Jump to content

Seria 5 G30, 2017 - 2024


deeJayOg

Recommended Posts

Poate au remediat problema pe G-uri. Eu nu ma pronunt la alte modele, dar la F15, era o problema cunoscuta. Eu am avut noroc ca era in garantie masina dar cei de AB mi-au spus ca este o piesa (sau ansamblu de piese) foarte scump de inlocuit. Asta pe langa faptul ca am mers aproximativ o luna fara sa pot ajusta volanul in asteptarea pieselor. Eu personal, nu am simtit nici un beneficiu de la aceasta optiune cat timp am folosit-o. Evident ca F15 este destul de mare iar eu sunt de dimensiuni "rezonabile". Ma astept ca pe o masina gen Z4 sa fie cu adevarat util acest easy-entry. Edited by mkdan2004
Link to comment
Share on other sites

La G30 am oglinzi heliomate, dar cea exterioara dreapta, nu se inchide e stica normala, adica e heliomata doar oglinda interioara si cea exterioara stanga. Asa e si la voi? Am mai citit si pe forumuri externe si sunt multi nemultumiti din cauza asta.
Link to comment
Share on other sites

Cititnd cele de mai sus, incepe sa aibe din ce in ce mai mult sens faptul ca uneori apar pe piata, la preturi mari, exemplare BMW produse in a doua jumatate a anilor '90 sau prima parte a anilor 2000, dar care au rulaje foarte mici.

Sunt probabil ultimele masini cvasi-moderne proiectate si produse cu gandul la fiabilitate si la respectul pentru client.

 

http://prestigeclassics.nl/collectie-bmw-740i-e38-individual/

 

https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad/bmw/7-serie/750i-1-hand-14525km_occasion_g2-45-31-locatie-gorinchem/benzine/819065

 

(este de asteptat ca, in cel mult cateva saptamani, link-urile de mai sus sa nu mai fie functionale)

Link to comment
Share on other sites

La G30 am oglinzi heliomate, dar cea exterioara dreapta, nu se inchide e stica normala, adica e heliomata doar oglinda interioara si cea exterioara stanga. Asa e si la voi? Am mai citit si pe forumuri externe si sunt multi nemultumiti din cauza asta.

Asa sunt toate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te ajuta la nimic sa o ai si pe aia din dreapta.

 

E o chestie doar de emotie, ca masina e premium si strang din fund astia la un rahat de oglinda.

La Audi am si pe drepta. Nu mi-a imbunatatit viata cu nimic si nici nu ma ajuta sa fumez mai putin

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teoretic la toate masinile trebuie schimbate fluidele la un moment dat, asta nu inseamna ca masina nu poate functiona si cu un ulei mai vechi. BMW si AUDI spun ca uleiul e long life, in acceptiunea lor long life inseamna cat tine garantia, 2-3-4 ani si maxim 150k km. In realitate insa daca vrei sa tii o masina mai mult timp, schimbul de ulei facut la timp, prelungeste viata cutiei, in nici un caz nu cred ca e vreo teapa sau luat banii fraierilor, ca pana la urma cine sa initieze acest trend ? Doar nu e vreo organizatie oculta care imprastie zvonuri legate de schimbul de ulei la cutie, ci chiar proprietarii unor astfel de marci ridica aceasta problema.

 

Pe principiul luatului banului fraierului, BMW insusi ar promova schimbul de ulei, dar ei nu se complica cu asta, stiu eu mai bine de ce. Din ce am auzit, doar Mercedes are in manualul de service, recomandat schimbul de ulei al cutiei la un anumit interval.

 

Nici eu nu am apucat sa schimb niciodata uleiul cutiei vreunei masini, dar sunt colegi care au facut asta, si sigur nu le-a daunat. In fond nu costa vreo avere.

Link to comment
Share on other sites

Dragilor, am o nelĂŁmurire. Tot mai mult vad pe internet, vloguri, articole... "revizie" cutie de viteze, schimbare ulei. Vorbesc aici de G30, deși e aplicabil la toate mașinile. Nu am gĂŁsit ĂŽn manualul mașinii nici un rand despre aceasta lucrare.

Am vĂŁzut fel și fel de indivizi care cumpĂŁrĂŁ G30 2017-2018 și hop la schimbat ulei cutie... nu cumva asta e un trend al service-urilor, ca sĂŁ ia banii fraierilor?? Eu, ĂŽn 22 de ani de șofat, nu am schimbat uleiul din cutie la nici o mașinĂŁ. Ultima mașina am vandut-o la 80.000 km și 2 ani, penultima am vandut-o la 240.000 km și 5 ani, cutii automate. Nimeni nu recomanda ĂŽnainte aceasta lucrare.... și 0 probleme.

Sa ĂŽnțeleg ca acum sunt mai proaste/sensibile cutiile, sau este un "trend" de a lua banii fraierilor???

Ma gândesc la treaba asta pt ca ĂŽn 8 luni am deja 30.000 km, și ĂŽmi vine chiar greu sa cred ca ĂŽntr-un an sau 2 trebuie sa fac "revizie" la cutie...

 

Schimbul e recomandat dupa 100k Km, 80k zic unii. Tu mai ai pana acolo :) Depinde de fiecare ce masina isi cumpara si cat vrea s-o tina. Daca vrea s-o intretina cat mai bine, etc. Sunt multi care stiu doar sa traga de ele, n-au bani de intretinere, show-meni, care vor sa se dea mari pe la ei pe la tara ca uite ce s-au ajuns. Pe urma ii vezi pe marginea drumului cu cazanele fumegand.

Link to comment
Share on other sites

 

Sa ĂŽnțeleg ca acum sunt mai proaste/sensibile cutiile, sau este un "trend" de a lua banii fraierilor???

Ma gândesc la treaba asta pt ca ĂŽn 8 luni am deja 30.000 km, și ĂŽmi vine chiar greu sa cred ca ĂŽntr-un an sau 2 trebuie sa fac "revizie" la cutie...

Nu sunt mai proaste, sunt doar mai bine calculate sa tina cu un singur ulei; dealerul nu vrea sa duca fiabilitate prea mult peste garantie.

 

Tu facand drumuri atat de lungi, as schimba uleiul muult mai tarziu.

Chiar si cel din motor era viata mult mai lunga.

Noi astia care facem 30-40-50 km pe zi, porniri dese, condus prin oras, da uleiul il schimbam mai des si nu face rau.

Cred ca uleiul din cutie l-as schimba la cam 140-150k, parerea mea.

Doar pentru ca uleiurile in masina ta nu sunt supuse la acelasi stress..

Link to comment
Share on other sites

Nu iti bate capul victor, gandestete la schimb daca ai peste 120k km, eu am avut 2 f10 la unu am schimbat la 180 de mii la altu la 220, la amandoua schimba bine si dupa schimb si inainte si nici unu nu avusase schimbat uleiul pana la km aceia. Daca ii schimbi uleiul rau nu ii face, dar de stricat se strica la un momentan dat si cu ulei schimbat si fara.
Link to comment
Share on other sites

Nu te ajuta la nimic sa o ai si pe aia din dreapta.

 

E o chestie doar de emotie, ca masina e premium si strang din fund astia la un rahat de oglinda.

La Audi am si pe drepta. Nu mi-a imbunatatit viata cu nimic si nici nu ma ajuta sa fumez mai putin

 

Si la I3 sunt ambele de pe exterior heliomate + cea din interior.

Link to comment
Share on other sites

VW are alt tip constructiv de cutie.

Daca vorbim de BMW si cutiile ZF, totul se reduce la BMW care spune ca transmisia e fara mentenanta si uleiul e lifetime, iar ZF, adica producatorul, care specifica un interval la care trebuie inlocuit uleiul si procedura de urmat.

 

De obicei, clientul BMW care a cumparat masina de noua prefera sa urmeze ce scrie BMW si sa nu se incurce cu acest schimb, in timp ce clientul SH, cu o mai mare prezenta in Romania si pe forum va prefera sa urmeze cat de cat ce spune ZF, gandidu-se la fiabilitate. Spun cat de cat pentru ca nu sunt multi cei care stiu intervalul specificat de ZF sau care urmeaza procedura lor.

Majoritatea o fac dupa ureche.

Edited by C a t a l i n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hahaaaa!

Un amic, a schimbat săptămâna trecută la 60.000 km, la un Volkswagen, și era ca apa uleiul, transparent, vâscozitatea era normala. Dar asa i-au spus meseriașii, ca trebuie sa schimbe (nu la service oficial)... a stat lângă ei. Nu mai e în garanție mașina.

Depinde de VW. Eu am avut un Golf GT DSG la care se schimba uleiul la 60 000. Daca este Touareg, atunci e ciudat (are in esenta acelasi ZF ca si BMW-ul tau).

Edited by mkdan2004
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma intreba cineva si nu am stiut ce sa ii spun: la G30 poti conecta mai mult de un telefon in acelasi timp?

 

Daca da, iti si arata pe care telefon esti sunat?

 

Poti conecta 2 telefoane, mai mult de 2 nu stiu, nu am incercat, insa doar 1 e principal, poti folosit bluetooth audio, carplay etc, celalalt doar pentru sunat.

Nu iti arata insa pe care esti sunat, la mine cel putin era o harababura, daca cele 2 telefoane au contacte cu acelasi nume, alt numar si alte poze, apare numele, poza unui contact de pe un telefon insa in realitate apelantul e de pe celalt telefon. Poate au rezolvat asta cu vreun update.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita diferenta de bani, vor suna mai bine decat HK, dar nu semnificativ mai bine.

 

Pentru o crestere semnificativa de calitate, ai avea in primul rand nevoie de un DSP (Helix/Audison sunt foarte bune), apoi un convertor MOST (sa iei semnalul din inelul de fibra si sa il bage in DSP) (Mobridge DA3) si vreo 2 amplificatoare de 4-6 canale cu 80-120w per canal.

 

Referitor la boxe (si am testat destul de multe variante - Match, GroundZero, Rockford Fosgate, Eton, Focal, boxe OE B&O si B&W ) - cele mai bune de departe sunt Dynaudio Esotar 430; se adapteaza usor desi au prinderile altfel, dar costa dublu vs Audiofrog, si cat tot setul de boxe Bavsound. Se aud cu adevarat senzational.

In US destui recomanda recomanda Audiofrog GB10 (tweetere) si Audiofrog GB40 (usi), sub underseat Jehnert XE200/ SWS Earthquake /Bavsound Ghost, dar iti cam trebuie si un sub in portbagaj (niciun sub underseat nu acopera bine <80Hz, fizica bat-o vina). Alte variante interesante de boxe: Morel, Sinfoni

 

Nu ai nevoie sa schimbi toate boxele, sunt suficiente doar cele din usile fata, dar ar fi bine sa le amplifici separat, si sa renunti la crossoverele pasive; pt asta va trebui sa tragi 2 fire noi pt tweetere.

Un setup exceptional pe un 440i, upgrade la HarmanKardon (a pastrat doar cablajul si headunit-ul).

https://f30.bimmerpo...d.php?t=1506949

 

 

In concluzie - nu cred ca merita sa dai banii pe setul Bavsound.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Pierzi garantia mai mult ca sigur la sistemul audio; la alte componente nu cred, pt ca nu intervii la nimic altceva.

 

Important e sa cumperi un adaptor pt a folosi cablajul existent pe masina - practic conectorul care intra in amp HK va intra in acest adaptor, pe care il vei conecta la amplificatoare, pt iesirile catre boxe.

Input vei avea prin fibra optica care acum intra in HK, va intra in Mobridge DA3, care decodeaza semnalul MOST si il trimte digital catre DSP.

 

La tine cea mai dificila operatiune va fi sa tragi fire catre tweeterele din usile fata, daca vei dori sa le amplifici separat; poti merge si pe varianta componente cu crossover pasiv, si atunci nu ai nevoie de fire suplimentare.

La mine initial am instalat la unii pe langa obor, dar nu am fost multumit de cum au lucrat; asa ca apoi mi-am facut singur instalarile, invatand pe masinile mele (setup-ul se poate transfera ulterior pe viitoarea masina, eu asa am facut).

 

DSP iti recomand Helix, in functie de buget; daca mergi pe DSP mini (6 canale), va trebui sa pastrezi crossovere pasive in usi si sa renunti la boxele din radtul spate.

Pt un setup complet activ, iti trebuie DSP ultra (12 canale: 4 pt usile fata, 4 usile spate, 1 boxa din bord, 2 boxele spate, 1 subwoofere); are si Mobridge DSP, la o adica poti folosi o parte din canale asa.

https://www.audiotec...lix/processors/

 

De preferat e sa iti cumperi tu amp/DSP/boxe, si sa mergi undeva sa le instalezi; daca vei cumpara de la ei, iti vor recomanda produsele la care fac ei cel mai bun profit, nu cel mai potrivite pt tine.

Sistemul de pe 440i te-ar duce spre 4-5000eur, dar poti face modificarea in etape, pana ajungi la ceea ce te satisface.

Poti incepe cu adaptorul+DSP+Mobridge+1 amp pe 6 canale, si pastrezi boxele existente; daca nu va fi suficient, schimbi si boxele de la usile fata si adaugi un sub in protbagaj.

Cel mai important aspect dpd calitativ va fi setup-ul DSP (crossovers, timedelay, egalizare/calibrare).

 

Daca te ajuta, poti asculta cum se aude la mine (setup-ul e partial asemanator cu cel de pe 440i, mai putin boxele spate si amplificatoarele).

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Deci nu avea nici o treaba cu stâlpul masinii.. ma si gândeam.

 

Wyktor ai putea sa ĂŽncerci sa izolezi fonic ușile, portbagaj si sub bancheta spate, va fi o diferenta foarte mare si de zgomot din afara si audio ĂŽmbunĂŁtĂŁțit.

 

Cu folie din aia de se lipește.

Link to comment
Share on other sites

Ai Harman Kardon se aude cat de cat, chiar vrei sa pierzi garantia pt ceva in plus la sunet? Eu nu as face asa ceva... In plus o sa vezi dupa ce greierasi o sa apara pe la fetele de usi... Toti o sa zica ca o sa iasa perfect, dar ca din fabrica nu va fi niciodata. Eu sincer nu te inteleg.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.