Jump to content

Upgrade frane seria5 F10/F11 LCI


PaulC

Recommended Posts

Salutare,

 

Deschid acest topic pentru a afla parearea voastra, a posesorilor de F10/F11, referitor la eficienta sistemului de franare stock de pe acest model si totodata pentru a afla ce variante ati ales atunci cand ati facut imbunatatiri la sistemul de franare.

Eu sunt posesorul unui F11 LCI 518dA, nimic spectaculos din punct de vedere al performantelor motorului.

Cu toate astea insa, asteptarile mele asupra unui sistem de franare foarte eficient avand in vedere gabaritul acestui model erau destul de mari.

Pot spune ca nu sunt pe deplin satisfacut de sistemul de franare al masinii mele si de aceea as vrea sa incep sa adun informatii referitor la un posibil upgrade al acestuia.

Pana sa achizitionez acest model de masina, am fost posesorul unui Audi A4 Avant B8 facelift, al carui sistem de franare era net superior. Stiu ca este diferenta de clasa si totodata de greutate (~200kg), insa am simtit destul de tare diferenta.

 

Tin sa mentionez ca masina are istoric complet BMW si piesele sunt OEM.

 

Ce variante de upgrade al sistemului de franare ati ales si de ce si cum se comporta in prezent?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Pentru o franare cat mai eficienta, cea mai importanta componenta o reprezinta cauciucurile. De ex. all-season franeaza prost si vara si iarna comparativ cu ceva dedicat sezonului, cele de vara franeaza prost sub 7 grade celsius, cele de iarna peste 7 grade.

 

Daca nu accelerezi pana la 200 dupa care franezi la 30-40 si iar 200 si tot asa, cel mai probabil nu ai nevoie de decat de un upgrade la niste cauciucuri cu aderenta mai buna si / sau niste placute cu grad de frictiune mai mare.

 

 

Discurile mai mari nu vor reduce distanta de franare, dimensiunea lor marita ajuta la racire, adica iti vor permite sa franezi agresiv mai des decat unele mai mici, insa daca nu ai brake-fade nu ai nevoie de discuri mai mari.

 

Daca ai deja cele mai bune cauciucuri, poti imbunatati franarea umbland la placutele de frana. Placutele de frana cu grad mai mare de frictiune vor creste "puterea de franare", dar vor genera mai mult praf, posibil si zgomot si se vor consuma mai repede.

 

Daca faci orice modificare, trebuie facuta pe ambele punti pentru a pastra stabilitatea masinii si a nu transforma un up-grade intr-un down-grade.

In cazul in care cresti dimensiunile sistemului de franare trebuie recalibrat tot sistemul de ABS si DSC.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Tin sa mentionez ca masina are istoric complet BMW si piesele sunt OEM.

 

Ce variante de upgrade al sistemului de franare ati ales si de ce si cum se comporta in prezent?

Multumesc

din pacate nu poti face multe , am avut aceeasi problema la \f10 530 x d deci discuri mai mari si franarea petarda , s-a tot discutat pe forum si multi se plang de franare la F10 , masina e f grea si pare f prost gandit sistemul de franare , Singurul upgrade la care te poti gandi plug and play este sa pui discuri de M550 d dar cred ca ai nevoie si de etriere , trebuie sa verifici realoem dupa coduri la etrier , sunt sanse sa fie la fel . LA seria 6 in schimb care are 313 hp se pare ca e mult mai echilibrat sistemul de franare . Doar aici am scapat de problema asta ,la F10 am luat inclusiv in calcul franele performance dar tot nu gaseam sistemul complet . Practic la F10 daca vii lansat si trantesti frana brusca pedala actioneaza f jos , efortul pe care il pui in pedala e f mare si ai un sentiment de nesiguranta total . Intr-un final ma obisnuisem cu ea si ma adaptam dar stiu ce zici si nu prea ai ce sa-i faci . Exista niste masuri puma cu ceva garnitura la pompa ABS care se pare ca cedeaza in timp si ABS lucreaza ciudat cu echilibrarea presiunilor , am citit pe forumuri afara ca unii au schimbat pompa ABS si au rezolvat problema dar e o masura adhoc , pt ca masina nu da nici o eroare daca acolo e problema . EU am testat cateva F10 si m-am convins ca asa faceau toate ...

Link to comment
Share on other sites

Este procedura scrisa in ISTA. Urmezi procedura si franele vor fi bune. Pe forumuri se plang cum ma plangeam si eu de frane ca simti efectul ala de pedala moale buretoasa sa zicem. Mi-a luat putin sa il fac pe mecanic sa inteleaga ce trebuie sa facem impreuna, dar s-a rezolvat cu succes Edited by Injectoru'6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

@ngl: Folosesc anvelope Michelin Pilot Sport 4, noi. Stilul meu de condus nu este unul agresiv (avand in vedere si puterea destul de scazuta a motorului). Apreciez sfaturile si explicatiile date si am sa iau in calcul sugestia ta de a face upgrade doar la placute. Ai o propunere in sensul asta, o anumita marca?

 

@Myx: Ai descris foarte bine comportamentul, asa se comporta. Voi verifica compatibilitatea cu piesele M550d pe realoem.

 

@Injectoru'6: Ai putea sa-mi dai mai multe detalii? Ma gandesc ca procedura ar trebui facuta de cineva care are si stand de verificare a sistemului de franare. Reprezentanta ar trebui sa aiba, nu?

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! :thumbsup:

Edited by PaulC
Link to comment
Share on other sites

Eu unul sunt foarte multumit de sistemul de franare de la F11 LCI! Pentru cei care merg agresiv , poate inteleg! Dar in rest? Unde ma poti merge cu viteza si nu face fata sistemul de franare? Si totusi , e o masina combi , de familie , nu vreun M5 break! Adica inginerii de la BMW nu sunt destul de destepti? Anvelope premium ( la asa o masina...) , placute bune cu discuri bune , schimbat lichid de frana si nu ar trebui sa fie nici o problema! Edited by Haurar
Link to comment
Share on other sites

Eu unul sunt foarte multumit de sistemul de franare de la F11 LCI! Pentru cei care merg agresiv , poate inteleg! Dar in rest? Unde ma poti merge cu viteza si nu face fata sistemul de franare? Si totusi , e o masina combi , de familie , nu vreun M5 break! Adica inginerii de la BMW nu sunt destul de destepti? Anvelope premium ( la asa o masina...) , placute bune cu discuri bune , schimbat lichid de frana si nu ar trebui sa fie nici o problema!

 

Salut,

 

Eu unul aveam asteptari mai mari de la sistemul de franare, de aceea nu sunt in totalitate multumit.

Inginerii pot fi destepti dar unele decizii se iau la nivel de business, dar asta e un alt topic.

Pur si simplu este o franare greoaie, care nu iti inspira cea mai buna siguranta (deja confirmata si de alti posesori). Si cand spun asta ma refer chiar la utilizarea in oras, cu viteze de pana in 60km/h.

Comparativ cu alte marci premium pe care le-am condus, mi se pare un regres din punctul asta de vedere.

 

Anvelope premium - checked

Discuri si placute OEM in stare foarte buna - checked

Lichid frana (schimbat de 2 saptamani la reprezentanta + verificare ulterioara a sistemului de franare care e inclusa in pret) - checked

Amortizoare in stare buna - checked

 

Cu toate astea, ma gandesc la o imbunatatire intr-o forma sau alta.

 

O zi faina

Edited by PaulC
Link to comment
Share on other sites

Michelin PS 4 sunt o alegere foarte buna, probabil cea mai buna pentru strada avand in vedere aderenta superioara pe ploaie fata de PS 4S.

 

Ca placute de strada ( silentioase ) poti incerca EBC Green Stuff.

 

Nu iti recomand Red Stuff pentru ca sunt ceramice si necesita incalzire iar tu deja nu esti multumit de cum franeaza, alea reci vor frana si mai prost.

 

Mai poti incerca si Yellow Stuff ( street and track use ), sunt cea mai buna varianta ca performanta, sunt legale, dar sunt zgomotoase.

Link to comment
Share on other sites

La LCI parca franarea a fost ceva mai buna decat la non-LCI...in general vorbind.

Am schimbat discuri/placute/lichid/curatat etrieri acum vreo 15mii km. Dupa schimb si in continuare franarea e mult mai buna decat inainte.

Tind sa cred ca conteaza Marca si lotul, montajul si uzura. Chiar daca ele "mai merg" de fapt nu mai sunt la fel de eficiente.

Am mers pe ATE.

 

Bineinteles, conteaza mult si anvelopele.

Anul viitor vreau sa schimb anvelopele de vara care desi sunt inca noi (dot 2019) nu imi place franarea pe ploaie. Aderenta e foarte buna in schimb.

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu este o franare greoaie, care nu iti inspira cea mai buna siguranta (deja confirmata si de alti posesori).

Eu nu sunt de acord. :ermm:

 

... ma refer chiar la utilizarea in oras, cu viteze de pana in 60km/h.

Daca e cum spui tu si ai emotii la franari de la 60 km/h, e evident ca nu e in regula ceva din punct de vedere tehnic. Eu am multe lucruri care imi displac la F10 (vorbesc de coliba botezata 520d) dar franele mi se par chiar in regula. Oricum as apasa pe frana, nu ajung cu pedala "la fund" ("f jos" cum zice myx) si nici "buretoasa" nu mi se pare. Discuri si placute schimbate acum vreo 15000 km. Adevarul e ca nu am franat agresiv de la 299 niciodata...

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

 

Eu am varianta LCI cu suspensia dinamica. Nu am simtit nevoia de o franare mai eficienta.

 

Acum o saptamana, din cauza unei sigurante arse (am postat pe forum), am ramas fara suspensia adaptiva si intr-adevar, mare mare diferenta in minus. Abia frana si se lasa masina rau spre fata.

 

Intrebarea mea pentru OP este: Ai suspensia adaptiva? Mentionez ca nu stiu exact cum se numeste dar este vorba despre amortizoarele ce au valva aceea ce regleaza presiunea in ele.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt de acord. :ermm:

 

 

Daca e cum spui tu si ai emotii la franari de la 60 km/h, e evident ca nu e in regula ceva din punct de vedere tehnic. Eu am multe lucruri care imi displac la F10 (vorbesc de coliba botezata 520d) dar franele mi se par chiar in regula. Oricum as apasa pe frana, nu ajung cu pedala "la fund" ("f jos" cum zice myx) si nici "buretoasa" nu mi se pare. Discuri si placute schimbate acum vreo 15000 km. Adevarul e ca nu am franat agresiv de la 299 niciodata...

 

Nu cred ca am dramatizat chiar atat ;), doar spuneam ca e mai slaba decat pe alte masini pe care le-am condus inainte, dar care erau si mai usoare.

Este evident ca nu are probleme tehnice (am mentionat ca s-a efectuat test de franare la reprezentanta).

 

Imi displace faptul ca pedala trebuie actionata tare pentru ca franarea sa fie intr-adevar eficienta.

 

Cred ca voi merge in prima faza pe inlocuirea placutelor de frana fata, despre care cei de la reprezentata spuneau ca ar mai merge ~10k km si o verificare cu ISTA despre care mentiona @Injectoru'6 anterior

 

Intrebarea mea pentru OP este: Ai suspensia adaptiva? Mentionez ca nu stiu exact cum se numeste dar este vorba despre amortizoarele ce au valva aceea ce regleaza presiunea in ele.

 

Salutare,

 

Nu are suspensie adaptiva, dar oricum, buna observatia :thumbsup:

Edited by PaulC
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca am dramatizat chiar atat ;), doar spuneam ca e mai slaba decat pe alte masini pe care le-am condus inainte, dar care erau si mai usoare.

Intr-adevar, ai scris despre comparatia cu alte masini dar tot tu ai scris ca nu iti inspira siguranta nici franarile de la 60 km/h... ;)

 

 

Acum o saptamana, din cauza unei sigurante arse (am postat pe forum), am ramas fara suspensia adaptiva si intr-adevar, mare mare diferenta in minus. Abia frana si se lasa masina rau spre fata.

 

Aveam eu edc si dinamic drive si era cum am descris . Probabil ca fara astea e si mai slaba franarea .

 

Chiar as fi interesat de diferentele pe partea de franare intre o masina cu EDC si una fara. Nu vorbim de balansul unei masini fara EDC. Va rog sa specificati concret niste componente care difera. Niste schite de pe realoem, pe care sa vedem diferentele, ar fi chiar utile.

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, ai scris despre comparatia cu alte masini dar tot tu ai scris ca nu iti inspira siguranta nici franarile de la 60 km/h... ;)

 

 

 

 

 

 

Chiar as fi interesat de diferentele pe partea de franare intre o masina cu EDC si una fara. Nu vorbim de balansul unei masini fara EDC. Va rog sa specificati concret niste componente care difera. Niste schite de pe realoem, pe care sa vedem diferentele, ar fi chiar utile.

nu sunt diferente la componente ca piesa , respectiv discuri sau placute , comportamentul masinii e diferit ,cel mai bine se simte o diferenta la masinile care au amortizoarele uzate pe fata , faptul ca masina vine in bot si are balans la franare iti da un sentiment de nesiguranta .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.