Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

Cred ca putem fi cu totii de acord ca orasul este sufocat, asadar... Trebuia sa se inceapa de undeva, dar sper sa vina in timp util si alte masuri complementare (semaforizare inteligenta, accelerarea lucrarilor la centura, modernizarea transportului in comun, parcari supraetajate etc.)
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pe langa asta, mi-as dori sa la nivel de tara, nu doar la nivel de bucuresti, sa fie ridicati toti cu cei DPF OFF. In Timisoara ma intalnesc zilnic cu cazane de BMW (eXX si chiar F) ce lasa in urma lor un nor de fum la cea mai mica apasare de pedala. Recent am vazut un tampit pe national, era afumat spatele de nu ii mai vedeam bine numarul.

Asa sunt toate cu DPF off, man. Masinile alea nu dau fum doar pe internet, in realitate sunt fumigene si miroase in spatele lor de mori. Era unul intr-o benzinarie unde exista o spalatorie self service, cu un e92 cu dpf off evacuare sport, tiganii dinastea, tot tacamul. Dupa ce si-a spalat masina, o stergea cu motorul pornit...ne-a gazat pur si simplu, l-a luat lumea la injuraturi si a plecat. Toti tuseau si incepeau sa-ti lacrimeze si ochii. Pai aluia i-as lua si certificatul de nastere, nu doar talonul :)).

Pe mine nu ma afecteaza taxa asta, imi convine, am un E5 si un E6, asa mai scapam de toate troacele din oras, insa asta nu cred ca e o rezolvare, dar e totusi un inceput.

Edited by Alexandru'
  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O inițiativa buna in general dar nerafinata, insa sper ca pe viitor sa o imbunătățească.

 

Poluarea totala nu este o funcție directa doar către norma de poluare E 6, 5, 4 etc. Ar trebui luat in considerare și corelat corespunzător cât efectiv poluează mașina. De exemplu Dacia cu motor de 1,4 norma E4 sigur polueaza mai puțin per km parcurs decât un Mercedes ML cu motor de min 3000 cm și aceeasi norma de poluare E4, însă conform noii taxe de oxigen sunt considerate la fel de poluatoare cele 2 mașini. Ca sa nu mai zic ca pt consilierii PMB ca e diesel sau pe benzina motorul e totuna dpdv poluare insa cu toții știm ca lucrurile stau cu totul altfel.

 

Nu îmi este clar de asemenea care e scopul dpdv financiar al “colectării” de bani. In mod logic orice taxa trebuie sa aibă un scop, ce anume își vor propune sa facă cu banii? Nu cred ca vor aduce filtre de aer in centrul Bucureștiului sau butelii cu oxigen...

 

Nu in ultimul rând, după cum sublinia și colegul mai sus, la noi e sport național DPF / EGR off, catalizatoare sau sonde Lambda lipsa sau nefuncționale... etc ma si minunez cum de mai trec ITP ...

 

Însă pt o taxa modica de 5 lei pe zi chiar suntem norocosi, vom avea ocazia sa respiram un aer “oxigenat” și curat :rolleyes: Hai sa fim seriosi ca e aproape de ridicol ce face Dna Firea ... însă speranta moare ultima.

Edited by cornel
Link to comment
Share on other sites

Este un inceput, dar

1.Era bine sa fie propusa o astfel de masura cu ceva timp inainte, nu la sfarsit de mandat(oricum la ce sa laudat ca face si la cea facut,nu mai pupa alt mandat)

2.Inainte de o asemenea decizie, trebuiau facute culoare speciale pentru STB,sistem de semaforizare corelat(nu "corelarea" de acum), piste pentru biciclete

3.Trebuie mai multa transparenta in folosirea banilor colectati, tinand cont ca majoritatea bucurestenilor se gandesc ca aceasta taxa este un alt mod de plata a multiplelor societati infiintate de primarie si un mod de sifonare a banului public.

Odata si odata trebuia sa se ia si o masura de genul, dar parca prea se pun caii inaintea carutei, asa cum sa intamplat in ultimii 30 de ani.Intai trebuie sa oferi, inainte sa ceri!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu se vrea, USR a avut o lista de amendamente care a fost respinsa evident lista e mai jos

 

Lista de amendamente USR:

 

Se vor identifica zone exceptate de la plata vignetei pentru a facilita mobilitatea urbană durabilă, respectiv

a) parcările de tip Park&Ride precum și accesul din exteriorul Bucureștiului către acestea.

B) zona terminalelor mijloacelor de transport în comun care se află în proximitatea limitei teritoriale a Municipiului București și accesul din exteriorul Bucureștiului către acestea.

Se acordă o perioadă de grație pentru interdicția de a intra în ZACA până la data de 1 ianuarie 2021 pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 care sunt înmatriculate pe adrese din zona delimitată ZACA.

Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului București și vor fi folosite exclusiv pentru lucrări, investiții și proiecte din domeniul protecției mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condițiilor de transport în comun și a calității aerului precum proiecte din domeniul mobilitatii urbane alternative.

Circulația autovehiculelor specificate în articolul 2 c) în ZACA constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1500 la 2000 de lei.

În zona identificată ZACA se vor înființa benzi unice pentru transportul în comun cu darea în folosință 01.01.2020 pe următoarele străzi și bulevarde: Lascăr Catargiu, Magheru, Nicolae Bălcescu, I C Brătianu Demetru, I. Dobrescu, Știrbei Vodă, Splaiul Independenței, Splaiul Unirii, Dacia între Calea Victoriei și Piața Romană.

Se împuternicește Primarul General să semneze un protocol cu Poliția Rutieră din București pentru asigurarea respectării benzilor unice pentru transportul în comun delimitate pe raza Municipiului București.

În linie cu acțiunile identificate ca necesare în domeniul protecției mediului prin Planul Local de Acţiune pentru Mediu, respectiv, promovarea conştientizării publice a responsabilităților în domeniul protecției mediului şi creşterea sprijinului public pentru strategiile alese se demara o campanie de informare a populației privind valoarea în timp real a poluanților atmosferei din București.

Pentru o comunicare eficientă a rezultatelor și pentru ajustarea pe viitor a parametrilor măsurii implementate conform acestei hotărâri, instituțiile responsabile menționate la Art. 10 vor organiza o dezbatere publică în luna septembrie 2020 prin care se vor prezenta rezultatele acestei măsuri pe primele 6 luni de aplicare. Se vor prezenta evoluția parametrilor de poluare măsurați în București, valorile investițiilor, a cheltuielilor de funcționare și a veniturilor din vânzare și amenzi, a sumelor cheltuite pe diferite obiective precum și statistici pe categorii de automobile care au făcut obiectul acestei măsuri. Datele vor fi prezentate cu cel puțin 5 zile înaintea dezbaterii publice.

 

edit: sunt curios ce firma va catiga licitatia pentru sistemul de monitorizare :)

Edited by alex230ro
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uitasem de Centura Bucurestiului...o bataie de joc de 30 de ani, iesirile din Bucuresti de pe vremea impuscatului...Mi aduc aminte de plancarta cu breteaua care pleaca din Splai Ciurel si iese in A1 de la mijlocul anilor 2000, de abia au reusit sa treaca bulevardul(30m) mai au vreo 10 km, sper sa apuc...

De gropi si canale care nu sunt la nivelul asfaltului....

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

Ideea era buna, insa banii colectati vor merge la acoperirea gaurii din bugetul primariei, nicidecum la scaderea poluarii. Cred ca e deja stiut faptul ca masinile nu vor disparea sau scadea considerabil, ci lumea va trece la unele ceva mai noi, insa tot cazane. Trebuie adoptate un cumul de masuri nepopulare pana sa inceapa lumea sa mai renunte la masini.

Pana nu se vor face toate ITP-urile pe bune, cu toate verificarile ca la carte si cu suspendarea licentei service-urilor ce au dat drumul pe strazi masinilor neconforme, nu vor vedea imbunatatiri.

In plus de asta, trebuie regandit transportul in comun (nu ipocrizie gen 'taxa de oxigen' si autobuze NOI, pe motorina) si facilitatea transportului alternativ.

 

Btw, ce-s cu atatea exceptii de la lege? Masinile ministerelor nu polueaza, sau cum?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca chiar credeti ca taxa asta rezolva ceva....in afara de a baga bani in buzunarul primariei, de altfel falimentara?

 

Corect era ca toti sa plateasca....cum vor sa faca in germania, taxa pe CO2, inclusiv pe fabrici!

 

Motoarele euro 5 (ca sa nu mai zic cu DPF off) nu polueaza? Toate au o valoare de CO2 pe km, toate polueaza in prostie.

 

Nici macar nu e facuta cu cap, in primul rand ca benzina polueaza mai putin ca motorina (in germania chiar si la euro 2 benzina ai placheta verde).

 

Apoi mai sunt diferentele de capacitate si putere. Si ei de fapt ce vor sa faca, pun la un euro4 3000cmc diesel, aceeasi taxa ca la un 1.4 euro 4 benzina.

 

Infrastructura e pusa la punct? Transportul in comun, centura bucuresti?

 

Si nu poti sa interzici in oras, anumite cateogorii. Nu am mai auzit chestia asta. Interzicerea in centru da... dar nu sa iti interzica sa intri in oras cu masina ta euro 2 (dupa care vor urma 3 si 4). Aberatii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Total de acord cu Cornel si P.I.M.P.

Cum 1.2 euro 4 sa emita aceleasi noxe cu 3.0 E4 (g/km)?

Cum sa avem aceleasi emisii/poluare raportate pe interval de timp la masina ce face 10-15.000km pe an vs. cea ce parcurge 60.000 km pe an. Vor lua de la noi cu imprumut si dobanda, la fel cum a fost cu taxa de prima inmatriculare.

Este o noua sursa de bani "sifonabili" ,pe proiecte. Pentru ca la stadiul acesta se va ramane: proiecte.

Disperati dupa bani introduc mereu taxe, bani luati intr-un mandat ce se vor returna in mandatul altora. Hiene.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa sa aplice in toate orasele peste x...locuitori, coroborat cu ITP corect, inclusiv control prezenta dpf, controale arr in trafic....dar in romania multi vor o tara ca afara, dar cu exceptii. O sa sara multi in sus ca nivelul veniturilor este redus, fata de tarile din vest, si ca nu exista infrastructura, dar daca asteptam ca romanii sa aiba venituri comparabile cu media europeana, si infrastructura comparabila, mai trec zeci de ani, si in vest se va circula cu autoturisme autonome ce se incarca prin inductie, si la noi va fi inca la putere diesel cu dpf off +remap.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum poți sa spui ca e ok taxa și ca ar trebui sa se aplice ĂŽn toate orașele?

Cum? Ăntr-o tara sufocata de taxe și unde statul nu face nimic pt oameni.

Nu mai bine se fĂŁceau drumuri, un program mult mai bun pt a stimula achiziția de noi autoturisme, un itp mult mai aspru(verificarea noxelor la diesel și dpf-ul), etc.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

.dar in romania multi vor o tara ca afara

multi vor o tara ca afara la costuri , cheltuieli si taxe . In rest nu se vrea nimic la modul real sau chiar daca prin guvernul ala exista si bine intentionati nu sunt lasati de dinozauri , balauri si alte reminescente comuniste de care |nu scapam . Sau noi generatia asta nu . Dar prindem niste taxe :) Momentan ma uit iar la borduri schimbate , campania parcurilor inainte de alegeri , toaletare stradala ...niste praf in ochi, poate ii voteaza iar fraierul/romanul/asistatul social. In schimb au pornit proiectul prelungirea ghencea si centura domnesti cu 2 utilaje si 3 muncitori , o gluma totala . |Ma simt ca in evul mediu la propriu . MA mir ca nu au facut contract cu niste carutasi sa care molozul si sa sparga claduiri . Cum a durat metroul ala 10 ani si a trecut prin N guvernari asa va fi si aici ... DPF off e problema in tara asta , nu camionul armatei care afuma o strada cat 500 de dpf off . Mereu a fost curtea vecinului problema

Edited by Myx
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din punct de vedere strict automobilistic, eu consider ca cea mai negativa consecinta deriva dintr-un amendament propus de catre ALDE si votat in ultim moment:

Se introduce un nou articol, dupĂŁ articolul 8, articolul 9, ĂŽncepând cu data de 1.01.2022, accesul autovehiculelor ĂŽn Municipiul București cu norma de poluare non-euro, Euro 1 și Euro - 2 este interzis, și de asemenea, articolul 10, ĂŽncepând cu data de 1.01.2024, accesul autovehiculelor cu norma de poluare Euro 3 este interzis

In primul rand, nu am observat nicio derogare pentru automobilele istorice, dar sper ca o astfel de derogare va aparea ulterior - altfel in Bucuresti nu va mai putea exista niciun automobil istoric, ceea ce este aberant.

In al doilea rand, exista cativa (putini) pasionati care intretin in stare excelenta automobile BMW care nu sunt sau nu pot fi inregistrate ca istorice si au norma de poluare cel mult Euro 3. De regula, acestea sunt utilizate foarte rar, tipic in weekend sau in vacanta. Ca urmare a amendamentului de mai sus, aceste exemplare, foarte valoroase nu atat din punct de vedere financiar cat istoric, vor disparea din Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

o mare porcarie !!!!

 

corect ar fi fost diferentierea dupa benzina vs. diesel si capacitatea motorului !!!

 

(strazile din bucuresti arata mai jalnic decat in perioadele celor 2 razboaie mondiale + un mare santier vai mama lui)

 

taxa inutil, taxa mascata pentru ei (cine conduce primaria & Co)

 

banii colectati nnu vor fi "vazuti" de nimeni.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ FiveThreeFive Asa este, cunosc eu pasionati cu e39 ce au bagat in ele 10-15000 eur lejer. Si al meu are cateva mii bune bagate, dar nu ca ei.

 

Cei din bucuresti sper ca se vor mobiliza si vor organiza proteste, au facut-o si nemtii pana la urma (la inceputul anului cand se vorbea de interzicerea dieselului).

Link to comment
Share on other sites

Idee buna sau rea, dupa parerea multora, intrebarea este: cu acesti bani ce se va face? Asta conteaza in ochii mei. Nu comentarii cu rable si prostii, idei facute pentru a dezbina anumite diferente dintre oameni, praf in ochi. Banii nostri(a romanilor) conteaza sa fie folositi intr-un mod normal!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.