Jump to content

Acceleratie in gol la kick down intr-a treia


Recommended Posts

Salut,

 

Am incercat sa gasesc aici pe cineva care are aceleasi simptome cu masina din semnatura mea, un touring 330d 184 cai din 2002, nu am gasit si m-am gandit sa pornesc acest topic.

Stie cineva de ce, sau a patit cineva urmatorul fenomen: la drum lung, intr-o depasire sa zicem, sunt in faza de accelerare cu a 3-a si de aici incerc mai departe un kick down. Pentru o fractiune de secunda (cat am pedala accelerata brusc) se tureaza motorul in gol, ca si cum ceva imi decupleaza transmisia, dupa care dupa ce decelerez, imi revine tractiunea. Nu acelasi lucru patesc intr-a patra.

Mentionez ca acest fenomen se intampla cu DSC-ul dezactivat ca am probleme cu senzorul de viteza de sub scaunul soferului (yaw sensor) pe care urmeaza sa-l schimb.

M-am gandit la ambreiaj, poate fi uzat si da in gol intr-a treia din cauza cuplului prea mare?

Poate fi de la DSC-ul dezactivat?

Link to comment
Share on other sites

Inca nu, deocamdata am probleme cu senzorul de rata de rotatie, ala de sub mocheta de sub scaunul de la sofer (yaw sesor electrical failure) mi-a dat pe INPA. M-am uitat la el, nu are urme de apa, rugina, cablul cu mufa e ok, l-am gasit SH, posibil azi sa-l primesc cu curierul.

Apoi in urma reviziei pe care i-am facut-o...fluide, filtre, m-am trezit cu antigelul sub motor (inainte avea apa pusa de fostul proprietar). Si urmeaza sa-i schimb garniturile la pompa de apa si termostat ca aia e zona pe unde am observat ca se prelinge.

Dupa care voi incerca si o aerisire pompa ambreiaj, cu toate ca am spus, pedala tine foarte jos

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut, intr-un final am gasit mult-cautatul senzor de rata de rotatie, acum tot ok. Insa ramane problema cu accelerarea in gol in treapta inferioara cand fortez intr-o depasire spre exemplucu precadere in treapta a treia.

Se intampla o chestie ciudata, o calc (ca si cum i-as da un kick down) si pt o fractiune de secunda motorul da in gol ca si cum ceva mi-ar decupla transmisia. Ridic piciorul de pe acceleratie in aceeasi fractiune de secunda, se "cupleaza" la loc. Ma tot gandesc ca ar fi simptome de ambreiaj - volanta pe duca sau de grup. Sau acea "clutch delay valve" cu probleme. Desi de tras masina trage foarte bine si in sarcina, ambreiajul "tine" jos, nu se aud batai, nu am trepidatii in pedala. Nu stiu insa daca modelul meu este cu volanta cu masa dubla sau simpla. Chiar nu stiu de ce sa ma leg, dar e o problema pe care cumva trebuie sa o rezolv fiindca e destul de neplacut cand sunt in situatii dificile, ma trezesc fara tractiune.

Daca a mai intampinat cineva aceasta problema, as avea nevoie de ceva sfaturi. Sau macar sa ma ajute cineva sa identific tipul de volanta ca sa stiu de ce sa ma pregatesc. Asta in cazul in care volanta ar fi cauza.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e destul de logic? Ca e ambreiajul, normal ca daca ii dai lin nu face, ca nu are "socul" dat de cuplu.

Cati km are masina? Ambreiajul e original?

 

La fel am patit si eu, intr-a 3 dadea in gol (in curand o sa-ti faca in mai multe trepte). L-am schimbat in primavara (520d).

 

Culmea ca iarna nu facea, pentru ca nu se incingea asa tare...dar cum a dat caldura, a inceput sa faca.

 

Daca nu iti patineaza iarna asta, lasa-l pana la primavara.

Link to comment
Share on other sites

@BMW driver masina in bord are vreo 300 mii, in realitate vreo 400 mii. Nu am de unde sa stiu daca e original sau nu. Stiu doar ca masina a fost foarte bine intretinuta, adica aia 300 mii i-a facut in DE, cu carte service pe bune. Teoretic asa este, pare a fi o patinare de ambreiaj, in realitate ar fi trebuit sa fie o patinare continua, la mine insa se comporta cumva cam ca ABS-ul la roti cupleaza/decupleaza. Dar iau in calcul detaliile tale si oricum ma voi pregati de un kit nou.O sa mai fac teste intre timp.

@ingineru` tind sa iti dau tie mai multa dreptate. Avand in vedere cuplul exagerat de mare la motorul 3.0d pe o caroserie asa mica si cutie manuala cu 5 rapoarte cu tractiune pe spate, da, mai degraba tind sa cred ca e mai mult ceva legat de traction control care "decupleaza" ceva preventiv antiderapare. Dar ce? Si cand?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut, hai ca am rezolvat-o. Imi da maxim masina asta. I-am schimbat kitul de ambreiaj, i-am pus un Luk nou (placa, disc, rulment). Mecanicul mi-a spus ca discul mai mergea, nu era extrem de uzat, dar placa era decalita si nu-si mai facea treaba in parametri, adica era cu alte cuvinte "fleasca". Problema este urmatoarea: adica...oarecum atenuata, dar problema in sine nu s-a rezolvat, persista. Si anume kick down sau...nici macar kick down, o accelerare mai brusca (ca si cum ai vrea sa faci o depasire fortata) in treapta inferioara (a treia spre exemplu), dupa 3500 ture motorul zici ca se "decupleaza" de cutie si se tureaza singur in peste 4 mii de ture. Decelerez, se "recupleaza". Acum, mai e o chestie: mi-a spus mecanicul dupa testele facute cu diagnoza lui ca masina are softul modificat si ca de la 184 cai, acum are undeva la peste 220. Exista cumva posibilitatea ca softul sa fi fost facut prost, motorul genereaza cuplu prea mare si ambreiajul sa nu-i reziste? Iar problema asta sa trebuiasca sa o rezolv doar cu un ambreiaj custom? Nu mai stiu ce sa zic, mi s-a cam terminat meseria.
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba softul si daca ti-a pus testerul pe masina nu poate sa estimeze el cati cai ai tu pe masina pana nu scoate o fisa de la dyno.

 

Problema la tine este ambreiajul. Poti sa ai si 500nm cuplu ca tot iti cupleaza, ca se duce mai rpd ambreiaju asta e partea a 2-a. Am o intrebare, ti-a dat inapoi ambreiajul de pe masina? L-ai vazut macar? Parerea mea e ca nu ti-a schimbat nimic la masina.

Link to comment
Share on other sites

Iti spun eu, prostovanul nu a montat corect placa de presiune, trebuie decompresata inainte de montaj, e un reglaj care se face cand se imperecheaza cu discul pe volanta. Ambreiajul duce 600Nm, in cel mai rau caz rupe aderenta dar nu are voie sa patineze, sa se tureze in gol. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Salut, da, mi-a aratat kitul vechi, da nu am garantia ca era de la mine desi parea proaspat dat jos de pe masina. Discul era surprinzator de bun, chiar mi-a sarit in ochi ca uzura ferodourilor era undeva cam la jumate, iar placa a zis el ca nu mai e buna fix din cauza arcurilor de presare care zicea el ca "nu mai tin". Posibil sa nu fi stiut de treaba cu imperecheatul desi ma indoiesc, e unul din mecanicii aia la care ajungi doar "cu dedicatie" de cat de bun e. Posibil totusi sa nu fi stiut, nici nu vreau sa ma gandesc la varianta @bmwiosif, mai ales ca am ajuns la acest mecanic printr-un amic care si el are tot BMW "under construction"
Link to comment
Share on other sites

Deci, situatia sta in felul urmator dupa verificare: kitul a fost schimbat nou, chiar montat corect, numai ca nici eu si nici mecanicul meu nu a luat in calcul un aspect la care poate nimeni nu s-a gandit. CALITATEA LICHIDULUI POMPEI DE AMBREIAJ SI INTEGRITATEA POMPEI. In ce ma priveste pe mine, desi am schimbat kitul, simptomele de patinare s-au mentinut pentru ca lichidul era extrem de uzat, cu foarte multe impuritati. La debreiere presiunea fiind mare, pompa debreia, insa lichidul fiind plin de impuritati, strangula debitul la revenire si ambreiajul ramanea cumva "atacat". Acum totul e ok, pedala elastica, cuplu, nu mai patineaza, tot ok. Si a fost vina mea la toata povestea asta. Prin urmare sfatul meu:NU MERGETI IN SERVICE SI CERETI SA VI SE FACA CE CONSIDERATI VOI CA TREBUIE FACUT LA O MASINA SI MAI ALES INAINTE CA MASINA SA FIE CORECT DIAGNOSTICATA, EVENTUAL DEMONTATA!. Ca eu asta am facut, m-am dus sa-mi schimbe kitul de ambreiaj, mecanicul asta mi-a facut, ca eu asta i-am cerut, am luat kitul inainte ca masina sa fie demontata si diagnosticata corect. Ca iata, de fapt problema mea era din cu totul si cu totul alta piesa. Si in loc sa dau banii pe un litru de lichid de frana si sa fac o aerisire, am schimbat tot kitul aproape degeaba+manopera+nervi si am mai dat si vina pe mecanic de pomana. La faza asta recunosc, EU am fost un dobitoc!
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.