Jump to content

Utilizatori Hibrid


Claudius00

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

a avut nevasta-mea un seria 2 hibrid, am uitat numarul. era full, tot felul de gadget-uri, m-pack...etc.

totul pana la autonomie. zicea cca 50 km in specificatii parca, mergea real cam 30, tot era ok. a venit toamna, a scazut temperatura exterioara cu cca 10C, a scazut si autonomia la cca 17km. l-am dat inapoi, ii cumparasem si statie de incarcare, am ramas cu ea in perete. altfel avea zvac si era silentios, mi-a placut sa umblu cu el. motorul insa praf, cu bateria goala, pe autostrada la cca 150 a consumat 10. am auzit ca i3 ar fi ok.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@fdbcnt - Hibrd nu iei să mergi doar pe electric. Dacă iei pentru asta, l-ai luat oarecum greșit, îmi pare rău. Hibrid e mai mult ca să reduci emisiile și pentru ocazionalul stat în coloană, mers puțin pe străduțele de prin oraș, la drumuri scurte.

 

Am fost tentat multă vreme de 530e acum la G30. Chiar am văzut că le crește numărul destul de tare. Mi-a fost teamă de o chestie doar: durata de viață a bateriei, mai ales că luam mașina SH, care deja avea un an de viață să zicem, deci multe cicluri de încărcare/descărcare deja.

 

Ce mai e oarecum nasol, dar e ok atâta timp cât e încărcată bateria, este greutatea mașinii, mult mai mare, dar fiind motorul electric nu o simți așa tare. Mai nasol când trebuie să tragi de 2.0 184CP termic să fie nevoie să și încarci. Ideal este să ai și priză de încărcare acasă, atunci poți pleca la drum cu bateria încărcată complet, să nu mai fie nevoie și de recharging constant.

Edited by deeJayOg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Si eu am analizat aceasta posibilitate fiind interesat de achizitia unui 225xe, dar daca faci un calcul obiectiv, o sa vezi ca nu ai un castig real chiar atat de mare raportat la costul de achizitie al masinii.

1. Obligatoriu trebuie incarcat la priza, ca sa nu consumi combustibil fosil pentru incarcarea bateriei. Se incarca greu la statiile de incarcare, trage putere mica.

2. Masina dezvolta puterea maxima, doar cand ai ceva curent in baterie, altfel daca aceasta este descarcata se transforma in balast și va consuma mai multa benzina/motorina.

3. Odata scazuta capacitatea bateriei din cauza uzurii, ce faci?

4. Nu este nici cal, nici magar. Poate fi o solutie pentru drumuri scurte prin oras și cam atat, în regim electric.

Edited by Fuzzz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru opinii. Se pare ca inca nu este momentul sa iti cumperi un Hybrid pana nu maresc putin range-ul bateriilor avand in vedere ca in anotimpul rece scade si mai mult range-ul .

Imi doream Hybrid pentru naveta care o fac zilnic pana la job aproximativ 6 km folosirea benzina fiind doar la drumuri lungi .

Link to comment
Share on other sites

6km ar fi ok, dacĂŁ o poți ĂŽncĂŁrca la prizĂŁ acasĂŁ. Ăți ajung ĂŽn teorie cei 12km dacĂŁ bateria e nouĂŁ și nu stai foarte mult ĂŽn trafic. Depinde cum sunt acei 6km. DacĂŁ sunt barĂŁ-la-barĂŁ nu prea o sĂŁ reușești mare brânzĂŁ.

Sunt in Oras dar Lugoj-ul inca nu este foarte aglomerat . In momentul de fata am diesel , foarte multumit de el dar mi-as dori un model mai nou (maxim 4 ani vechime). As opta tot pe diesel dar nu stiu daca se merita investitia avand in vedere nesiguranta cu normele si legile de poluare ce se doresc adoptate.

Link to comment
Share on other sites

e adevarat ce spuneti, insa la statia de incarcare trifazata se incarca repede, in 2h e full. de mers cu ea e f misto, la inceput esti contrariat ca nu se aude nimic dar te obisnuiesti. momentan nu-i vad o utilitate la hibrida, consuma 6-7 in buc in trafic, atat scoti si cu un diesel mic. un suv 3.0d ia 10.5. cele mai de ras sunt toyota pe care nu poti sa le incarci.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg tendinta de a cumpara motoare pe benzina (care consuma uneori si dublu fata de diesel, ca sa nu mai vorbim de cuplu), doar din teama ca cineva va interzice dieselul. Pai o benzina polueaza tot cat un diesel, prin prisma consumului mai mare.

 

Motoarele otto actuale au cuplu mai mare decat corespondentele diesel, polueaza mai putin, cu toate ca au consum mai mare, de-aici tendinta de care spui :).

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg tendinta de a cumpara motoare pe benzina (care consuma uneori si dublu fata de diesel, ca sa nu mai vorbim de cuplu), doar din teama ca cineva va interzice dieselul. Pai o benzina polueaza tot cat un diesel, prin prisma consumului mai mare.

Pentru ca in Romania legislatia privind protectia mediului este inca foarte permisiva, si nu exista nici un orizont de implementare a unor masuri de acest fel; de exemplu, incepand cu 2024 toate autoturismele diesel vor fi interzise in Paris (actualmente exista limitari si restrictii pentru anumite categorii diseel/in anumite intervale); este usor de inteles ca interdictiile pariziene se vor extinde si in alte orase.

 

Legat diesel vs benzina, eu am inlocuit anul acesta masina diesel,pe motiv de rulaj/iesit din garantie cu una benzina, tot din clasa compacta; daca la diesel aveam un consum in jur de 5.2, acum la benzina ma invart in jurul valorii de 6.3 %; ca si putere, cuplu, etc, motorul benzina fiind turbo, nu simt mare diferenta sau un regres, din contra, am castigat la capitolul lipsa vibratii, zgomot, etc. Am facut un calcul in ceea ce privesc costurile, luand in calcul consumul, pretul combustibililor, rulajul meu (900 km saptamanal),costul de achizitie nou diesel vs benzina, si am ajuns la concluzia ca un disel ar fi fost interesant dpdv financiar dupa 100.000 km, cand probabil voi inlocui masina cu alta noua.Sunt convins ca datorita inerdictiilor aplicate masinimlor diesel, acestea se vor devaloriza mai mult peste 3-4 ani, cand voi schimba eu masina.

 

Am cochetat mult cu variantele hibride, insa deja au un cost de achizitie mai ridicat vs benzina, si economiile realizate in ciclul urban nu se transpun in economii in regim de rulaj extern, pe autostrada, unde functioneaza exclusiv motorul alimentat cu benzina, si unde greutatea sistemului hibrid este un balast.Sunt foarte bune pentru navetele scurte, trafic urban, masini pastrate in garaj, posibilitate de incarcare la priza.

Edited by Eugen B
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Și totuși: http://theconversation.com/fact-check-are-diesel-cars-really-more-polluting-than-petrol-cars-76241

 

Dar aici vorbim de Diesel recent, cu AdBlue, DPF sănătos...etc. Nu răgăliile de prin traficul de zi cu zi.

Multumesc pentru acest articol am mai invatat ceva pentru cultura mea generala. :thumbsup:

 

Pentru ca in Romania legislatia privind protectia mediului este inca foarte permisiva, si nu exista nici un orizont de implementare a unor masuri de acest fel; de exemplu, incepand cu 2024 toate autoturismele diesel vor fi interzise in Paris (actualmente exista limitari si restrictii pentru anumite categorii diseel/in anumite intervale); este usor de inteles ca interdictiile pariziene se vor extinde si in alte orase.

 

Legat diesel vs benzina, eu am inlocuit anul acesta masina diesel,pe motiv de rulaj/iesit din garantie cu una benzina, tot din clasa compacta; daca la diesel aveam un consum in jur de 5.2, acum la benzina ma invart in jurul valorii de 6.3 %; ca si putere, cuplu, etc, motorul benzina fiind turbo, nu simt mare diferenta sau un regres, din contra, am castigat la capitolul lipsa vibratii, zgomot, etc. Am facut un calcul in ceea ce privesc costurile, luand in calcul consumul, pretul combustibililor, rulajul meu (900 km saptamanal),costul de achizitie nou diesel vs benzina, si am ajuns la concluzia ca un disel ar fi fost interesant dpdv financiar dupa 100.000 km, cand probabil voi inlocui masina cu alta noua.Sunt convins ca datorita inerdictiilor aplicate masinimlor diesel, acestea se vor devaloriza mai mult peste 3-4 ani, cand voi schimba eu masina.

 

Am cochetat mult cu variantele hibride, insa deja au un cost de achizitie mai ridicat vs benzina, si economiile realizate in ciclul urban nu se transpun in economii in regim de rulaj extern, pe autostrada, unde functioneaza exclusiv motorul alimentat cu benzina, si unde greutatea sistemului hibrid este un balast.Sunt foarte bune pentru navetele scurte, trafic urban, masini pastrate in garaj, posibilitate de incarcare la priza.

Daca as inlocui Diesel-ul cu benzina fara sa schimb modelul (seria 3) si brandul (BMW) nu ar fi disponibil decat motorul de 2l sau 1.6l la BMW (totusi 1.6 nu as dori sa imi achizitionez ca as face rabat la putere) . Care cred ca au un consum mai ridicat decat diesel-urile de 2l de la BMW .

Edited by Claudius00
Link to comment
Share on other sites

Consum diesel vs benzina. X1 20dXdrive - 192 CP - consum 6,3% in medie, ceea ce pot confirma si eu din propria experienta.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=1&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2

 

Benzina 20i xDrive - 192 CP - consum 8,5%.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=2&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2

 

2 litri difirenta pot fi semnificativi in cazul unor rulaje mari anual.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Consum diesel vs benzina. X1 20dXdrive - 192 CP - consum 6,3% in medie, ceea ce pot confirma si eu din propria experienta.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=1&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2

 

Benzina 20i xDrive - 192 CP - consum 8,5%.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=2&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2

 

2 litri difirenta pot fi semnificativi in cazul unor rulaje mari anual.

De accord. Eu fara Xdrive am consum mediu 6% pe 320d dar preponderent in oras e facut consumul de a ajuns la 6%.

Am masina de 2 ani , am schimbat distributia si consumbile la timp si in afara de asta nu a fost necesar nici o alta piesa schimbata . Ca tot se plange lumea ca la diesel o sa se simta in timp la piese daca consumul e mic . Eu sunt de parere ca daca masina a fost intretinuta decent si nu mergi subturat nu sunt problematice diesel-urile , chiar si cele cu filtre de particule

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am tot gandit la asta. Din pacate sistemul hibrid de pe f30 (care ma interesa pe mine) e destul de slabut, bateria e mica si autonomia destul de proasta. G20 e mai ok, baterie mai mare, sistemul facut mai bine, dar deocamdata e foarte scump pentru ca e model nou. Pe hartie spun ei ca un G20 ar merge 60 de km pe baterie. Ceea ce probabil inseamna 45km vara si 30km iarna. Suficient pentru cineva care merge doar prin oras si are unde sa incarce. Si in acelasi timp poti sa iesi cu ea si la drum lung fara sa te rogi intr-o depasire.

 

i3 nu-mi place neam, iar 2 ActiveHybrid are motorul ala prapadit pe benzina, iar la viteza de autostrada motorul electric se decupleaza. Deci ramai sa faci depasiri cu un motor de 1.5 si o caroserie mare. Nu, multumesc.

 

Toyota (de care spunea cineva pe aici) are un sistem care functioneaza bine, chiar daca nu-l incarci. In Bucuresti poti merge cu un consum de 5-6%, ceea ce e ok dupa parerea mea. Cand ai iesit cu ea din oras, nu mai e asa de frumos din pacate. Nu stiu cum e combinatia asta noua cu motor de 2l, n-am mers cu ea..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pt initiator: uita de hibride, diesel-ul e baza, consum mic, ieftin si bun.

 

Depinde de utilizare. Daca mergi cu ea 90% in oras, un diesel o sa consume mult mai mult decat un plug-in. Mai ales daca e un oras ca Bucuresti, unde e trafic de iti vine sa bati pe cineva. In conditii ideale, asta inseamna 9-10 litri / 100 km cu diesel-ul, comparat cu 20 KWh pe electric. Adica 50-60 de lei vs. 10 lei. Intr-un an se aduna ceva diferenta..

Link to comment
Share on other sites

Depinde de utilizare. Daca mergi cu ea 90% in oras, un diesel o sa consume mult mai mult decat un plug-in. Mai ales daca e un oras ca Bucuresti, unde e trafic de iti vine sa bati pe cineva. In conditii ideale, asta inseamna 9-10 litri / 100 km cu diesel-ul, comparat cu 20 KWh pe electric. Adica 50-60 de lei vs. 10 lei. Intr-un an se aduna ceva diferenta..

Eu glumeam de fapt

 

Si eu m-am tot gandit la asta. Din pacate sistemul hibrid de pe f30 (care ma interesa pe mine) e destul de slabut, bateria e mica si autonomia destul de proasta. G20 e mai ok, baterie mai mare, sistemul facut mai bine, dar deocamdata e foarte scump pentru ca e model nou. Pe hartie spun ei ca un G20 ar merge 60 de km pe baterie. Ceea ce probabil inseamna 45km vara si 30km iarna. Suficient pentru cineva care merge doar prin oras si are unde sa incarce. Si in acelasi timp poti sa iesi cu ea si la drum lung fara sa te rogi intr-o depasire.

 

i3 nu-mi place neam, iar 2 ActiveHybrid are motorul ala prapadit pe benzina, iar la viteza de autostrada motorul electric se decupleaza. Deci ramai sa faci depasiri cu un motor de 1.5 si o caroserie mare. Nu, multumesc.

 

Toyota (de care spunea cineva pe aici) are un sistem care functioneaza bine, chiar daca nu-l incarci. In Bucuresti poti merge cu un consum de 5-6%, ceea ce e ok dupa parerea mea. Cand ai iesit cu ea din oras, nu mai e asa de frumos din pacate. Nu stiu cum e combinatia asta noua cu motor de 2l, n-am mers cu ea..

Motorul de 2 litri este ceva mai rafinat/evoluat decat cel de 1.8, se simte mai puternic, insa si acesta functioneaza in ciclu atkinson; cutia cvt necesita ceva obsinuinta, insa fata de sistemul vechi de 1.8 litri, unde la acceleratii puternice ai senzatia ca porneste un aspirator in habitaclu, zgomotul este redus, iar feelingul imbunatatit. Am vazut prius cu vechiul sistem ce au trecut lejer de 200.000 km fara nici o problema, deci si acesta va fi probabil la fel de bun. Este o optiune demna de luat in seama, pentru cei ce utilizeaza masina pe distante scurte/trafic preponderent urban.

Link to comment
Share on other sites

Eu glumeam de fapt

 

 

Motorul de 2 litri este ceva mai rafinat/evoluat decat cel de 1.8, se simte mai puternic, insa si acesta functioneaza in ciclu atkinson; cutia cvt necesita ceva obsinuinta, insa fata de sistemul vechi de 1.8 litri, unde la acceleratii puternice ai senzatia ca porneste un aspirator in habitaclu, zgomotul este redus, iar feelingul imbunatatit. Am vazut prius cu vechiul sistem ce au trecut lejer de 200.000 km fara nici o problema, deci si acesta va fi probabil la fel de bun. Este o optiune demna de luat in seama, pentru cei ce utilizeaza masina pe distante scurte/trafic preponderent urban.

 

Nu m-am prins, sunt tot felul de pareri aici pe forum :))

 

Aha, interesant cu motorul nou. Poate ma duc sa dau si eu o tura cu el, daca tot sunt 'in piata' ..

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am tot gandit la asta. Din pacate sistemul hibrid de pe f30 (care ma interesa pe mine) e destul de slabut, bateria e mica si autonomia destul de proasta. G20 e mai ok, baterie mai mare, sistemul facut mai bine, dar deocamdata e foarte scump pentru ca e model nou. Pe hartie spun ei ca un G20 ar merge 60 de km pe baterie. Ceea ce probabil inseamna 45km vara si 30km iarna. Suficient pentru cineva care merge doar prin oras si are unde sa incarce. Si in acelasi timp poti sa iesi cu ea si la drum lung fara sa te rogi intr-o depasire.

 

i3 nu-mi place neam, iar 2 ActiveHybrid are motorul ala prapadit pe benzina, iar la viteza de autostrada motorul electric se decupleaza. Deci ramai sa faci depasiri cu un motor de 1.5 si o caroserie mare. Nu, multumesc.

 

Toyota (de care spunea cineva pe aici) are un sistem care functioneaza bine, chiar daca nu-l incarci. In Bucuresti poti merge cu un consum de 5-6%, ceea ce e ok dupa parerea mea. Cand ai iesit cu ea din oras, nu mai e asa de frumos din pacate. Nu stiu cum e combinatia asta noua cu motor de 2l, n-am mers cu ea..

 

...Stii ce zic? Imi permiti sa te citez?

 

"Ok, am inteles, esti mai bun decat toti botanistii aia care inghit vrajeala capitalist-progresista facuta cu singurul scop de a le scoate banii munciti din buzunar. Tehnologiile noi (panouri solare, masini electrice) sunt de cacat in momentul asta si ofera zero valoare. In plus, sunt scumpe pentru ca nu ti le permiti. Deci nu esti in target pe nicio parte, si o sa ai ultima masina pe motorina din oras.."

 

..poate tu nu, stii ce zic? ;)

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/187157-ati-cumpara-un-i3-sh/page__st__120

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.