Jump to content

Roti distruse si CASCO


Crysis21

Recommended Posts

Salut,

 

Dupa un weekend petrecut in Grecia, am venit cu draci in loc de relaxare. In Serbia am luat un crater la iesirea dintr-o benzinarie. L-am vazut din scurt, n-am reusit sa il evit, in fine, fapta consumata. Am luat craterul cu 80 la ora, iar asta a rezultat in distrugerea anvelopelor pe partea dreapta (fata spate). Jantele au taiat marginea anvelopelor, cam 1 cm de cauciuc poate fi ridicat cu degetul. Anvelopa fata a facut 2 galme iar janta a fost zgariata putin pe margine. Pe spate doar anvelopa este taiata, dar nu sunt convins daca janta mai e in mintile ei sau nu.

 

Urmeaza sa merg la casco, dar am ceva nelamuriri si as vrea sa discut cu voi. Asigurarea are clauza de asigurare a jantelor si anvelopelor.

1. Anvelopele au o uzura de cam 15000 de KM, erau in stare foarte buna. Dar fiind ambele pe partea dreapta, consider ca totusi anvelopele trebuie sa fie de aceeasi uzura, cel putin punte cu punte. Fiind vorba de xdrive, e clar ca ambele punti trebuie sa fie la fel. Casco va fii de acord cu schimbarea a 4 anvelope, sau doar a anvelopelor afectate?

2. As vrea sa merg cu masina la reprezentanta inainte pentru o constatare. Are vreo valoarea o eventuala inspectie tehnica, prezentata celor de la CASCO?

3. Clar imi doresc inlocuirea jantelor de pe partea dreapta, deoarece consider ca pot fi strambe. Janta fata are zgariata, dar cea spate nu are nimic. Cum conving CASCO ca e stramba/ovalizata ca sa o schimbe? Nu stiu daca este asa, dar as vrea sa fiu mai linistit.

 

O saptamana buna sa aveti si drumuri fara gropi!

Link to comment
Share on other sites

Am fost relativ in situatia ta insa la final, dupa cateva zile, unul de la asigurari a descoperit ca nu am clauza respectiva si m-a trimis la plimbare. Dar am discutat cu ei problemele astea:

 

1. Doar anvelopele afectate. Nu-i intereseaza altceva. La mine era doar roata fata pt ca am reusit sa evit putin si spetele a prins buza gropii. (In Timisoara :censored:)

 

2. Nu. POti spune ca in urma evenimentului, masina trage intr-o parte. Si reprezentanta va face singura verificari: suspensii + refacere unghiuri

 

3. Mie mi-au spus ca daca nu se vede in poza, nu schimba nimic. Aveam o zgarietura din trecut si astfel am trecut de partea asta. Pe spate s-ar putea sa nu iti schimbe janta.

 

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, deci daca nu se vede la poze, nu se pune. Ce principiu de rahat, de parca orice problema tehnica este vizibla. Asigurarea include jantele si anvelopele. Vreau sa merg sa ridic masina pe elevator sa vad daca celelalte anvelope nu au probleme, pe interior nu reusesc sa observ prea bine cu masina la sol.

 

Multumesc!

post-70593-0-04237800-1566809160_thumb.png

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

janta se poate verifica daca e stramba sau nu chiar la un service agreat de ei. nu tre sa se vada defectul cu ochiul liber ca sa fie inlocuita o piesa. daca se constata ca janta e stramba acolo unde e lovit si pneul ar trebui sa ti o schimbe. atunci pt ce rahat mai e polita aia casco pt jante?
Link to comment
Share on other sites

Din principiu, orice asigurator o sa traga sa-ti dea minimum de despagubiri. Din pacate, camatarii de la noi din piata se asteapta sa faca profit pe fiecare client in parte, nu in medie/statistic cum ar fi normal.

 

Deci nu o sa-ti schimbe niste anvelope bune doar ca sa ai patru cu aceeasi uzura. Si nu o sa ia in calcul nicio constatare prealabila de la vreun service.

 

Cu toate astea, o sa ia in calcul o reconstatare de la service-ul la care o duci pentru reparatie. Daca service-ul e prietenos si exista justificare, e posibil sa-ti schimbe si janta de pe spate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca anvelopele sunt distruse, ti le schimba doar pe cele doua.La jante,daca nu sunt sparte nu o sa ti schimbe nimic,din proprie experienta iti spun!In cel mai fericit caz ti le da la "reparat".Depinde si unde ai casco, din ce stiu doar la Generalli si Groupama ai sanse, la restul,nu!.Eu am avut la Tiriac si dupa ce au facut cei de la MHS Militari un dosar de 80 pagini, la asigurari mi au spus ca janta este de reparat!Du te la o reprezentanta unde cunosti si sfatuieste te cu ei inainte sa ajungi la casco!

Bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau de patania ta... Uite, de-aia nu-mi mai fac nici casco, si nici masina mai scumpa de 10-15k nu voi mai detine cel putin o perioada, si sigur cat voi mai rabda sa stau pe aici. Cred ca cea mai buna abordare pentru sanatatea psihica e sa nu iti pese pur si simplu, cel putin in cazul meu... De fiecare data cand m-am enervat, am castigat doar batai de cap, sistemul e facut in asa fel incat sa te descurajeze sa faci orice demers. Orice cacat dureaza vesnic, stai fara masina, te agiti.. :( Edited by mcliviu
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Anvelopele or sa ti le schimbe(doar doua), la jante s ar putea sa mai trebuiasca "lucrat" ca sa fii sigur ca ti le schimba.De aia ti am zis sa treci mai intai pe la reprezentanta.Ei stiu mai bine daca iti schimba jantele sau ti le dau la reparat.
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca le schimba ,jante bicolore ,fata e polishata ,nu prea se repara astea,in manualul bmw ai nev de 1 cm lipsa material ca ei sa emita recomandare de schimbare . La anvelope poate e bn sa iei si restul tu sa ai un set nou si 2 gume rezerva ,pna la urma vezi partea pozitiva vei avea anvelope noi Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

mie nu imi este clar cum ai ajuns acasa

 

Cred ca RFT m-a salvat. Chiar ma gandeam la urmatorul set de anvelope sa renunt la ele, pentru ca se zguduie toata masina pe denivelari. Acum m-am razgandit. Fara ele, platforma scria pe mine. Anvelopa are o carne foarte groasa, presiunea a ramas la fel in roti. Exista un mic vibrat in volan la 130, in rest nu am avut probleme. Am mai mers cam 300KM cu ele pana acasa.

 

Cum spunea si Myx,jantele cu fata polisata nu se repara,ca sa fii sigur ca le schimba,fa-le ceva in zona afectata,ia un ciocan ceva.

 

Sper sa fie asa. Nu stiu daca e nevoie, se vede buza stramba si la cea din spate.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Same here 20" GY RunFlat rullz :console: VpdiUfF.jpg

La mine se simtea o bataie pe roata la peste 50km/h, dar vizibil era taiat mai tare peretele lateral.

In schimb janta nu a patit nimic. Daca era pe interior crapa sigur, patit in trecut.

L.Edit: am vazut tarziu si *

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

anvelopele GY si Dunlop (acelasi grup) erau cunsocute acum cativa ani pentru taieri relativ usoare

aveau peretii foarte moi/subtiri, implicit si o greutate redusa, aici ajutand si la cifre foarte bune la rating-urile obtinute

mentionez ca aceste situatii erau intalnite la anvelope non-RF, dar posibil principiul sa se mentina si la RFT.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.