema a apĂŁrut in primĂŁvara dupĂŁ ce am pus anvelopele de vara, dar de data asta am zis sa le schimb, sa le pun dupĂŁ spate pe fata....am mers cu mașina aproape 1 luna de zile și am constatat ca am o ușoarĂŁ Vibrație la 80-100 km/h...am mers din nou la ASCET CRAIOVA le-am schimbat din nou fata spate cum fuseserĂŁ in anii anteriori și tot la fel ĂŽmi face. Am ĂŽndreptat și eu la ei doua jante, dar nu știu dacĂŁ are vreo legĂŁtura. Astept sa le pun pe cele de iarna, cu jante de tabla sa vĂŁd cum se comporta. Ideea este ca mie imi vibreazĂŁ usor ĂŽntre 80 și 100 km/h, ĂŽntre 110 și 150 km/h nu se simte nimic, dar de la 160km/h ĂŽmi vibreazĂŁ toatĂŁ mașina enervant enervant de rau. In prima faza o sa schimb discurile pe fata pentru ca vibreazĂŁ rau și la frânare și se și vĂŁd pe interior ca au “zgurĂŁ, rugina”. Te rog, dacĂŁ gĂŁsești o rezolvare sa lași un rĂŁspuns. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Exact aceeași problema o am și eu, jante pe 17 OEM, anvelope Run flat Dunlop sport max dot2016 /225/45/17. Problema a apĂŁrut in primĂŁvara dupĂŁ ce am pus anvelopele de vara, dar de data asta am zis sa le schimb, sa le pun dupĂŁ spate pe fata....am mers cu mașina aproape 1 luna de zile și am constatat ca am o ușoarĂŁ Vibrație la 80-100 km/h...am mers din nou la ASCET CRAIOVA le-am schimbat din nou fata spate cum fuseserĂŁ in anii anteriori și tot la fel ĂŽmi face. Am ĂŽndreptat și eu la ei doua jante, dar nu știu dacĂŁ are vreo legĂŁtura. Astept sa le pun pe cele de iarna, cu jante de tabla sa vĂŁd cum se comporta. Ideea este ca mie imi vibreazĂŁ usor ĂŽntre 80 și 100 km/h, ĂŽntre 110 și 150 km/h nu se simte nimic, dar de la 160km/h ĂŽmi vibreazĂŁ toatĂŁ mașina enervant enervant de rau. In prima faza o sa schimb discurile pe fata pentru ca vibreazĂŁ rau și la frânare și se și vĂŁd pe interior ca au “zgurĂŁ, rugina”. Te rog, dacĂŁ gĂŁsești o rezolvare sa lași un rĂŁspuns. Bafta!

Exact la fel am patit si eu , nu stiu ce naibii au masinile astea :frantics:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.