Jump to content

2014 F15 X5 xDrive40d


alexrosiu

Recommended Posts

Foarte faina! Dupa parerea mea e cel mai reusit model de X5 de pana acum, aspectul "boxy" il face foarte atractiv.

 

Da-ne mai multe detalii, km, dotari, planuri de viitor etc :D.

 

Sa te poarte sanatos! :frantics:

 

Multumesc.

 

Are 130.000km acum (118k la momentul achizitiei, in februarie). Dotarile principale, pentru mine, ar fi:

  • motorul twin-turbo de 313cp / 630Nm
  • suspensia M adaptiva cu "perne" pe spate
  • pachetul M exterior si interior
  • tapiteria din piele (cred ca Nappa) - Elfenbeinweiss
  • trapa panoramica
  • bordul digital 6WB
  • iDrive 10.25" + navigatie
  • jante 20" cu anvelope 275 (fata) / 315 (spate)
  • carligul retractabil electric

Probabil mai sunt multe altele, dar daca nu mi le amintesc din cap, probabil nu prea conteaza.

 

Planuri de viitor... sa imi montez cumva scaune incalzite. Ati citit corect, NU are :) Nu mi-a venit sa cred cand nu gaseam butonul.

Si, cred ca o sa vreau pentru iarna viitoare, un set de jante pe 19". O sa ii mai schimb si anvelopele cu ceva mai decent (acum are Gripmax - nici nu stiam ca exista asa ceva si nu inteleg cum ai pune asa ceva pe o masina ca asta. Mai sunt insa bunicele si aman cheltuiala pana cand chiar va fi necesara).

 

superb X-ul dar eu vreau sa aud cate ceva si despre S2000 :))))

 

sa le alergi cu placere!

 

Despre Honda pot sa povestesc la nesfarsit. Ce pot sa zic, pe scurt: e masina care m-a vindecat de mers tare pe strada, pentru ca pur si simplu nu are rost. Oricat de tare ai impresia ca mergi pe strada, nu se compara cu ceea ce faci pe circuit. E un proiect in care am investit progresiv, timp, bani si pasiune, astfel incat a ajuns o masina chiar foarte competitiva in clasa ei. Am castigat multe competitii de Time Attack (Hungaroring, Slovakia Ring) si diverse competitii pe-aici (MOTUL Motorsport Event, Autoslalom mai demult etc). Acum este Track Taxi la ROTAC - Romanian Time Attack Challenge, unde va pot da cu ea pe scaunul din dreapta in cadrul oricareia din etapele ROTAC pe care le organizam.

  • Like 8
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

WTF cum nu are scaune incalzite si cum ai luat-o asa? :blink: Iarna, piele+scaune reci = love :ninja:

Masina e frumoasa, dar pacat de dotarile lipsa.

 

E foarte simplu, nu ai de ce sa iti pui scaune incalzite intr-o tara in care temperaturile nu scad sub un anumit prag. Iar incalzirea in scaune se pune relativ usor si dupa, nu e un capat de lume.

La fel cum majoritatea BMW urilor din UK au butoane de aragaz la AC (fac referire in special la E6x / E9x).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[...] Iar incalzirea in scaune se pune relativ usor si dupa, nu e un capat de lume.[...]

 

Studiez cum as putea face asta. Am gasit partnumbers pentru:

  • elemente de incalzire (spatar, sezut, perna genunchi)
  • panou comanda

Ce nu imi e clar, si e oarecum "wishful thinking", este daca nu cumva am deja elementele de incalzire in scaune. Zic asta pentru ca am scaunele reglabile electric cu memorie, ale caror module de comanda (amplasate sub scaune) sunt identice cu cele ale scaunelor cu incalzire. Asta poate insemna doua lucruri:

  1. Nu am nevoie sa schimb si aceste module
  2. Scaunele cu totul sunt identice.

Nu am reusit inca sa validez ipoteza #2, daca ma poate ajuta cineva as fi tare recunoscator.

 

Ce voi face, este sa cumpar un modul de comanda (clima + radio), sa fac codarile corespunzatoare si sa vad daca se incalzesc scaunele. Poate am noroc.

Daca nu, investitia se ridica undeva la 3000 RON cu piese noi. Nu e un capat de lume, intr-adevar.

Link to comment
Share on other sites

1. Welcome back !

 

2. Sa stapanesti sanatos "monstruletul" si sa te duca-aduca fara incidente !

 

3. ipoteza #2 nu se confirma, scaunele nu sunt identice, doar modulele...

 

pt retrofitul cu incalzire in scaune, cred ca te hazardezi (la valoarea investititei ma refer) destul de tare alegand solutia "pure-OE" cand exista mai multe alternative aftermarket la fel de eficiente pe piata...

 

eu am ales varianta aftermarket pentru bancheta din spate si as spune ca se incalzeste chiar mai repede decat scaunele cu incalzire OE din fata.

 

:popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

 

Are 130.000km acum (118k la momentul achizitiei, in februarie). Dotarile principale, pentru mine, ar fi:

  • motorul twin-turbo de 313cp / 630Nm
  • suspensia M adaptiva cu "perne" pe spate
  • pachetul M exterior si interior
  • tapiteria din piele (cred ca Nappa) - Elfenbeinweiss
  • trapa panoramica
  • bordul digital 6WB
  • iDrive 10.25" + navigatie
  • jante 20" cu anvelope 275 (fata) / 315 (spate)
  • carligul retractabil electric

Probabil mai sunt multe altele, dar daca nu mi le amintesc din cap, probabil nu prea conteaza.

 

Planuri de viitor... sa imi montez cumva scaune incalzite. Ati citit corect, NU are :) Nu mi-a venit sa cred cand nu gaseam butonul.

Si, cred ca o sa vreau pentru iarna viitoare, un set de jante pe 19". O sa ii mai schimb si anvelopele cu ceva mai decent (acum are Gripmax - nici nu stiam ca exista asa ceva si nu inteleg cum ai pune asa ceva pe o masina ca asta. Mai sunt insa bunicele si aman cheltuiala pana cand chiar va fi necesara).

 

 

 

Despre Honda pot sa povestesc la nesfarsit. Ce pot sa zic, pe scurt: e masina care m-a vindecat de mers tare pe strada, pentru ca pur si simplu nu are rost. Oricat de tare ai impresia ca mergi pe strada, nu se compara cu ceea ce faci pe circuit. E un proiect in care am investit progresiv, timp, bani si pasiune, astfel incat a ajuns o masina chiar foarte competitiva in clasa ei. Am castigat multe competitii de Time Attack (Hungaroring, Slovakia Ring) si diverse competitii pe-aici (MOTUL Motorsport Event, Autoslalom mai demult etc). Acum este Track Taxi la ROTAC - Romanian Time Attack Challenge, unde va pot da cu ea pe scaunul din dreapta in cadrul oricareia din etapele ROTAC pe care le organizam.

 

 

 

Bineinteles, tot timpul primele dotari ce ne vin in minte sunt cele relevante pentru noi. Oricum cele enumerate de tine sunt "esentiale" pentru majoritatea.

 

Ai fi surprins dar am mai auzit de oameni cu GripMax, din ce am vazut pe net sunt mai mult decat decente iar la dimensiunile alea, sigur ceva premium e super scump deci da, oamenii se uita la bani chiar daca isi iau X5 nou.

 

Cat despre incalzire, si eu am ramas uimit cand am vazut un F16 fara asa ceva si apoi m-am documentat si nu e ceva standard pentru F15/F16, indiferent de piata pentru care a fost facuta masina. Desi n-as baga mana in foc pentru tarile nordice.

 

 

Super japoneza. Banuiesc ca are topic detaliat pe forumul de japoneze. Intradevar, nimic din ce poti face pe strada/ai impresia ca faci nu se cumpara cu ceva facut pe circuit intr-o masina si un loc construite special pentru asa ceva.

Daca ajung pe la circuit, I will let you know.

Link to comment
Share on other sites

1. Welcome back !

 

2. Sa stapanesti sanatos "monstruletul" si sa te duca-aduca fara incidente !

 

3. ipoteza #2 nu se confirma, scaunele nu sunt identice, doar modulele...

 

pt retrofitul cu incalzire in scaune, cred ca te hazardezi (la valoarea investititei ma refer) destul de tare alegand solutia "pure-OE" cand exista mai multe alternative aftermarket la fel de eficiente pe piata...

 

eu am ales varianta aftermarket pentru bancheta din spate si as spune ca se incalzeste chiar mai repede decat scaunele cu incalzire OE din fata.

 

:popcorn:

 

Multumesc pentru #1, #2 si mai ales #3 :)

 

 

As prefera sa fac un retrofit OE, pentru ca:

  1. Exclud ideea de a avea acele butoane aftermarket "implantate" pe undeva (e un "pitic" de-al meu)
  2. Desi sunt convins ca as putea face o adaptare ca sa mearga pe panoul de comanda OE (fiind vorba de electronica + programare, si facand deja asta in trecut pentru un prieten pe un Golf IV), cred ca efortul de a face fine tuning pe comenzile trimise catre elementele aftermarket ar fi cam mare, cu riscul de a se supraincalzi.

De acord ca suma ~3000 RON, chiar daca este undeva in limitele acceptabilului, nu este un cost chiar neglijabil. De aceea "vanez" niste elemente de incalzire din alte surse decat reprezentanta / BAVAuto etc, adica ebay, forumuri, marketplace etc. Sunt constient ca va dura destul de mult pana le voi gasi.

 

 

In orice caz, in afara de acest neajuns, masina e tot ce imi pot dori. Iar cum niciodata nu le poti avea pe toate, daca asta e compromisul pe care trebuie sa il fac, sunt OK cu asta.

 

Pentru ca intreba cineva mai devreme de planurile de viitor, abordarea mea este ca mai intai sa fiu 100% sigur ca masina e in regula. Pentru asta, imediat cum am cumparat-o, i-am facut revizie completa, schimbat discuri + placute, niste brate inferioare si o revizie la cutia de viteze, astfel incat acum am o baza de care sunt sigur, care imi permite sa "ma joc" pe viitor (asta desi "locul de joaca" principal este masina de curse, respectiv circuitul). Am cautat diferite upgrade-uri posibile si nu pot sa zic ca sunt dat pe spate de pachetul M Performance, parca nu se potriveste la aceasta masina, cel putin dupa gustul meu. Mi-ar placea insa:

  • franele M Performance, eventual cu discurile perforate de X5M
  • pedalele M Performance
  • poate un retrofit de Adaptive Cruise Control
  • niste bare stabilizatoare mai dure, desi nu cred ca exista - cel putin nu din cautarile mele. Eventual un retrofit de bara stabilizatoare activa, am inceput sa studiez si asta. Exclud ideea de arcuri "sport" pentru ca toate coboara masina si, pe de alta parte, fiind arcuri doar pe fata, as presupune ca spatele va ramane la fel de moale ca acum. Adica understeer.
  • un device CarPlay aftermarket (probabil BimmerTech) sau POATE un upgrade la NBT EVO ID5/6, desi din cate am citit este prea complicat si implica niste compromisuri.

 

Bineinteles, tot timpul primele dotari ce ne vin in minte sunt cele relevante pentru noi. Oricum cele enumerate de tine sunt "esentiale" pentru majoritatea.

Am uitat sa mentionez camera de marsarier. Este enorm de importanta, mai ales la cuplarea carligului de remorcare, unde face viata foarte usoara.

 

Ai fi surprins dar am mai auzit de oameni cu GripMax, din ce am vazut pe net sunt mai mult decat decente iar la dimensiunile alea, sigur ceva premium e super scump deci da, oamenii se uita la bani chiar daca isi iau X5 nou.

De acord. Nici eu nu pretind ca nu ma uit la bani, dar totusi nu cred ca as face niciodata compromisuri la capitolele frane si anvelope. Am destule experiente pe circuit cu discuri de frana rupte, placute topite, lichid de frana fiert incat sa stiu ca aici nu trebuie sa te zgarcesti. Mai bine te abtii de la alte mofturi daca bugetul e limitat.

 

Iar despre tura pe circuit, oricand, cu cea mai mare placere.

Link to comment
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos :thumbsup: !

 

Referitor la incalzire scaune, cred ca XXL se referea la plase aftermarket, ramanand cu butoane OE si tot ce tine de ele.. mufe etc. In niciun caz nu poti sa pui vreun buton aftermarket in asa masina.

 

Ma gandesc ca nici webasto nu are, daca nu are scaune.. ca scapai oarecum de frig si fara incalzire.

Link to comment
Share on other sites

 

Am uitat sa mentionez camera de marsarier. Este enorm de importanta, mai ales la cuplarea carligului de remorcare, unde face viata foarte usoara.

 

De acord. Nici eu nu pretind ca nu ma uit la bani, dar totusi nu cred ca as face niciodata compromisuri la capitolele frane si anvelope. Am destule experiente pe circuit cu discuri de frana rupte, placute topite, lichid de frana fiert incat sa stiu ca aici nu trebuie sa te zgarcesti. Mai bine te abtii de la alte mofturi daca bugetul e limitat.

 

Iar despre tura pe circuit, oricand, cu cea mai mare placere.

 

 

Te cred pe cuvant cu camera de marsarier. Dupa ce am pus-o pe E46, m-am obisnuit asa de tare, incat o cautam constant pe F20 sau orice alta masina pe care o conduceam.

Daca, cuplezi si remorca, clar e super eficienta.

 

Si sunt total de acord cu tine cand vine vorba de excluderea compromisurilor la capitolul anvelope/frane. Pana la urma, oricate sisteme de siguranta ar avea masina, singurul contact al ei cu realitate raman anvelopele, si alea, pe 4 suprafete cat o palma. Chiar si acum, pe E46 desi daca nu vand masina v-a face maxim 500km toata iarna, am preferat niste Pirelli, decat no name sau sh.

 

I will let you know din timp daca ajung la circuit.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei ID6 ai 2 variante, amandoua fara mari dezavantaje.

 

1. Retrofit complet cu ATM. E considerabil mai scump

2. Retrofit fara ATM. Pierzi ceva functii Connected Drive (daca ai ceva activat acum) si nu se mai inregistreaza servisarile la dealer. Pastrezi Remote Services si Emergency. Trebuie unitate cu mufa GPS (de pe noul X3/X4).

 

Eu am facut varianta 2 pe F10 meu si nu regret. Voiam neaparat CarPlay integrat complet. Nimic din Connected nu foloseam nici inainte.

Am facut retrofit remote. Adica am primit unitatea pregatita deja, am montat-o si s-a facut codare remote. Aproape Plug&Play.

 

Singurul compromis e ca istoricul service trebuie transferat...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Pentru ca imi place super mult masina asta si m-am hotarat sa o mai tin ceva timp, mi-am luat inima-n dinti si am facut upgrade-ul interior pe care il visam de mult: trim-urile din carbon de X5M.

Pentru consola centrala, pentru ca nu exista trim-uri laterale din carbon, am optat pentru knee pad-urile de X5M / X6. Desi cunosc destui oameni priceputi care ar fi putut imbraca in carbon niste trim-uri "normale", am preferat sa raman pe piese OE.

Rezultatul, din punctul meu de vedere, este demential. Imi vine sa-mi gasesc de facut drumuri cu masina doar ca sa ma uit la trim-urile alea 😀

Am incercat sa comand si piesa din carbon de la schimbator, insa din pacate se pare ca nu mai exista nicaieri, aparent a fost scoasa din productie. Deci daca ma poate ajuta cineva cu una, voi fi etern recunoscator. 😀

carbon1.jpg

carvon2.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

frumoasa masina , iti recomand sa montezi boxa centrala de la bang and olufsen ,asta in conditiile in care are HK , schimba si optic si auditia in zona , sigur vei auzi pareri diverse  ca daca nu e amplif nu  se va auzi bine etc , din experienta iti spun ca merita 100 % mai ales ca e la preturi ok 3bay  300-400 E 

Edited by Myx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Salut! Văd ca iubești foarte mult mașina asta… vreau sa cumpar in viitorul apropiat același model și motor, am înțeles ca au anumite probleme cu cuzineții și pompa de ulei. Ai avut probleme, le ai schimbat? Dacă ai putea să mi dai câteva sfaturi m ai ajuta foarte mult! Țin să menționez ca mașina v a avea înjur de 90 -100k mile 

Edited by Marius.mmm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.