Jump to content

Bujie incandescenta rupta x5


flavvius

Recommended Posts

Salutari. De 2 zile am x5-u e70 2011 245hp in service pentru schimb ulei motor + diferential, ceva la directie, bujiile si releul... iar astazi primesc telefon ca o bujie s-a rupt cand sa o scoata si ca acum a dat cu ceva solutie si mai incearca pe maine sa o scoata daca nu reuseste trebuie data jos chiulasa.

 

Din ce am mai citit aici vad ca multa lume fuge de datul jos al chiulasai... dar nu prea inteleg de ce... doar din cauza pretului sau mai sunt si alte riscuri ?

 

Poate sa ma lamureasca cineva ? Mersi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

daca erau meseriasi nu rupeau bujia in _chiulasa_, din aceasta cauza eu nu i-as lasa sa desfaca _chiulasa_, exista trusa de extragere a bujiei incandescente fara desfacerea chiuloasei. Pot sa faca praf motorul daca nu stiu meserie, acesta este riscul, daca nu au stiut sa foloseasca o cheie dinamometrica reglata la cuplul de forfecare al bujiei incandescente ma indoiesc ca sunt capabili sa refaca motorul la loc asa cum e indicat in specificatii, ca sa nu mai punem la socoteala pretul pieselor, prezoane noi, garnituri, etc.

 

Spor!

 

Salutari. De 2 zile am x5-u e70 2011 245hp in service pentru schimb ulei motor + diferential, ceva la directie, bujiile si releul... iar astazi primesc telefon ca o bujie s-a rupt cand sa o scoata si ca acum a dat cu ceva solutie si mai incearca pe maine sa o scoata daca nu reuseste trebuie data jos chiulasa.

 

Din ce am mai citit aici vad ca multa lume fuge de datul jos al chiulasai... dar nu prea inteleg de ce... doar din cauza pretului sau mai sunt si alte riscuri ?

 

Poate sa ma lamureasca cineva ? Mersi :D

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

daca erau meseriasi nu rupeau bujia in _chiulasa_, din aceasta cauza eu nu i-as lasa sa desfaca _chiulasa_, exista trusa de extragere a bujiei incandescente fara desfacerea chiuloasei. Pot sa faca praf motorul daca nu stiu meserie, acesta este riscul, daca nu au stiut sa foloseasca o cheie dinamometrica reglata la cuplul de forfecare al bujiei incandescente ma indoiesc ca sunt capabili sa refaca motorul la loc asa cum e indicat in specificatii, ca sa nu mai punem la socoteala pretul pieselor, prezoane noi, garnituri, etc.

 

Spor!

 

 

 

Sunt de vreo 3 ani in Mures si mi-am facut mai multe la serviceu asta inclusiv distributie si nu avut nici o problema... mai m-am interesat si cautat pe net alte service-uri da nimic sa ma convinga... problema e ca de 2 sapt e masina acolo si ma tot amana... si asta ma pus pe ganduri... nici nu stiu unde sa o duc in alta parte decat la reprezentanta... are kit-ul respectiv dar din ce mi-a spus sunt sanse 50/50% sa reuseasca cu ala... daca nu reuseste o sa ma gandesc unde o sa desfac _chiulasa_.... mai pus pe ganduri acu serios :)

 

Mersi frumos pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de vreo 3 ani in Mures si mi-am facut mai multe la serviceu asta inclusiv distributie si nu avut nici o problema... mai m-am interesat si cautat pe net alte service-uri da nimic sa ma convinga... problema e ca de 2 sapt e masina acolo si ma tot amana... si asta ma pus pe ganduri... nici nu stiu unde sa o duc in alta parte decat la reprezentanta... are kit-ul respectiv dar din ce mi-a spus sunt sanse 50/50% sa reuseasca cu ala... daca nu reuseste o sa ma gandesc unde o sa desfac _chiulasa_.... mai pus pe ganduri acu serios :)

 

Mersi frumos pentru raspuns.

Salut,

 

bujia rupta se poate scoate de catre un meserias priceput . App 200 lei/bujie.

Link to comment
Share on other sites

Super!

Inseamna ca a functionat solutia minune, a lasat o la „muiat“ ceva vreme.

Nu probabil au bagat tarod pe stanga de 7 mm in corpul rupt al bujiei. Apoi cu un surub tot pe stanga de 7 au scos partea rupta.

 

Cine vorbeste mai sus de " o cheie dinamometrica reglata la cuplul de forfecare al bujiei incandescente " sigur nu am inteles ca cheia dinamotrica se foloseste doar la strangerea bujiei (!) si in nici un caz la cuplu de forfecare (al filetului banuiesc..).

 

Sunt la al treilea rand de bujii cu neplacerea de a rupe una din ele, asa ca stiu ce inseamna (...) pe propria piele. Si ca nota adiacenta, sa nu faceti "greseala" sa le strangeti la cuplu din carte bujiile ca o sa aveti numai dureri de cap la inlocuire; cuplu e prea mare! Pentru curiosi, se observe ca doar conul din spatele varfului bujiei este practic presat-etans impotriva corpului (conic!) din chiulasa. Filetul bujiei face treaba asta foarte bine la putin mai mult de 3/4 fata de cuplu din carte..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mai tare e tipul de sus care desfileteaza bujia cu cheia dinamometrica :yahoo:

Apropos de dinamometrica, am aflat un lucru de care habar nu aveam (doar ce cumparasem una saptamana trecuta).

La cupluri mici de strangere ,cum face click trebuie sa opresti, altfel se strica mecanismul din interior f usor daca fortezi.

Dar exista kit de reparatie.

Link to comment
Share on other sites

Draga Alexandru,

Cheia dinamometrica are un clichet care se poate scoate si pune invers pentru desfacere. Te intreb daca nu e posibil sa desfaci o bujie cu cheia dinamometrica, atunci de ce producatorul da un cuplu de forfecare de 30Nm, cum il masori tu mai baiatule in momentul cand desfaci bujia?

Ar fi frumos daca fiecare ar comenta ceea ce stie, bazat pe practica si specificatii, altfel cadem in ridicol.

 

Zile bune.

 

 

Mai tare e tipul de sus care desfileteaza bujia cu cheia dinamometrica :yahoo:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spune ne si noua!

Salut, sprayul se numeste spark plug/injector loosener, este fabricat de Berner. 2 zile cu Wd40 am lasat bujia la un e46 si nu s-a desfacut la cuplu de 30Nm, am curatat apoi locul de langa filet cu servetele si am pulverizat cu Berner. In 15 minute am incercat din nou si a iesit imediat.

Link to comment
Share on other sites

Salut, sprayul se numeste spark plug/injector loosener, este fabricat de Berner. 2 zile cu Wd40 am lasat bujia la un e46 si nu s-a desfacut la cuplu de 30Nm, am curatat apoi locul de langa filet cu servetele si am pulverizat cu Berner. In 15 minute am incercat din nou si a iesit imediat.

M am uitat acum pe youtube si ei zic asa: dom‘ne se dau vreo doua maini, actioneaza relativ repede.

Ce e interesant, daca am inteles eu bine, ar fi ca produsul pulverizat ar ingheta/raci cumva bujia/injectorul si rugina/mizeria depusa s ar sparge, ar deveni casanta.

Asta ar fi principiul, criogenie, nu penetrarea in profunzime cu lubrifiant cea clasica.

Link to comment
Share on other sites

M am uitat acum pe youtube si ei zic asa: dom‘ne se dau vreo doua maini, actioneaza relativ repede.

Ce e interesant, daca am inteles eu bine, ar fi ca produsul pulverizat ar ingheta/raci cumva bujia/injectorul si rugina/mizeria depusa s ar sparge, ar deveni casanta.

Asta ar fi principiul, criogenie, nu penetrarea in profunzime cu lubrifiant cea clasica.

 

Da, asa este, in momentul aplicarii se vede cum solutia face ca si cum ar fierbe si bulbucaie, e interesant. Eu am asteptat 15 minute si a iesit de parca nu era stransa.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ai strans bujia la 30nm nu o mai desfaci peste 2-3 ani la tot la cuplul ala nici cu rugaciuni. ABEREZI "baiete".

De obicei argumentez cu Alexandru, dar de data asta a zis bine.

 

Ali, cuplu la strangere este doar la strangere!

De ce doar la strangere?

Pentru ca nu vrei sa se desfaca strangerea. Iar ce "este" in spatele strangerii e treaba proiectantului in alegerea materialelor necesare si suficiente.. (sa nu intram in detalii)..

 

Sa folosesti o cheie dinamometrica la defacerea unui surub e absurd si fara logica..

 

Dar revenind la subectul unei bujii rupte, intr-adevar se rupe pentru ca e stransa prea tare, ca a prins rugina in partea de sus a filtului.. si apoi motivul principal pentru care se rupe este ca se trage din greseala intr-o parte FATA DE AXUL BUJIEI! Tragand intr-o parte (... cumva tangential fata de axul ei) indoim corpul bujiei iar asta e momentul fara intorcere.. alungirea pe o parte s-a produs, ... se va rupe!

Link to comment
Share on other sites

De obicei argumentez cu Alexandru, dar de data asta a zis bine.

 

Ali, cuplu la strangere este doar la strangere!

De ce doar la strangere?

Pentru ca nu vrei sa se desfaca strangerea. Iar ce "este" in spatele strangerii e treaba proiectantului in alegerea materialelor necesare si suficiente.. (sa nu intram in detalii)..

 

Sa folosesti o cheie dinamometrica la defacerea unui surub e absurd si fara logica..

 

Dar revenind la subectul unei bujii rupte, intr-adevar se rupe pentru ca e stransa prea tare, ca a prins rugina in partea de sus a filtului.. si apoi motivul principal pentru care se rupe este ca se trage din greseala intr-o parte FATA DE AXUL BUJIEI! Tragand intr-o parte (... cumva tangential fata de axul ei) indoim corpul bujiei iar asta e momentul fara intorcere.. alungirea pe o parte s-a produs, ... se va rupe!

 

Stimate coleg, eu am scris destul de clar, acum daca nu reusiti sa faceti diferenta intre cuplul de strangere si cel de forfecare asta nu ma mai priveste pe mine.

Cuplul de strangere este stipulat pe cutia bujiei, cuplul de forfecare(adica de rupere) se poate gasi pe pagina producatorului si difera in functie de tipul materialului si de tipul bujiei, de 10mm de...mm.

Sper ca acum eate clar , nu de alta dar e tarziu, ma bucura gandul ca ajut pe cineva sa-si rezolve problemele intampinate si nu am obiceiul sa vorbesc aiurea fara sa ma documentez inainte.

Edited by Ali
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Solutiile „minune“ exista dar nu functioneaza!

Ma uitam la reclama de la WD 40...practic solutia din spray penetreaza maxim un pas poate doi ai filetului sa zic.

In profunzime in niciun caz

 

Ca sa completez un pic si afirmatia lui ingineru va sugerez calduros sa nu luati tot ceea vi se arata pe youtube ca fiind floare la ureche sau foarte usor. Nu este deloc usoara realitatea!

Nimeni nu zice ca nu exista un punct de inceput..(..mecaniceste) dar.. youtube e doar pentru a arata ca se poate (cum se poate, ca procedeu..)si atat. RESTUL E RECLAMA si click-bait (pentru cine stie ce inseamna).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.