Jump to content

probleme garantie anvelope michelin si nesimtirea reprezentantilor


Recommended Posts

se da: BMW X1 Xdrive E84 echipare din fabrica cu jante in 2 latimi, anvelope runflat 225/45/18 fata si 255/40/18 spate

 

certitudine: masina a rulat in tara cativa ani cu mai multe marci de anvelope in aceleasi dimensiuni, versiuni normale XL (extra load) nu runflat si nu a existat nici o problema tehnica, nici cu masina nici cu anvelopele.

 

specific ca desi au latimi diferite circumferinta e aceeasi practic ele fac pereche, lucru care se poate afla usor accesand orice calculator de anvelope de pe net.

 

greseala: din dorinta de a alege ,,ce e mai bun,, se baga mana adanc in buzunar si se cumpara un set complet michelin alpin PA4 XL in acele doua dimensiuni si se monteaza pe masina.

 

brusc problema: motorul nu mai trage, socuri zdravene din cutia de tranfer, masina parea ca se rupe la propriu eroare totala intr-un cuvant

 

diagnostic: fuga la service si dupa o verificare minutioasa se constata ca rotile nu au aceeasi circumferinta, cu alte cuvinte fata se invarte mai des decat spatele, de aici problema

 

mergem la vanzator care apeleaza la cei de la michelin, iar acestia fara a lua in seama faptul ca rotile puse una langa alta sunt diferite (se vede si in poza) spun sec ca nu fac obiectul garantiei fiindca nu sunt runflat cum este echiparea de fabrica a masinii

 

le-am dus si anvelopele anterioare care binenteles ca puse una langa alta sunt identice dar nu am avut cu cine vorbi, ei o tin una si buna mai putin sa explice de ce rotile sunt diferite si nu fac pereche?

 

concluzia? bani, nervi si timp pierdut, oameni execrabili si un client in minus pentru michelin

 

cei de la BMW spun ca am avut oarecare noroc pentru ca se putea strica cutia transfer, asadar cei cu Xdrive aveti grija si verificati atent ce anvelope cumparati chiar daca sunt de ,,firma,,

post-38482-0-81277700-1575062587_thumb.jpg

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta acele anvelope au o problema de fabricatie, normal pe jantele tale 8j fata si 9j spate ar trebui sa aiba circumferinta:

2072.5mm fata

2077.2mm spate

Puse una langa alta este normal sa fie diferenta, puse pe jante cele spate se intind mai mult.

Daca nu se poate cu frumosul incearca o plangere la ANPC. :thumbsup:

Edited by Stormzor
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare, cu ceva asemĂŁnĂŁtor ma confrunt și eu pentru un x1 2016 xdrive, rotile mașinii sunt, 225 55 17 respectiv 679,3 mm, și caut o roata de rezerva, am gĂŁsit 145 60 20, respectiv 682 mm, diferența de 2,7mm, oare o sa am probleme ĂŽn cazul unei pene?
Link to comment
Share on other sites

Apeleaza cu incredere la ANPC. Dar nu am inteles exact cine se face ca ploua si comenteaza ca anvelopele nu sunt RFT? Vanzatorul sau Michelin? Pana la urma tie vanzatorul iti ofera garantia, el se descurca cu Michelin. Informeaza-te si la BMW daca este obligatoriu(desi ma indoiesc ca da, as zice ca maxim recomandat) sa echipezi masina cu anvelope runflat daca aceasta asa a iesit din fabrica, poate poti obtine ceva oficial, mai ales daca raspunsul e in favoarea ta.
Link to comment
Share on other sites

undeva e o greseala si nu cred ca la fabricant daca sunt originale. anvelopele alea sunt facute pe matrite din care ies mii/zeci de mii de unitati. nu au cum sa fie gresite. am mers pe anvelope staggered la multe modele, nu am auzit de asa ceva. poate fi o varianta ca anvelopele sunt false/contrafacute daca ce scrie pe ele este identic cu ce scrie in civ. nu are legatura cu runflat/non runflat, e doar aritmetica, michelin nu poate sustine asa ceva, vreun turc/chinez, da.
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 intrebarea lui @Cabro e simpla si clara, oricum am sa fac poze si cu anvelopele ,,vechi,, care sunt egale!

 

@Myx, multumesc de info dar sunt cumparate pe firma si nu pot apela la ANPC

 

@fbdcnt, am expus problema vanzatorului care m-a rugat sa vin la sediu in ziua in care un agent constatator ii vizita regulat pentru alte reclamatii

acesta s-a tot invartit pe langa roti a admis ca doua anvelope sunt mai inalte.. ca diferente trebuie sa existe dar nu e sigur daca asa mari.. fara a da explicatii concrete a spus ca il depaseste problema si se va ocupa altcineva de la michelin

 

am lasat rotile acolo, am mai facut inca un drum si am adus anvelopele vechi la cererea vanzatorului !! pentru a vedea daca acelea sunt egale si sa le arate mai departe (cred)

 

a doua zi m-a contactat prin mesagerie ca cei de michelin vor talonul masinii ca sa verifice. m-am conformat.

 

mai tarziu primesc alt mesaj ,, in urma verificarilor celor de la michelin masina trebuia echipata cu run flat conform seriei de sasiu asa ca anvelopele nu fac obiectul garantiei,,

intreb daca a masurat cineva rotile alea si sunt in cote sa nu, nici un raspuns doar dat din umeri si o parere de rau ,,eu am vrut sa va ajut,,

fara email sau vreo hartie oficiala.

 

parerea mea e ca totul s-a rezolvat din birouri cu baieti ,,isteti,, care cauta rapid bresa prin care pot refuza in loc sa rezolve

eu reclam una si mi se raspunde alta, corect este sa masoare fizic anvelopele pentru ca e simplu si dureaza 1 minut si sa imi spuna clar daca rotile sunt in cote si e vina clientului sau daca e o problema tehnica cu ele

 

pana la urma conform normelor acele marimi de anvelope sunt compatibile si formeaza pereche, nu scrie nicaieri ca au aceeasi circumferinta doar daca sunt run flat

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

Tu trebuie sa reclami ca dimensiunea anvelopelor nu este conforma cu ce ar reiesi din calcule. Runflat sau nu, nu are importanta, si nici pe ce masina le folosesti. Problema e ca ai diferente clare de circumferinta. Pana si in poze se observa, ceva e in neregula acolo. Xdrive are o toleranta (maxim o uzura a anvelopei), dar la cum se vede cred ca e o problema clara.

Nu te lasa descurajat de nesimtirea lor - pe asta se bazeaza si ei.

Edited by mcliviu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa contactezi o reprezentanta BMW si sa intrebi daca toate masinile ies obligatoriu cu anvelope RFT, asa cum poti cere la o masina noua sa fie echipata cu anvelope de vara sau de iarna, posibil sa existe optinea de a alege anvelope non-RFT.

In orice caz din ce am vazut eu toate cele agreate de BMW cu semnul deschis la culoare de pe lateralul anvelopei sunt RFT-uri dar nicaieri nu scrie ca esti obligat sa folosesti RFT pt BMW.

Asa si reprezentantele ar trebui sa iti refuze garantia ca nu ai echipate anvelope RFT ceea ce nu am auzit sa se intample.

Link to comment
Share on other sites

Stormoz, lasa comentariile aiurea la adresa mea. O masina echipata cu run flat nu are roata de rezerva, ai inteles?

Iar sa nu gasesti o anvelopa cu janta sa nu fie de aceleasi dimensiuni cerute de fabricant, nu poti decat sa ai numai probleme!

Cum adica, daca merge cu o roata mai mica, doar cu 80km/h, nu afecteaza cutia de transfer??

 

..cum adica cativa mm nu conteaza la rotile unui 4×4!?

Dumnezeule, ce sfaturi se dau aici..

 

Iti trebuie roata de rezerva pentru ca ai pus cauciucuri normale? Cel mai sanatos e sa mergi la dealer si sa il intrebi daca poate sa iti gaseasca asa ceva, billy..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

 

a doua zi m-a contactat prin mesagerie ca cei de michelin vor talonul masinii ca sa verifice. m-am conformat.

 

mai tarziu primesc alt mesaj ,, in urma verificarilor celor de la michelin masina trebuia echipata cu run flat conform seriei de sasiu asa ca anvelopele nu fac obiectul garantiei,,

intreb daca a masurat cineva rotile alea si sunt in cote sa nu, nici un raspuns doar dat din umeri si o parere de rau ,,eu am vrut sa va ajut,,

fara email sau vreo hartie oficiala.

 

Cu riscul de a te irita, iti spun ca raspunsul celor de la Michelin nu este deloc anormal. Nu isi asuma raspunderea pentru nimic altceva decat ceea ce, constructorul a pus (run flat) pe masina. Orice altceva, chiar daca e facut de ei nu e raspunderea lor, pentru ca tu te-ai incapatanat sa pui al tip de anvelopa (care se comporta diferit in multiplele situatii care au fost luate in considerare in stadiul de proiectare) fata de cele run-flat care indeplinesc toate cerintele. Daca pui run-flat si le ceri socoteala, atunci te vor asculta.

 

(Daca tu ai pus alte anvelope de la alte marci si ti-a iesit.. este numai treaba ta..)

  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Stormoz, lasa comentariile aiurea la adresa mea. O masina echipata cu run flat nu are roata de rezerva, ai inteles?

Iar sa nu gasesti o anvelopa cu janta sa nu fie de aceleasi dimensiuni cerute de fabricant, nu poti decat sa ai numai probleme!

Cum adica, daca merge cu o roata mai mica, doar cu 80km/h, nu afecteaza cutia de transfer??

 

..cum adica cativa mm nu conteaza la rotile unui 4Ă4!?

Dumnezeule, ce sfaturi se dau aici..

 

Iti trebuie roata de rezerva pentru ca ai pus cauciucuri normale? Cel mai sanatos e sa mergi la dealer si sa il intrebi daca poate sa iti gaseasca asa ceva, billy..

Nu vreau sa ma bag aiurea peste topicul colegului, dar eu am kit cu roata de rezerva slim, original, pe F15 echipat cu anvelope run-flat din fabrica. La masina precedenta, Mercedes ML, anvelopele run-flat erau optionale dar roata de rezerva nu, asa ca am bifat optiunea "anvelope run-flat" si masina a venit si cu roata de rezerva. Deci e posibil ca o masina sa aiba anvelope run-flat si roata de rezerva.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Foarte neplacut, mai ales ca vorbim de o marca ce produce pneuri premium. Ce se observa din prima poza este ca diferenta de diametru intre cele 2 pneuri e undeva spre 1 cm.

Dpdv al meu problema nu este ca sunt non RFT, sistemul XDrive functionand atat cu pneuri normale cat si cu RFT.

Mai degraba as presupune ca au fost "stantate" aiurea din fabrica si de fapt nu sunt fabricate cu dimensiunea corecta ori au un defect de fabricatie .... foarte ciudat.

Eu merg pe acelasi setup cu pneurile de vara 225/45/18 respectiv 255/40/18 si cand am ajuns la aprox 50k km datorita uzurii inegale a pneurilor fata/spate sistemul xDrive era "pacalit" si "compensa cu socuri"

 

Nu o lua ca si cum nu te-as crede, insa pune niste poze cu flancurile pneurilor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

@Myx, multumesc de info dar sunt cumparate pe firma si nu pot apela la ANPC

 

 

Si totusi, cu siguranta exista mijloace legale sa mergi mai departe cu chestia asta. Masoara si tu anvelopele, vezi ce dimensiune au, vorbeste cu un avocat etc.

 

Contacteaza si BMW, daca pot sa-ti dea un raspuns oficial cum ca nu esti obligat sa pui doar runflat pe masina, daca asa a iesit ea din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Singura discutie pe care trebuie sa o ai cu vanzatorul e in sensul ca anvelopele nu au dimensiunea corecta. Nu conteaza ca sunt runflat sau nu. Daca ii trimiteai o carte tehnica de vw mai spunea ceva de runflat?

 

Masoara anvelopele, scoate o fisa de dimensiuni si faci sesizare la opc, daca le-ai cumparat pe persoana fizica.

 

Ps. Umblu cu anvelope non rft pe xdrive si singurele probleme la cutia de transfer le-am avut cand nu erau corecte dimensiunile jantelor si a anvelopelor.

Edited by bomb3009
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer 90

 

 

aici gresesti total.

 

toate masinile care au dimensiuni diferite fata spate, au rotile inegale, pt ca e pur si simplu imposibil a fi potrivite ca diametru si implicit circumferinta.

 

diferentele in diametru variaza de la 1mm pana pe la 5mm, iar in circumferinta asta inseamna si 10mm.

valabil si pt rotile de uz temporar.

 

fa niste calcule la 245/40 vs 275/35 cum am eu si vezi ca rotile spate au diametru cu 3.5mm mai mic

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.