Jump to content

masina premium?


Gordon93

Recommended Posts

din pacate, 5-er niciodata nu a fost considerata masina premium.Din pct-ul meu de vedere masina premium cu adevarat este seria 7.Aia si atat,restu sunt povesti.

Si cand ii mai auzi pe cate unii care isi considera treiarul masina premium,chiar te apuca rasul.Cand vreodata seria 3 sa fie la categoria premium,cand nici macar seria 5 nu se apropie? :)

Edited by Gordon93
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E foarte interesant ce ĂŽnseamnĂŁ defapt conceptul de mașina “premium, luxury car”etc... Pana nu demult inclusiv eu credeam, ca “premium” la o mașina ĂŽnseamnĂŁ sa fie mai fiabila, cu materiale mai de calitate etc...m-a lĂŁmurit cât de cât Wikipedia (cel puțin m-a luminat cu privire la ce credeam eu ca ĂŽnseamnĂŁ “premium “): https://en.m.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle

 

Pai da, asta inseamna defapt premium/luxury.

Confort, o insonorizare mai buna si optiuni mai rare fata de clasa economy sa zicem.

 

Seriei 5 nu ii lipsesc nici confortul, nici insonorizarea si nici optiunile.

 

Acum sa fiu sincer, nici seria 7 nu este mai fiabila decat seria 5 dar materialele sunt mai de calitate, insonorizarea si confortul sunt mai sus si optiunile mai diversificate. Practic e si mai premium.

Link to comment
Share on other sites

dar asa ceva la o masina "premium" ati mai intalnit?Uitati-va in ce hal e oglinda retrovizoare ,probabil tot de la spalatorie

 

Ce dezamagire totala ,de neinchipuit sa se intample asta la o masina peste care au trecut 10-15 ierni si tot atatea veri si sute de spalari pe la fel si fel de spalatorii.Da in judecata BMW-ul,ia-le tot si sa se lase si cu niste demisii la nivel inalt!

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E un e60, are cel putin 10 ani. A fost o problema comuna asta, aluminiul coroda dedesubt si zbura vopseaua.

Le dai jos, le iei la smilgher, spritz apoi negru mat si aia e.

 

asta zic, ne plangem de o chestie dupa ce a stat 15 ani in soare (e nfl masina din ce am vazut dupa fata de usa) :)))...nu inteleg relevanta...nu cred ca are masina de noua ca sa stie cum a fost intretinuta inca din prima zi, daca a fost spalata doar la perii si la spuma activa si tinuta in soare e normal sa se faca asa...iti cumperi masina de 5000-6000 euro dupa 15 ani si te astepti sa fie inca fata mare :))))) cat de amuzant!

Edited by ckh
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1566970233[/url]' post='2498725']

Practic e si mai premium.

 

Nu exista “mai premium” sau “mai puțin premium “. Seria7 intra la “luxury car”. Oricum e un “domeniu” destul de obscur, de ex: când zici Kia numai la premium nu te duce capul, dar dupĂŁ ce zici tu: insonorizare, dotĂŁri, Kia K900 se pare ca ar fi premium. Unde cred ca suntem toți de-acord este ca atunci când zici BMW, Audi, Mercedes te aștepți clar la ceva superior, PREMIUM dar calitatea lor scade in timp ce mașinile “non premium” se ridica și vin din urma ceea ce sper eu ca ii va face pe europenii noștri sa ridice ștafeta unde au fost cândva...

Link to comment
Share on other sites

Nu exista “mai premium” sau “mai puțin premium “. Seria7 intra la “luxury car”. Oricum e un “domeniu” destul de obscur, de ex: când zici Kia numai la premium nu te duce capul, dar după ce zici tu: insonorizare, dotări, Kia K900 se pare ca ar fi premium. Unde cred ca suntem toți de-acord este ca atunci când zici BMW, Audi, Mercedes te aștepți clar la ceva superior, PREMIUM dar calitatea lor scade in timp ce mașinile “non premium” se ridica și vin din urma ceea ce sper eu ca ii va face pe europenii noștri sa ridice ștafeta unde au fost cândva...

 

Unde gresesc majoritatea (ma includ si pe mine aici) este ca se gandesc la BMW, Mercedes si Audi ca marci premium cand defapt nu este asa.

 

Fiecare marca de masini au modele economy, mid-range si premium. VW cu Passatul, Skoda cu Superbul si asa mai departe. Pana si asiaticii au aceeasi gama in marcile lor.

 

Spre exemplu, seria 1 / seria 3 nu sunt masini premium ci economy, chiar daca sunt mai scumpe decat masinile economy ale altor marci. Sunt mai scumpe pentru ca tu defapt platesti experienta marcii respective. Vezi seria 1 vs golf spre exemplu.

 

In opinia mea, seria 5 este un mid-range defapt. Este compromisul intre seria 3 si 7. Confort, lux si driving experience la jumate intre seria 3 si 7.

 

Premium / luxury le consider sinonime.

 

Just my opinion!

Edited by Drey
Link to comment
Share on other sites

E foarte interesant ce ĂŽnseamnĂŁ defapt conceptul de mașina “premium, luxury car”etc... Pana nu demult inclusiv eu credeam, ca “premium” la o mașina ĂŽnseamnĂŁ sa fie mai fiabila, cu materiale mai de calitate etc...m-a lĂŁmurit cât de cât Wikipedia (cel puțin m-a luminat cu privire la ce credeam eu ca ĂŽnseamnĂŁ “premium “): https://en.m.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle

 

Interesant articolul de pe wiki. Pana si acolo zice ca e o chestie subiectiva.

 

Pentru mine premium inseamna cam asa, so far: intr-adevar materiale mai de calitate (plansa bord, piele, plasticele care sunt mai legate, fara sa scartaie), antifonarea, deci zgomot mai putin de la trenul de rulare si motor, si un nivel de confort in general ridicat (brate mai multe la suspensie, totul e in general mai lin).

 

De optiuni se mai poate spune, practic daca pui aceleasi optiuni pe un Opel, tot un vor fi ca intr-un bmw...asta a fost senzatia mea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca lumea confunda 'premium' cu 'nu se strica niciodata', ceea ce nu exista. La o masina asa veche te cam astepti sa se mai strice cate ceva. Cine detine o astfel de masina trebuie sa-si asume si costurile de intretinere/reparatii daca si el, ca si posesor, este tot din gama 'premium'. Edited by LYM
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta e problema la noi, ne cumparam masini de fite dar cand se strica si aflam cat costa e masina vinovata ca s-a stricat.

 

Daca nu va permiteti o marca, nu va aruncati la ea sau cel putin nu mai comentati cand scoateti banul din buzunar.

 

Cand am luat F10-le am avut pusi deoparte 3000E pentru revizie, gume, retusat mici defecte, schimbat distributie si ulei la cutie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e problema la noi, ne cumparam masini de fite dar cand se strica si aflam cat costa e masina vinovata ca s-a stricat.

 

Daca nu va permiteti o marca, nu va aruncati la ea sau cel putin nu mai comentati cand scoateti banul din buzunar.

 

Cand am luat F10-le am avut pusi deoparte 3000E pentru revizie, gume, retusat mici defecte, schimbat distributie si ulei la cutie.

 

Da, multa lume ma judeca pentru faptul ca imi "intretin" F10-le la reprezentanta... Multa lume ramane socata cand aude ca fac revizia cu 2100 de lei si o fac la 10.000 sau 1 an... Inclusiv cei de la BMW imi zic mereu "Dar stiti ca mai aveti X km si Y timp pana la urmatoarea revizie. Sigur doriti sa o facem?".

Este vreo diferenta intre reprezentanta BMW si un service autorizat (ma refer la cele mai bune, nu la nea in curte)? Daca luam exemplul unei revizii, constatam ca ea costa 2100 de lei la BMW si 1000 de lei la alt service deci da, exista diferente. Dar si cand vezi ca la acel service nu iti pune toate suruburile la loc (am patit-o) si cand vezi ca se uita 3 mecanici sa isi dea seama pe unde se schimba filtrul de polen, parca mai bine o duc la reprezentanta.

 

Ce sa zic, imi place sa am grija de masina mea, pentru ca astfel si ea are grija de mine cand am mai mare nevoie.

 

Orice masina tine o viata daca o intretii si schimbi consumabile sau piesele ce se strica atunci cand ti-o cere.

 

Cum ai zis si tu, decat sa iti cumperi BMW si apoi te plangi ca te costa nu stiu cat sa o intretii, si pe langa asta, te mai duci si la nea Marcel in curte si reparatia te tine fix o luna, mai bine ia-ti un golf 4 si lasa fitele de baiat cu BMW! In acest fel, iti permiti sa duci si fata pe care o plimbi in dreapta la un film o data la nu stiu cat timp :). Iar daca ai sa-mi zici ca fata nu se plimba in golf 4... ei bine, schimba fata nu masina!

Edited by Drey
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Premium nu ĂŽnseamnĂŁ indestructibil, incasabil, imbatabil sau cĂŁ pur și simplu rezistĂŁ perfect și impecabil ca ĂŽn prima zi.

 

Și BMW, ca orice altĂŁ marcĂŁ de producĂŁtor auto face mașinile tot din metale, plastice...etc. Toate aceste lucruri sunt supuse degradĂŁrii ĂŽn timp, pentru cĂŁ așa e legea firii ĂŽn lumea asta. Nimic nu rezistĂŁ. CâteodatĂŁ unele lucruri se duc mai repede decât altele, asta nu face automat ca brandul respectiv sĂŁ nu mai fie premium. A, cĂŁ o sĂŁ vezi TOATE mașinile lor fĂŁcând o tâmpenie, atunci da poate, ĂŽn rest sunt cazuri destul de izolate și procente mici ĂŽn general, tolerabile.

 

Cu atât mai mult, când noi luĂŁm mașini SH, nu avem de ce sĂŁ ne plângem de "calitatea premium" a BMW. Noi nu avem și nu am avut niciun contract cu BMW. BMW n-a vĂŁzut niciun ban de la tine ĂŽn esențĂŁ, iar tu la rândul tĂŁu, ĂŽmi pare rĂŁu sĂŁ o zic, nu ești neapĂŁrat client BMW ĂŽn cazul ĂŁsta. ToatĂŁ lumea are dreptul la opinie evident, dar atâta timp cât tu ai luat ceva de la un alt Gigel, tu nu ai cum sĂŁ judeci și sĂŁ stigmatizezi, prin prisma mașinii lui Gigel, toate celelalte mașini fĂŁcute de BMW.

 

Premium la BMW este dat de: felul ĂŽn care simți cum se conduce mașina - ce senzații ĂŽți oferĂŁ, calitatea materialelor (da, calitatea este bunĂŁ ĂŽn comparație cu alte mĂŁrci!), servicii oferite, ergonomia spațiului, poziționĂŁri corecte prin bord...etc.

 

Premium nu ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ toate astea rezistĂŁ la infinit. Nici BMW nu zice asta nicĂŁieri. Orice lucru se stricĂŁ, se reparĂŁ - e ceva normal. Culmea, BMW oferĂŁ garanție 2 ani ĂŽn standard. Așa sunt contractele cu ei. AsumĂŁ-ți! - au și opțiuni de extindere, pentru un mic preț, ĂŽși vor asuma și ulterior. Deci cumva ei o zic din start, doar așteptĂŁrile tale sunt greșite.

 

Este valabil pentru orice altĂŁ marcĂŁ auto! Nimeni nu face mașini perfecte sau indestructibile. Nu vĂŁ ĂŽmbĂŁtați cu apĂŁ rece.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, multa lume ma judeca pentru faptul ca imi "intretin" F10-le la reprezentanta... Multa lume ramane socata cand aude ca fac revizia cu 2100 de lei si o fac la 10.000 sau 1 an... Inclusiv cei de la BMW imi zic mereu "Dar stiti ca mai aveti X km si Y timp pana la urmatoarea revizie. Sigur doriti sa o facem?".

Este vreo diferenta intre reprezentanta BMW si un service autorizat (ma refer la cele mai bune, nu la nea in curte)? Daca luam exemplul unei revizii, constatam ca ea costa 2100 de lei la BMW si 1000 de lei la alt service deci da, exista diferente. Dar si cand vezi ca la acel service nu iti pune toate suruburile la loc (am patit-o) si cand vezi ca se uita 3 mecanici sa isi dea seama pe unde se schimba filtrul de polen, parca mai bine o duc la reprezentanta.

 

 

Salut. Pretul de 2100 ron pentru un schimb de ulei este destul de piperat. Eu platesc pentru o revizie 750 ron, care cuprinde si adaosul tipului care le vinde. Eu il schimb la 10 mii si fac apx 30-40 mii an. Filtre Knet si ulei Castrol profesional care este putin mai scump.

Manopera este ridicol de simpla si nu justifica in nici un fel diferenta de pret. Nu ar fi rau sa te orientezi catre un service decent. Din experianta mea cu reprezentanta ma indoiesc sa iti puna toate suruburile la loc.

Inca ceva. Cel mai prost ulei pe care l-a vazut masina mea a fost de la reprezentanta. Era motorul mai zgomotos si ma panicasem putin. Noroc cu un "nea" care mi-a spus sa schimb uleiul desi facusem 1000 km. Dupa schimb masina a fost iar OK.

 

Revenind la topic, premium este discutabil. Sunt argumente pro si contra. Personal nu am considerat BMW a fi premium. Cred ca notiunea de premium incepe de la Porsche.

Edited by Injectoru'6
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salut. Pretul de 2100 ron pentru un schimb de ulei este destul de piperat. Eu platesc pentru o revizie 750 ron, care cuprinde si adaosul tipului care le vinde. Eu il schimb la 10 mii si fac apx 30-40 mii an. Filtre Knet si ulei Castrol profesional care este putin mai scump.

Manopera este ridicol de simpla si nu justifica in nici un fel diferenta de pret. Nu ar fi rau sa te orientezi catre un service decent. Din experianta mea cu reprezentanta ma indoiesc sa iti puna toate suruburile la loc.

Inca ceva. Cel mai prost ulei pe care l-a vazut masina mea a fost de la reprezentanta. Era motorul mai zgomotos si ma panicasem putin. Noroc cu un "nea" care mi-a spus sa schimb uleiul desi facusem 1000 km. Dupa schimb masina a fost iar OK.

 

Revenind la topic, premium este discutabil. Sunt argumente pro si contra. Personal nu am considerat BMW a fi premium. Cred ca notiunea de premium incepe de la Porsche.

 

Momentan nu ma deranjeaza pretul de 2100 lei / revizie.

 

Tocmai ce spuneam mai sus, prefer sa stau linistit. Nu vreau sa par snob.

 

Cat despre justificarea pretului, m-am uitat pe factura si numai filtrele de polen (sunt 2 la numar) costa 600 de lei.

Sunt convins ca platesc marca dar am stiut asta inca dinainte sa-mi iau BMW, mi-am asumat si inca imi asum.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine injectoru. Decat sa le dau banii aia la reprezentanta (care are topic de "complaint" ce se discuta in paralel cu asta), mai bine fac reviziile pe o treime din pret la un service ok.

 

Si eventual cand se ating kilometri/timpul, sa faci revizia la reprezentanta.

 

 

Referitor la premium, vara asta mi s-a stricat de tot broasca/actuatorul usa sofer la e39. Ar fi trebuit sa fac gargara ca ce masini proaste sunt, ca m-am chinuit cu niste prieteni 2 ore sa il schimb?

Eu zic ca a tinut destul 18 ani, dupa cum ziceam, fierul e fier.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Gama premium s-a cam pierdut in ceata cam de la jumatatea decadei trecute.

Cea mai buna comparatie pe care am facut-o e intre un e36 din '93 pe care l-am avut si Golf 4-ul unui amic.

Ca si materiale, confort, dotari, acolo se vedea.

Acum toti producatorii "non-premium" au crescut cat de cat calitatea, dotarile, tinuta de drum, iar cei premium, ca sa scoata cat mai multi bani au scazut din aceste calitati sau nu au mai adus nici o imbunatatire relativ la ce puteau face.

 

Se arunca sume enorme pe R&D la masinile noi dar ganditi-va unde e avansul cel mai mare in ultimii 20 de ani, tehnologia. Restul, fierul efectiv, mari schimbari nu a vazut.

Pentru bmw mai mult de jumatate din profitul net primit pe o masina se duce in partea electrica si pentru tooling-ul necesar sa o produca. Mai ales luand in considerare cat de des se face refresh-ul generatiilor si modelelor.

 

Cum a spus si Drey, daca o intretii corect, o masina te poate! tine o viata(pentru astea noi, daca are si toate update-urile la zi :) )

Dar cati dintre cei care isi iau bmw, o cumpara pt ceea ce inseamna premium, si cat o cumpara pentru ca e bemveu.

Link to comment
Share on other sites

Gama premium s-a cam pierdut in ceata cam de la jumatatea decadei trecute.

Cea mai buna comparatie pe care am facut-o e intre un e36 din '93 pe care l-am avut si Golf 4-ul unui amic.

Ca si materiale, confort, dotari, acolo se vedea.

 

Pai nu poti compara e36 din '93 cu un golf 4 din '00+.

Compara si tu sa fie din acelasi an (e46 cu golf 4) si diferentele vor fi si mai mari in detrimentul golfului.

 

Dar si acum, fa diferenta dintre un seria 1 si un Golf, seria 5 si o Jetta si seria 7 si un Passat. Cam asa se compara corect, fiecare gama cu masina ei.

Edited by Drey
Link to comment
Share on other sites

El zice ca e36 era peste golf la materiale (oricum golf IV s-a fabricat din '97).

 

Comparatia mai corecta e cu golf III, unde clar e36 e superior la absolut orice categorie.

 

Dar si acum, fa diferenta dintre un seria 1 si un Golf, seria 5 si o Jetta si seria 7 si un Passat. Cam asa se compara corect, fiecare gama cu masina ei.

 

Nu cred ca asa se compara :).

 

Seria 5, daca ar avea un omolog la VW, ar fi Passat.

 

Iar seria 7 mult timp se putea compara cu Phaeton. Acum nu se mai fabrica, exista un succesor, dar nu pe piata europeana.

 

Seria 1 e cu golf, da.

 

pkOIWb6.jpg

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.