Jump to content

Problema F10 525D, 2012


Recommended Posts

Salutare,

Subiectul: F10 525d, 2012, 2.0 bi-turbo. No known issues.

Am fost cu masina la Filaret pentru verificare valva EGR pe 6 august. Masina a stat la ei in service o zi. Am primit hartie ca s-a verificat, si masina e ok.La scurt timp am facut revizia completa, si schimb placute spate.Azi dimineata, pe la 5:30, in Bulgaria, cand tocmai ce intrasem pe autostrada care ajunge in Sofia, am auzit un suierat de sub capota. Parcusesem vreo 800 km de la vizita la Filaret. Nicio eroare in idrive. Am tras pe dreapta, sa verific de unde vine. Suieratul se auzea din partea dreapta, a masinii (zona turbo), insa fiind noapte, intuneric, nu am prea avut ce sa verific. Suieratul crestea in intensitate cand acceleram. Masina a mers in continuare, am oprit in prima benzinarie, am pus diagnoza si am primit eroarea din fisierul atasat.Am sters erorile, si m-am gandit ca as putea merge in Sofia... dupa un timp suieratul a disparut, si am primit eroare drivetrain, masina nu se mai accelera, si nu mai depasea 80km/h. Am mai mers cativa km (mare gresala), pana la un deal masina si-a dat obstescul sfarsit. Nu mai pornea deloc.

Dupa un timp, am reusit sa o mai pornesc, cat sa o pun in N sa o urc pe o platforma, si sa o dau jos. Masina porneste, merge un pic si se opreste.Am vb cu seful de service de la Filaret, care m-a pus sa verific nivelul uleiului (am ulei), si sa ma uit dupa diverse semne, chestii arse, etc, si sa mai verific un senzor in care intra un furtun in DPF. I-am trimis poza cu erorile din ista

Am verificat in masura in care am avut acces tot ce puteam vedea, masina nu prezinta scurgeri, am vazut un pic de ulei in zona turbinei, dar nu ulei prelins pe scut sau prin alta parti.Cu masina asta NU am avut absolut niciodata nici cea mai mica problema, distributie sch la 165k, am aproape 190k acum.

 

Acum, cateva dileme:

1. poate avea legatura actiunea din service cu problema mea? Stie cineva ce desfac baietii astia, care e procedura, ce verifica?2. sa duc masina la Filaret, sau la alt service pentru o opinie obiectiva?3. este posibil sa fie turbina mica, fara sa vad fum sau sa pierd ulei?

 

La momentul postului, sunt la distanta de 60km de sofia intr-o benzinarie, astept platforma cu masina sotiei, mult bagajele in ea si continui drumul, urmand ca masina sa se intoarca in Bucuresti.Merci in avans daca aveti idei/sugestii.

post-9582-0-61091600-1567164329_thumb.jpg

eroare.pdf

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Daca furtunul de la intercooler nu e prins bine sau e rupt, asta ar putea explica suieratul initial. Restul de probleme pot fi cauzate de mersul cu masina in conditiile respective. Cand se auzea suieratul, masina tragea normal sau mai slab decat de obicei?
Link to comment
Share on other sites

Am verificat atat cat am reusit furtune, fara prea mare succes.

Masina nu mai mergea cum trebuie.

Turbina mica a fost prima mea banuiala, dar nu am vazut decat un pic de ulei in zona respectiva si nici nu am pierdut ulei.

Am facut o gresala mergand asa cu ea, in speranta ca pot ajunge in sofia. Orice ar avea, cu siguranta am agravat problema. Suieratul disparuse, masina mergea prost si nu se mai tura peste 1700rpm, dar parea ca pot merge (primisem driverrain, you can continue journey).

Eu m-am gandit ca e o problema legata de lucrarea recenta de la Filaret, nu stiu ce au desfacut la masina. Cand ma intorc intentionez sa le cer inregistrarile cu ce au facut la masina pe perioada cat a fost la ei.

Intre timp, masina a ajuns aseara la 10 in Bucuresti, am lasat-o la Bogdan pentru verificari, iar eu am ajuns la destinatie, la 19 ore dupa ce am plecat de acasa. Oribil.

Mi-am pierdut total increderea de a mai pleca in vacante cu masina, o sa evit cat pot pe viitor.

Link to comment
Share on other sites

Când se strica turbina mica nu se observa nimic la o inspecție vizuala a acesteia pentru ca distrugerea are loc ĂŽn interiorul ei (paletii de la compresor sau axul turbinei). Trebuie desfĂŁcuta acea conducta metalica din admisia turbinei.
Link to comment
Share on other sites

Când se strica turbina mica nu se observa nimic la o inspecĂâşie vizuala a acesteia pentru ca distrugerea are loc ĂŽn interiorul ei (paletii de la compresor sau axul turbinei). Trebuie desfĂŁcuta acea conducta metalica din admisia turbinei.

 

Ar face sens. Daca crapa turbina mica, e normal sa nu mai porneasca masina? Nu stiam care e procedura pentru trecere in neutru, si am fost nevoit sa o mai pornesc de vreo 4-5 ori pentru a o urca si da jos de pe platforma.

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Defectarea turbinei mici poate da niște simptome foarte ciudate, depinde ce se ĂŽntâmplĂŁ pe acolo. Am intalnit situații când bucĂŁți din turbina mica au sĂŁrit și au blocat clapetele din sistemul biturbo. Au fost și situații când mașina efectiv nu mai pornea.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am venit ieri din Constanta si pe Autostrada Soarelui mi-a aparut acelasi mesaj ,, drivetrain, possible comtinue journey. Have the problem checked by Service". Am ajuns acasa in Campina, fara probleme. Cu o saptamana inainte am schimbat distributia. Maine o sa ma duc sa pun testerul pe masina. Motorul este N47D20C, 2000cm.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am venit ieri din Constanta si pe Autostrada Soarelui mi-a aparut acelasi mesaj ,, drivetrain, possible comtinue journey. Have the problem checked by Service". Am ajuns acasa in Campina, fara probleme. Cu o saptamana inainte am schimbat distributia. Maine o sa ma duc sa pun testerul pe masina. Motorul este N47D20C, 2000cm.

 

La diagnosticare, se cerea sa se schimbe filtru de particule. A bifat mecanicul ca l-a schimbat si mi-a disparut eroarea.Masina merge perfect!

Link to comment
Share on other sites

La diagnosticare, se cerea sa se schimbe filtru de particule. A bifat mecanicul ca l-a schimbat si mi-a disparut eroarea.Masina merge perfect!

 

Nu cred ca a facut ce trebuie. Atunci cand se depaseste durata de viata a filtrului de particule ca si numar de km, dupa 250K km, este prezent un mesaj de informare ca trebuie inlocuit numai pe diagnoza, nu si prezentat de navigatia masinii. Cele din navigatie apar cand filtrul este infundat si trebuie schimbat pe bune.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gata, am rezolvat cu masina.

Explic aici ce s-a intamplat: toata noaptea am mers tare, cu varfuri de 200. La intrarea pe autostrada spre sofia (90km pana la sofia) a cedat turbina mica. Am auzit un vuiet care crestea in intensitate pe masura ce acceleram (am scris mai sus), dar care la un moment dat a disparut. Acel moment in care sunetul a disparut, a insemnat probabil blocarea turbinei (am gasit axul rupt). Aici a inceput problema: Am continuat sa ââŹĹtragââŹÂ de masina, in ideea ca ajung in sofia sperand ca am doar un furtun spart. Uleiul a ajuns in dpf si l-a colmatat ââŹĹbeyound any repairââŹÂ. Masina a mers pana motorul se sufoca cu gazeele care nu mai aveau penunde iesi. Am avut ulei in intercooler, insa nu am pierdut suficient ulei cat sa scad sub nivel (am masurat cu joja) ceea ce m-a indus in eroare.

 

Am scapat ieftin, cu urmatoarele: 🤣🤣

- reconditionare turbina mica - ax rupt

- inlocuire dpf (dpf-ul vechi a fost irecuperabil)

 

Pentru ca tot m-am apucat de ea, am schimbat toate oringurile, saibele, garniturile peste tot unde s-a umblat, capac tacheti, furtun filtru epurator, curatat admisia, insa nu am gasit garnitura cu clapetele absolut nicaieri, si a trebuit montata cea veche.

 

Lectie de luat acasa:

- daca aveti 525d (2.0 bi-turbo), in afara de distributie, reconditionati turbina mica PREVENTIV. Turbina mare cedeaza rar chiar si in cazuri extreme (si eu am insistat)

- chiar daca vi se pare scump, inlocuiti capacul de tacheti. El contine filtrul epurator, care la acest motor e embosat in capacul de tacheti. E foarte important

- cand crapa turbina mica, opriti masina, si chemati platforma.

- verificati galeria de admisie la fiecare 50k. Spre 180k, clapetele de plastic capata joc si se pot rupe. Ar fi pacat sa fie aspirate, cand acea garnitura costa 200ron.

- mergeti mereu la un service in care aveti incredere, si efectuati operatiunile din manualul de exploatare al masinii, inainte sa apara problemele

 

Cred ca cea mai mare provocare a noastra, a celor care detin masini sh iesite din garantie, este lipsa unei mentenante corecte. O masina sh vine cu un pret mai mic, insa costurile de intretinere sunt la nivelul ââŹĹclaseiââŹÂ pe care o cumparam.

 

In concluzie, desi masina in cauza a fost o masina excelenta pana acum, care a generat 0 probleme in 50k km de cand e la mine, o problema pe care am ignorat-o si pe care o puteam rezolva preventiv cu niste costuri decente, aproape ca mi-am stricat vacanta, si am platit in final un ââŹĹimpozit pe prostieââŹÂ de care puteam achizitiona o vacanta. Sa nu faceti ca mine. ðŸËĹ 

 

Sper sa fie cuiva de folos.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

In ce sens ai platit impozit pe prostie, ca nu ai reconditionat turbina preventiv, asa daca nu da semne de oboseala, eu cred ca forja care i-ai dat-o a dus la caderea ei, tinand cont ca are ceva km. ar trebui exploatate mai moderat, din considerentele care le-ai expus.Nu prea repara nimeni preventiv atata timp cat functioneaza ok.
Link to comment
Share on other sites

Nimic nou,e generalĂŁ pe forum

Km mulți-ĂŽntreținere minim spre zero + condus bezmetic = mașina praf/ nervi/ bani cheltuiți aiurea/ timp pierdut ,adicĂŁ banii dați in plus pt o mașina buna fĂŁrĂŁ probleme majore.

Dar bineĂŽnțeles ca nu e cazul aici..

Link to comment
Share on other sites

In ce sens ai platit impozit pe prostie, ca nu ai reconditionat turbina preventiv, asa daca nu da semne de oboseala, eu cred ca forja care i-ai dat-o a dus la caderea ei, tinand cont ca are ceva km. ar trebui exploatate mai moderat, din considerentele care le-ai expus.Nu prea repara nimeni preventiv atata timp cat functioneaza ok.

 

Fix in sensul in care am scris. La 525d, 2 litri, ai distributie+turbina mica de facut preveniv. Nu e o problema de "daca", ci o problema de "cand".

O masina se mentine in stare buna facand anumite operatiuni de mentenanta inainte sa apara problema. E ca atunci cand te speli pe dinti :-) Nu te speli pe dinti ca sa dispara caria, te speli ca sa previi.

 

 

bine ca nu a trebuit sa schimbi motorul; acum masina are dpf nou si o revizie capitala, o mai poti tine macar cateva zeci de mii de km

 

Adevarat. Economic vorbind asa ar fi logic, dar, m-am cam plictisit de ea. In plus, in Bucuresti nu mai suport traficul, si folosesc alte mijloace pentru a ma deplasa.

 

 

Nimic nou,e generală pe forum

Km mulți-întreținere minim spre zero + condus bezmetic = mașina praf/ nervi/ bani cheltuiți aiurea/ timp pierdut ,adică banii dați in plus pt o mașina buna fără probleme majore.

Dar bineînțeles ca nu e cazul aici..

 

Avem si un fin cunoscator de caractere printre noi. Ma inclin.

 

 

LE: case closed; topicul poate fi inchis.

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

1569791599[/url]' post='2501377']

Fix in sensul in care am scris. La 525d, 2 litri, ai distributie+turbina mica de facut preveniv. Nu e o problema de "daca", ci o problema de "cand".

O masina se mentine in stare buna facand anumite operatiuni de mentenanta inainte sa apara problema. E ca atunci cand te speli pe dinti :-) Nu te speli pe dinti ca sa dispara caria, te speli ca sa previi.

 

 

 

Adevarat. Economic vorbind asa ar fi logic, dar, m-am cam plictisit de ea. In plus, in Bucuresti nu mai suport traficul, si folosesc alte mijloace pentru a ma deplasa.

 

 

Avem si un fin cunoscator de caractere printre noi. Ma inclin.

 

 

Nu te mai ĂŽnclina ca n are rost

De 30 de ani merg cu bmw dar n am avut probleme de gen sau altceva

Ma uit dimineața la cafea o ora,si ma ia groaza; sau seara la un pahar de vin

Dar ce vĂŁd aici ĂŽntrece orice asteptare,pe bune...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai avut ceva ghinion , atunci a cedat piesa si cam alea au fost efectele ...asa in principiu poate ceda toata masina . Nu prea stii de unde sa o iei , cam asta e riscul cu care umblam toti , probabil ai tras tare de asta si uzura si-a spus cuvantul stim bine ca nu mai sunt piesele de acum 20 ani.Oricum 50k fara probleme majore e bine :). Ca sa-ti mai dau o veste proasta dupa 200k cam tot ce e motorina e predispus la span in pompa de inalte ..deci daca o schimbi preventiv scutesti injectoarele si munca in ce priveste curatat rezervor, traseu . Sunt f multe care poti sa le faci preventiv ,dar chiar nu poti acoperi totul , poate ca intr-adevar merita sa iei una cu km mult mai putini, undeva pana in 120k km as spune ca sunt km putini dar e greu de estimat acum cat mai inseamna putin la BMW Edited by Myx
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai avut ceva ghinion , atunci a cedat piesa si cam alea au fost efectele ...asa in principiu poate ceda toata masina . Nu prea stii de unde sa o iei , cam asta e riscul cu care umblam toti , probabil ai tras tare de asta si uzura si-a spus cuvantul stim bine ca nu mai sunt piesele de acum 20 ani.Oricum 50k fara probleme majore e bine :). Ca sa-ti mai dau o veste proasta dupa 200k cam tot ce e motorina e predispus la span in pompa de inalte ..deci daca o schimbi preventiv scutesti injectoarele si munca in ce priveste curatat rezervor, traseu . Sunt f multe care poti sa le faci preventiv ,dar chiar nu poti acoperi totul , poate ca intr-adevar merita sa iei una cu km mult mai putini, undeva pana in 120k km as spune ca sunt km putini dar e greu de estimat acum cat mai inseamna putin la BMW

 

 

Ghinion e cand nu stii si se intampla, dar la modelul asta stiam de turbina mica. Cand stii si nu faci nimic, e ghinion. Nu stiam de pompa inalte - merci! :)))

Clar a fost ultimul diesel, sau ultimul diesel rulat, mai vedem. Am schimbat si seria 1 care sarise de 200k, cu modelul fl din 2018, benzina 20k, garantie si tot ce trebuie. Sa fie bine. :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, cat a costat reparatia, detaliat...ma tot gandesc la un F11 dar probabil n-o sa fie 520 sau 525, 530 poate...

 

 

Pfoa...a costat mai mult decat mi-as fi dorit oricum...culmea prostiei e ca nu am vandut-o in aprilie cand am avut client. Costul total cu platforma, undeva la 2600e cred.

Am schimbat

holender ungere 13627811933

holender 11427792255

saiba 07119905041 - x 7 buc.

holender 07119907291 - 2x 2 buc

garnitura 11422246091

oring 12727694011

saibe 13627811934

oring 07119908057

oring 07119907868 2 buc

oring furtun intercooler 11618506782

garnitura 11657823224

garnitura 11658508519 x 2 buc.

oring 11617796622

oring 07119907867 x 2 buc.

oring 11658512392

furtun epurator 13717810772

Colier DPF 18308512137

colier DPF 18307791587

garnitura 18 30 8 513 651

Oring 11128510539

Furtunuri vacuum

saibe injectoare

filtru ulei

Ulei motor BMW 5W-30

Capac tacheti

DPF 18308508993 - pe asta l-am luat de pe ebay de la un furnizor din germania care le schimba miezul

reconditionare turbina mica 1250

+ alte nimicuri cum ar fi manopera, curatare admisie, etc...

 

Link to comment
Share on other sites

cred ca ai avut ceva ghinion , atunci a cedat piesa si cam alea au fost efectele ...asa in principiu poate ceda toata masina . Nu prea stii de unde sa o iei , cam asta e riscul cu care umblam toti , probabil ai tras tare de asta si uzura si-a spus cuvantul stim bine ca nu mai sunt piesele de acum 20 ani.Oricum 50k fara probleme majore e bine :). Ca sa-ti mai dau o veste proasta dupa 200k cam tot ce e motorina e predispus la span in pompa de inalte ..deci daca o schimbi preventiv scutesti injectoarele si munca in ce priveste curatat rezervor, traseu . Sunt f multe care poti sa le faci preventiv ,dar chiar nu poti acoperi totul , poate ca intr-adevar merita sa iei una cu km mult mai putini, undeva pana in 120k km as spune ca sunt km putini dar e greu de estimat acum cat mai inseamna putin la BMW

Pompa din rezervor am inteles ca e vinovata spre socul si groaza mea am aflat si eu acest lucru, bine ca am km putini :) aparent si daca se merge mult pe rezerva poate duce la ce zici tu.

Link to comment
Share on other sites

Pompa din rezervor am inteles ca e vinovata spre socul si groaza mea am aflat si eu acest lucru, bine ca am km putini :) aparent si daca se merge mult pe rezerva poate duce la ce zici tu.

 

Eu inteleg ca pompa de motorina e in rezervor (sper sa zic bine), si racirea acesteia se face cu motorina. :) Prin urmare, daca mergi mai mult cu rezervorul gol, atunci pot aparea probleme in timp, ca urmare a supraincalzirii. Makes sense.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.