Jump to content

F31 340i xdrive 2016


Wolff

Recommended Posts

Arata foarte doar ca mi se pare foarte cocoțatĂŁ...

 

Da, suspensia de la xdrive e cu inca 1cm mai inalta (nu stiu daca din arc sau din flansa); arcul+amortizorul lucreaza aproape tot timpul (nici drumurile noastre nu sunt chiar drepte).

Probabil la primavara o sa ii pun un kit de suspensie sport aftermarket (bilstein, eibach sau kw).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi am facut RAR-ul; mai am de asteptat vreo cateva zile pentru eliberarea CIV, este primul F31 340i xdrive care se inmatriculeaza in Romania rolleyes.gif

 

Am cumparat si jante pentru vara, style 441 Ferric Grey in 2 dimensiuni (2x8J, 2x8.5J); inca nu stiu ce fel de cauciucuri sa pun pe ele, Michelin Pilot Sport 4 (non-runflat) sau Michelin Pilort Sport 4 ZP (runflat); mai am timp sa ma hotarasc pana la primavara; daca ma decid sa pun suspensie sport, sigur pun cauciucuri normale.

 

Foarte multumit cum merge masina, suficient de comfortabila si silentioasa pentru traficul de zi cu zi; insa daca apesi cu incredere pedala de acceleratie, masina se transforma radical - efectiv pleaca de sub tine, iar sunetul evacuarii e o placere mai ales in modul sport.

 

Si pe franare sta foarte bine: mi-a iesit o duba in fata de pe o straduta laterala, si nu credeam ca il voi putea evita, dar spre surprinderea mea am reusit sa opresc la timp; cu F11 nu as fi reusit sa opresc.

Ca fapt divers, am constatat ca etrierii de pe 340i puntea fata (340mm) sunt cei cu 4 pistoane de pe franele M-performance pt F30 320d/328i/330d etc; iar etrierii de Mperformance pt 340i (discuri 370mm) sunt de fapt etrierii instalati si pe M3/M4; pe puntea spate e un singur tip de etrieri Mperformance, folosit pe toate F3x/M3 (discuri 345mm).

Placutele de pe fata cam scartaie (franari la viteza mica - oprire); mai duc 10k km, si apoi nu prea stiu ce sa pun; nu imi place deloc cand scartaie placuta, si ultimele 3 seturi OE mi-au scartait (2 pe F11 si asta pt F31); greu sa ma decid ce pun OE/Jurid/ATE/Brembo/Bosch/etc (discurile fata sunt OE si au uzura minima); parca as incerca niste Jurid ceramice, sunt cam 600 lei setul - probabil la primavara.

 

Primul consum la pompa: a iesit o medie de 16l/100km (cam mic rezervorul, au intrat 48l, cu care am facut 308km); mers doar in oras la ore de varf , plus cateva reprrze mai zmucite de cate ori am avut ocazia.

 

Am si o programare facuta la Bavaria Baneasa saptamana viitoare, pt verificare caseta de directie pe garantie, mi-a atras atentia un prieten ca are joc destul de mare pe loc (15-20 grade) si se aude un zgomot metalic; sper sa imi inlocuiasca pe garantie acel kit de remediere caseta directie.(el are un F36 435d xdrive 2015 70k km, si el a schimbat kitul respectiv pe garantie).

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Primul retrofit e gata: am schimbat display-ul cu unul de 10.25" cu touchscreen, de pe F15; cu ocazia asta am codat la ID6 si am activat Screen mirroring (eu folosesc telefon cu Android).

 

Operatiunea e destul de simpla, iar rezultatul e unul de impact - luminozitate mai buna a ecranului, si evident dimensiune mai mare.

- se desface trimul din bord (pur si simplu tragi de el cu atentie, nu e nevoie de nicio scula)

- se desfac cele doua suruburi care tin ecranul

- se desface mufa din spate

- se conecteaza noul display

- se prinde display-ul in suruburi (anterior trebuie facute niste mici ajustari la rama spate a display-ului - practic nu sunt vizibile dupa montaj)

- se codeaza unitatea navi pt a functiona cu noul display (nu am facut eu codarile, dar cine vrea sa codeze singur le poate gasi pe net)

Edited by wolfenstein99
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Intre timp am facut si primul drum de cateva sute de km, Bucuresti - Iasi si inapoi; Iasiul este un oras foarte frumos, cine nu a ajuns inca, recomand! o surpriza foarte placuta pentru mine.

 

O placere sa conduci un asemenea motor, efectiv orice depasire la orice viteza este triviala; in modul sport cutia reactioneaza instant, la orice turatie (practic are cuplu maxim aproape tot timpul); nu exista niciun lag la accelerare, parca ai conduce motor aspirat cu un cuplu de 450Nm; consumul a fost decent, 8l/100 la dus, viteze medie 75kmh (Bucuresti-Buzau-Focsani-Barlad-Vaslui-Iasi), 9l/100 la intors viteza medie 90kmh, cu multe depasiri (Iasi-Vaslui-Barlad-Galati-Braila-Slobozia-Buc).

Tinuta de drum poate fi imbunatatita, am comandat un kit de arcuri Eibach pro kit, revin cu impresii dupa ce il instalez; nu mai am rabdare pana la primavara.

 

Am schimbat pe banii mei kitul de la caseta de directie, si a meritat fiecare banut din cei 300 lei - volanul nu mai are joc, si a disparut senzatia de volan moale chiar si cand e in ecopro; directia e acum precisa, si nu mai joaca volanul la denivelari - practic acum volanul si directia sunt asa cum ma asteptam sa fie de la inceput; recomand tuturor posesorilor de F30 sa ia in considerare aceasta operatiune, eu o consider acum ca fiind parte din mentenanta preventiva - o sa va placa mai mult sa va conduceti masina.dupa ce schimbati acea bucsa.

 

Am facut si geometria fata-spate, aproape ca nu era nevoie, deviatiile erau foarte mici; in schimb jantele erau putin strambe, dupa indreptare am scapat de usoara vibratie de la 120kmh.

 

Am continuat si cu modificarile in interior, o sa pun si niste poze dupa ce o spal:

- volan M - mult mai placut la atingere, iar grosimea e mult mai pe gustul meu; clar aduce un plus vizual si de comfort; am reusit sa gasesc unul cu incalzire, foarte utila acum cand s-a lasat frigul.

- ornamente interioare Aluminium dark carbon 4MN+: se potrivesc mult mai bine cu scaunele si cu display-ul de 10" cu rama cromata; cu ocazia asta renunt la orice gand de schimbare scaune.

 

Urmeaza sa finalizez in weekend si instalarea sonorizarii, revin cu detalii dupa ce termin.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Lcitatie oarba (cu plic inchis) = licitezi fara sa cunosti ce liciteaza ceilalti; de obicei o singura runda pt oferte; cea mai buna oferta castiga.

Lcitatie dinamica = licitezi stiind care este cea mai buna oferta, si sunt runde nelimitate, licitatia se opreste la momentul cand trece timpul stabilit pentru depunerea unei noi oferte (ex. 15s)

 

Pretul estimat = pretul final (inclusiv tva); dar nu include comisioanele site-ului, costurile de manipulare, costul cu transportul, costul de depozitare (daca depasesti 15 zile fara sa ridici masina), etc; citeste pe site Termenii si conditiile pt a sti clar ce ai de platit si in ce termene.

 

Da, poti ridica masina si cu platforma ta; cred ca verifica doar daca ai autorizatie si asigurare de transport.

 

Pretul estimat nu include Tva. Doar cele cu marja includ tva, restul sunt preturi fara tva.

Sa o stapanesti sanatos. E din ce in ce mai greu cu transportul, s-au smecherit si au devenit foarte neseriosi cei cu platformele.

Link to comment
Share on other sites

Pretul estimat nu include Tva. Doar cele cu marja includ tva, restul sunt preturi fara tva.

Sa o stapanesti sanatos. E din ce in ce mai greu cu transportul, s-au smecherit si au devenit foarte neseriosi cei cu platformele.

 

La pretul corect orice masina vine acasa pe platforma in maxim 3, 4 zile din Germania, Belgia, Olanda. :), daca se cauta pretul cel mai mic este normal sa dureze pt ca cei cu platforme auto aleg sa aduca intai masinile bine platite, sau masinile care se descarca in zona lor etc si apoi restul. (50 sau 100 euro in plus pot face minuni :) )

 

PS: Foarte frumoasa masina, si spor la modificari!

Edited by Flaviu1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat pe banii mei kitul de la caseta de directie, si a meritat fiecare banut din cei 300 lei - volanul nu mai are joc, si a disparut senzatia de volan moale chiar si cand e in ecopro; directia e acum precisa, si nu mai joaca volanul la denivelari - practic acum volanul si directia sunt asa cum ma asteptam sa fie de la inceput; recomand tuturor posesorilor de F30 sa ia in considerare aceasta operatiune, eu o consider acum ca fiind parte din mentenanta preventiva - o sa va placa mai mult sa va conduceti masina.dupa ce schimbati acea bucsa.

 

Aceiasi senzatia am avuto si eu.... dar nu se misca si la o parcare gen mai greu sau pe loc?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aceiasi senzatia am avuto si eu.... dar nu se misca si la o parcare gen mai greu sau pe loc?

 

eu am Variable Sport Steering - acum in EcoPro/Comfort volanul e ok pt mers in oras, are fermitate medie spre lejer; inainte era prea moale, gen citroen; in modul sport e intr-adevar rigid, trebuie sa tragi serios cand faci parcari.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am terminat si fine-tuning la sonorizarea, sunt multumit de rezultat - acum tweeterele din usile fata sunt amplificate separat, claritatea si definitia sunetului sunt evident mai bune.

 

Acum sistemul de sunet arata in felul urmator:

- Amp+dsp: Helix P SIX DSP Pro Mk2; procesare semnal + amplificare 6 canale (boxe usi fata, tweetere fata, boxe+tweetere usi spate)

- Amp subwoofere: Ground Zero GZHA4 (doar amplificare, semnalul vine procesat din DSP)

- boxe: BMW OE Bang&Olufsen (provin de pe un seria 6), 4 woofere de 10cm,, 4 tweetere de 2cm, 2 subwoofere 20cm (a fost destul de migaloasa adaptaraea pt instalare, sunt putin mai groase decat cele standard sau HK)

- nu am boxa centrala, dar nici nu este necesara (ba chiar as putea spune ca acum se aud mai bine definite cele 2 canale - am muzica stereo rolleyes.gif)

 

Cablaj: masina avea din fabrica Active Sound, care e plasat in dreapta spate in portbagaj (unde sunt si amp Hifi sau HK), asa ca am avut nevoie doar partial de cablare boxe:

- se refoloseste cablajul original pt semnal sunet, boxe usi spate, subwoofere

- am tras cablu pentru boxe usi fata (se prelungeste cablul care ajunge sub scaunele fata langa subwoofere), tweetere (cablu nou, direct de la tweeter pana la amp in spate; conectorii din usi au un spatiu liber prin care poti trece firul, dar operatiunea e migaloasa, cam 1h pt fiecare usa)

- am pastrat conectorul tata care intra in modulul Active Design, este identica cu cea de la amp Hifi si aveam deja conectorul mama.

 

Partea cea mai migaloasa (prin ajustari succesive)- calibrarea si ajustarea DSP (exact aici se face diferenta de fidelitate, si exact aici se cam opresc cei care fac instalari de sonorizari auto - folosesc presetarile)

- setari crossovere DSP pt fiecare pereche de boxe: subwoofere (highpass 40db slope 12db, lowpass 120hz slope 24db), boxe medii usi fata (highpass 250hz slope 12db, lowpass 2500Hz slope 12db), tweetere fata (highpass 2500Hz slope 24db)

- ajustare delay (in functie de distanta boxelor fata de pozitia de ascultare)

- ajustare phase (subwoofere 90gr, boxe spate 180gr) - aici pur si simplu am luat-o pe incercate

- setare egalizator (folosind un microfon de calibrare si aplicatia Room EQ Wizard)

 

Dupa urechea mea, acum sonorizarea este la un nivel calitativ mai bun decat cel pe care il aveam in F11 (cu aceleasi amplificatoare)

post-62803-0-88899800-1576576982_thumb.jpg

post-62803-0-23296400-1576576993_thumb.jpg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Frumoase jantele sa le invarti cu placere :goodjob:, interesanta treaba cu kitul de la Eibach nu are ce sa afecteze la sistemul x-drive???

Consumul mi se pare mai mult decat decent pt. Bucuresti...

Interiorul doar pe afara ai sanse sa il gasesti...

Edited by JuN1oR
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Are un tip din buc un anunt pe olx cu un interior saddle brown de F31, dar de fapt nu prea il are; am gasit unul in anglia la 350 lire, dar e arab, si nici nu trimite in Ro; cred ca pe al meu iau ~300e, asa ca nu as da mai mult de 8-900e pe un alt set.

A fost in toamna un interior individual complet brown pe allegro, inclusiv cu bord de piele, la 1300 euro, dar pana m-am hotarat eu s-a dat; ar fi trebuit sa ma duc eu sa il iau, faceam o plimbare. Nu ma grabesc, apoi nu mai am ce modifica la ea.

 

 

 

Arcurile nu afecteaza in niciun fel sistemul xdrive, cel mult vor uza mai repede amortizoarele, si eventual voi atinge mai usor la borduri/parcari.

Link to comment
Share on other sites

Jantele sunt pe 18, style 441M in doua dimensiuni (8J fata, 8.5J spate); achizitia lor a fost interesanta: initial am luat un set de 4 toate 8.5J, (le avusese cineva montate pe un E60 vreo cateva saptamani, cu cauciucuri 245/40/18) 600 euro toate 4 aproape noi; apoi am mai cumparat una 8J noua de pe ebay.de, 230e in noiembrie, si inca una 8J noua 220e in decembrie.

Daca as fi cumparat setul complet, nu gaseam sub 1000 euro, si cu un grad de uzura mai mare.

In curand o sa scot la vanzare cele 2 jante 8.5J.

 

 

Se vede ca jantele si rotile sunt noi, a fost nevoie de putin plumb la echilibrat, max 20g. Dupa 2 zile de mers cu ea, sunt multumit de tinuta de drum: o idee mai rigide decat cele de 17 (am 2.2 bar fata, 2.5 spate, la drumuri lungi sa o cresc la 2.5 cu 2.8). Nu au deloc senzatia de tramlining (caracteristica jantelor runflat), directia e mai precisa, masina franeaza mai bine si e mai stabila

 

Am montat azi si grilele diamond stil G20, nu arata grozav; probabil ca daca luam cu bumbii de accent negru, era mai ok; o sa revin la cele duble; schimbul grilelor dureaza cam 20 minute.

post-62803-0-58152000-1583499248_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am reusit sa vopsesc etrierii, a iesit destul de bine (multumiri lui Bogdan).

Vopsea folosita: Foliatec (vopsea aplicata cu pensula, kitul contine inclusiv pensula si spray pt curatat suprafata); cost ~140 lei, cumparat din Romania acum 3 sapt, livrat in 2 zile.

https://www.foliatec...per-lacquer-set

 

Am comandat si stickerele M, sper sa ajunga in cursul lunii mai (sub 10 euro).

 

Ma incearca tentatia sa pun etrieri M performance si pe spate, in primul rand din motive estetice (340i vine in standard cu etrieri M performance pe fata, dar nevopsiti, cu discuri de 340mm; etrieri normali cu discuri de 330mm pe spate; per total franeaza foarte bine)

post-62803-0-64802100-1588155377_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parca as merge si nu prea in directia asta, daca pun downpipe, o sa vreau apoi alta finala, apoi resoftare (cu downpipe se duce lejer la >400cp), apoi frane de M cu discuri perforate (375 cu 345), apoi suspensie mai rigida, apoi...si uite asa indes prea multe mii de euro in masina.

Pentru moment ma multumesc cu cate o modificare micuta la cateva luni.

 

Masina e racheta si acum, parca prea puternica pt drumurile din Ro, nu prea realizezi cand depasesti limitele de viteza; iti da un sentiment de control si siguranta, dar...

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.