Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

Concluzia?

Am (cam) uitat sa ne sacrificam pentru binele tuturor.

Ne sacrificam pentru familie (..), doar lor/noua sa le/ne fie bine!

Si in consecinta ne "orientam"dupa prima scuza (...), vanand greseli/ilegalitati (si ne complacem) ca atare.

 

..suntem fudui - vrand - inoculandu-ne (...) sa avem lucruri (perisabile) iar parintii ne-au protejat prea mult.. (..neavand habar nici cum se intretin/repara.. cat costa intretinerea, etc.)

 

Un om intelept si priceput se adapteaza si la noile conditii ale poluarii care vin peste noi vrand-nevrand; dar asta, din nou, ramane o lectie nepredata de nimeni!

Edited by bimmer90f30
  • Like 4
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Mereu am fost de parere ca taxa de prima inmatriculare (fara sa dezbatem aspectul legal) era o masura buna. Exemplul personal, taxa enorma m-a fortat sa plusez acum cativa ani bugetul, atunci cand i-am achizitionat tatalui meu o masina. Decat sa pletesc 1500 Eur taxa pentru o masina Euro 4, am preferat sa cresc bugetul cu 2000 de euro si sa platesc o taxa de 200 EUR pentru un automobil fabricat in 2012.

 

La scurt timp dupa eliminarea taxei s-au umplu autostrazile de platfome ce importau numai rable de 400-500 de euro. Pe langa oamenii care au cu adevarat nevoie de o masina, in contextul unei familii, cei mai multi clienti si beneficiari ale acestor rable, au fost tinerii de 18-20 de ani. Campusurile stundentesti s-au umplut de rable Golf 4 sau echivalent. Pe langa faptul ca polueaza dpdv al noxelor, le mai si arunca pe unde prind ca nu au locuri de parcare. Toate ronturile ce aveau destinatie de spatiu verde, au ajuns niste santuri.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut, personal, cateva Opel Insignia cu un fum dupa ele ca un camion. Din cate am inteles au si probleme la motoarele lor 2.0 cdti, dar nu stiu...

 

N-are nicio treabă fumul cu problemele motoarelor CDTi, pur şi simplu erau clar maşini cu DPF OFF şi aparente probleme la sistemul de injecţie. Dacă e să fiu corect, eu chiar văd pe străzi mai multe fumigene BMW decât Opel.

 

Legat de taxe, măsuri trebuiesc luate, dar personal nu găsesc forma actuală a acestora potrivită.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 Ce vrei sa zicem, concluziile tale sunt doar ale tale, iti respect parerea, dar nu ti-o impartasesc.

 

In caz ca nu ai citit, am scris mai sus, cand vrei sa iei masuri drastice, pai le anunti dreq cu 5 ani inainte, nu cu 3 luni.

 

Eu nu renunt la 5-arul meu touring din mai multe motive. E o masina de familie in care am investit f mult sa fie perfecta din punct de vedere mecanic, dar si estetic (de 4 ori am avut-o la vopsit doar).

 

Si nu in ultimul rand, imi place inca f mult. Azi cand veneam spre casa, mergeam incet si aveam data muzica putin peste jumate. Si pur si simplu ma bucuram de masina, care inca ma suprinde placut. Dimineata imi porneste webasto, cand intru in masina e bine, dotarile masinii inca fac fata cerintelor 2019.

 

Da, probabil o sa-mi mai iau pe langa inca o masina mica de oras...daca situatia o impune, 2016+, dar care cu siguranta nu va avea confortul si siguranta la asta.

 

Si ce face statul roman cu asta? Imi ia mie 60 de ron impozit (ca evident va avea motor mai mic), si va fi inca o masina care va umple strazile si parcarile.

 

Cu restul sunt de acord, copiii care au o masina in facultate (eu n-am avut), nu fac decat sa ingreuneze traficul si parcarile, neavand o nevoie reala de masina aia.. dar, asta este, nu e comunism sa impunem cine ce sa isi cumpere, si cand sa circule cu ele.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Cu restul sunt de acord, copiii care au o masina in facultate (eu n-am avut), nu fac decat sa ingreuneze traficul si parcarile, neavand o nevoie reala de masina aia.. dar, asta este, nu e comunism sa impunem cine ce sa isi cumpere, si cand sa circule cu ele.

greu sa estimezi nevoia cuiva de o masina ....mi-aduc aminte ca in facultate tot ce imi doream era ..o masina :) 4 roti sa aiba , sa conduc , sa-mi duc fata la plimbare in Ac si caldura cand e cazul , chiar asa nu am trecut toti prin dorintele si nevoile astea ? Daca te uiti acum in jurul tau si compari cu ce era acum 20 ani , poate atunci nu aveai nevoie de o masina , la modul real te vezi mergand cu bicicleta sau cu scuterul in traficul asta ?" :popcorn:

Edited by Myx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bai, nu st locuri de munca, toti tb sa vina in orasele mari sa faca naveta ca acasa e liniste pensionari si asistati deci vin oamenii in marile orase sa munceasca, de unde sa aiba bani si de masini noi.... multi se bazeaza pe o rabla daca se strica ai pus-o, transport nu exista, platforma costa cat tot slariul la service nu ai loc nu stiu ce are, si esti pa.... back in stone age

in multe judete au scos si sinele de cale ferata, nu mai exista transport, singurul lucru este sa fure si sa fure si mai mult

sa vorbim de centura bucuresti? ca sa nu ne mai plangem de poluare

dar parcarile concesionate pe 30 de ani unor firme fantoma fara minim de investitie, nici macar automate nu st in stare sa cumpere, Furt calificat, da asta e, Platescu te cheama si nasu tau e Lefterica

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca exista puterea de cumparare de acum, garantez ca era aproape la fel si cand eram noi/voi in facultate/liceu, tot asa isi cumparau masini.

Acum daca da mama si tata 1000 de eur, mai strangi si tu din doua trei joburi de vara pe perioada liceului si cand iei carnetul ai masina.

Eu n-am avut bani nici de scoala de soferi la 18 ani.

 

Inca ceva, un exemplu, eu sunt din intorsura buzaului, iar acolo avem o strada principala si trei partu stradute printre blocuri.

A ajuns sa se circule pe acolo uneori ca pe victoriei.

Ei cand au fost ploile alea si inundatii, a cazut un pod de cale ferata care face legatura intre intorsura si brasov, cca 40km.

Iar cum 30% lucreaza in Brasov, cu ce sa ajunga ei la munca?

Autobuze nu au fost puse la dispozitie, microbuze iarasi nu sunt sa inlocuiasca trenul, iar podul o sa fie facut peste 105 ani pentru ca romania.

Uneori vrei nu vrei chiar ai nevoie de masina, alteori e un moft.

Cel mai bine aceasta taxa ar fi trebuit sa fie integrata in impozit, iar acesta regandit.

Calculat la valoare de catalog a masinii, adaugata taxa pt norma euro si emisiile de CO2. Iar diesel-ul diferentiat de benzina in daca nu are dpf.

Baze de date legate intre RAR/Anaf/politie, si pana mea, la un control sumar, ii dai o talpa la masina si daca scoate vantablack iei talonu si trimis la rar.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vad pe aici tot felul de caractere...lupi moralisti care tipa din toti rarunchii ca nu toti trebuie sa aiba masini, se dau pe ei insusi exemple cum s-au chinuit dar acum sunt realizati si isi permit o masina euro 6. Atata ura n-am vazut, nu mai empatizam cu semenii nostrii. Voi astia care va permiteti euro 6 si ii urati pe aia cu masini non euro sau mai sus, V-ati pus ma in pielea lor sa vedeti cum e in 2019 sa te chinui? Nu mai latrati ca niste caini turbati ca pana la urma o sa va muscati de limba.

 

Politicul dezbina societatea, prostia dezbina societatea...noi romanii desi suntem crestini, popor ortodox, in prostia si ingamfarea noastra suntem mai catolici decat Papa.

 

Orice initiativa legislativa trebuie sa aiba la baza un studiu de impact bine realizat, bazat pe nivelul de trai al societatii in care se doreste aplicare. Colegi nu este cazul acestei taxe de oxigen din Bucuresti, stim ff bine despre ce vorba...

Edited by Mircea-Si
  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

asa cum am mai zis, eu vad problema foarte simplu, nu trebuie inventat nimic, doar luat si aplicat un model care functioneaza. De ce plm in Germania langa Euro6 si masina de 100k vezi foarte bine si un Golf 2 sau 3 sau Opel Astra din 2000, si toate au acces in centru daca au placheta verde? Nu e absolut nicio discriminare atata timp cat masina corespunde tehnic.

 

Asta trebuie facut si la noi, e atat de simplu si atat de greu in acelasi timp pentru ca spagarii nu mai pot sa-si faca vile si sa isi ia X6 din banii furati de la prostii care dau cu mandrie spaguta ca sa le treaca rabla inca 1 an, si in timp ce ei peste 1 an tot cu rabla aia vin iar sa dea spaga, "smecherii" au deja urmatoarea generatie de X6 si si-au mai luat si un apartament la mare.

 

Concluzia e ca tot sclavul ala sarac alimenteaza piramida din care se nasc parvenitii astia dar el nu pricepe asta si continua ca din putinul pe care il are sa dea spaga doar sa o mai lungeasca 1 an samd. E bolnava societatea asta, asta e din pacate concluzia si dintr-o asa societate normal ca una ca Firea sau altii la fel ajung sa ne conduca si sa ia astfel de decizii fara sa le pese de impactul asupra oamenilor de rand.

 

Si nu, nu trebuie aratat cu degetul sau marginalizat, trebuie ajutat omul ala care da spaga aia, sa inteleaga ca nu-i face nici lui bine si sa se orienteze catre altceva. E dreptul lui sa isi o masina, chiar sa fie ea si de 400Eur, nu are importanta, important este ca ea sa fie ok tehnic, conteaza si pentru el si pentru cei din jur.

 

Sincer eu nu ne vad scapati din ciclul asta, nu facem decat sa repetam ca societate acelasi ciclu, stai sa treaca alegerile.

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Degeaba. Unii se rezuma doar la ce vad, nu slefuiesc oleaca acest aspect, mesajele adevarate vor indigna pe cei a caror viziune este conforma cu societatea in care traim. Societate ce este urata, falsa, malitioasa samd, unii o considera absolut normala, fara macar sa cerceteze adevarul.

Peste 1an tara o va duce si mai rau, peste 2 si mai rau, peste 3 si mai rau. Dormiti in continuare.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Mircea, ma simt vizat.

 

Eu doar spuneam ca romanul este nascut sa aiba masina...pur si simplu asa vrea el.

Dupa cum spunea si Mik15, romanul va face tot posibilul sa o detina, indiferent ce detine.

La noi nu exista cultura civica la nivel de individ, sa facem ceva sa ne fie noua bine cat si celor din jurul nostru.

 

raman la parerea mea ca cine isi ia masina de 500-1000 euro din salariul de 500 de euro, nu o face ca sa isi duca copiii la scoala/spital sau sotia insarcinata la control. Lui nici nu-i trece prin cap asta.

 

Cine vrea sa isi duca copiii la scoala si la spital si sotia insarcionata la control sigur are un strop de creier sau cel putin vointa, vrea sa munceasca si razbeste partial in societate si castiga 600-700 euro, mai castiga si sotia lui 500 si merg cu logan, polo, o corsa, un clio si nici nu se afla sub incidenta acelei legi.

Am un verisor, munceste pe 3000 lei. Sotia lui face curat la un cabinet de avocatura pentru 1400 lei lunar. Amandoi, in timpul liber, mai fac cate ceva. El mai stie diferite meserii care trebuiesc oamenilor, ea mai calca, mai face curat pe la unii/altii. Se mai aduna lunar peste 1000 lei. Dar vor sa munceasca. Si uite ca le intra in casa lunar vreo 5500 lei. Au un golf 6, fix pentru situatiile in care chiar le trebuie masina: scoala, spital, un mic concediu.

 

Ideea este ca ceva trebuia facut pt a stopa ceea ce se intampla la noi. Este evident ca totul trebuia facut pornind de la radacina, astfel incat societatea sa se duca intr-o directie normala: La RAR treaba sa fie facuta bine, la ITP la fel, cetateanul sa constientizeze ca nu e ok sa dai spaga pt a primi autorizatie de circulatie, etc. Si apoi sa dai si o lege cum este cea despre care discutam.

 

 

V-ati pus ma in pielea lor sa vedeti cum e in 2019 sa te chinui?

 

pai am vazut mai sus ca nu permiti a se da exemple, deci nu vad care este sensul acestei intrebari. Sau daca dai un exemplu pt a argumenta ceva, devine rastalmacit. Vrei sa afli cum este sa te chinui?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

asa cum am mai zis, eu vad problema foarte simplu, nu trebuie inventat nimic, doar luat si aplicat un model care functioneaza. De ce plm in Germania langa Euro6 si masina de 100k vezi foarte bine si un Golf 2 sau 3 sau Opel Astra din 2000, si toate au acces in centru daca au placheta verde? Nu e absolut nicio discriminare atata timp cat masina corespunde tehnic.

 

Asta trebuie facut si la noi, e atat de simplu si atat de greu in acelasi timp pentru ca spagarii nu mai pot sa-si faca vile si sa isi ia X6 din banii furati de la prostii care dau cu mandrie spaguta ca sa le treaca rabla inca 1 an, si in timp ce ei peste 1 an tot cu rabla aia vin iar sa dea spaga, "smecherii" au deja urmatoarea generatie de X6 si si-au mai luat si un apartament la mare.

 

Concluzia e ca tot sclavul ala sarac alimenteaza piramida din care se nasc parvenitii astia dar el nu pricepe asta si continua ca din putinul pe care il are sa dea spaga doar sa o mai lungeasca 1 an samd. E bolnava societatea asta, asta e din pacate concluzia si dintr-o asa societate normal ca una ca Firea sau altii la fel ajung sa ne conduca si sa ia astfel de decizii fara sa le pese de impactul asupra oamenilor de rand.

 

Si nu, nu trebuie aratat cu degetul sau marginalizat, trebuie ajutat omul ala care da spaga aia, sa inteleaga ca nu-i face nici lui bine si sa se orienteze catre altceva. E dreptul lui sa isi o masina, chiar sa fie ea si de 400Eur, nu are importanta, important este ca ea sa fie ok tehnic, conteaza si pentru el si pentru cei din jur.

 

Sincer eu nu ne vad scapati din ciclul asta, nu facem decat sa repetam ca societate acelasi ciclu, stai sa treaca alegerile.

 

 

romanul e necivilizat si manelist, el are ca model pe x care sparge bani la casino, pe y care invarte banii din spania, si pe z care e tovarasul lui si la care apeleaza cand I se ridica permisul sau autorizatia de functionare

el nu este dispus sa astepte, sa lucreze corect, sa aiba respect pentru ca x,y si z se pipi pe toti, deci si el automat se va comporta la fel

ca inspector 1 castigi min. pe economie,2 romanul refuza sa faca ce I se spune ptr ca el nu e fraier, 3 suna pe sefu ca sa te faca de cacat

bugetarii de lux, ei alimenteaza acest cerc vicios, toti vor sa fie ca ei, sa fie prietenii lor, sa faca si ei ce fac bugetarii de lux

in germania exista plata online, curent, cablu tv,chirie, utilitati, alte taxe....asigurarea la masina, intri in primarie 3 angajati dintre care 1 e primarul 2 secretare si unul care e de la biroul de turism, te intreaba ce doresti sa vizitezi

in germania exista un tabel cu clase de impozitare in functie de norme euro si motor otto sau diesel, un sistem pe plakete verzi galbene rosii, un tuv la care nimeni nu maraie cand salta masina pe elevator si incepe: toba ruginita-schimbi tot cap coada, discuri noi- nu ma int ca ai pus placute, Masina tb sa aiba frane 2 ani pana la urmatorul tĂźv, capete de bara, pivoti, Frana de mana, ok...hauptuntersuchung HU bestanden, si mergem si la noxe abgasuntersuchung,AU ok not ok, de plata 80€ :flowers: vs. 80lei in Ro

vrei sa inscrii Masina?, da, in acelasi sediu se face radierea inscrierea, numere, plata, talon, ci, si pe strada la colt 3 firme de asiguratori, inca 45min daca e coada, vii inapoi cu dovada ca ai facut asigurare iti dau numerele si talonul poti sa pleci cu nr rosii sau direct cu nr preferentiale

cat dureaza in Romania, cate birouri, cati functionari, cati anafisti, primaristi, politisti, functionari bla bleah st?

si ne miram ca nu se misca nimic in tara asta, si ca totul se face pe spaga, pe pile, pe dindos, prin minciuna si manipulare

si ne credem o tara civilizata, de ce, ptr ca avem pe credit masini din Germania in care nu am bagat nici un ban, ca au avut aia grija sa le intretina, blocuri cur in cur facute de filipinezi, si toale de firma tot ce nu se cumpara in vest

ok :thumbsup:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Mircea, ma simt vizat.

[..]

Am un verisor, munceste pe 3000 lei. Sotia lui face curat la un cabinet de avocatura pentru 1400 lei lunar. Amandoi, in timpul liber, mai fac cate ceva. El mai stie diferite meserii care trebuiesc oamenilor, ea mai calca, mai face curat pe la unii/altii. Se mai aduna lunar peste 1000 lei. Dar vor sa munceasca. Si uite ca le intra in casa lunar vreo 5500 lei. Au un golf 6, fix pentru situatiile in care chiar le trebuie masina: scoala, spital, un mic concediu.

 

Ideea este ca ceva trebuia facut pt a stopa ceea ce se intampla la noi. Este evident ca totul trebuia facut pornind de la radacina, astfel incat societatea sa se duca intr-o directie normala: La RAR treaba sa fie facuta bine, la ITP la fel, cetateanul sa constientizeze ca nu e ok sa dai spaga pt a primi autorizatie de circulatie, etc. Si apoi sa dai si o lege cum este cea despre care discutam.

 

@edit Tu mereu ai un stil asa de a cataloga oamenii, dupa cat castiga, ce fac, ca daca ala are F10, stai ca are sosete rupte (ceva de genul ai scris pe topicul tau).

 

Verisorul asta al tau putea f bine sa aiba un golf IV (si atunci era vizat de taxa), pur si simplu se intampla. Eu de exemplu am un golf 4 mostenit de la taica-meu, care e de aproape 10 ani in familie acuma. Nu inteleg de ce s-o dau daca e buna? (1.9 de pe ele sunt printre cele mai bune motoare). Are scaune incalzite si tot ce trebuie. Daca iau un golf VI-VII, tot asa fac cu ea 8000km pe an, si tot asa sta pe strada si primeste zgarieturi si asa mai departe. Doar ca sa fie Firea multumita.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.replicaonline.ro/protest-in-fata-parlamentului-chiar-in-ziua-in-care-ministrii-lui-orban-intra-in-focuri-407129/

 

Ca tot vorbim de poluare, mai bine incepem cu padurile, cu padurarii, si cu incetarea furtului

6 padurari morti 650 batuti si 650000ha in prag de taiere

Lasa ca fac o ancheta cu mici si bere, acolo unde nu s-a taiat nimic si 3 km unde e desert nu mai avem timp, ca noi suntem ocupati cu pomeni, aniversari si comemorari patriotice

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

:)

 

 

@PIMP

da, pe topicul meu scrisesem de un tip care este executor judecatoresc, vecin de-al meu, isi luase G30 si avea sosetele rupte. Tineai minte partial...

 

in rest, pe acest topic, mi-am bazat argumentarea plecand de la coleg care spusese cum va reusi sa se descurce cineva cu salariul de 2000 de lei cand i se pune si aceasta taxa pe cap.

 

Si da, raman la parerea ca romanul este fudul nejustificat si ii cataloghez in lenesi, cocalari si restul, adica oamenii care cu bun simt si muncitori. Nu pierd nicio secunda sa arat cu degetul cocalarul si lenesul si stiu ca asta se vede usor.

 

Situatia ta cu golful 4 este de inteles, insa cum ziceam si pe pagina anterioara, este absolut imposibil legislativ si logistic sa iei "la mana" toate masinile si sa le trieze care sa plateasca taxa si care nu, care sa fie oprita din circulatie si care nu. Plus ca intervin spaga si factorul uman.

 

singura solutie este restrictia prin lege, esti afectat si tu, iar asta este normal sa te nemultumeasca.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Daca e sa facem un poll, lucrurile stau cam asa:

 

-nimeni nu rezoneaza la ideea dnei Sarmulitza, deci taxa sa nu se aplice ; o posibila taxa , e viitor, sa fie anuntata si aplicata progresiv, eventual un sistem similar celui din Germania (grune punkt)

 

-toata lumea este de acord ca ITP/controale ARR, controale la inmatriculare sunt o gluma, si pe drumurile publice circula o groaza de cazane, pe care nu stim cum/cand le eliminam din trafic nu se intrevede nici o speranta, pentru ca este un flagel european, disparitia meritocratiei si respectului fata de reguli si dictatura smecheriei si duplicitatii.

 

-deoarece interventia statului in societate este minima, si acolo unde este, de multe ori este penibila si negativa, constatam de fapt ca oamenii sunt dezamagiti, iar etica muncii/recompensa muncii are conotatii diferite ; in principiu fiecare face cam ce ii place/cum vrea/cum il avantajeaza, fara sa se gandeasca la cei din jur

 

 

Personal mi-as dori ca toti romanii ce muncesc cinstit sa aiba acces la o infrastructura decenta si sa isi poata cumpara o masina noua,macar marca de volum, si sa nu se mai umileasca cu gunoaiele vestului (cred ca am mai povestit odata, am asistat la vreo doua licitatii auto in Franta, iar pe cazane e concurenta intre romani,bulgari samd, africani si cei ce dezmembreaza). Si cred in continuare ca ar trebuiu sa acceleram multe reforme, pentru a incerca sa nu marim macar decalajul istoric dintre noi si restul Europei, pentru ca orice intarziere este costisitoare, si mult mai dureroasa ulterior.

Link to comment
Share on other sites

Cum discutia a deviat off-topic, vreu doar sa punctez un aspect foarte important: de "situatia" din Romania suntem noi insine direct vinovati si responsabili: eu personal, mik15, Stefan, edit, Boaska si toti ceilalti, de pe forum si din afara lui. Noi insine, pentru ca nu ne implicam si nu facem (mai) nimic, nici individual si nici in grup, pentru a schimba lucrurile in bine.

Stam pe margine si comentam, ne vedem de viata personala in mod egoist, si tot asteptam "sa se faca", "sa se dreaga". Dar nu ne asumam nicio initiativa si niciun risc: nu dam in judecata institutiile statului pentru ca nu aplica legea, nu "ne bagam" cand intalnim pe strada indivizi necivilizati, nu (prea) ne ducem la vot, nu ne implicam activ in politica, nu iesim in mod organizat si consecvent in strada pentru a schimba lucrurile in bine, si tot asa mai departe.

 

Multi romani performeaza in alte tari (pe care le tot dam ca exemplu) numai pentru ca oamenii din acele tari au construit in timp o societate superioara, iar cei care pleaca din Romania devin acolo o picatura intr-un mecanism care merge bine datorita altora, si nu au alta solutie decat sa se integreze in mecanism sau sa se intoarca.

 

Insist, tara si societatea este de c*cat pentru este in fapt creatia noastra, pe care am mostenit-o de la parintii nostri. Incepand cu mine si continuand cu toti ceilalti care citesc acest post.

 

 

[...] Sincer eu nu ne vad scapati din ciclul asta, nu facem decat sa repetam ca societate acelasi ciclu, stai sa treaca alegerile.

[...] Societate ce este urata, falsa, malitioasa samd, unii o considera absolut normala, fara macar sa cerceteze adevarul.

Peste 1an tara o va duce si mai rau, peste 2 si mai rau, peste 3 si mai rau. Dormiti in continuare.

[...] Este evident ca totul trebuia facut pornind de la radacina, astfel incat societatea sa se duca intr-o directie normala: La RAR treaba sa fie facuta bine, la ITP la fel, cetateanul sa constientizeze ca nu e ok sa dai spaga pt a primi autorizatie de circulatie, etc. Si apoi sa dai si o lege cum este cea despre care discutam.

[...] si ne miram ca nu se misca nimic in tara asta, si ca totul se face pe spaga, pe pile, pe dindos, prin minciuna si manipulare
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

:)

 

 

@PIMP

da, pe topicul meu scrisesem de un tip care este executor judecatoresc, vecin de-al meu, isi luase G30 si avea sosetele rupte. Tineai minte partial...

 

in rest, pe acest topic, mi-am bazat argumentarea plecand de la coleg care spusese cum va reusi sa se descurce cineva cu salariul de 2000 de lei cand i se pune si aceasta taxa pe cap.

 

Si da, raman la parerea ca romanul este fudul nejustificat si ii cataloghez in lenesi, cocalari si restul, adica oamenii care cu bun simt si muncitori. Nu pierd nicio secunda sa arat cu degetul cocalarul si lenesul si stiu ca asta se vede usor.

 

Situatia ta cu golful 4 este de inteles, insa cum ziceam si pe pagina anterioara, este absolut imposibil legislativ si logistic sa iei "la mana" toate masinile si sa le trieze care sa plateasca taxa si care nu, care sa fie oprita din circulatie si care nu. Plus ca intervin spaga si factorul uman.

 

singura solutie este restrictia prin lege, esti afectat si tu, iar asta este normal sa te nemultumeasca.

 

Conform legii in germania platesti 15e ptr lipsa centura, o mustrare verbala si nici un punct penalizare

Cat este in romania amenda?

Cat costa sa opresti alarma la telefon daca te vede nenea militianul?

Plata parcarii prin SMS e normala? 5e pe ora? 2000lei amenda si masina ridicata?

Crezi ca totul se reduce la daca esti sarac si nu ai bani stai afara la usa? Ca acolo e locul tau?

Sau milioanele de lei amenda sunt un plus de civilizatie? Taxe, vigniete, impozite, samd? Ce ne aduc noua? Ca soselele sunt praf, spitalele distruse si nimic nu prospera in afara cocalarilor din sistem. Te referi si la cocalarii parveniti sau doar la aia saraci?

Amenzi taxe si datorii erau si inainte de 89 si l-au impuscat pe ceasca ca a platit datoria externa la zi, acum avem100 miliarde datorie, si Grecia e mic copil pe langa ce o sa patim noi

De ce avem 100. Miliarde datorie daca platim de 5 ori mai mult decat alte tari pe mancare, masini, taxe, amenzi? Ar trebui sa fim ca norvegienii plini de bani,avem cea mai mare tara din SE, si e foarte plina de resurse, si noi mergem cu rable casate in alte tari de 20 ani

Link to comment
Share on other sites

@Boaska, tot ceea ce se colecteaza din taxe, impozite, amenzi, fie este furat, fie este cheltuit fara cap...asta este motivul pt care nu avem infrastructura, scoli, spitale.

 

Evident, nemultumirea generala nu este musai taxa, ci ca nu se face nimic cu tot ceea ce se plateste.

 

La mine pe strada sunt probleme mereu cu conductele de apa rece/calda si cu incalzirea.

Am platit 60 de metri cubi de apa rece in august. Tot ce se pierde se pune in spatele populatiei din zona. Nimeni de la conducerea acestui oras si tari nu vrea sa faca nimic util, pt ca asta e in ADN-ul nostru: lenea, delasarea si hotia...si asa este pana la ultimul cetatean al acestei Romaniei. Noi suntem condamnati ca natie si nu ne ramane decat sa ne descurcam la nivel individual.

Ala care este platit sa stea in fruntea tarii nu il intereseaza de tara, ci sa leneveasca si sa fure.

Ala de la tara care este luat cu ziua pt 100 de lei la munca, nu il intereseaza sa te ajute la sapat in gradina contra banilor primiti. El vrea sa treaca ziua, sa stea cat mai mult in ziua respectiva, sa i se dea si 3 mese si bautura si tu ramai prostit. Asa este este societatea romaneasca in totalitatea celor 18 milioane de insi.

Eu sunt la serviciu acum, platit, si stau de dimineata pe forum. Fiecare furam, pacalim in felul nostru, numai ca ne prefacem ca nu ne dam seama.

 

Discutia asta este fara sens.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Cum discutia a deviat off-topic, vreu doar sa punctez un aspect foarte important: de "situatia" din Romania suntem noi insine direct vinovati si responsabili: eu personal, mik15, Stefan, edit, Boaska si toti ceilalti, de pe forum si din afara lui. Noi insine, pentru ca nu ne implicam si nu facem (mai) nimic, nici individual si nici in grup, pentru a schimba lucrurile in bine.

Stam pe margine si comentam, ne vedem de viata personala in mod egoist, si tot asteptam "sa se faca", "sa se dreaga". Dar nu ne asumam nicio initiativa si niciun risc: nu dam in judecata institutiile statului pentru ca nu aplica legea, nu "ne bagam" cand intalnim pe strada indivizi necivilizati, nu (prea) ne ducem la vot, nu ne implicam activ in politica, nu iesim in mod organizat si consecvent in strada pentru a schimba lucrurile in bine, si tot asa mai departe.

 

Multi romani performeaza in alte tari (pe care le tot dam ca exemplu) numai pentru ca oamenii din acele tari au construit in timp o societate superioara, iar cei care pleaca din Romania devin acolo o picatura intr-un mecanism care merge bine datorita altora, si nu au alta solutie decat sa se integreze in mecanism sau sa se intoarca.

 

Insist, tara si societatea este de c*cat pentru este in fapt creatia noastra, pe care am mostenit-o de la parintii nostri. Incepand cu mine si continuand cu toti ceilalti care citesc acest post.

 

Nu prea poti de unul singur sa rastorni o treba inchegata, facut in stil mafiot. Problema nu e doar in Romania, e in toata lumea. Nu sunt eu acea persoana care pot schimba totul de unul singur. Din cauza asta, incerc, pe cat posibil, sa schimb opinia publica asupra criteriilor cu adevarat alarmante asupra societatii in care traim, nu doar lucruri de fatada sau praf in ochi. Odata ce mai multi oameni vor privi cu proprii ochi societatea, de-abia de atunci va fi bine cu adevarat.

Au mai fost unii care s-au luptat mai mult singuri, intr-adevar eroi, insa cam toti au sfarsit la fel.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt la serviciu acum, platit, si stau de dimineata pe forum. Fiecare furam, pacalim in felul nostru, numai ca ne prefacem ca nu ne dam seama.

 

Discutia asta este fara sens.

Bravo!

Esti un om realist si foarte sincer.

Prima faza mi a placut cea cu tramvaiul, iar acum asta.

Se pare ca avem asta in adeneu.

 

Propun mutarea topicului la “Pe margine”, eventual Politica Romaniei.

 

Oricum o dam tot acolo ajungem.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Se tot bate toba pe tot internetul ca schimbarea vine de la fiecare invdivid in parte. Partial adevarat, dar cam asa 15% maxim.

 

Parerea mea sincera e ca autoritatile ar trebui sa isi faca treaba exact asa cum scrie in fisa postului. Ceea ce nu se intampla. Tot de la cap se impute pestele.

 

Iar amenzile nu combat cauza, ci doar colecteaza. Avem amenzi f mari, pt infractiuni mici. Adica daca intri fara vigneta in bucuresti, amenda e 2000 ron, in timp ce in centrul Berlinului e 80 eur?

 

Da, pentru alcool si alte infractiuni ce intra sub codul penal, sa fie amenzi uriase, dar cam atat.

 

 

Si apropo, falimentara primarie a Bucurestiului are 45.000 de angajati!!! Adica e cel mai mare angajator din Romania la ora actuala! (Dacia are vreo 17000). Acolo sunt banii dvs.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

.....este absolut imposibil legislativ si logistic sa iei "la mana" toate masinile si sa le trieze care sa plateasca taxa si care nu, care sa fie oprita din circulatie si care nu. Plus ca intervin spaga si factorul uman.

 

 

ITP facut ca la carte, controale frecvente in trafic, amenzi mari pentru incalcarea regulilor si penalitati si mai mari pentru autoritati atunci cand incalca procedurile (aka iau spaga). Dintodeauna am spus ca as dezvolta un mic device cu care sa verifici daca DPF este off la un diesel. Verificarea ar dura 5 minute. Sa vezi cum se curata orasele de astfel de cazuri. Si asta este un exemplu cat se poate de mic si la indemana.

 

Am vazut un documentar acum mult timp care analiza cercul vicios in care intri atunci cand tot timpul cumperi produsul mai nou, judecand ca este "eco" (cam sub aceasta umbrela se ascund acum). Pai, problema este ca distrugerea vechiului bun, producerea celui nou consuma mult mai multa energie decat prelungirea vietii celui vechi. Asta se aplica cu atat mai mult la autovehicule.

 

In fond daca obligi oamenii ca la 2-3 ani sa reinoiasca parcul auto, pentru ca asta este mai "eco", facem o mare greseala din punct de vedere al resurselor si a poluarii, rezultul fiind chiar opus. Primul lucru pe care l-as incuraja (cu vorba buna pe de o parte si cu restrictii draconice, as indrazni sa spun) este ca daca detii un autovehicul atunci sa il intretii in parametri in care a fost destinat sa functioneze. Altfel pica ITP-ul si nu mai circula.

Edited by ViBogdan
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.