Jump to content

BMW E46 Problema cand accelerez cu pedala la podea


vladilie

Recommended Posts

Buna ziua,

am o problema de vreo 2-3 zile la un BMW E46 320d(5 viteze, nonfl, an 1999) cand accelerez cu pedala la podea si turometrul trece de 2500 de rpm:

- turatia urca foarte repede si ramane undeva la 4000 rpm, de la 2500 rpm sare la 4000 rpm

- faptul ca tureaza mult nu se resimte in viteza cu care merge masina si puterea cu care trage, trage ca la 2500 de rpm si ca viteza nu depaseste 100 km in viteza a 4-a desi turometrul arata peste 4000 rpm

- cand dau drumul usor la pedala de acceleratie, turatia se reduce repede de la ~4000rpm la ~2000 rpm

Motorul tureaza(e ok), dar parca nu mai prinde ca sa fie folosita acea turatie pentru transmisie.

Ce ar putea fi defect?

Link to comment
Share on other sites

Cand se schimba ambreiajul in cazul asta, al patinarii la turatii mari la accelarare multa (apasarea pedalei de acceleratie la podea) se schimba intregul kit de ambreiaj: disc ambreiaj, rulment ambreiaj, placa presiune si volanta? Sau e deajuns daca schimb doar discul de ambreiaj? Poate si rulmentul si placa de presiune? E necesara schimbarea si a volantei? Sau asta vor vedea mecanicii cand vor demonta ambreiajul si in functie de ce e stricat asta voi schimba, ar fi ok asa? Voi cum ati facut?
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa schimb doar kitul ambreiaj care ar contine doar placa de presiune, discul si rulmentul.

Suplimentar si bine ar fi sa schimbi si pinul furcii si furca care impinge rulmentul de presiune; pune noi nu SH. Acestea nu vin cu kitul.

 

In 1999 masinile nu aveau volant cu masa dubla ca sa te gandesti ca trebuie schimbat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, vezi ca aceeasi problema o am si eu, eu am 330d, la mine dupa 3000 face treaba asta. Urmareste post-urile mele si ai sa vezi ca avem aceeasi problema. Toata lumea zice ca trebuie sa schimb kitul de ambreiaj, ok, ieri am schimbat kitul de ambreiaj. Placa, disc, rulment, kit nou. La fel face. Nu mai stiu ce sa-i fac, nu mai exista nicio explicatie logica, tehnica pentru simptomul asta. Asta daca nu cumva mecanicul meu m-a tepuit si...de fapt a schimbat kitul meu la alta masina. O sa ma pun singur sa dau cutia jos si sa verific

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/188133-acceleratie-in-gol-la-kick-down-intr-a-treia/page__st__20__p__2505957__fromsearch__1#entry2505957

Citeste si ai sa vezi. Nu se intampla nimic cu masina daca mergi asa, doar ca trebuie sa tii cont sa eviti accelerarile bruste sau depasirile stranse, evita sa-ti mai faca asa, ca atunci cand revine cuplul, risti sa rupi vibrochenul. Si vezi ca discul nu are nicio problema, placa e cu probleme, e decalita si arcurile din ea suprasolicitate. Asta cel putin mi-a zis mecanicul la care am fost, cu toate astea problema mea nu s-a rezolvat, chiar daca am schimbat si placa.

 

Sau cel putin asa cred...ca mi-a schimbat-o. Ca de fapt nu s-a schimbat nimic din manifestarile masinii si ca sa dai jos o cutie la 330d singur, fara elevator, doar cu groapa, sa duci masina seara si a doua zi la pranz sa fie gata...ai grija pe mana cui dai masina. Ca altfel stai si te dai cu capul de toti peretii ca mine sa intelegi ce ar putea fi dupa ce ai aruncat deja vreo 12 milioane pe apa sambetei.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, oricum aveam de gand sa o duc mai intai la constatare. Si eu am schimbat o piesa degeaba: grupul diferential, m-a costat grupul vreo 300 de lei si manopera vreo 600 sau chiar 800 atunci.

Sa inteleg ca s-ar putea de fapt sa fie lichidul, nu kitul de ambreiaj. Oricum merg saptamana viitoare la constatare si aflu.

Link to comment
Share on other sites

Prima intrebare: ce fel ai pedala de ambreiaj? E tare? In mod normal trebuie sa fie foarte elastica, "moale", nu ca atunci cand calci ambreiajul la o masina cu ambreiaj pe cablu. Daca e tare, ai aer pe instalatie. Inainte de orice fa un test simplu: mergi cu masina si inainte sa "dai in ea", fa 2-3 pedale ambreiaj inainte - ca atunci cand nu ai frana si ii faci 2-3 pedale ca sa tina. Dupa ce ii faci pedala, atunci da in ea, de preferat intr-a treia. Si vezi daca mai scapa. Daca tot scapa, posibil sa fie nevoie de kit. Daca nu mai scapa dupa ce ai facut pedala, ia-te intai de pompa, cilindru, lichid, aerisire.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.