Jump to content

Seria 5 G30, 2017 - 2024


deeJayOg

Recommended Posts

Ideea din spatele scaunelor ventilate nu este neapĂŁrat sa rĂŁceascĂŁ, ci sa previnĂŁ transpirația care ĂŽți face hainele fleasca ĂŽntr-o zi cĂŁlduroasĂŁ. Din punctul asta de vedere le consider eficiente, eu nu am avut probleme.

Ăn alta ordine de idei, ĂŽncearcĂŁ sa aspiri praful și scamele acumulate ĂŽn orificiile din șezutul și spĂŁtarul scaunelor, poate se amelioreazĂŁ funcționarea lor.

Scaunele sunt curate, de acord cu ce spui ,poate la 30+ C se simte mai bine, n am testat inca; erau setate sa porneasca la maxim peste 2o si ceva de grade si eu mai mult am stat sa inteleg de ce imi bazaie ceva in cap decat sa simt ceva in scaune :) si mi a venit in cap inevitabil comparatia cu un lexus de parca acum 10+ ani in care simteai instant diferenta ; dar ma rog e un detaliu la care eu cred ca trebuiau sa muncesca mai mult, in rest led ul adaptiv, sistemul de sonorizare B&W , confortul se apropie / egaleaza mercedes , dar s a pierdut un pic din sportivitate ,parca i prea asistata directia ,etc

Link to comment
Share on other sites

Am avut Mercedes ML cu scaune multicontour (echivalentul celor Comfort de pe BMW) cu ventilatie activa. Nu e nici o diferenta intre cele de pe ML si cele de pe X5. Mie imi plac, nu as renunta la ele. Fix cum afirma si colegul, scopul lor este sa ventileze nu sa raceasca si fac asta foarte bine (poate putin cam galagios). Din cate am inteles, sunt marci la care aceste sufla chiar aer rece. Nu am incercat dar nici nu cred ca mi-as dori.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Exista posibilitatea ca atunci cand am schimbat placutele, sa nu imi fi pus senzori de uzura? masina ar da o eroare daca nu ar avea senzorul pt placutele de frana sau merge si asa, fara sa imi apara o etnetionare in bord precum caa este ceva in neregula cu senzorul?

 

Cand am schimbat rotile in primavara, placutele spate erau superuzate si mi-e sa nu ajung fier pe fier, mai ales ca am facut 5000km de atunci si mai urmeaza ca peste 4 saptamani sa plec la un drum de 4000km.

Practic, potrivit logicii, daca ar avea senzori, ar insemna ca dupa ce uzura ajunge la senzori, sa mai pot face inca 5000km si sincer, nu stiu cum as putea sa fac eu un total de 10.000km(5000km facuti deja si inca 5000 dupa ce se rupe senzorul), mai ales ca, asa cum spuneam, in primavara uzura era aproape de maxim.

 

Exista posibilitatea sa nu am senzori de uzura(eu am platit la momentul respectiv) sau acestia sa fi fost pusi gresit iar eu sa merg ca prostul cu masina?

 

Placutele originale m-au tinut 37.800 iar de atunci am mai mers 38.100 cu astea de acum. Problema mea este ca inca de acum 5000km nu mai era deloc "carne" pe ele....nu ar mai fi dpmdv de unde sa fac inca 5000km, presupunand ca senzorul s-ar rupe astazi.

Mi-e ca plec la drum la mama dracului, iar eu nu am placute de frana pe masina pt ca au uitat sa imi puna senzorul sau este montat gresit.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

FĂŁrĂŁ senzor ți-ar da eroare și oricum nu s-ar fi putut reseta atenționarea de plĂŁcute uzate la momentul inlocuirii.

Este ĂŽnsĂŁ posibil sa nu-ți fi montat senzorul cum trebuie și sa nu ajungĂŁ discul de frana la el sĂŁ-l taie=>nu ai atenționare de plĂŁcute uzate.

Verifica vizual starea placutelor.

Link to comment
Share on other sites

rar se consuma egal placutele (interior exterior) si ajungi sa crezi ca ai frane ok verificand exteriorul, iar in interior sa fie deja la senzor...sau invers.

pe langa asta, nu toate 4 rotile au senzori si nu toate 4 rotile consuma franele la fel.

 

ce vrei tu sa faci nu iti recomand pentru ca am facut eu.

am plecat intr-un concediu si prin Austria am cam ramas fara frane...am continuat cat se poate de nelinistit.

nu le verificasem si m-am bazat pe "notificarea" pe care inca nu o primisem.

ce sa vezi, la revizie interiorul era ok-ish si exteriorul varza. iar senzorii sunt pe interioare

 

pe langa asta, la ultima revizie am descoperit ca pe spate exact roata fara senzor a mancat grav din disc pe interior...dar grav rau.

celalalt interior spate nu era chiar dezastru.

exterioarele era chiar ok.

 

si uite asa am schimbat din nou placute si discuri.

dupa o verificare extinsa am concluzionat ca e de la ACC (il folosesc des) care foloseste franele de spate pt mentinerea distantei...practic le uzeaza aiurea...

 

asadar nu te baza pe senzori

Link to comment
Share on other sites

Am avut aceiasi situatie la un F20, am mai mers vreo 10k pe bord pana sa se aprinda martorul... imi arata 4000 de km cand m-am pornit la un Cluj > Bratislava > Cluj, am zis ca ajung in Ro si sigur trebuie schimbate, mai aveam 3900 /facepalm.

Masina frana bine in tot acest timp.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sĂŁ demontezi rotile,doar prin alea de tablĂŁ nu se vad placutele și discul

 

Eu la 5mm le arunc,nu e diferenta mare interior/exterior la uzura.

 

Si nu ma intereseaza senzorii,nici nu i as mai pune dacĂŁ ar fi dupĂŁ mine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, m-am uitat printre spitele jantei, insa nu se pot vedea decat placutele exterioare si doar colturile de sus ale acestora. Practic, coltul de jos al placutei exterioare si placutele interioare nu se vad deloc.

 

Ar mai fi maxim 3 mm pe spate si maxim 4mm pe fata.

 

Asteptarile mele sunt ca uzura sa fie uniforma si sa nu am uzuri mai mari pe placutele interioare sau pe partea de jos a placutelor exterioare.

 

Am facut drumul ala de 700km, nerupandu-se senzorii pe spate. Mai am miercuri un drum de 500km si sper ca macar atunci sa se rupa. Daca nici dupa acest drum nu apare nicio schimbare, o sa dau rotile jos ca sa ma uit cum trebuie, pt ca in caz de ceva sa nu ma avant in situatia data la drumul de 4000km de care spuneam ca il am peste 3 saptamani.

 

Cumva nu ar fi de mirare ca al doilea set sa ma tina intre 5000 si 10000km in plus fata de cele originale, mai ales ca mi-am schimba total stilul de condus, folosind frana de motor in 90% din cazuri.

 

PS

mi se par geniale minusurile pe care le primesc pt simplul fapt ca povestesc ca aveam uzura la frane inca din aprilie de cand am schimbat rotile de iarna si ca asteptarile mele sunt ca uzura sa fi ajuns deja la senzori.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu le-as schimba de acum, inainte de concediu. Daca ramai fara frane pe acolo, cheltuiala + stresul vor fi mai mari.

Totodata e posibil sa iti tina mult si bine tot concediul. Dar ar fi ca si cum ai conduce cu sabia deasupra capului... tot timpul vei fi atent la scartait de frana sau la „presiunea” in pedala. Le schimbi si stai linistit.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La cei care au schimbat deja discurile de frana(evident si placutele impreuna) pe Idrive ce va apare ca si lucrare de service, "brake pads"? Sau apar si discurile?

 

La mine apar doar brake pads, ceea nu cred ca e ok.

Practic, pe idrive nu e nicio diferenta intre o lucrare simpla doar cu placute si una cu discuri

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cum se apropie plecarea in concediu, drum de peste 2000 km dus intors Romania-Grecia si uitandu-ma peste istoricul de service, vad ca am placutele schimbate la 55.000, eu am luat masina la 77000 si acum are 80, oare ma mai tin placutele si pentru concediu sau se le schimb eu preventiv?hmm.png
Link to comment
Share on other sites

Un set de placute tine cam 50K km in oras si 80K km daca faci multa autostrada. Depinde ft mult de cum exploatezi masina si de stilul tau de condus. Poti sa mergi linistit in concediu, ai doar 22K km cu placutele actuale. Uita-te si pe Idrive cati km mai ai de parcurs estimativ.

 

Masina merge doar in oras, maxim 10 km pe zi...iar in Idrive la G30 nu arata cat mai au placutele, sau nu stiu eu sa ma uit unde trebuie.

Link to comment
Share on other sites

@coco,

 

 

Primul set de placute spate m-a tinut 37.500. Al doilea m-a tinut 44.500

Primul set de placute fata m-a tinut 42.000. Pe al doilea nu l-am schimbat inca, masina avand 82.700km

 

six in line face o greseala, in sensul ca pe G-uri nu iti da nimic estimativ asa cum era pe F-uri. la G-uri ai senzorul si dupa ce uzura ajunge la senzor, mai faci 5000km. Doar daca uzura este ajunsa la senzor, abia atunci iti arata pe Idrive ceva, altfel fiind blank.

 

deci nu schimba nimic.

eu am plecat in concediu unde am facut 4011km iar uzura pe spate era ajunsa la senzor. pe idrive imi arata autonomie de 4.700. m-am intors din concediu si am schimbat placutele si discurile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont de garantia pe care o mai are masina, m-ar tenta sa-i montez un power box si m-am gandit sa incerc varianta de baza, mai safe de + 24 cp si 70Nm de la Race Chip : https://www.racechip.eu/shop/bmw/5-series-g30_g31-from-2016/520d-1995ccm-190hp-140kw-400nm.html

 

Ceva pareri de la cei care au folosit? Anticipand discutia, nu as vrea gen hater-reala ca de ce nu ma luat 530i sau d...sau grin.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.