Jump to content

F31 340i xdrive 2016


Wolff

Recommended Posts

In sfarsit a ajuns masina - dupa cateva saptamani bune de asteptare.

Acum este la instalat pachet exterior M (bara fata era sparta, farul stanga spart, capota putin indoita, si bara spate destul de julita - motivul principal pt care pretul de achizitie a fost foarte bun); reparatia ma costa cam 1500 euro, sa instalez pachet M ma costa oricum 1000 euro.

 

Are cam toate dotarile pe care mi le-am dorit, mai putin climatizarea si scaune piele full electrice (are clima simpla si scaune de panza dar macar sunt sport si incalzite; in realitate arata mai bine decat ma asteptam). Masina a avut un singur proprietar, vanduta de dealer oficial BMW.

Motorul e o bijuterie, se aude foarte frumos, si trage si mai frumos; am mers doar cativa km cu ea, abia astept sa ies din Bucuresti.

 

TypeCode 8H31 340I xdrive (EUR)

Series F31 (MUE) bodyType touring

Engine B58M displacement 3.00 power 240kw (326cp)

Drive allrad

Transmission sport-automatic

Color SCHWARZ 2 (668)

Upholstery stoff corner anthrazit akzent grau (CCL1)

ProdDate 2016-11-10

 

Dotari relevante

 

S1CAA Selection of COP-relevant vehicles

S2DWA BMW LA wheel, star spoke 393

S2TBA Sport automatic gearbox

S2VBA Tyre pressure display

S2VLA Variable sport steering

S248A Steering wheel heater

S255A Sports leather steering wheel

S3ACA Trailer coupling

S3AGA Reversing camera

S302A Alarm system

S481A Sports seat

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S5ACA High-beam assistant

S5A1A LED Fog lights

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S544A Cruise control with brake function

S552A Adaptive LED headlight

S563A Light package

S6AKA Connected Drive Services

S6NWA Telephony with wireless charging

S6WAA Instrument panel with extended scope

S6WDA WLAN Hotspot

S609A Navigation system Professional (NBT EVO ID6)

S610A Head-up display

S7DYA Service Inclusive Plus 3/200

P7LCA Modell Advantage

P7R7A Innovation package

P7XPA Navigation package Connected Drive

S8THA Road sign detection

L801A National version Germany

S879A On-board literature, German

S4CGA Interior trim strips "satin-silber" matt

S851A Language version German

 

Ce imi propun sa fac in primul an, dar fara sa ma grabesc:

- pachet M exterior - pt moment bare M originale (inclusiv prinderile + canalele de aer); peste cateva saptamani urmeaza pragurile + ornamentele shadow line

- tipsuri carbon M, grile duble negre (deja luate)

- sonorizare: acum are basic; am deja componentele (set complet de boxe Bang&Olufsen de pe un seria 6 F06 + amp&DSP Helix pe care le-am avut pe F11); incerc sa le instalez singur, impreuna cu insonorizare usi

- instrument cluster: imi place foarte mult 6WB de F30

- volan M3 (sau macar de M paket)

- display 10.25" de F15 (am inteles ca se poate adapta si cel G30, dar cred ca arata mai ciudat)

- diverse nimicuri (iluminat ambiental in 2 culori, becuri interior led, semnalizare secventiala oglinzi, etc)

- la primavara: jante style 441 / 403 / 404 / 405; aici inca nu sunt hotarat, nici macar la dimensiune (18" runflat sau 19" non-runflat ?)

- apoi in functie de tinuta de drum, ma gandesc daca pun un kit complet suspensie Mtech sau Bilstein

- alte posibile modificari: interior individual deschis & plafon shadow line (mai degraba nu, m-ar costa vreo 1200 euro plus montaj); climatizare dual zone (cam 700 eur, nu stiu daca merita efortul)

- poate pachet exterior M peformance (cam scumpe elementele)

Edited by wolfenstein99
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

FelicitĂŁri. Poze?

Ești sigur de garanția de 5 ani? De obicei e 2 și se poate extinde, dar trebuie cerut special.

 

Poze dupa ce montez pachetul M.

Are o optiune, S7DYA Service Inclusive Plus 3/200; initial am sperat ca e garantie 5 ani / 200k km, dar acum cred ca e de fapt Service inclusive 3 ani / 200k km; o sa verific la Bavaria, pt orice eventualitate.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt urari!

Felicitari pt achizitie, mai rara asemenea combinatie si ma refer la un motor de 3 litri benzina pe un touring, insa cred ca emotiile produse sunt pe masura celor 326 CP :thumbsup:

Sa te poarte sanatos!!!

 

Motorul a fost singurul criteriu in cautarea masinii: in vara m-am hotarat sa imi cumpar un seria 3 cu motor de 3l benzina, si am inceput sa caut un 335i E92.

Dar preturile sunt destul de mari (una bine dotata si intretinuta, cu rulaj sub 100k, se apropie de 20k euro).

Am citit destul despre N55 vs B58, si concluzia generala e ca B58 e o evolutie fata de N55; deasemenea, B58 suna ceva mai bine, mai ales cu evacuarea M-performance.

440i a iesit repede din discutie, una cu dotarile minimale pe care le doream sare de 35k euro, asa ca am inceput sa caut 340i.

Nu prea imi place sedan, asa ca am urmarit un 340i touring care sa intre in bugetul meu - si in cateva saptamani am cumparat una (cu mici compromisuri, am scris mai sus).

 

 

Da, e diferenta de sportivitate intre E92 335i si F31 340i; dar am preferat modelul mai nou, si practicalitatea break-ului.

 

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru masina, buna combinatie! Si mie imi plac break-urile.

 

De curiozitate, care a fost procesul de cumparare? Daca ai asteptat sa vina masina, banuiesc ca ai luat-o fara s-o vezi la fata locului. Cum te-ai asigurat ca n-are avarii mai grave/ascunse?

Link to comment
Share on other sites

La achizitiile de la licitatii e mai greu sa vezi masina - la unele licitatii poti trimite pe cineva la fata locului, dar ar fi costisitor sa faci asta pt mai multe masini, plus ca in felul asta te cam comiti la licitatie, si risti sa urci mai mult decat trebuie.

Exista un raport detaliat despre fiecare masina -inclusiv detalii despre avarii prezente si anterioare, plus destul de multe poze; da, exista un risc ca masina sa aiba probleme tehnce ascunse, dar asta e valabil pt orice achizitie de masina SH. Am cumparat pana acum 4 masini la licitatii in ultimii 5 ani si niciodata nu am avut surprize; e adevarat, asta e prima cu avarie (si mai are inca o avarie usoara in istoric)

 

Din punctul meu de vedere, merita sa iti asumi acest risc, pt ca masinile licitate sunt vandute de dealeri oficiali BMW/Audi/Mercedes/Etc, iar pretul este cu 15-20% mai mic fata de achizitia direct din parcul dealerului, si cu 5-10% mai mic vs mobile.de; destul de multe masini de pe mobile.de provin din asemenea licitatii.

 

Procesul de licitatie pe scurt - nu e pt cei nerabdatori, si care vor neaparat sa vada masina inainte sa o cumpere

- in fiecare vineri seara se posteaza licitatiile pt saptamana urmatoare

- in general sunt masini din flote, masini de la inchiriat sau masini folosite chiar de dealeri pt prezentare, angajati sau drivetest

- cauti masinile care corespund criteriilor tare si le treci la favorite; fiecare masina are trecut un target price, detalii despre dotari/rulaj/poze inclusiv seria de caroserie, daune prezente si anterioare,

- la data stabilita, incepe licitatia live - pe site-ul web (trebuie sa ai cont de dealer auto, nu poti licita ca persoana privata) - sunt 15 secunde pt a fiecare bid, daca nu se liciteaza peste tine in cele 15s, ai castigat licitatia

- daca pretul licitat maxim este peste target price, ai castigat sigur dreptul de a cumpara masina

- daca pretul licitat maxim este sub target price, vanzatorul are cam 24h sa confirme/infirme daca accepta acel pret; cu cat masina este mai veche/rulata, cu atat mai probabill sunt acceptate bid-uri sub pretul cerut

- daca ai castigat licitatia, in 2-3 zile se emite factura catre dealer-ul din Romania; ai maxim 7 zile sa platesti (catre dealerul din Ro, in Lei; apoi dealerul din Ro plateste catre site-ul de licitatii.

- exista un comision de 3% al site-ului, si inca un comision pe care il platesti dealeruli din Ro care acces la site

- dupa ce banii ajung in contul site-ului, ai maxim 15 zile sa preiei masina pe platforma (nu o poti aduce in Romania pe roti pt ca nu are numere, si nici nu poti scoate numere pt actele vin prin posta in Romania; probabil din motive de fiscalitate)

- cauti platforma pt transport, si te inarmezi cu rabdare - practic transportul se face din minim 3 bucati - de la locul unde este masina pana la Hub-ul transportatorului in Germania, de la Hub-ul din Germania pana la Hub-ul din Romania (Arad, Sibiu, Pitesti, etc), apoi de acolo pana la destinatia finala (bucuresti in cazul meu); asa ca dureaza minim 2 saptamani, dar poate dura si 2 luni, in functie de cum se aliniaza astrele si ce transportator alegi

- in sfarsit ajunge masina in Ro, si poti scoate numere rosii

 

Despre evaluarea daunelor - preturile evaluate pt orice avarie sunt facute conform standardelor din Germania - acolo nu se indreapta elemente de tabla, ci se inlocuiesc cu totul, la fel pt orice piesa/modul/etc; iar serviciile sunt foarte scumpe, la preturile dealerilor oficiali; in cazul meu, dauna (vezi poza) era estimata la mai mult de 10k euro (1800e farul, l-am luat cu 400e, 350e proiectorul dar avea doar o ureche din 3 rupta si am refacut-o, proiectorul cu led e acelasi pt bara m sau normala; 1000e capota - m-a costat 150e maopera+vopsit, vreo 5000e bara fata + cea spate, eu am dat cam 900e pt ambele inclusiv vopsit, si am pus de M paket originale, si alte cateva nimicuri care pe deviz sareau de 1000 euro, si nu am dat mai mult de 100e pe ele, diverse cleme/prinderi/suruburi - pe deviz erau peste 500e, in realitate se putea refolosi mare majoritate); cam acelasi lucru se intampla si in Ro la daunele reparate pe asigurari - te umfla maxim la deviz, pt orice dauna oricat de mica, mai ales daca au combinatie cu inspectorul de dauna.

 

De unde credeti ca sunt multe din piesele de pe ebay, allegro, olx? din daune care de fapt nu necesitau inlocuirea piesei; e o intreaga industrie in spate, si pana si nemtii au invatat asemenea lucruri, mai ales ca sunt destul de multi bani la mijloc - toate lumea castiga: dealerul vinde piese noi+manopera, angajatul ramane cu niste piese bune, reparatia clientului iese bine (nu mai depinde de indemanarea tinichigiului), etc

 

Experienta per total e destul de stresanta, mai ales daca exista si o dauna - pana vezi concret cum arata in realitate; iti trebuie nervi tari, multa rabdare, si mecanic/tinichigiu de incredere, si care sa se miste repede cu reparatiile. Nu cred ca as putea face asta mai mult de o data la 4-5 ani, consumul nervos e destul de mare.

 

 

Concentrat la dauna, nici macar nu am observat ca are clima simpla, pana cand a ajuns masina in Romania si m-am urcat in ea - tot 2 rotite are :)

Prin edituri succesive a iesit un post cam lung, sper ca am raspuns la intrebare drinks.gif

post-62803-0-74356500-1570981763_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

incluzand pretul reparatiei, e o diferenta de pret de vreo 5-6000e fata de una luata de pe mobile (cam 20%), din punctul meu de vedere merita, mai ales ca a fost o experienta interesanta (dar mai stresanta decat ma asteptam).
Link to comment
Share on other sites

Multumim pentru detalii, rar mai gasesti pe internet astfel de ghiduri precum cel descris de tine.

 

E gata masina? Am trecut prin ceva asemanator si capota nu a mai fost la fel, chiar daca era reparata; in final, am luat alta nelovita si s-a aliniat cum trebuie. Nu e vorba de F3x in cazul meu.

 

Sa stapanesti sanatos masina, probabil ai luat-o la un pret foarte bun avand in vedere motorizarea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte informativ, multumesc! Cred ca ar merita facut un post separat sticky cu explicatia :) Procesul pare intr-adevar gandit pentru dealeri, si mai putin pentru persoane care isi cauta cate o masina. Dar e bine ca exista si ca se poate accesa, chiar si prin firme de intermediere.

 

Sa te bucuri de masina! Clima nu conteaza, tot rece face :)

Link to comment
Share on other sites

Lcitatie oarba (cu plic inchis) = licitezi fara sa cunosti ce liciteaza ceilalti; de obicei o singura runda pt oferte; cea mai buna oferta castiga.

Lcitatie dinamica = licitezi stiind care este cea mai buna oferta, si sunt runde nelimitate, licitatia se opreste la momentul cand trece timpul stabilit pentru depunerea unei noi oferte (ex. 15s)

 

Pretul estimat = pretul final (inclusiv tva); dar nu include comisioanele site-ului, costurile de manipulare, costul cu transportul, costul de depozitare (daca depasesti 15 zile fara sa ridici masina), etc; citeste pe site Termenii si conditiile pt a sti clar ce ai de platit si in ce termene.

 

Da, poti ridica masina si cu platforma ta; cred ca verifica doar daca ai autorizatie si asigurare de transport.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Gata, de ieri am scos numere rosii, si am inceput sa circul cu masina - asteptarea a meritat!

 

Cateva impresii dupa primii 50km:

- motorul trage senzational, practic la orice turatie; in orice moment, la kick down masina pleaca de sub tine efectiv, mai ales daca esti in modul sport; insa este foarte controlabila (mai putin in modul sport+ cu cutia pe sport, parca e cam naravasa asa pt oras); cutia nu se incurca de loc, indiferent de situatia de trafic; si nu te smuceste la kickdown - pt ca are cuplu mare pe plaja mare de turatii, nu are nevoie de retrogradari semnificative

- consumul e o surpriza foarte placuta: in jur de 14-15 in trafic aglomerat (eco pro, cu start-stop activ); schimba la 1500 de ture si trece in coasting la 1000 de ture imediat ce iei piciorul de pe acceleratie; evident, la kick down repetat se duce pe apa sambetei orice economie - consuma in jur de 19-20; am mers vreo cativa km pe centura, dar cam putin pt a-mi face o idee despre consumul la drum lung- probabil e in jur de 7-8

- tinuta de drum e foarte buna, desi suspensia pare putin moale (acum are jantele de 17", si presiune cam mica in roti dupa parerea mea: 2.1 bar la toate 4 rotile; pe stalp scrie 2.4 fata 2.6 spate); in acelasi timp e neasteptat de comfortabila, suspensia nu scoate niciun zgomot la denivelari (nu prea am condus BMW sub 100k km, se simte uzura mai mica a suspensie); cred ca un set de roti de 18" in 2 dimensiuni e setup-ul perfect

- directia sport variabila e foarte ok - moale la viteze mici, se intareste progresiv cu viteza; usor lipsita de feedback, deh directie electrica; parca tot directia de pe E90 e cea mai reusita (desi putin cam rigida)

- calitatea materialelor de la interior e clar sub F10, fara ca masina sa se simta ieftina; poate ca volanul M si un cluster digital vor schimba in bine ambianta

- stau bine in scaunele sport de stofa; cele comfort de F10 erau mai mari si mai usor de reglat, dar putin cam tari la drumuri lungi (pielea era tare)

- sonorizarea basic a praf, desi parca putin mai buna decat sonorizarea basic de pe E91

- volanul sport nu imi place deloc, e subtire si pielea e de slaba calitate, prea tare; asta e prima modificare pe care o voi face: un volan M (poate chiar unul de M3, daca gasesc)

- insonorizarea cam slabuta - am stat in masina la spalatorie, si se aude cam tare zgomotul apei pe tabla, semnificativ mai tare decat la F11

- navigatia NBT EVO ID6 e mai usor de folosit, desi are mai multe meniuri, par mai putine; interesent screensaver-ul cu ceasul, placut mai ales pe intuneric

- iluminatul interior e aproape invizibil, desi cica a fost imbunatatit la facelift

- clima simpla isi face treaba, desi parca nu la fel de bine precum cea bi-zona de pe F10, mai ales la controlul umiditatii; imi place faptul ca are putine led-uri si lumini pe ea, e mai discreta; la F11 nu imi placeau deloc luminile portocalii amestecate cu cele verzi

 

Am facut si prima scanare de erori - vreo 60, datorita deconectarii diverselor componente la schimbarea barelor, plus cateva erori cauzate de baterie; le-am sters pe toate, acum este asa cum imi place: 0 erori!

 

In concluzie, masina imi place mult, este asa cum speram: sportiva cand e cazul, comfortabila in general, fara sa iti rupa spatele si buzunarul, discreta la interior si exterior.

 

Si cateva poze

 

https://imgur.com/a/PabfizT

Edited by wolfenstein99
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Felicitari masina arata f bine... jantele nu au nici o treaba cu restul masini...

:goodjob:

 

multumesc! sunt foarte bune pt roti de iarna (cuaciuri pirelli dot toamna) 2017, chiar daca nu arata grozav.

sunt in curs de achizitie un set 18" style 441 ferric grey, sper sa arate bine pe masina

post-62803-0-54701300-1571553380_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.