Jump to content

Problema fue alb si trepidatii la ralenti cand motorul e rece


paulsunt

Recommended Posts

Salut, am un bmw e46, 318ci din anul 2002, cutie automata, 143 cp.

 

Problema e urmatoarea:

-am schimbat garnitura chiulasei

-am facut testul chiuloasei (planeitate+fisuri), totul ok

-am schimbat radiator racire apa

-am schimbat pompa de apa

-am schimbat vreo termostate (nu mai stiu exact)

 

Dupa toate astea am facut cam 1000km si imi scoate fum alb (foarte mult) la pornire dimineata sau dupa cateva ore, pe langa asta, pana se incalzeste motorul tremura la relanti cateva secunde ca si cum ar muri motorul, apoi isi revine facand mici fructuatii la turatii si imi consuma antigelul cam 1L la 300-400km (nu pierde pe nicaieri, am verificat).

Specific faptul ca nu imi da apa afara din vasul de expansiune (chiar si cu capacul scos), nu imi creste temperatura mai mult de 90 de grade, caldura baga (chiar foarte bine), iar motorul merge foarte bine, are putere.

 

Este posibil sa trebuiasca sa mai strang chiulasa? Sau care pare sa fie problema?

 

Multumesc anticipate.

 

PS: Scuze pentru titlu, scriu de pe o tastatura ciudata si nu am observat.

Edited by paulsunt
Link to comment
Share on other sites

Antigelul iti ajunge in pistoane, de aici si fumul alb. _chiulasa_ se strange cu cheie dinamometrica, nu la ochi._chiulasa_ la tine nu e plana ci arata ca o barca,desfa-o si pune-o pe un geam, si foloseste o lanterna puternica, o sa te minunezi cit de deformata e _chiulasa_. Ca o barca. Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns, dar am specificat ca s-a verificat planeitatea si totul e ok.

Nu ai verificat in intregime planeitatea chiuloasei.O _chiulasa_ veche e curbata, pana nu o pui pe o freza buna + un meserias si mai bun, nu faci nimic. Pur si simplu pierzi timp, iti faci nervi, si bani pe garnituri si antigel.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca la cald, metalul se dilata si inchide astfel gura de trecere dintre chiulasa si bloc, cel putin partial, ma indoiesc ca nu mai pierzi absolut deloc antigel cand e cald motorul, este o cantitate insesizabila, dar este acolo! Edited by Cabro
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Au la ateliere specializate tester pentru a monta chiulasa pe el si vedea cu presiune daca scapa pe undeva. Se identifica fisurile

Stai linistit ca daca e fisura in camera de ardere in chiulasa sau intre scaunele supapelor se poate incarca cu sudura si rectifica.Dupa care se preseaza scaune noi si se rectifica dupa care se pasuieste supapele cu scaunele. Se fac astfel de lucrari de reparatii

Daca este fisura in alta parte decat ce am enumerat eu, se da la rebut chiulasa (ce zicea cabro mai sus)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sau mai poti lua in calcul sa cauti un alt motor, ii schimbi simeringuri supape si tot pomelnicul de garnituri N42, verifici/schimbi patinele distributie/intinzator, verifici vanos/valvetronic si cativa ani( cat o sa mai tii masina) stai linistit.Eu nu as avea incredere in chestii cu gen incarcat prin sudura si apoi rectificat /alezat/hoinuit.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bun, intra antigel in camera de ardere, _chiulasa_ e deformata... dilema mea este de ce cand motorul se incalzeste dispar toate aceste probleme? Nu mai scoate fum si nu mai tremura.

La un motor uzat si putin intretinut, e normal ca sa ai acele simptome, la care daca mai adaugi si putin antigel, atunci ai tot tacamul complet. Cand motorul e cald arderea se face mult mai complet,chiar daca are si antigel in amestec.

Si ceilalti colegi iti recomanda sa duci _chiulasa_ la un atelier bun, ca sa ti-o planeze corect si sa o verifice temeinic.

Gândește-te ca presiunea in cilindri

e foarte mare cand apesi pedala pana la fund.De aceea suruburile de la _chiulasa_ trebuiesc stranse musai cu o cheie dinamometrica.

Link to comment
Share on other sites

Azi a mai aparut si binecunoscuta problema a antigelului in ulei si apa care sare din toba odata cu fumul... e din ce in ce mai bine si am schimbat garnitura+simeringuri+etc acum maxim 2000km

 

O am de 7 luni si am bagat cel putin 2000 de euro in ea fix ca sa rezolv problema asta, le-am luat prin eliminare, radiator apa, termostate, termoflot, vas expansiune, capac vas expansiune, pompa de apa, garnitura _chiulasa_, am facut si testul de fisura si planeitate (1400lei), nu mai bag un ban in ea... o bag in primul copac mai bine, ar fi mai benefic ca nu mai cheltuiesc bani aiurea. Va multumesc pentru raspunsuri.

 

Cu cat o pot vinde in starea asta?

Link to comment
Share on other sites

Nu mai sfatui prostii daca nu te pricepi

Se mai si repara piese, daca nu stii tu, nu inseamna ca nu se face la service-uri sau ateliere. Ok?

initiator "paulsunt" du chiulasa la un atelier specializat sa ti-o repare ei.

 

Vad ca tu esti priceput maxim, ne-ai spart pe toti cu sfatul tau.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am sugerat colegului sa caute un alt motor (ceva masina de uk, cu rulaj mai mic, eventual sa fie inca pe masina donatoare sa il poata porni), apoi sa il intinereasca putin schimband garnituri/simeringuri, deoarece N42 e destul de sensibil, iar sistemul vanos+valvetronic, cat si absenta sculelor adecvate reprezinta un adevarat calcai al lui ahile pentru foarte multi mecanici. Plus ca probabil la sfarsit ar fi mai ieftin, daca la sfarsit colegul ar vinde motorul ramas.

 

Detin o masina cu motor similar din 2010, si din proprie experienta pot spune ca nu gasesti usor pe cineva sa poata reface acest motor; de asemenea, atat timp cat nu se stie exact cauza lipsei de etanseitate, e hazardat sa spui ca o eventuala incarcare/planare a chiulasei (prin procedeul de rectificare) pot rezolva toate problemele. Cu atat mai mult, nici procedeul de incarcare prin sudura(se poate supraincalzi chiulasa), cat si planarea chiulasei, dar si asamblarea motorului (cheie dinamometrica, cuplu de strangere, distributie, aliniere, etc), nu sunt lipsite de risc, deoarece necesita o dotare tehnica/cunostiinte in domeniu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am sugerat colegului sa caute un alt motor (ceva masina de uk, cu rulaj mai mic, eventual sa fie inca pe masina donatoare sa il poata porni), apoi sa il intinereasca putin schimband garnituri/simeringuri, deoarece N42 e destul de sensibil, iar sistemul vanos+valvetronic, cat si absenta sculelor adecvate reprezinta un adevarat calcai al lui ahile pentru foarte multi mecanici. Plus ca probabil la sfarsit ar fi mai ieftin, daca la sfarsit colegul ar vinde motorul ramas.

 

Detin o masina cu motor similar din 2010, si din proprie experienta pot spune ca nu gasesti usor pe cineva sa poata reface acest motor; de asemenea, atat timp cat nu se stie exact cauza lipsei de etanseitate, e hazardat sa spui ca o eventuala incarcare/planare a chiulasei (prin procedeul de rectificare) pot rezolva toate problemele. Cu atat mai mult, nici procedeul de incarcare prin sudura(se poate supraincalzi chiulasa), cat si planarea chiulasei, dar si asamblarea motorului (cheie dinamometrica, cuplu de strangere, distributie, aliniere, etc), nu sunt lipsite de risc, deoarece necesita o dotare tehnica/cunostiinte in domeniu.

Cauza lipsei de etanseitate se poate afla f usor, iar ca o varianta mai ieftina ar fi o alta _chiulasa_ sh, nu trebuie sa ia un alt motor, e de-ajuns o alta chiulasa_.

Cel mai important lucru e un mecanic priceput, nu cel care le ia prin eliminare.

Bine ca nu i-ai spus sa-si ia alta masina.

Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut. Am revenit, motorul a crapat de tot, am aflat de la cei care mi-au schimbat garnitura de _chiulasa_ ca filetele blocului motor erau praf si daca o mai desfac odata e pa (nu ca nu ar fi si acum pa) oricum, ideea e ca acest motor este compromis.

Acum ma gandesc sa ii pun alt motor, dar nu tot acest tip, ma gandesc la un 2.5 192cp, intrebarea mea este, pot pune acest motor pe masina mea? Este compatibil cu cutia steptronic? Nu ma pricep, deci orice raspuns urmat si de o explicatie este de apreciat. Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am revenit, motorul a crapat de tot, am aflat de la cei care mi-au schimbat garnitura de _chiulasa_ ca filetele blocului motor erau praf si daca o mai desfac odata e pa (nu ca nu ar fi si acum pa) oricum, ideea e ca acest motor este compromis.

Acum ma gandesc sa ii pun alt motor, dar nu tot acest tip, ma gandesc la un 2.5 192cp, intrebarea mea este, pot pune acest motor pe masina mea? Este compatibil cu cutia steptronic? Nu ma pricep, deci orice raspuns urmat si de o explicatie este de apreciat. Multumesc anticipat.

Vinzi masina si cumperi una cu motor 2.5 din fabrica, este destul de complicat sa il montezi pe cel de 2.5, deoarece ar trebui sa schimbi mai multe componente (electronica, sistem de franare, transmisie), si nu ar fi economic fezabil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.