Jump to content

SERIA 3 BMW E90


Recommended Posts

Va salut! Am si eu nevoie de putin ajutor. De putin timp am achizitionat un bmw e90 , 318d si am cateva mici probleme pentru care as vrea niste sfaturi.

1: Am schimbat kit ambreaj + volanta (LUK) , dar am abservat de putin timp ca in momentul cand apasa ambreajul aud un scartait.

2: Cum pot reseta erorile din bord ? Gen , am schimbat microfilter insa nu pot scoate eroarea din bord , am incercat sa tin apasat pe butonul din bord , dar nu imi merge.

3: La oprirea motorului , masina se zdruncina , uneori destul de tare ,uneori usor sau deloc. La relanti tremura putin , nu exagerat. Ma gandesc ca poate fi de la tampoanele motorului sau se poate si de la altceva ?

4: Masina are km 243 de mii in bord , insa ea are reali vreo 350+ , distributia o are pe fata , in cazul in care ar trebui schimbata stiu ca se aude vreun sunet de la lant nu ?

5: I am schimbat uleiul + filtre , iar dupa 2 luni a trebuit sa mai completez cu 1l de ulei , de obicei consuma ulei ? E posibil sa am si o scurgere , dar am zis ca poate a avut vreun filtru ceva spart sau nu stiu... O sa merg cu ea din nou in service dar astept si sfaturile voastre. Va multumesc frumos !

Link to comment
Share on other sites

Va salut! Am si eu nevoie de putin ajutor. De putin timp am achizitionat un bmw e90 , 318d si am cateva mici probleme pentru care as vrea niste sfaturi.

1: Am schimbat kit ambreaj + volanta (LUK) , dar am abservat de putin timp ca in momentul cand apasa ambreajul aud un scartait.

2: Cum pot reseta erorile din bord ? Gen , am schimbat microfilter insa nu pot scoate eroarea din bord , am incercat sa tin apasat pe butonul din bord , dar nu imi merge.

3: La oprirea motorului , masina se zdruncina , uneori destul de tare ,uneori usor sau deloc. La relanti tremura putin , nu exagerat. Ma gandesc ca poate fi de la tampoanele motorului sau se poate si de la altceva ?

4: Masina are km 243 de mii in bord , insa ea are reali vreo 350+ , distributia o are pe fata , in cazul in care ar trebui schimbata stiu ca se aude vreun sunet de la lant nu ?

5: I am schimbat uleiul + filtre , iar dupa 2 luni a trebuit sa mai completez cu 1l de ulei , de obicei consuma ulei ? E posibil sa am si o scurgere , dar am zis ca poate a avut vreun filtru ceva spart sau nu stiu... O sa merg cu ea din nou in service dar astept si sfaturile voastre. Va multumesc frumos !

 

1. -

2. Stiu ca merg resetate counterele pt service si din bord, cauta pe google, gen: E90 service reset sau metoda a doua: tester(INPA/ISTA)

3. Tampoane motor sau injectoare. Daca tot mergi la mecanic spune-i sa-ti verifice tampoanele motor. LE. Si fulie motor

4. In principiu n-ar trebui sa fii nevoit sa schimbi distributia la un motor M47. S-au atins si 500k Km cu distributia la un astfel de motor. Doar specific daca are ceva piese imbatranite, altfel n-ai treaba. Are niste lanturi sanatoase. Se si vad atunci cand deschizi busonul de ulei. In principiu cred ca si aici ar trebui sa se auda ceva zgomot, altfel da-i pace.

5. Verifica prima data sa nu ai scurgeri. Doar ca cel mai sigur iti mananca uleiul. Acest motor este recunoscut pt consumul de ulei. Verifica si filtrul epurator, eventual poti sa-l schimbi inainte, desi problema in realitate sta in alta parte: 1. simeringuri supape; 2. segmenti de ungere piston. Astea doua operatii sunt destul de costisitoare, desi prima poate merge mai rpd daca gasesti un mecanic sa le schimbe fara sa dea chiulasa jos. Mai exact cati km ai parcurs de la schimb si pana in momentul in care ai primit atentionare ca uleiul este la min?!?!

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2mii

 

Deci 0.5l/1000Km, destul de mare totusi. Daca vei citi in manual, BMW spune ca un consum de ulei de pana in 0.7l/1000Km este "normal" :) Mda, exceptand cazul in care nu ai scurgeri, trebuie sa te pregatesti de lucrari serioase, asta daca vrei sa tii masina si te deranjeaza acest consum de ulei. Consumul de ulei tine si de stilul de conducere. Esti mai sportiv in condus sau mai batraneste?!?!

Link to comment
Share on other sites

Eu in momentul cand i am schimbat uleiul , mecanicul mi a zis ca are urme de ulei dar mi a zis sa astept sa vad dupa ce am schimbat , sa vedem daca mai scade.Depinde de drum , eu conduc extern in majoritatea timpului , deci ii mai dau jar cateodata dar nu exagerat. O sa i urmaresc uleiul iar daca mai scade , merg sa vad daca are scurgere.Nu scoate fum albastru.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu da cu fum albastru, sa verifici daca nu cumva ai ulei in intercooler, posbil din cauza epuratorului de gaze vaporii de ulei ajung in intercooler unde se racesc si se transforma in lichid, daca cumva apuca uleiul ala din intercooler sa plece pe admisie , ai spart motorul, nu-l mai opresti pana nu crapa.

 

Dai furtunele jos de la intercooler, si bai o surubelnita mai lunga...

Link to comment
Share on other sites

F rare sunt cazurile de consum ulei, M47 nu e "recunoscut" pt consum ulei, cum zicea cineva mai sus. Sunt motoare cu 400-600.000km care merg bine mersi.

Al meu are 305.000km si nu am completat niciodata mai mult de 0.5l intre schimburi. (e M47 prima varianta).

 

Mai degraba sunt celelalte cazuri descrise de colegi.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Iti raspund strict din experienta pe care o am in cei aprox 8 ani cu e90-ul meu (290mii km acum)

1. Probabil e montat aiurea, n-ar trebui sa ai niciun sunet dubios daca toate piesele au fost schimbate ok (kit ambreiaj + volanda)

2. Iti trebuie o diagnoza pentru a putea sterge alte erori in afara de presiune pneuri (cablu DCAN + INSTA, INPA, DIS, sau variante comerciale precum Carly)

3. In mare parte vibratiile la oprire sunt din fulia de vibrochen(daca o schimbi, nu pune altceva in afara de OE sau Corteco, care este de fapt varianta OEM) daca are joc ti se scutura rau masina, dar si tampoanele la motor dau vibratii, mai ales daca zici ca le simti bine si la relanti

4. Nu am auzit de zgomot la distributie la M47, insa eu cand am refacut motorul am constatat ca distributia era OKish, dar nu in mintile ei, a trebuit sa o schimb pentru siguranta mea

5. Cel mai probabil simeringuri supape + segmentare + garnituri and stuff, iti zic din experienta pentru ca eu acum 15 mii am bagat 3000eur in motor din aceeasi cauza, consum de 1L la 1000km. Nu incerca sa pui un ulei mai gros sau alte bazaconii ca te chinui degeaba si omori motorul si mai mult, daca nu dispui de bani suficienti poti incerca macar schimbare simeringuri supape + chiulasa (curatat, planat cel mai probabil, etc, e undeva la 500 lei manopera pentru chiulasa + simeringuri + manopera mecanic)

 

Salve

Link to comment
Share on other sites

F rare sunt cazurile de consum ulei, M47 nu e "recunoscut" pt consum ulei, cum zicea cineva mai sus. Sunt motoare cu 400-600.000km care merg bine mersi.

Al meu are 305.000km si nu am completat niciodata mai mult de 0.5l intre schimburi. (e M47 prima varianta).

 

Mai degraba sunt celelalte cazuri descrise de colegi.

 

Hmm, eu zic sa mai cauti pe aici pe forum sa vezi cati s-au plans de acest lucru. Faptul ca tu ai fost norocos, nu inseamna ca nu-i o "problema". Folosind acelasi discurs, poate veni unu sa spuna ca la N47 nu-i nici o problema cu lantul, prin faptul ca la el nu s-a manifestat problema in cei ~300k Km parcursi(ipotetic vorbind). Ceea ce de altfel nu contest ca n-ar exista si astfel de cazuri. Doar ca astfel de cazuri sunt putine raportate la cealalta situatie, cand f multi au fost nevoiti sa schimbe distributia, fie ca le-a cazut in exploatare, fie au avut zgomote specifice uzurii accentuate.

Link to comment
Share on other sites

Pai poate problema se manifesta putin pe e46/e39 (primul M47). Eu sunt pe mai multe grupuri de e39, de whatsapp, farcebook si sincer nu am auzit de consum ulei la 2.0d.

 

Cum de altfel nu este niciun topic aici pe forum, cu problema asta prezentata ca generala, cum e cea cu distributia la N47.

Daca era o problema cunoscuta, era un topic dedicat in 20 de ani de cand exista M47.

 

Insa da, nu exclud problema, daca nu are scurgeri nu are ce face decat sa desfaca motorul.

Link to comment
Share on other sites

Pai poate problema se manifesta putin pe e46/e39 (primul M47). Eu sunt pe mai multe grupuri de e39, de whatsapp, farcebook si sincer nu am auzit de consum ulei la 2.0d.

 

Cum de altfel nu este niciun topic aici pe forum, cu problema asta prezentata ca generala, cum e cea cu distributia la N47.

Daca era o problema cunoscuta, era un topic dedicat in 20 de ani de cand exista M47.

 

Insa da, nu exclud problema, daca nu are scurgeri nu are ce face decat sa desfaca motorul.

 

Ia vezi in TOPICUL asta care-i mai proaspat, plus altele care n-am chef sincer sa le caut. Din 2012 si pana in ~2017 cat timp am avut E90-ul si pe de alta parte am fost destul de activ pe forum, crede-ma ca am vzt multe alte discutii pe acest subiect, plus la cele la care am participat. Nu s-a facut un topic dedicat pt ca totusi nu-i o problema stringenta precum distributia. Daca totusi consumul nu-i atat de mare incat sa te deranjeze, ca mai completezi la 3000Km cu niste ulei, atunci poti trece peste si o iei ca atare. Pe mine cel putin m-a deranjat mai mult la inceput cand m-am lovit de "problema", dar un consum de ~0.3l/1000Km era totusi acceptabil pe langa ce aveau altii si asta din cauza si stilului meu de condus mai sportiv.

 

 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa incepi prin a schimba filtrul epurator, adica sa pui din acela cu pasla neaparat! uite de ce: citeste http://www.bmwclub.ro/forums/topic/185569-epurator-vortex-sau-element-filtrant/page__p__2470607__fromsearch__1#entry2470607

 

Ridici masina pe elevator, cureti cu spray in spatele motorului si in dreptul epuratorului, ca sa te uiti dupaia daca a curs ulei de acolo, curati si la turbina din acelasi motiv si apoi mergi cu masina destui km si apoi te uiti sa vezi daca mai este ulei pe undeva.

 

Dupa aia, mai stabilesti ce trebuie facut, poate scapi ieftin.

Ce ulei ai acum in motor?

 

ps: si eu aveam ulei in spatele motorului, dar am pus filtru de pasla inapoi si acum e curat :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ai rezolvat cu sunetul acela cand apesi ambreiajul? Am tot uns la cilindru pe acolo ... dar a tinut 2-3 zile apoi se aude iar :( nu asa tare dar se aude ... tot asa am si eu ambreiajul schimbat de 20k de km... si tot asa face de atunci fara schimbari..

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edited by valex9812
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.