Jump to content

F31 340i xdrive 2016


Wolff

Recommended Posts

Frumoasa masina! Sa o folosesti sanatos!

Am si eu un 340i xDrive, dar sedan si cu cutie manuala. :) Am vazut ca lauzi arcurile Eibach, cum ca ar fi mai confortabile decat cele stock. Am dubii ca e asa, sigur nu era de vina perioada de "luna de miere"? :D Intreb ca si eu am suspensia standard si mi se pare genial setata, sta bine si pe viraje dar e si decent de confortabila. Nu as vrea sa sacrific mult din confort, dar mi-ar place sa scad o idee garda la sol si sa ii mai reduc poate putin de tot din ruliu. Tocmai cursa lunga a suspensiei si acel "leganat" de care zici tu o face confortabila pe denivelarile mai lungi. Pe denivelari scurte e rigida din cauza RFT-urilor.

garda la sol a coborat cu 3mm pe fata, 1.5mm pe spate

Aici banuiesc ca e gresit, voiai sa zici 3, respectiv 1.5cm, nu? Sau chiar mm sunt?

 

Grilele alea stil G20 sunt urate cu spume, sper ca le-ai dat jos. :p

Link to comment
Share on other sites

Cred ca suspensia standard de pe Touring e ceva mai moale decat cea de pe sedan - din punctul meu de vedere era prea moale, si avea cursa prea lunga; intr-adevar, masina coboara cu 3cm pe fata si 1.5 cm pe spate (nu mm).

Arcurile standard sunt liniare (aceeasi fermitate pe toata cursa), cele Eibach sunt progresive (moi la inceputul cursei, mai tari pe final de cursa); asta inseamna ca pe denivelari scurte e comfortabila, parca chiar mai comfortabila decat suspensia standard, pe denivelari mari consecutive te zgaltaie putin; dar per total masina e mult mai bine asezata pe curbe, se inclina mai putin.

 

 

Da, grilele tip G20 nu mi-au placut si am revenit la cele negru duble, arata mult mai bine pe masina.

 

Sa stapanesti sanatos masina, din punctul meu de vedere are motorizarea perfecta!

 

Link to comment
Share on other sites

Asa este, motorul asta face toti banii. Pentru el + cutia manuala am si luat masina de fapt, aceeasi masina dar cu un 2.0 Diesel de exemplu nu m-ar fi coafat deloc. E pacat daca tot iti iei o masina "premium" sau care a fost candva premium sa nu iei si un motor premium. Dar ma rog, asta e strict parerea mea.

Imi place ca motorul e foarte cuminte si liniar, am condus masini 2.0 Turbo la care puterea "exploda" brusc pe la 2500RPM, dar dup-aia nu se mai intampla mare lucru pana la linia rosie. Asta trage liniar de la 1500 pana la 6000 incontinuu.

Ce am mai observat e ca nu te "imbie" deloc la viteza daca nu esti sigur ca aia vrei. E cea mai puternica masina pe care am condus-o dar totodata una din cele mai usor si sigur de condus. Nu stiu daca era necesar xDrive sau nu, dar nu imi pare rau ca il am.

Antifonarea e cam slabuta si din cauza RFT-urilor e cam galagie la viteze mari.

 

In rest eu nu am de gand sa ii fac nici o modificare exterioara, vreau sa o tin stock si sa nu iasa in evidenta. I-as pune o sigla 318i pe spate. :) Dar ma uit cu interes la ce ii vei mai face tu! Etrierele au iesit frumos.

Edited by PM ME DOG PICS
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

A trecut si vara, am ajuns la 107k km. Drumurile de vara asta au fost o placere, masina se conduce foarte placut la orice viteza; din pacate pentru pasagerii din spate pare sa fie mai putin placut, e primul BMW la care un pasager din spate s-a plans de rau de masina; ce-i drept, nu o prea menajez.

 

Intre timp am facut revizia (in iulie), am schimbat bateria (Exide AGM EK950 95Ah) ; probabil ca ar mai fi dus 6 luni - 1 an, dar ma cam sacaia mesajul ocazional din bord "battery discharged" (avea 12V cu motorul oprit); intrucat lucrez de acasa, am inceput sa merg mai putin prin oras si nu prea apuca sa se mai incarce; probabil si cele cateva luni in care masina a stat anul trecut au afectat bateria.

Imbunatatiri - doar una, micuta, pe partea de sonorizare, dar cu impact mai mare in bine decat ma asteptam: dupa ceva research despre cum as putea folosi intrare optica spdif din amplificator/dsp, am gasit solutia: am luat un DAC portabil Fiio K3, care se conecteaza prin fibra optica la amp si prin cablu Usb-C la telefon (pe post de player); acum sunetul este mai clar, si au disparut complet distorsiunile.

Integrarea cu masina functioneaza partial in setupul asta (la apel telefonic comuta automat, in schimb cand intra senzorii de parcare nu comuta; dar pot vedea pe camera marsarier ce si cum); pt a trece pe headunit ca sursa e suficient sa pun pauza in player (sau sa scot cablul usb-c din telefon).

Ce as mai avea de facut - sa fixez mai bine pragurile exterioare, acum cam vibreaza cu sonorul la maxim.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A venit primavara, parca mi-a venit chef sa scriu si in topicul masinii, dupa 6 luni.

Am ajuns la ~115 km, nicio interventie tehnica din toamna pana acum; clar, se vede diferenta intre masina cumparata 160-170k si masina cumparata la 90-100k - recomand a doua varianta.

 

Am facut cateva ajustari in perioada asta, o sa pun si poze zilele urmatoare:

- interior sport Saddle Brown piele - acum arata mult mai bine interiorul

- lumini ambientale led in doua culori, destul de usor de montat daca ai deja lumini ambientale pe fetele de usi

- praguri m performance iluminate, deasemenea usor de montat, sunt pe baterie

- pedale m performance aluminiu (OE) - ceva mai migalos, trebuie gaurita pedala de frana

- activare Carplay (face toti banii sa ai waze si integrare cu muzica din tel) si update ilevel

 

In curs de finalizare

- subwoofer in portbagaj, in enclosure dedicat stanga spate (sunt niste polonezi care fac, basser.pl, destul de ieftine si ok calitativ); sub 10" JL Audio, alimentat de amp Gladen;

cele de sub scaune le pastrez, dar le voi tine 80-120Hz (acum sunt 50-100Hz si cam vibreaza pragurile exterioare la volum mare, d-aia am si pus sub in spate)

- evacuare completa Remus; urmeaza sa fie livrata saptamana aceasta, sunt foarte curios cum o sa sune; am incercat rezonator delete, e mai bine (sub 2000 ture) si nu prea (peste 4000 ture);

dupa ce montez evacuarea, pe cea stock (dubla stanga dreapta, cu valva) o vand, cred ca se potriveste si pe 320i/330i motor B48; daca e cineva interesat, PM

 

In explorare

- resoftare; inca nu sunt hotarat daca sa fac si unde, mai studiez; americanii le fac soft+downpipe la 420-430cp / 550Nm, eu nu as face downpipe, si parca nici n-as sari de 380cp/500Nm (atat are recomandare cutia HP50)

- peste 1 an va trebui sa schimb discurile, si parca as pune un set complet discuri+placute EBC Yellowstuff, ceva pareri de la cineva care a avut?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am avut discuri EBC si placute Yellowstuff pe masina anterioara, cand sunt reci mie nu mi s-a parut a fi nici o diferenta fata de cele standard, cand se incalzesc, da, e cu totul alta poveste

ca daily cred ca o singura data am reusit sa le aduc la temperatura cand ma intorceam de la mare si am mers aprox 20-30km numai 0->100->0 si atunci la o frana brusca cel din spatele meu a tras dreapta de volan

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am instalat evacuarea completa Remus, multumiri lui Bogdan BMGarage.

Destul de migalos, 7coliere de reglat, 3 sub masina, 2 la finala, 2 la tipsuri.

Suna foarte bine, dupa parerea mea mai bine decat MPPSK; parca si trage mai bine, 5-10cp in plus; o sa incerc sa fac si un filmulet in mers.

 

 

Am schimbat si placutele spate, au tinut cam 25k km

 

Am instalat subwooferul, suna mult mai bine in zona de frecvente joase; acum trecem la imbunatatiri frecvente medii si inalte rolleyes.gif

post-62803-0-39206700-1618523129_thumb.jpg

post-62803-0-27693500-1618523137_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Suna foarte, foarte bine evacuarea, felicitari pentru alegere! Cum este diferenta intre confort si sport (valva inchisa/deschisa)?

 

La MPPSK, diferenta cu valva deschisa este ca se ocoleste complet finala (dupa cum se vede in poza de mai jos), si este o diferenta semnificativa de volum. Aceasta diferenta nu este sesizabila in video-uri, insa in realitate este enorma.

 

mppsk-1.png

Link to comment
Share on other sites

Cu valva inchisa, e mai silentioasa decat evacuarea stoc pana in 3000 ture, la ralanti nu se aude; dupa 3000 ture sunetul se ingroasa placut, fara sa fie intruziv.

Am mers cu sotia aseara in masina, nu a remarcat vreo diferenta de sunet, sunt safe sorcerer.png

 

 

Cu valva deschisa (sport), pana in 2000 de ture e destul de silentioasa, poti merge relaxat cu ea prin oras, se aude ceva mai gros decat pe comfort, o placere; astea 2 zile am mers doar in sport cand am fost singur in masina.

Cu valva in sport si piciorul in acceleratie/frana se aude foarte reusit - in acceleratie cand schimba in treapta superioara percepi un pops, cand franezi si schimba in treapta inferioara se aud niste burble.

 

Diferenta de volum intre interior/exterior e destul de semnificativa, asa ca merg cu geamul putin deschis, sa o aud mai bine.

 

 

 

 

Norocul meu ca cei de la Bavaria cereau un pret foarte mare versus cat costa daca o comandam eu (2800e vs 2100e), adica 700e adaos inclusiv manopera; in alta partea nu puteam instala MPPSK (softul), asa ca am cautat alternative.

Si cineva m-a indrumat spre Remus - 1800e inclusiv transport (evacuare completa cu tot cu tipsuri negre). Mai dau 4-500 pe un soft bun de 380--400cp, si obtin ceva cel putin comparabil cu MPPSK, la un cost mai mic.

 

Daca aveti vreo recomandare p cineva care are experienta cu resoftare B48/B58, recomandarile sunt binevenite. Acum pe shortlist sun Dragos si Ginel.

Daca nu era pandemia, cred ca dadeam o fuga pana in Olanda la Mosselman, sa pun softul lor de la distanta nu ma prea incanta.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Consum mediu pe ultimii ~8000 km (pana acum 3 sapt cand am deconectat bateria sa instalez sub): 12.8l/100km, , mers 60% in Bucuresti, 40% afara, fara sa o menajez.

Mi se pare foarte bun pt un motor de 3l - principalul merit cred ca il are cutia automata, tine motorul destul de jos in ture (in viteza a 8a, 7km la fiecare 100 rpm, adica 2000 rpm la 140kmh)

 

In seara asta am venit dinspre Pitesti pe A1,libera autostrada, am mers constant 100-110 cu cruise control, ecopro, consum 5.8l, viteza medie 90.8kmh; sofer+pasager; cel mai mic consum mediu pe care l-am scos cu ea (benzina 98).

 

De obicei imi iese consum 8-9l, medie 110-120, dar pe aglomeratie, fara sa ma depaseasca prea multi.

post-62803-0-42556100-1618677410_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Wolf, tu mergi ff incet. De ce vrei upgrade-ul asta de putere?

 

Suplimentar, nu exista nimic ce poti face cu 380cp si nu poti face cu 320cp.

Nu are sens suma cheltuita.

 

frantics.gif a fost o exceptie sambata seara, eram destul de obosit si se circula bine.

Cu o seara inainte am facut 40 min de la iesirea din Bucuresti pana la iesirea spre Campulung, pe aglomeratie serioasa; medie consum in jur de 13, mers in Sport.

Ce-i drept dupa schimbarea evacuarii parca trage mai bine la turatii mai mari, nu a fost nimic pe banda 2 sa nu pot depasi lejer.

 

Pana acum in 18 luni au fost doar 2 situatii in care as fi avut nevoie de mai multa putere, si niciuna dintre ele critica.

As face resoftarea mai mult ca un moft, sa conduc 2-3 ani o masina de ~400cp, pentru ca nu stiu daca voi lua alta masina cu motor 3l benzina, e putin overkill.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wolf, tu mergi ff incet. De ce vrei upgrade-ul asta de putere?

 

Suplimentar, nu exista nimic ce poti face cu 380cp si nu poti face cu 320cp.

Nu are sens suma cheltuita.

I-auzi... Deci daca nu o tine in limitatorul de viteza toata ziua nu are sens sa faca resoftare, asa zici tu? Aia crezi ca inseamna sa ai putere mare?

Si aia cu "nu exista nimic ce poti face cu 380 si nu poti face cu 320cp" e alta aberatie. Daca o luam dupa rationamentul tau ce faci cu 320cp faci si cu un amarat de 2.0 dizăl, nu? :)))

Edited by PM ME DOG PICS
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wolf, tu mergi ff incet. De ce vrei upgrade-ul asta de putere?

 

Suplimentar, nu exista nimic ce poti face cu 380cp si nu poti face cu 320cp.

Nu are sens suma cheltuita.

Ajuta , mai ales Romania unde ai DN cu o banda pe sens, o sa ai reprize mai bune = depasiri mai usoare :) Daca vorbim de autostrada da acolo nu ajuta foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Ajuta , mai ales Romania unde ai DN cu o banda pe sens, o sa ai reprize mai bune = depasiri mai usoare :) Daca vorbim de autostrada da acolo nu ajuta foarte mult.

 

Depasiri mai usoare daca e drumul ok... daca arata ca dupa bombardament, cum sunt multe DN-uri la noi, degeaba depasesti mai rapid ca in 2 ani o sa ajunga troaca masina.

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

da, in curand termin cu modificarile, asa ca ar trebui sa incep un nou proiect sorcerer.png

 

lasand gluma la o parte, imi place prea mult cum merge, si gradul de fiabilitate, pentru a o vinde prea curand; poate dupa 160-170k, adica 2-3 ani.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Saptamana trecuta am facut revizie completa (ulei BMW 0w30 LL4, filtre OE) + schimb bujii OE; 117.500km.

Urmeaza schimb ulei cutie, diferentiale cutie transfer.

 

Masina functioneaza impecabil, mai stam impreuna inca minim 2 ani.

 

Sunetul evacuarii s-a maturizat, suna foarte placut, mai ales in modul sport+.

post-62803-0-80487600-1622894516_thumb.jpg

post-62803-0-16291200-1622894521_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vreo diferenta la schimbul de bujii? Adica, se simte ca merge mai bine motorul? O sa le schimb si eu in curand, nu le-am vazut da le schimb direct + bobine. Bobinele le-am vazut, una de un fel, una de un brand, alta alt brand, alta nici un brand, parca cam cer sa fie schimbate :))
Link to comment
Share on other sites

Dupa revizie parca motorul suna mai rotund, dar nu stiu daca e de la bujii sau de la schimbul de ulei; cu siguranta ajuta si schimbul bujiilor; la motorul (B58) meu se recomanda schimb la fiecare 60k km.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Schimbat placute frana fata (APB, placute OE), 119k km

 

Inlocuit parbrizul, am pus Pilkington la sediul de pe langa Soseaua Viilor; la prima vedere totul pare ok; foarte slabut parbrizul original, avea foarte multe ciupituri superficiale; am luat acum 2 sapt o pietricica pe autostrada, a plecat spartura direct 30 cm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Saptamana trecuta am facut schimb de ulei la cutie de viteze (flush, kit ZF), diferentiale fata si spate (ulei BMW OE), cutie transfer (ulei BMW OE); am schimbat din nou bucsa de la caseta de directie, de data asta stransa la cuplul corect (75Nm). Km la data operatiunii: 120.500

Toata lucrarea la Bogdan BMGarage, recomand.

post-62803-0-35436400-1631015978_thumb.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.