Jump to content

Sfaturi achizitie E38


AstroNut

Recommended Posts

Salut!

Cochetez de ceva timp cu ideea de a-mi lua un E38.

Pentru context, nu vreau E38 ca sa pot sa zic ca am "beemveu" sau "septar" si nu mi-l iau ca doar atat imi permit. Ci pur si simplu mi-a placut dintotdeauna.

 

Eu as prefera benzina, adica 728. Cutie evident ca as prefera manuala, dar intrebarea e: automata 5HP18 (din cate am vazut) de pe 2.8 e ok? Sau o sa imi smulg parul ca am ales automata? Nu vreau sa fac curse cu ea, dar nici sa fie neplacut de condus. Si evident mai e problema fiabilitatii, cum sta automata aia?

Nu voi lua un cazan la 1000 de euro pe care sa ma chinui sa il pun pe picioare, ci as vrea sa iau din start o masina utilizabila pe care apoi sa o tin din scurt, cat pot.

 

Ce ma puteti invata, ce sfaturi imi puteti da? Fac o prostie? Este E38 o masina problematica sau sa ma astept doar la probleme din cauza varstei?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

A zis clar nu vrea un cazan de 1k de euro, @petreop - nu ai citit/inteles bine.

 

Cutia 5hp nu e cea mai buna in comparatie cu 6hp sau urmatoarea, dar daca e intr-o conditie buna si a avut parte de mentenanta e o cutie automata ok pentru vremea ei, mai ales ca avea si functia de Sport si manual.

Masina are o varsta, desi platforma a fost una foarte reusita, vor aparea probleme cauzate de imbatranirea componentelor de cauciuc si plastic, daca ai rabdare si le remediezi, ramane o masina frumoasa in continuare si totusi solida.

Link to comment
Share on other sites

Totusi nu ne-ai spus la ce buget te gandesti. E38, oricat de buna a fost la vremea ei, este deja o masina foarte veche.

Ca sa fie in stare cat mai buna, presupune sa fi avut o intretinere temeinica de-a lungul anilor. La tipul asta de masini se poate oricand strica ceva.

Ca sa iei un exemplar cu mentenanta documentata, pregateste-te sa scoti minim 5000 din buzunar, pret in Germania. La care vei mai adauga un 500-600 platforma, un 300 sa mergi sa o vezi (desi aici nu stiu cat te vei pricepe sa o verifici tu), un 300 sa o inmatriculezi, un 300 sa ii schimbi toate zemurile. Daca vrei sa mergi sa o aduci pe roti, scazi un 200 de euro din toate aceste sume, dar iti asumi riscul de a calatori cu un dinozaur atatia km.

Acum, facand aceste socoteli sumare, depinde doar de tine sa apreciezi daca merita sau nu.

Referitor la cutia automata, ea a fost fiabila, dar cand are aproape 30 de ani masina, nu asta conteaza. Conteaza proprietarii anteriori si mentenanta - vezi mai sus.

Daca in final ajungi la concluzia ca merita sa scoti din buzunar undeva spre 6000 mii ca sa ai un e38, iti recomand sa iei un v8, totusi 728i este modelul de buget, deci daca tot dai un ban, sa ai un e38 adevarat.

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problemele care trebuie sa ti le pui, nu s cele legate de cutie, pret achizitie s.a.m.d

 

Poti lua masina si gratis.

 

Adevaratele probleme sunt doua: nervii si banii.

 

Iti trebuie ceva bani sa o tii pe linia de plutire si nervi pt eventualele reparatii inevitabile.

 

E totusi un 7, nu e pisica de 1.6.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand va multumesc pentru raspunsuri.

@mik15 Pana la urma raman pe manuala. Totusi, e bine de stiut ca e o masina solida. Da, la problemele tipice varstei ma astept. :)

@cavaliere Ai zis bine, in jur de 5-6000-maxim 7000 as vrea sa dau pe unul. Mai mult de atat nu m-as baga. M-am gandit mult la V8, am si gasti un 735 manual dragut de tot, dar parca nu as arunca atata de mult pe impozit pentru o masina asa de veche.

@ingineru' Bun punct de vedere, mai e si vorba de nervi, nu doar de bani. Vad in semnatura ta ca ai avut niste BMW-uri "clasice" si ai trecut pe F30, sa inteleg ca te-ai plictisit de "vechituri"? :D

 

Am gasit un 728 manual acceptabil in Germania, daca totul e in regula ma duc vineri sa il vad.

Imi spuneti va rog la ce anume sa ma uit in mare? Pixeli morti nu are, are un punct de rugina sub haion, are o usa schimbata sau revopsita si cam atat din ce am vazut in poze.

Geamurile spate par cu un usor efect de oglinda, e normal? Nu sunt fumurii.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

2.8 ul e ala de 193?

Vezi ca poti sa l faci cu admisie de 2.5 nonvanos si soft lejer la 240 cai.

 

Ca sa ti raspund la intrebare, Da! M am plictisit sa repar “vechiturile”.Aici o ora de manopera incepe de la 70-80€, asa ca e mai ieftina o masina scumpa .

Nu are rost sa intru in detalii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.