Jump to content

E91 steptronic nu funcționeazĂŁ ĂŽn modul manual iar ĂŽn drive schimba mult mai târziu decât ar trebui


Recommended Posts

Salutare.

Masina: E91 320i Automat cu 303.000km reali și fără nicio intervenție la cutia de viteze.

Problemă: Cutia de viteză automată nu mai schimbă cum trebuie in sensul că întârzie schimbarea vitezei superioare că și cum ar fi în modul DS.

De asemenea am observat că nu mai funcționează modul manual; deși selectorul e in M +/- iar indicatorul din bord arata M1 cutia nu mai schimbă în M2 in momentul in care trag de selector. Dacă continui sa accelerez schimba în M2 când vrea ea. Pe scurt, în modul manual se comportă că și cum ar fi în Drive.

Problema a aparut pentru prima dată după 112.000km de când o dețin și conduc eu.

Problema am depistat-o după ce am preluat mașina dintr-un service ,,dedicat BMW" unde am dus-o pentru schimbarea frânelor fata,na racordului(cotul)de la radiator care motor și schimbul de antigel.

Nu sunt erori stocate decât cea a pompei auxiliare de apa pe care o are de când am cumparat-o și nu afectează.

De asemenea, schimbarea vitezelor e ok, nu vibrează și nu da șocuri nici în mers și nu pe loc la P->R->N->D și nici invers.

Ați întâmpinat așa ceva? Păreri? Să fi pierdut ulei din cutie in timp?

Edited by bytzu18
Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat vreodata uleiul la cutie in 300k, sau chiar crezi ca e pe viata?

Nu. Nici eu și nici proprietarul anterior.

Asta e urmĂŁtorul pas.

Eu sunt contrariat de faptul cĂŁ nu da socuri ĂŽnsĂŁ deodatĂŁ nu mai merge cum trebuie și nu mai funcționeazĂŁ ĂŽn modul manual.

Link to comment
Share on other sites

Poate au facut baietii o tura cu ea.

TurĂŁ au facut, eu le-am spus sĂŁ facĂŁ cĂŁ sa creascĂŁ temperatura motorului și implicit presiunea in instalația de rĂŁcire pentru a putea stabili cĂŁ nu mai existĂŁ alt loc de pierderi ale lichidului de rĂŁcire.

La acel service și-au cumpĂŁrat un aparat de schimb ulei Ravenol pentru cutiile automate și ĂŽl promoveazĂŁ intens.

Teoria conspirației: au scos din uleiul din cutie cĂŁ sa ma determine sĂŁ revin sa fac revizia completĂŁ la cutie.🤣😂

Link to comment
Share on other sites

Verifica mufa care intra in cutie , cea de la schimbator, se mai oxideaza pinii in timp.

MĂŁ apuc luni de demontat singur la scut pentru a verifica condiția mufei. Totuși, dacĂŁ era ĂŽn scurt sau oxidatĂŁ nu mi-ar fi apĂŁrut vreo eroare pe modulul cutiei de vitezĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Verifica mufa care intra in cutie , cea de la schimbator, se mai oxideaza pinii in timp.

Mufa mare de la cutie era ĂŽn perfectĂŁ stare. Am schimbat uleiului și filtrul ĂŽnsĂŁ nicio ĂŽmbunĂŁtĂŁțire.

In continuare am sa servisez alternatorul ĂŽntrucât mie ĂŽmi stĂŁ constant la relanti cu tensiunea de 13,65 cu consumatorii porniți. La voi cat e tensiunea de ĂŽncĂŁrcare?

Modulul cutiei de vitezĂŁ nu indica vreo eroare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

In final, dupã ce am mers la Încã 2 service-uri specializate În BMW unde nu am primit un rãspuns concret am decis sa iau problema in propriile mâini.

Am inceput prin a curĂŁța toate contactele de la mufele de la motor.

Am avut o mare surprizĂŁ dupĂŁ 3 minute din momentul in care m-am apucat: mufa de la ventilatorul din spatele radiatorului nu era conectatĂŁ.

Am pus mufa iar mașina merge perfect.

Cutia schimbĂŁ la fel de bine cĂŁ ĂŽnainte.

Din pĂŁcate am rulat aproape 2 luni fĂŁrĂŁ a beneficia de ventilator ĂŽnsĂŁ am avut noroc cĂŁ a fost frig afarĂŁ și nu a fiert motorul.

La service-ul unde s-a realizat schimbarea radiatorului patronul și-a cerut scuze pentru neglijenta angajatului care a lucrat la mașina mea.

Link to comment
Share on other sites

In final, dupã ce am mers la Încã 2 service-uri specializate În BMW unde nu am primit un rãspuns concret am decis sa iau problema in propriile mâini.

Am inceput prin a curĂŁța toate contactele de la mufele de la motor.

Am avut o mare surprizĂŁ dupĂŁ 3 minute din momentul in care m-am apucat: mufa de la ventilatorul din spatele radiatorului nu era conectatĂŁ.

Am pus mufa iar mașina merge perfect.

Cutia schimbĂŁ la fel de bine cĂŁ ĂŽnainte.

Din pĂŁcate am rulat aproape 2 luni fĂŁrĂŁ a beneficia de ventilator ĂŽnsĂŁ am avut noroc cĂŁ a fost frig afarĂŁ și nu a fiert motorul.

La service-ul unde s-a realizat schimbarea radiatorului patronul și-a cerut scuze pentru neglijenta angajatului care a lucrat la mașina mea.

Ăși cere scuze. Frumos. Timpul și stresul tĂŁu nu se "plĂŁtește" cu scuze. Dar asta e Românica, toți au service-uri, service-uri care ĂŽnseamnĂŁ cel mult schimb ulei sau piese, nicidecum diagnosticare și rezolvare. LasĂŁ numele service-ului sĂŁ ne ferim de el. Mulțumim!

Link to comment
Share on other sites

In final, dupã ce am mers la Încã 2 service-uri specializate În BMW unde nu am primit un rãspuns concret am decis sa iau problema in propriile mâini.

Am inceput prin a curĂŁța toate contactele de la mufele de la motor.

Am avut o mare surprizĂŁ dupĂŁ 3 minute din momentul in care m-am apucat: mufa de la ventilatorul din spatele radiatorului nu era conectatĂŁ.

Am pus mufa iar mașina merge perfect.

Cutia schimbĂŁ la fel de bine cĂŁ ĂŽnainte.

Din pĂŁcate am rulat aproape 2 luni fĂŁrĂŁ a beneficia de ventilator ĂŽnsĂŁ am avut noroc cĂŁ a fost frig afarĂŁ și nu a fiert motorul.

La service-ul unde s-a realizat schimbarea radiatorului patronul și-a cerut scuze pentru neglijenta angajatului care a lucrat la mașina mea.

 

Si-a cerut scuze dar este normal sa iti dea inapoi din bani. Oameni suntem si mai gresim dar corect ar fi sa vina si sa spuna.. Uite iti dam suma x inapoi.

Link to comment
Share on other sites

Ăși cere scuze. Frumos. Timpul și stresul tĂŁu nu se "plĂŁtește" cu scuze.

Asta e un caz fericit.Am eu o poveste tare de tot, dar offtopic 😊

Aveam masina noua nouta de la firma...nu m am bucurat mult de ea ca dupa 2 saptamani s a rupt cureaua de distributie, motorul muci, ma rog.

Motorul a venit in cateva zile de peste hotare, iar niste suruburi de la AC au venit de la Pitesti in 2 saptamani ( de un logan e vorba).

Schimbul motorului s a facut la reprezentanta.

 

Toate bune si frumoase, doar ca pe la 120km/h pe curbe se auzea ceva la roata stanga fata.Merg cu ea inapoi in service si le spun problema, mecanicul constata ca rulmentul are joc foarte mare si trebuie schimbat.Masina avea 1.500 km, o mie cinci sute, nici rodajul nu era facut!

 

Le zic sa il schimbe, ei zic ca nu il au pe stoc, iar daca vreau sa plec cu masina trebuie sa semnez ca o iau pe propria raspundere!Le zic bine, semnez!

 

Din spate se aude vocea unui mecanic, parca si acum il vad, unul burtos, Generalu‘ ii ziceau...“bre sefule, asta nu e loganul ala de i am schimbat motorul? Sa stii ca rulmentul e bun, nu i am

strans noi bine piulita“.

 

Am ramas masca, nu stiam cum sa reactionez, furie sau bucurie.

 

Acum cateva luni am schimbat un rulment pe fata la un VW si stiu ce implica operatiunea, inclusiv cuplu de strangere.

Va dati seama ca la reprezentanta eu am mers cu o piulita stransa la mana?

 

Nici scuze nu si au cerut.

 

S am incalecat pe o sa si v am spus povestea sa.

Link to comment
Share on other sites

Eu te sfatuiesc sa faci revizia la cutie...

Revizia am fĂŁcut-o la primul service dedicat pentru repararea cutiilor de vitezĂŁ automate. E singurul din zona mea- Planet Tiptronic Din jud. Suceava localitatea Mitocul Dragomirnei.

Cei de acolo au mers cu mașina ĂŽn probe și au spus din prima cĂŁ cutia de viteze schimbĂŁ neașteptat de bine pentru un rulaj de peste 300.000km și fĂŁrĂŁ vreo intervenție la ea.

Au spus cĂŁ pot schimba uleiul, filtrului și o bucșĂŁ la ei apoi vor face o resetare a modului cutiei automate ĂŽnsĂŁ nu au promis cĂŁ problema mea se va rezolva. Ăntr-adevĂŁr nu s-a rezolvat. Patronul de acolo a fost bĂŁiat finuț și mi-a cerut doar 1300lei pentru constatare, ulei, bucșĂŁ, filtrul de ulei și manoperĂŁ și mi-a oferit garanție 1 an pentru orice problemĂŁ legatĂŁ de cutia de viteze.

Tot dansul mi-a spus cĂŁ mașina mea este ĂŽntr-un mod avarie determinat de o cauzĂŁ electricĂŁ.

Cu mai mult nu a putut sã mã ajute Întrucât e service doar de cutii automate.

Link to comment
Share on other sites

Nu isi facea racirea corespunzator, implicit si racirea uleiului din cutie.

Exact. Mufa de la ventilatorul de pe radiator are 3 fire: masa, plusul și ĂŽncĂŁ un cablu subțire prin intermediul cĂŁruia se transmite pornirea/oprirea cât și viteza vde rotație. Ăntrucât mufa era scoasĂŁ cel de-al 3-lea cablu trimitea semnal de avarie in DME iar motorul funcționa ĂŽn regim de protecție. De la DME acest regim de protecție se trimite cĂŁtre modulul cutiei de viteze și uite așa regimul cutiei nu mai era ,,adaptat": plecarea de pe loc se fĂŁcea ĂŽntotdeauna cu treapta I, schimbul I->II se fĂŁcea doar la 3200rpm, de la II->III se fĂŁcea doar la 3000rpm și tot așa indiferent de sarcinĂŁ.

Acum, având În vedere schimbul de ulei efectuat cutia schimbã foarte smooth.

Off topic: acum 4 ani când am adus mașina din Germania am fost la Automobile Bavaria sĂŁ o verific. Am ĂŽntrebat de schimbul de ulei(mașinĂŁ avea 200.000km atunci) și consilierul de acolo mi-a spus cĂŁ nu trebuie efectuat ĂŽntrucât uleiul e lifetime.

DupĂŁ ce am discutat cu inginerul de la Planet Tiptronic (service-ul dedicat de cutii automate) am ajuns și eu la concluzia cĂŁ deși uleiul e lifetime trebuie totuși schimbat dacĂŁ mașina are vechime peste 10 ani indiferent de rulaj și de asemenea trebuie schimbat obligatoriu la un rulaj peste 250.000km.

Drumuri bune sa aveți!

 

Si-a cerut scuze dar este normal sa iti dea inapoi din bani. Oameni suntem si mai gresim dar corect ar fi sa vina si sa spuna.. Uite iti dam suma x inapoi.

Pe lângĂŁ scuze mi-a oferit sĂŁ execute o altĂŁ manoperĂŁ la mașinĂŁ. Pe 12.02 sunt programat pentru refacerea cablajelor de la portbagaj (E91) din cauza cĂŁrora nu mai funcționeazĂŁ telecomanda de la ĂŽnchiderea centralizata.

Sper sa fie fair-play.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.