Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

era normal ca USR si PNL sa voteze impotriva PSD :). Ei oricum voteaza impotriva si pana sa auda despre ce e vorba atata timp cat vine de la PSD nu poate fi de bun augur :). Asta este o reglementare locala adoptata de o administratie teritoriala, poate fi lejer combatuta in instanta de un avocat mai iscusit, nu are putere de lege, asta trebuie facut, sa se asocieze lumea, sa isi declare un reprezentant si apoi sa comisioneze o casa de avocatura sa ii reprezinte. Edited by mik15
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu altceva as vrea sa subliniez: VW, pentru ca se simte cu musca pe caciula, si probabil in urma unor presiuni, subventioneaza reducerea poluarii pentru cetatenii germani; pentru restul de masini ce nu vor fi upgradate, valea cu ele in estul Europei

 

https://www.g4media.ro/instalatiile-anti-poluare-pe-modelele-diesel-euro-5-o-afacere-de-sute-de-milioane-de-euro-proprietarii-de-masini-din-germania-primesc-o-subventie-de-pana-la-3000-de-euro-pentru-a-si-face-upgrade-la.html

Link to comment
Share on other sites

Revin la amendamentul propus de catre ALDE si aprobat in CGMB:

Se introduce un nou articol, dupĂŁ articolul 8, articolul 9, ĂŽncepând cu data de 1.01.2022, accesul autovehiculelor ĂŽn Municipiul București cu norma de poluare non-euro, Euro 1 și Euro - 2 este interzis, și de asemenea, articolul 10, ĂŽncepând cu data de 1.01.2024, accesul autovehiculelor cu norma de poluare Euro 3 este interzis

Intrucat nu am gasit nicaieri pe internet forma finala a hotararii vinietei Oxigen (poate nu am cautat suficient) nu mi-e clar daca prin amendamentul de mai sus interzicerea vehiculelor respective actioneaza in orice moment, sau este limitata la intervalul luni-vineri 07:00 - 22:00, cu exceptia sarbatorilor legale.

 

Cu alte cuvinte, - spre exemplu - o masina Euro3 nu va mai avea voie sa circule niciodata in Bucuresti dupa data de 01 ian. 2024, sau nu va mai avea voie sa circule in Bucuresti doar in zilele lucratoare de la 7-22?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@fivethreefive

 

dar oare chiar conteaza daca in 2024 ai voie doar intr-un anume orar sau deloc?!

 

masinile euro 3 s-au produs pana la sfarsitul lui 2004.

 

la momentul 2024 va insemna ca masinile mai vechi de 20 de ani sa fie interzise poate chiar de tot.

Ti se pare absurd?

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Și nu ți se pare absurd ca la mașini de 15 ani sa pui taxa de la 1 ian 2020? Anunțată cu 3 luni înainte?

 

Asta în condițiile în care parcul auto din Ro are 12 ani media de vechime, sau chiar peste? (nu știu exact cifra oficiala).

 

Dar na, burțile celor 45000!!!! de bugetari angajați ai primăriei tre sa mănânce și la anul ceva.

 

 

LE: vechimea parcului auto în Ro e de 15.4 ani!!! Conform Hotnews : http://mobile.hotnews.ro/stire/23213566

 

Asta e puterea de cumpărare a tarii...mai clar decât cifrele oficiale nu ai ce sa zici.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Motivul pentru care am pus intrebarea de mai sus este ca, in forma adpotata, hotararea CGMB are ca victime colaterale masinile cu cea mai mare probabilitate de a deveni vehicule istorice. Asa-zisele masini "youngtimer", bine intretinute si foarte putin utilizate, care inca nu pot fi inregistrate ca istorice intrucat nu au 30 de ani vechime si care sunt in cel mai bun caz Euro 3.

Consecinta este ca se vor pierde multe exemplare interesante, unele chiar valoroase. Ma gandesc aici la modele precum E39 M5 si 540i, E46 M3 si 330i, Z3 si multe altele. De aceea, eu consider ca acest efect colateral este o greseala.

 

Masinile istorice nu apar nici din neant, nici din masini care au stat intepenite in garaje sau parcari subterane ani la rand, asteptand sa implineasca vechimea legala de 30 de ani de la fabricatie. In forma actuala, taxa Oxigen distruge procesul prin care s-ar fi generat noi vehicule istorice in Bucuresti.

 

la momentul 2024 va insemna ca masinile mai vechi de 20 de ani sa fie interzise poate chiar de tot. Ti se pare absurd?

@edit: eu incerc sa fiu cat se poate de atent cand scriu un post -dar poate acum am gresit. Te rog sa detaliezi prin ce logica ai tras tu concluzia, din ceea ce am scris in postul anterior, ca mie mi s-ar parea absurd ca masinile mai vechi de 20 de ani sa fie interzise de tot.
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Revin la amendamentul propus de catre ALDE si aprobat in CGMB:

 

Intrucat nu am gasit nicaieri pe internet forma finala a hotararii vinietei Oxigen (poate nu am cautat suficient) nu mi-e clar daca prin amendamentul de mai sus interzicerea vehiculelor respective actioneaza in orice moment, sau este limitata la intervalul luni-vineri 07:00 - 22:00, cu exceptia sarbatorilor legale.

 

Cu alte cuvinte, - spre exemplu - o masina Euro3 nu va mai avea voie sa circule niciodata in Bucuresti dupa data de 01 ian. 2024, sau nu va mai avea voie sa circule in Bucuresti doar in zilele lucratoare de la 7-22?

CLICK ME

 

Cel din 25.09, versiunea imbunatatita supusa aprobarii in CGMB. Versiunea finala nu a fost postata, ca deh... e greu cu bugetarimea.

Edited by .Bogdan
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@535 prin faptul ca te interesai specific. Prin modul cum iti erau construite frazele si prin exemplificarea clara se putea deduce asta.

Un fel de dovezi circumstantiale in avocatura.

 

@PIMP

f bine ca ai pus linkul ala. nu are nicio legatura cu puterea de cumparare a romanului parcul auto, ci are legatura cu cat de COCALAR este romanul. repet, COCALAR, cu toate antipatiile mai sedimentate care imi vor decurge de aici.

 

in 2008, 38% din parcul auto era pana in 6 ani iar acum e 8% parca.

 

chiar daca veniturile romanilor din toate paturile sociale s-au dublat, cel putin in RON, puterea de cumparare a crescut doar putin pt ca si produsele si serviciile pe care le poti cumpara, s-au scumpit.

 

spre exemplu, daca in 2008 castigai 2000 lei, puteai lua 500 de paini. Acum, castigi 4000 si poti lua nu 1000 de paini, ci 700.

 

bun! insa bmw-ul sh de 200.000km si 10 ani vechime, tot 10.000 euro era si in 2008 cat si in 2018.

 

in 2008, 2000 lei erau 550 euro. azi 4000 lei sunt 850 euro. cu prima suma, nu te poti baga la rata la masina sh. cu a doua suma, te poti baga.

 

cum i s-a dat romanului oportunitatea sa fie cocalar, el a imbratisat-o. Romanul in 2008 manca 500 de paini ca era imposibila masina sh. Acum, desi isi permite masina noua, evident facand un efort si mancand 400 de paini doar, iar restul la rata la masina, el decide ca nu poate fi ca neamtul care e de aceeasi teapa cu el si sa conduca Opel Corsa, asa cum cinduce nramtul din patura lui sociala. Romanul vrea insignia, passat, seria 3.

 

Oamenii pe care ii plangea Mircea pe pagina trecuta, nu vor fi niciodata afectati de eventuale interdictii, pt ca acei oameni nici nu stiu unde e Bucurestiul. Am un unchi in Vaslui care spunea ca: "pe mine daca ma duci la Iasi, este ca si cum m-ai arunca in marea cea mare". Singurii afectati vor fi cocalarii cu DPF off, pt ca trebuie sa plateasca pt a putea fi cocalari in continuare.

Edited by edit
  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@fivethreefive

 

dar oare chiar conteaza daca in 2024 ai voie doar intr-un anume orar sau deloc?!

 

masinile euro 3 s-au produs pana la sfarsitul lui 2004.

 

la momentul 2024 va insemna ca masinile mai vechi de 20 de ani sa fie interzise poate chiar de tot.

Ti se pare absurd?

 

Pe baza carei argumentatii o masina de 20 de ani vechime care este in stare foarte buna mecanica si estetica trebuie sa se interzica?Daca masina aia corespunde normelor la care a fost conceputa in momentul fabricatiei, de ce sa fie interzisa? Ce aveti fratilor, ne-a luat Dumnezeu mintile?

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

bun Cavaliere, de acord cu tine.

care este soutia reala ca sa poti permite ciculatia acelui 1% de masinile bune din Romania care au 20 de ani vechime?

ca in germania, 90% din cele vechi de 20 de ani sunt perfecte dpdv tehnic si acolo este mai simplu.

 

Cum plm(ca ma si enervez) sa poata tria Romania masinile bune cand noi nici un WC pt o scoala nu putem construi??!?

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai asta spun si eu. ca in tarile respective se controleaza totul la sange si poti circula cu ce vrei atat cat este ok dpdv tehnic. repet intrebarea, cum poti identifica 1% din masinile de peste 15-20 de ani din romania care sunt in regula tehnic?

 

nu este clar ca cei 1% sunt victime colaterale ale sistemului?!

faza ridicola este ca si cei 1% si cei 99% spun ca e abuz, desi cei 99% stiu ca nu este niciun abuz, ei insisi fiind contienti ca abuzeaza, inclusiv multi gasindu-se pe acest topic.

 

in fine!

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prin legea asta, parerea mea la *Rece*, este ca s-au gandit si ai nostrii sa fie in rand cu lumea, asa ca au inceput prin a da interdictii eco pentru autoturisme intre anumite ore si sa ceara bani pentru a lasa anumite autoturisme sa treaca printr-un loc.

 

Ei sau gandit ca pe langa ca se dau si ei eco conform normelor europene, mai scot si o gramada de bani, ca doar nu au interzis niste masini, doar vor sa scoata bani de pe ele si cumva sa mai scada din aglomeratia mai ales a capitalei, urmand ca si restul oraselor mari sa adopte acest lucru.

Asa isi mai ia lumea ochii de la o centura in lucru de ani de zile, isi mai ia lumea gandul de la transportul in comun, de la parcari si toate lucrurile care alea ar trebui rezolvate in primul rand, tu vrei sa impui restrictii de genul, insa infrastructura e de cacat, nu ai drumuri, nu ai parcari, nu ai nimic, ma nimnic! Doar praf si jeg si haos, dar tu vrei sa pui restrictie la masini.

 

Restul tarilor pana sa adopte aceste solutii eco friendly, mai intai au avut tot ce noi nu avem, infrastructura pentru care oricum platim toti.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

f bine ca ai pus linkul ala. nu are nicio legatura cu puterea de cumparare a romanului parcul auto, ci are legatura cu cat de COCALAR este romanul. repet, COCALAR, cu toate antipatiile mai sedimentate care imi vor decurge de aici.

 

in 2008, 38% din parcul auto era pana in 6 ani iar acum e 8% parca.

[...]

bun! insa bmw-ul sh de 200.000km si 10 ani vechime, tot 10.000 euro era si in 2008 cat si in 2018.

 

edit, scuza-ma ca iti zic, dar nu stii pe ce planeta traiesti. Daca tu traiesti cu impresia ca multi romani au de dat 10.000 de euro pe o masina SH, te inseli amarnic. Discutam aici de masini de 2-3-5000 eur, ce naiba.

 

Uite aici media pe EU, si olandezii sunt cocalari, si spaniolii, si croatii, si grecii, si cehii, si ungurii?

 

Finlanda avea media de 12.1 ani, anul trecut, pai aia cred ca sunt cei mai mari cocalari din tarile nordice. Baga-mi-as **** in Laponia lor si in rablele lor, ma mir cum ii mai suporta Greta (vecina suedeza) :LMAO: :LMAO:

 

e1zDYDz.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.