Jump to content

Utilizatori Hibrid


Claudius00

Recommended Posts

am un client care a mers 49 km full electric cu MINI Countryman plug-in hybrid din 50-58 declarati cu modelul nou de baterii de 10 kWh.

 

in caz ca ai unde incarca masina la priza, de exemplu te duci cu ea la munca si cat stai la munca o parte din timp o lasi la incarcat, poti sa mergi full electric dus-intors zilnic la munca.

 

in cazul masinilor hybrid (fara plug-in) din punctul meu de vedere nu sunt neaparat cea mai buna idee neaparat, consumi combustibil pentru a incarca bateriile.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, confundati hibridul cu PHEV. Hibridul nu se incarca de la priza. PHEV da. In plus, PHEV poate intra conform legislatiei unor tari la masini electrice. Hibridul, nu.

 

Mi emi se pare ca hibridul si phev sunt ca un melc care isi cara casa in spinare. Autonomia este foarte mica electric si ajuta maxim cand esti bara la bara. In rest este inutil complet

 

Masinile electrice de astazi au atonomie reala pe la 250km - 300km si gasesti oriunde in tara sa le incarci.

 

Per total iesi mai ieftin sa circuli electric zi de zi si la nevoie, inchiriezi pt concediu o masina in stare buna si te bucuri de concediu. Ma gandesc sa fac o astfel de "schema" desi fac pe an cateva drumuri de 600-700km intr-o zi fara probleme electric. In tara sau pe afara.

 

am un client care a mers 49 km full electric cu MINI Countryman plug-in hybrid din 50-58 declarati cu modelul nou de baterii de 10 kWh.

 

Sunt tehnici de condus care iti permit sa scoti chiar mai mult decat declara oem-ul in WLTP. Eu cu I3 de 30kWh am scos 280km range real. Vara.

Link to comment
Share on other sites

Sunt in Oras dar Lugoj-ul inca nu este foarte aglomerat . In momentul de fata am diesel , foarte multumit de el dar mi-as dori un model mai nou (maxim 4 ani vechime). As opta tot pe diesel dar nu stiu daca se merita investitia avand in vedere nesiguranta cu normele si legile de poluare ce se doresc adoptate.

 

Ai incarcatoare la Tm, la Faget dar nu e dat drumul si in curand la Caransebes. In Lugoj nu stiu cand se va monta dar se va pune sigur.

 

Cu orice masina electrica ti-ai face treaba usor. Ma refer la cele de maxim 1-2ani vechime.

 

Ti-as recomanda sa astepti pana prin primavara cand se porneste din nou programul rabla plus si poti alege hyundai kona sau nissan leaf E+ ambele cu 350-400km autonomie si 200+ cp. Mai sunt zoe nou si hyundai ioniq masini f ok.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, confundati hibridul cu PHEV. Hibridul nu se incarca de la priza. PHEV da. In plus, PHEV poate intra conform legislatiei unor tari la masini electrice. Hibridul, nu.

 

Inițiatorul topicului zicea ceva de 330e și 530e. Ambele fiind PHEV-uri ĂŽn cazul ĂŁsta. Sper cĂŁ n-am ratat vreo informație. :unsure:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Sunt tehnici de condus care iti permit sa scoti chiar mai mult decat declara oem-ul in WLTP. Eu cu I3 de 30kWh am scos 280km range real. Vara.

Pe mine chiar ma intereseaza sa aflu acele tehnici DIN REALITATE de condus eficient si economic o masina electrica sau chiar hibrid (fara sa incomodez pe alti soferi - asta chiar nu e ironie, intreb serios) ca tare mi se pare ca nu am scapare. ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai si PHEV-urile sunt hibride - mai precis plug-in hibrid. A, ca pot sa mearga niste km si in mod electric sa se califice pentru zero emissions zone, asta e altceva. Dar tehnologia de baza e hibrida si functioneaza la fel ca la un hibrid care nu se incarca la priza.

 

Cu condusul economic, depinde de la masina la masina. Chestiile care se aplica la toate electricele sunt sa nu mergi cu viteza mare pe autostrada, sa nu faci foarte cald / frig in masina, sa nu accelerezi / franezi agresiv. In plus, la cele plug-in / electrice poti sa iti programezi plecarea ca sa iti incalzeasca/raceasca habitaclul (si bateria, daca au functia asta) cat sunt inca cuplate la priza. Mai sunt chestii care depind de tehnologia folosita la fiecare masina in parte si de specificatiile masinii, asa ca discutia e mai lunga..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

M-am inregistrat pentru ca am observat niste aspecte care necesita clarificare.

 

1. Un PHEV (225xe, 530e, 330e, i8 etc) are suficienta rezerva de baterie care sa sustina varfurile de solicitare si cuplu. Nu e ca si cum mergi doar cu motorul pe benzina. Bateria are intotdeauna o rezerva care este intretinuta de calculatorul acesteia, rezerva care nu este disponibila pentru EV drive, dar este disponibila pentru depasiri si alte solicitari de genul. Orice decelerare de exemplu duce la incarcarea bateriei. De asemenea daca motorul nu e solicitat la maxim, el incarca partial bateria. E adevarat ca peste 120kmh motorul electric este decuplat pentru protectia la supraincalzire, existand un ambreiaj electronic pentru asta. Dar pana la 120kmh electricul si termicul lucreaza impreuna;

 

2. Autonomia curenta pentru 225XE este in jur de 50-55 km vara si 35-40km iarna. Incepand cu iulie 2019, bateria Samsung SDI are o capacitate bruta 10.0KW si 8.8kw neta. De asemenea exista si upgrade pentru celulele respective, la acelasi volum avand capacitate marita.

 

3. Pretul estimat pentru una din cele 5 celule care formeaza bateria 225xe este in jur de 750 eur, dar se gasesc baterii de 1 an la 2600 EUR la dezmembrari. Personal nu mi-as face multe griji legat de durata lor de viata, nu e acelasi lucru cu incarcarea unui smartphone. Garantia este oricum 6 ani sau 100k km. Bottom line este: oricum ai da-o, faptul ca nu mai ingrasi statul cu accizele puse peste pretul benzinei duce la economii. Pai cum asa? Sa o luam pe rand: 6 ani de incarcare la priza de acasa sau birou, cu distanta medie zilnica de 50km. Economii estimate anuale: in jur de 1500 EUR, deci 9000 per 6 ani. Cost inlocuire baterie: 3-4kEUR. Diferenta ramane in buzunarul soferului.

 

4. Cine intra pe spritmonitor.de poate sa observe ca phev-urile au consumuri mai mici decat hibridele. E adevarat ca tentatia de a beneficia de intreaga herghelie exista, BMW fiind pana la urma o masina sportiva. 225xe variaza undeva intre 3% si 5%, depinde de marimea pantofului fiecaruia.

 

5. Mai sunt niste lucruri pe care nu se pune accent suficient, cum ar fi pompa de caldura. Toate phev-urile BMW au pompa de caldura si aplicatie de ctrl de la distanta. Alte modele mid range fie nu au pompa de caldura (e.g. hyundai ioniq), fie le lipseste aplicatia cu serverele din spate intretinute de producator. Toata treaba asta inseamna ca tu iti bei cafeluta, dai un click si cand ajungi la masina totul e dezghetat si caldut. Daca ai masina la incarcat, doar o mica parte va fi conusumata din baterie, restul de la priza. Comfort maxim.

 

Legat de consum, am condus extensiv 530e si media fara incarcare a stat undeva pe la 7%. I8 in jur de 8-10%, depinde si cum o conduci. Cu incarcare electrica se duce mult in jos, in jur de 2%, depinde cat de des incarci. E adevarat ca incarcarea este limitata la 3.7KWh, deci da, un phev este aplicabil numai daca ai incarcare acasa sau la birou.

 

Inca un aspect: i3 si 225xe au motoarele electrice atasate direct rotilor. I8 are si el acelasi mecanism dezvoltat de GKN pentru 225XE (prima data l-au dezvoltat pentru I8), dar la 225xe nu mai au demultiplicatorul in 2 trepte folosit pentru I8. Este si motivul pentru care motorul electric este decuplat la >120kmh la 225xe (ptr protectie). Pe de alta parte, 330e si 530e au motoarele electrice incorporate in cutia de viteze, puterea termica si electrica intrand in acelasi loc si iesind unitar catre roti. Turatia motoarelor electrice este demultiplicata in cutie, trece prin ea, cu avantajele (silentiozitate) si dezavantajele ei (pierderi cinetice). Din acest pdv, ansamblul motor al 330e sau 530e este mult mai rafinat. Ca sa va faceti o idee, turatia maxima i3 si 225xe ajunge pe la 11-12k (11,400 225xe mai exact), pe cand motorul electric 530e se tureaza pana in 3000.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Bine ai venit :thumbsup:

 

Ar mai fi totusi ceva de completat :sorcerer:

 

1. nu cred ca este decuplat motorul pt protectia lui ci pt eficienta.

 

2. aceleasi baterii de pe I3 sau ma rog, aceiasi tehnologie. Foarte, foarte bune la comportament in timp si incarcare/descarcare. Din pacate prea scumpe si prea mari fata de cele de la tesla. As putea spune ca sunt printre cele mai bune de pe piata.

O mizeria ca BMW nu te lasa sa faci upgrade de la 30kWh la 40kWh la I3. Pe bani, desigur

 

3. +1 :thumbsup:

 

As trece azi pe full electric. Pt drumuri lungi exista inchirieri daca esti grabit.

 

4. unele au rezistenta elctrica si compenseaza. La nissan leaf nu ai pompa de caldura dar poti porni din app si se incalzeste inclusiv volanul 8) NU si bateria :(

 

Superb la I3 este ca pompa de caldura incalzeste si bateria. Daca pornesti climatizarea din app cu jumatate de ora inainte si esti conectat la incarcator, pleci full si cu bateria calda. Aproape circuli ca vara. La I3 30kWh (94Ah) am facut 230km la sub zero grade asa.

Nu inteleg cum de pompa de caldura este optionala. Un i3 fara asa ceva ar fi sub un aro.

 

La final, I3 nu are motorul atasat rotilor. Este diferential intre motor si roti. Sunt si cu motor pe roata dar alea sunt din alt film. Deocamdata

Link to comment
Share on other sites

I3 are un sistem genial de racire/ĂŽncĂŁlzire a bateriilor. Cred ca doar MG mai are asa ceva și anume bare de rĂŁcire intercalate intre celule. Decuplarea se face din pacate pentru evitarea supraturarii motorului la 225xe. Link mai jos. In fine, sunt multe de spus. Leaf are o problemĂŁ pe parte de aderența pentru ca nu are suficientĂŁ greutate pe puntea fațĂŁ. Iar trenul de rulare este o glumĂŁ fațĂŁ de ce poate sĂŁ ofere bmw. I3 are aerodinamica slabĂŁ, e mașina idealĂŁ de oraș, nu poate sĂŁ devinĂŁ mașinĂŁ unicĂŁ de familie, dar 225xe poate face asta. Este practicĂŁ, sportivĂŁ și ofera autonomie la drum lung. RĂŁmâne sĂŁ fie și testatĂŁ.

 

https://www.gknautomotive.com/en/insights/bmw-2series/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

I3 are un sistem genial de racire/încălzire a bateriilor. Cred ca doar MG mai are asa ceva și anume bare de răcire intercalate intre celule. Decuplarea se face din pacate pentru evitarea supraturarii motorului la 225xe. Link mai jos. In fine, sunt multe de spus. Leaf are o problemă pe parte de aderența pentru ca nu are suficientă greutate pe puntea față. Iar trenul de rulare este o glumă față de ce poate să ofere bmw. I3 are aerodinamica slabă, e mașina ideală de oraș, nu poate să devină mașină unică de familie, dar 225xe poate face asta. Este practică, sportivă și ofera autonomie la drum lung. Rămâne să fie și testată.

 

https://www.gknautomotive.com/en/insights/bmw-2series/

 

am testat eu 225xe 2-3 luni si am dat-o inapoi. nu e nimic de ea, merge electric 17-30km si consuma peste 12 pe autostrada la 140-150.

nu cred ca este inca momentul pentru electric. nici nu sunt sigur ca viitorul este electric. vad ca se chinuie si cu hidrogenul. poate doar daca ai bani suficienti si esti green sa optezi pt electric. altfel strict analizand costurile, cum am spus, nu e momentul. bateriile se ieftinesc accelerat, poate in 2-3 ani devine rentabil. altfel e fun sa conduci electric, mie mi-a placut. fiabilitatea e de asemenea f buna, au atins un mil de km cu tesla. nu mai zic de revizii. am sa trec si eu pe electric probabil intr-un viitor neprecizat.

Edited by fbdcnt
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Intre timp am achizitionat un Bmw i3, daca tot se spune ca nu e inca vremea electricelor... Situatie in care m-am documentat un pic si vreau sa fac o precizare legat de ce ai scris mai sus (@Bala): incalzirea bateriei are loc doar daca se programeaza plecarea din aplicatie (sau din meniu, dar e mai usor din app) cu cel putin 3 ore inainte de momentul programarii. Asta pentru ca ii ia cam 2.5 ore pompei sa conditioneze bateria, deci nu ar avea timp daca ai programat plecarea in 30 de min. Totodata, masina trebuie sa fie cuplata la priza. In schimb, conditionarea habitaclului se poate face oricand, bine, in mod ideal cu 30 de min inainte. Dar oricum nu este necesar ca masina sa fie bagata la incarcat, ceea ce este un mare avantaj competitiv fata de alte modele din piata. Una peste alta, senzatia de plutire pe care ti-o lasa modul de condus electric e "priceless". Recomand tuturor care-si dau cu parerea legat de viitor sa testeze macar cateva ore o electrica, in mod ideal un weekend intreg. Eu asa m-am indragostit :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Felicitari !!! :goodjob:

 

Chiar ma bucur sa aud ca ne inmultim :thumbsup:

 

De cat e bateria la al tau?

 

Incalzirea bateriei porneste si singura cand mergi in COMFORT la temperaturi joase si ai peste nu stiu cat baterie. Doar in ECO PRO+ bateria ramane rece si ai acea limitare de putere.

 

Incalzirea se face foarte repede (sub o ora) daca esti legat la CCS, pleci la drum in modul COMFORT si foarte lent, daca esti legat de exemplu la 220V @10A.

 

LA 220V @10A este lenesa incalzirea pentru ca prioritatea este sa pleci cu 100% baterie si incalzeste de aia 220v 10A.

 

Leaful daca il leg la 220V @10A, cand ii dau sa preincalzeasca trage si din baterie. Nu are acele trepte ca la I3.

 

Cel putin asta am vazut eu la ale mele.

 

P.S. Azi am ajuns cu range 5km la serviciu. A tras 31.5kWh :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Este model fabricat in nov 2019, 120ah. Actualmente la un SoC de 57% imi aratĂŁ un range de 185km. M-am mișcat repede in martie când a fost o campanie fast start a celor de la ABG cu 21% discount. Testasem un demo timp de un weekend și m-a impresionat. Am oscilat ĂŽntre i3 si opel corsa-e, dar am ales i3. Nu e la fel de dotatĂŁ (are pachet confort advanced, scaune ĂŽncĂŁlzite, alarmĂŁ, covorase și pompĂŁ de cĂŁldurĂŁ), dar motorul și dinamica mașinii sunt senzaționale.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salut,

Tocmai ce am achizitionat un 530e si la testerul facut de cei de la Autocobalcescu a aparut ca trebuie schimbata celula 3 de la baterie. A intampinat cineva aceleasi probleme de schimbare a celulei? Exista societati care reconditioneaza celula/bateria? Mentionez ca masina este din 2017, 115.000 km.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Celula nu se poate reconditiona. Se inlocuieste.

 

Se poate refolosi la alte aplicatii cum ar fi stocarea de energie pentru acasa sau mers cu cortul.

 

Reconditionarea este chimic imposibil. Mai fac unii "reconditionari" dar doar sterg niste countere insa problema va reveni destul de repede la loc.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de cumparare, masina a stat mai mult timp nefolosita. E posibil ca celula respectiva sa fi intrat intr-o stare de "hibernare" si sa isi revina pe parcurs? Stiti alte firme, in afara de reprezentanta, care poate sa verifice mai amanuntit starea celulelor/bateriei sau daca e necesar sa inlocuiasca ? Tin sa mentionez ca pe navigatie nu apar erori deloc. Multumesc!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Daca o celula sta mult timp incarcata la maxim sau goala, se poate deteriora dar asta doar in conditii extreme. Oricum, deteriorarea este iremediabila.

 

Oricine cu o diagnoza poate gasi anumite detalii despre starea bateriei.

 

In general OEMii estimeaza starea bateriei dupa un model. Acel model include si o usoara deteriorare a bateriei in timp care este luata in calcul. Citirea bruta a datelor despre baterie nu este recomandata pentru ca mai ales la bateriile uzate, datele masurate brut nu mai corespund cu cele din model.

 

De asta eu nu as apela la altcineva inafara de reprezentanta.

 

Tin sa mentionez ca pe navigatie nu apar erori deloc. Multumesc!

Multumesc!

 

Pentru ca masina este hibrida si bateria este element secundar. Daca era full electric, aparea in bord.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salutare! Sunt fericitul posesor al unui autoturism G30 530e, din 2019.

L-am achizițonat din Germania, pe când avea 1an și sub 10k km. Acum, la aproape un an, am ajuns la 26k km.

Despre distanța parcursa in modul electric, pot spune ca aceasta variazĂŁ in funcție de condițiile de trafic, și de greutatea piciorului, dar și ca este direct influențatĂŁ de condițiile meteo și temperatura exterioara.

 

Cu timpul, am reușit sa manevrez cu succes pedala accelerației, așa ca acum un plin de electroni ma tine 30+ km in condiții de trafic la ore de vârf. Recordul personal de distanta parcursa cu o singura ĂŽncĂŁrcare a fost de 47 km (seara, drum ĂŽntins). Recordul negativ este atins in zilele geroase, in care stația de ĂŽncĂŁrcare este ocupatĂŁ de mașina soției, și trebuie sa consum baterie pentru auxiliare. Dar și in aceste condiții, pot parcurge mĂŁcar 18-20km, ĂŽnainte ca motorul termic sa se trezeascĂŁ.

 

Cu toate ca bateria este una mica in comparație cu un EV, pot spune ca pentru drumurile mele in Bucuresti, am mers in proporție de 85-90% doar in modul electric.

 

Atașez captura de ecran cu estimarea fĂŁcutĂŁ de mașina, cu mențiunea ca aceasta estimare are la baza deplasarea anterioarĂŁ (efectuatĂŁ ieri, in condiții de trafic lejer, când am reușit sa parcurg 37km in modul electric)

post-99678-0-35054500-1624173148_thumb.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.