Jump to content

Drivetrain malfunction - trepidare motor, fum alb de sub capota


Recommended Posts

Salut,

 

Aseara am plecat cu masina si dupa 15km (temperatura ulei ok, totul ok, aveam cam 90km/h) mi-a aparut eroarea drivetrain malfunction, turatia motorului a inceput sa scada, masina a inceput sa se zdruncine, ulterior motorul s-a oprit si a inceput sa iasa un fum alb de sub capota.

Tras pe dreapta, deschis capota, se simtea un miros de ars/incins. Am lasat masina 15-20 min, dupa aceea am zis sa dau la automat sa vad daca mai porneste. A pornit mai greu si dupa 5-10 secunde a inceput sa tremure masina. Am oprit motorul. In continuare, martorul de check engine era aprins. Chemat platforma, pornit masina, urcat pe platforma, ajuns acasa, pornit masina, data jos de pe platforma.

Din ce am studiat pana acum, eroarea este una generala si trebuie pus un tester. Voi merge la service pentru a investiga. As dori daca puteti sa ma ajutati cu recomandarea unui service bun (nu as vrea la reprezentanta).

Totusi, din ce am vazut pana acum ar putea fi: bujiile, coil pack (nu stiu ce reprezinta - https://www.amazon.com/Bosch-0221504470-Ignition-Coil-Select/dp/B00IRIGF0Q), EGR, DPF (cu toate ca eu fac naveta provincie Bucuresti si pe zi merg in jur de 80 km si destul de turat), garnitura de _chiulasa_ (avand in vedere ca fumul alb de sub capota poate fi de la antigel??? -> specific ca nivelul de antigel din vas este neschimbat).

Mentionez ca in urma cu 2-3 luni, atunci cand opream motorul, se simtea o vibratie destul de puternica (motorul se "scutura" pana se oprea). Am mers la service, (tampoane motor cica nu, eroare pe tester nu, fulia vibrochen posibil, dar mi-au spus sa nu imi fac griji ca "asa fac" bmw-urile, se scutura cand le opresti). Acum dand firul inapoi, "scuturatul" la oprire poate a fost o cauza la cele intamplate?

Am scris sa povestesc cele intamplate, stiu ca e greu sa iti dai cu parerea. Poate daca a mai avut cineva aceasta problema, as vrea sa imi fac o idee. Voi face update constant la acest topic pentru a sti si altii cauze si consecinte.

 

Weekend fain!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Revin cu update.

 

Astazi am primit masina functionala. Ce s-a intamplat exact? Fiti atenti!

 

In urmatoarea zi dupa ce am lasat aici ultimul reply, am fost cu masina la service. Tester din nou, si hop, iese fum de la motor. Mecanicul opreste masina si imediat isi da cu parerea ce ar putea fi. Pentru a fi sigur, desface galeria de admisie. Surpriza, ce a estimat este si adevarat. Din cauza EGR-ului, gaze foarte fierbinti au intrat in galeria de admisie si efectiv au topit-o. O gaura cam 5cm diametru, plus 3-4 impuscaturi de zici ca ai dat cu grenada in galeria de admisie. (revin cu poze daca sunteti interesati sa vedeti exact). Ok, zic, hai sa vedem ce trebuie cumparat. Mecanicul imi spune ca pentru a rezolva problema trebuie rezolvata cauza, adica EGR-ul. Se uita si la el, da, avea calamina destul de multa. Ok, comandam EGR si galerie de admisie. Inainte de a da ok-ul, in ultimul moment, o persoana ce era si ea cu masina la service, imi spune ca BMW are o campanie in acest moment de rechemare pe EGR (probleme cu racitorul EGR). A da, zic eu, hai sa sunam la BMW. Sunat, dat serie, INCREDIBIL, masina avea rechemare pentru EGR din ianuarie 2019. Wait, what??? IANUARIE? Cum informeaza BMW despre aceste rechemari? Si nu cumva ca nu au datele mele pentru ca anul trecut prin toamna am sunat sa intreb daca masina are vreo rechemare si mi-au spus ca nu are. Deci, aveau datele mele de contact (aveam masina inregistrata la ei!!!!).

 

In secunda doi am sunat la platforma, venit, luat masina, trimisa la reprezentanta BMW. Povestit cele intamplate, dupa 1-2 zile ma suna sa imi spuna despre ce este vorba. Racitorul EGR, piesa pentru rechemare, a cauzat cele intamplate si galeria de admisie a fost facuta praf din cauza EGR-ului. Atentie, DOAR racitorul EGR este rechemat in service, NU si supapa EGR! Asadar, gratuit, schimbate racitorul EGR si galeria de admisie.

 

Mecanicul de la service, printre altele, mi-a spus ca am avut foarte mare noroc ca nu s-au aprins cablurile sau chiar galeria si sa iau foc cu tot cu masina. Va ganditi ca masina este BMW? Cum se poate dintr-o problema de fabricatie sa ia masina foc in plina strada? Incredibil! Bine totusi ca domnul de la BMW a fost foarte prompt si nu a avut ce sa comenteze in legatura cu racitorul EGR si galeria de admisie. Aici nota 10 BMW!

 

Asadar, va rog sa sunati la BMW si sa ii intrebati daca aveti vreo rechemare pentru a nu aparea astfel de probleme. Ma si miram asa dintr-o data sa pice masina avand in vedere ca am ingrijit-o din punct de vedere tehnic.

 

Mai demult, intr-un alt topic, povesteam ca masina vibreaza la oprire (se scutura motorul). Ghiciti ce, dupa schimbare racitor EGR si galerie de admisie, problema s-a rezolvat in proportie de 90%. Doar un pic mai vibreaza, ceea ce este foarte tare. Necunoscator fiind, tremuratul de la oprire ce treaba are cu EGR-ul?

 

Asadar, am avut aventura mare cu masina in ultimele 2 saptamani. Va rog, sunati la BMW si intrebati de rechemare!

 

Spor!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

s-a tot discutat pe topicul dedicat ca e bine sa reverifici chiar daca la un anumit moment nu ai rechemare , poate aparea ulterior , la mine asa a fost , ei nu te suna , nu te cheama ...sunt probabil f multi care nu stiu de problema , nu suna sa reconfirme sau in fata unor probleme iminente si diverse situatii ajung sa le schimbe pe propriul buzunar ., Oricum nepasarea lor le este in avantaj asa ca ...doar pt ca e bmw nu ins ca e Dzeu pe pamant sau ceva :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Nu are importanta unde ai facut reviziile inainte.

Ok ,mersi de info .

Le-am scris deja ,astept raspunsul .

Pentru cine e interesat,trebuie completat formularul asta :

 

https://www.bmw.ro/ro/topics/offers-and-services/personal-services/oferte-speciale-pentru-automobile-bmw-importate---formular.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly9ibXcuaWRlb21lZGlhLmRpZ2l0YWwvd2VicGFnZXMvMjAxOF8wOV9ncmV5bWFya2V0LWNhbXBhaWduLw==

Link to comment
Share on other sites

Sa nu mai deschid alt topic,am completat si eu formularul si azi am fost sunat ca as avea un recal in service pt.cablaj plus baterie,seria 3 e91 2010,a mai avut cineva rechemare pt. asa ceva,sa nu bat drumu pana la Timisoara .Domnita imi spunea la telefon ca se verifica cablajul respectiv iar daca prezinta probleme se schimba. Edited by ADRIAN HD
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare

Am o problema la masina mea destul de serioasa (cred eu). Am un X1 25D XDrive. La 37000 am avut eroare drive train. Am mers la reprezentanta si surpiza. doua vesti, ca de obicei, EGR cu probleme si veste buna ca il au pe stoc si in cateva ore e gata masina. L-am scimbat si am plecat cam dezamagit de faptul ca nu e normal la 37000 sa schimbi EGR la masina in situatia in care fac mai multi km pe exterior decat in oras. Azi 02.01.2020 la 56000 km eroare. DRIVE TRAIN. Am sunat la ei si luni merg la service. Nu cred ca-i normal sa schimb EGR in fiecare an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.