Jump to content

Probleme golire baterie bmw e61 525d


Recommended Posts

Va salut pe toti! Inainte de a-mi lua un warn pentru postare vreau sa va spun ca am tot cautat pe acest forum o problema asemanatoare cu a mea ca si-a gasit o rezolvare, dar din pacate nu am reusit. Am cautat si pe forumurile din afara dar tot fara succes. Acum sa va posvestesc despre ce este vorba. Detin un BMW E61 525D an fabricatie 2005 modelul de 130 kw. In luna noimebrie a acestui an intr-o dimineata mai racoroasa m-am trezit ca nu pot deschide masina. Nu avea curent absolut deloc. Nici macar cand am pus contactul. Am cumparat baterie noua am montat-o pe masina si supriza masina functiona perfect. Dupa doua zile din nou aceeasi problema. Cautand pe formumuri m-am hotarat sa deconectez IBS-ul (mufa albastra). Dupa deconectare si pornirea acesteia cu clabluri masina a functionat pana azi in fiecare zi. Am parcurs aproximativ 1500 de km de atunci. In aceasta dimineata supriza. Din nou masina nu are curent deloc... dusa complet. Nu pot intelege de ce. Mentionez ca nu am pe nimeni in zona care sa imi testeze partea electrica. Pana astazi totul functiona pe masina nu aveam erori decat una legata de "trailer tow bar electrics" ce mi-a aparut cu doua zile inainte de a ramane fara curent. Nu am avut erori de battery drain sau alte chestii. Va rog daca cineva a mai patit asa ceva sa ma indrumati spre o rezolvare. Multumesc!

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti! Inainte de a-mi lua un warn pentru postare vreau sa va spun ca am tot cautat pe acest forum o problema asemanatoare cu a mea ca si-a gasit o rezolvare, dar din pacate nu am reusit. Am cautat si pe forumurile din afara dar tot fara succes. Acum sa va posvestesc despre ce este vorba. Detin un BMW E61 525D an fabricatie 2005 modelul de 130 kw. In luna noimebrie a acestui an intr-o dimineata mai racoroasa m-am trezit ca nu pot deschide masina. Nu avea curent absolut deloc. Nici macar cand am pus contactul. Am cumparat baterie noua am montat-o pe masina si supriza masina functiona perfect. Dupa doua zile din nou aceeasi problema. Cautand pe formumuri m-am hotarat sa deconectez IBS-ul (mufa albastra). Dupa deconectare si pornirea acesteia cu clabluri masina a functionat pana azi in fiecare zi. Am parcurs aproximativ 1500 de km de atunci. In aceasta dimineata supriza. Din nou masina nu are curent deloc... dusa complet. Nu pot intelege de ce. Mentionez ca nu am pe nimeni in zona care sa imi testeze partea electrica. Pana astazi totul functiona pe masina nu aveam erori decat una legata de "trailer tow bar electrics" ce mi-a aparut cu doua zile inainte de a ramane fara curent. Nu am avut erori de battery drain sau alte chestii. Va rog daca cineva a mai patit asa ceva sa ma indrumati spre o rezolvare. Multumesc!

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/2004-e60-530d-towbar-electrics-causing-battery-discharge-message.33408/

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Am citit ceea ce era scris acolo dar eu am carligul ca si dotare de fabrica. Nu l-am folosit niciodata este in portbagaj. Si cand am avut prima problema cu descarcarea bateriei nu am primit nici un mesaj legat de "trailer tow bar electrics fault".

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tu ai inteles ce scrie in linkul postat de coleg?

 

In primul post ai spus ca ai o eroare de tow bar, apoi mai sus spui ca nu ai avut "trailer tow bar electrics fault".. iti sugerez sa incepi cu tow bar-ul, daca incerci sa gasesti cauza descarcarii bateriei. Dupa cum ai vazut carligul de remorcare POATE descarca o baterie, in mers sau stationat.

 

Din nou, in linkul de mai sus, sunt date doua solutii. Le-ai inteles?

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Tu ai inteles ce scrie in linkul postat de coleg?

 

In primul post ai spus ca ai o eroare de tow bar, apoi mai sus spui ca nu ai avut "trailer tow bar electrics fault".. iti sugerez sa incepi cu tow bar-ul, daca incerci sa gasesti cauza descarcarii bateriei. Dupa cum ai vazut carligul de remorcare POATE descarca o baterie, in mers sau stationat.

 

Din nou, in linkul de mai sus, sunt date doua solutii. Le-ai inteles?

Am inteles foarte bine ce scrie in acel link. Si daca citeai atent am mentionat ca la prima descarcare a bateriei inainte de a deconecta ibs-ul nu am avut acea eroare legata de tow bar electrics. Eroarea mi-a aparut acum doua zile inainte sa ma trezesc din nou ca nu am curent nici sa intru in ea.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am inteles foarte bine ce scrie in acel link. Si daca citeai atent am mentionat ca la prima descarcare a bateriei inainte de a deconecta ibs-ul nu am avut acea eroare legata de tow bar electrics. Eroarea mi-a aparut acum doua zile inainte sa ma trezesc din nou ca nu am curent nici sa intru in ea.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Asa e, nu am citit atent ca tu ai deconectat de o luna IBS-ul.

Pentru ca ai deconectat IBS-ul s-a rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

Asa e, nu am citit atent ca tu ai deconectat de o luna IBS-ul.

Pentru ca ai deconectat IBS-ul s-a rezolvat problema.

Asa am crezut si eu ca daca il deconectez scap de pierderea de curent. Dar se pare ca nu. O sa incerc sa deconectez si partea electrica de la carlig in speranta ca voi scapa de aceasta problema. Am tot studiat si se pare ca sunt multe motive pentru care masina nu intra in sleep mode. Daca stie cineva cum se poate afla exact ce este parazit si nu lasa masina sa "doarma" il rog sa imi scrie. Si in plus ca nu gasesc un electrician bun care sa ma ajute in acest caz.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Asa am crezut si eu ca daca il deconectez scap de pierderea de curent. Dar se pare ca nu. O sa incerc sa deconectez si partea electrica de la carlig in speranta ca voi scapa de aceasta problema. Am tot studiat si se pare ca sunt multe motive pentru care masina nu intra in sleep mode. Daca stie cineva cum se poate afla exact ce este parazit si nu lasa masina sa "doarma" il rog sa imi scrie. Si in plus ca nu gasesc un electrician bun care sa ma ajute in acest caz.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Daca deconectezi IBS-ul, nu scapi de pierderile de curent, doar ca acestea nu mai sunt monitorizate/afisate!

Link to comment
Share on other sites

Bun, am inteles sunt multe posibile cauze pentru aceasta problema. Atunci va rog sa imi raspundeti la urmatoare dilema. Daca am pornit masina cu cabluri si dupa 3-4 minute la relati, opresc motorul si ii dau la automat direct pe bateria masinii si surpriza porneste la sfert fara sa se chinuie, nu ar fi fost normal ca dupa ce bateria era moarta total sa nu imi permita sa o pornesc? Putea sa o incarce mersul ala de cateva minute in gol astfel incat dupa aceea masina sa porneasca normal? Fara erori fara nimic.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu zic sa verici pe atotĂâ˘tiutorul Google, sĂŁ vezi dacĂŁ nu ĂŽĂâşi pune ceva maĂâ˘ina ĂŽn protecĂâşie. Ai verificat bateria cu bornele luate, cât curent are in ea?

Uite asta nu am facut. Am sa o masor sa vad.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bun, am inteles sunt multe posibile cauze pentru aceasta problema. Atunci va rog sa imi raspundeti la urmatoare dilema. Daca am pornit masina cu cabluri si dupa 3-4 minute la relati, opresc motorul si ii dau la automat direct pe bateria masinii si surpriza porneste la sfert fara sa se chinuie, nu ar fi fost normal ca dupa ce bateria era moarta total sa nu imi permita sa o pornesc? Putea sa o incarce mersul ala de cateva minute in gol astfel incat dupa aceea masina sa porneasca normal? Fara erori fara nimic.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Nimic anormal. Motorul se incalzeste suficient in 3-4 minte ca sa porneasca din nou, e uns (fara frictiuni interne, sau in descrestere..), alimentat cu carburant.., amorsat as zice (daca nu sunt alte probleme la motor).

 

Asa face o baterie sanatoasa inca. O baterie dispusa sa primeasca, incarce si sa dea curent.

 

Cu o baterie aproape defecta s-ar putea sa nu pornesca..

 

Un sfat util tie, ar fi sa nu iti bati joc de bateria aia lasand-o sa se descarce prea des sub 12 sau 11V.

Pariez ca bateria aia ajunge la 10V cand incerci sa pornesti motorul.

Nu o se mai incarce la fel de bine.

 

O baterie trebuie sa fie permanent incarcata cand ai oprit motorul ca sa tina un timp indelungat. Dar asta e o conditie ideala!!

 

Incearca sa citesti cat mai mult despre baterii, daca te intereseaza.

 

O simpla cautare pe google iti confirma ca am spus mai sus.

 

Sfaturi utile pentru intretinerea bateriei de masina.

Cum sa intretinem bateria masinii.

Ce trebuie stiut despre bateria de masina.

Si retine.

 

Salut. Eu zic sa verici pe atotștiutorul Google, să vezi dacă nu îți pune ceva mașina în protecție. Ai verificat bateria cu bornele luate, cât curent are in ea?

Cum ar trebui sa masoare curentul bateriei cu bornele scoase?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nimic anormal. Motorul se incalzeste suficient in 3-4 minte ca sa porneasca din nou, e uns (fara frictiuni interne, sau in descrestere..), alimentat cu carburant.., amorsat as zice (daca nu sunt alte probleme la motor).

 

Asa face o baterie sanatoasa inca. O baterie dispusa sa primeasca, incarce si sa dea curent.

 

Cu o baterie aproape defecta s-ar putea sa nu pornesca..

 

Un sfat util tie, ar fi sa nu iti bati joc de bateria aia lasand-o sa se descarce prea des sub 12 sau 11V.

Pariez ca bateria aia ajunge la 10V cand incerci sa pornesti motorul.

Nu o se mai incarce la fel de bine.

 

O baterie trebuie sa fie permanent incarcata cand ai oprit motorul ca sa tina un timp indelungat. Dar asta e o conditie ideala!!

 

Incearca sa citesti cat mai mult despre baterii, daca te intereseaza.

 

O simpla cautare pe google iti confirma ca am spus mai sus.

 

Sfaturi utile pentru intretinerea bateriei de masina.

Cum sa intretinem bateria masinii.

Ce trebuie stiut despre bateria de masina.

Si retine.

 

 

Cum ar trebui sa masoare curentul bateriei cu bornele scoase?

Corect ceea ce spui tu. Dar avand in vedere ca nu oferea curent nici cat sa deschida usile aceea nu mai avea cum sa fie baterie sanatoasa si inevitabil sa ofere curent sa porneasca masina atat de repede si fara sa dea nici un simptom de baterie descarcata. Culmea ca de sambata cand am reusit sa o pornesc nu am mai avut probleme si nici erori pe masina (in idrive ma refer, nu am pus tester pe ea). Porneste in fiecare dimineata chiar daca este lasata peste noapte si este destul de frig avand in vedere ca noaptea sunt sub 0 grade.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Edited by 28MYN
Link to comment
Share on other sites

Nimic anormal. Motorul se incalzeste suficient in 3-4 minte ca sa porneasca din nou, e uns (fara frictiuni interne, sau in descrestere..), alimentat cu carburant.., amorsat as zice (daca nu sunt alte probleme la motor).

 

Asa face o baterie sanatoasa inca. O baterie dispusa sa primeasca, incarce si sa dea curent.

 

Cu o baterie aproape defecta s-ar putea sa nu pornesca..

 

Un sfat util tie, ar fi sa nu iti bati joc de bateria aia lasand-o sa se descarce prea des sub 12 sau 11V.

Pariez ca bateria aia ajunge la 10V cand incerci sa pornesti motorul.

Nu o se mai incarce la fel de bine.

 

O baterie trebuie sa fie permanent incarcata cand ai oprit motorul ca sa tina un timp indelungat. Dar asta e o conditie ideala!!

 

Incearca sa citesti cat mai mult despre baterii, daca te intereseaza.

 

O simpla cautare pe google iti confirma ca am spus mai sus.

 

Sfaturi utile pentru intretinerea bateriei de masina.

Cum sa intretinem bateria masinii.

Ce trebuie stiut despre bateria de masina.

Si retine.

 

 

Cum ar trebui sa masoare curentul bateriei cu bornele scoase?

Link to comment
Share on other sites

Corect ceea ce spui tu. Dar avand in vedere ca nu oferea curent nici cat sa deschida usile aceea nu mai avea cum sa fie baterie sanatoasa si inevitabil sa ofere curent sa porneasca masina atat de repede si fara sa dea nici un simptom de baterie descarcata. Culmea ca de sambata cand am reusit sa o pornesc nu am mai avut probleme si nici erori pe masina (in idrive ma refer, nu am pus tester pe ea). Porneste in fiecare dimineata chiar daca este lasata peste noapte si este destul de frig avand in vedere ca noaptea sunt sub 0 grade.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Ce sa spun?

Bateria probabil este inca buna.

 

Si cum am spus simai sus, evita sa o descarci complet.

 

Ti-au zis si altii, deconectarea IBS-ului NU este o rezolvare a unei probleme electrice.

Am spus-o si eu ironic si mai sus.

 

IBS - Inteligent Battery Sensor

Banuiesc ca cuvintele alea 3 explica tot in ceea ce tine de baterie monitorizata..

Link to comment
Share on other sites

Ce sa spun?

Bateria probabil este inca buna.

 

Si cum am spus simai sus, evita sa o descarci complet.

 

Ti-au zis si altii, deconectarea IBS-ului NU este o rezolvare a unei probleme electrice.

Am spus-o si eu ironic si mai sus.

 

IBS - Inteligent Battery Sensor

Banuiesc ca cuvintele alea 3 explica tot in ceea ce tine de baterie monitorizata..

 

Ok. Multumesc pentru detalii si pentru explicatia privind ceea ce inseamna IBS... :mellow: Consider ca se poate inchide acest topic. Am sa incerc sa gasesc un specialist care sa imi verifice instalatia electrica. Sarbatori cu bine tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

Salut!

Este evident faptul ca ai un consumator care descarca bateria. Din experientele colegilor de forum acesta ar putea fi:

-antena de pe haion (responsabila si cu inchiderea si deschiderea usilor)-intra apa destul de des la ea.

-modul telefon (bluetooth)- sau alta componenta de pe partea de navigatie (subwoofer, statie aftermarket sau alte improvizatii).

-piesa cu tepi (FSU, FSR sau rezistenta in trepte se mai numeste) pe partea de clima.

-alarma aftermarket.

 

Pentru a gasi consumatorul respectiv trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare.

1- deschizi torpedoul si cutia de sgurante (sa ai tabelul cu identificarea sigurantelor la indemana)- torpedoul ramane deschis pe toata durata verificarii!

2- inchizi toate usile si incui din telecomanda. Pentru a avea acces la sigurante si la baterie poti bloca incuietoarele de la usa si haion cu o surubelnita, nefiind necesara o a doua persoana care sa te ajute.

3- inseriezi un aparat de masura (setat pe ampermetru 10A) pe borna de minus a bateriei. Dupa ce ai inseriat aparatul de masura sa nu mai actionezi nimic pe masina (plafoniera, usi, contact, bricheta, etc)!!

4- astepti aproximativ 15-20 minute pana se stinge becul de la torpedou. Acum masina intra in "sleep" mode (standby) iar consumul afisat pe aparatul de masura trebuie sa fie undeva la 0,02 pana la 0,05 A. Tie probabil iti va afisa o valoare mult mai mare. Exista si varianta in care becul de la torpedou sa nu se stinga (masina sa nu intre in standby) nici dupa o perioada mai mare (daca un modul impiedica acest lucru) caz in care treci direct la punctul 5.

5- scoti pe rand cate o siguranta (asteptand dupa fiecare 15-20 minute pana intra in standby). In momentul in care scoti o siguranta masina se va "trezi" iar becul de la torpedou se va aprinde.

Poti incepe cu siguranta de la clima, apoi cu cea de la partea radio (navi, tel), etc. De fiecare data cand intra in standby verifici ca valoarea de pe ampermetru sa fie in limitele de mai sus.

Unele modele au inca un panou suplimentar de sigurante in portbagaj (deasupra bateriei).

Bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Este evident faptul ca ai un consumator care descarca bateria. Din experientele colegilor de forum acesta ar putea fi:

-antena de pe haion (responsabila si cu inchiderea si deschiderea usilor)-intra apa destul de des la ea.

-modul telefon (bluetooth)- sau alta componenta de pe partea de navigatie (subwoofer, statie aftermarket sau alte improvizatii).

-piesa cu tepi (FSU, FSR sau rezistenta in trepte se mai numeste) pe partea de clima.

-alarma aftermarket.

 

Pentru a gasi consumatorul respectiv trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare.

1- deschizi torpedoul si cutia de sgurante (sa ai tabelul cu identificarea sigurantelor la indemana)- torpedoul ramane deschis pe toata durata verificarii!

2- inchizi toate usile si incui din telecomanda. Pentru a avea acces la sigurante si la baterie poti bloca incuietoarele de la usa si haion cu o surubelnita, nefiind necesara o a doua persoana care sa te ajute.

3- inseriezi un aparat de masura (setat pe ampermetru 10A) pe borna de minus a bateriei. Dupa ce ai inseriat aparatul de masura sa nu mai actionezi nimic pe masina (plafoniera, usi, contact, bricheta, etc)!!

4- astepti aproximativ 15-20 minute pana se stinge becul de la torpedou. Acum masina intra in "sleep" mode (standby) iar consumul afisat pe aparatul de masura trebuie sa fie undeva la 0,02 pana la 0,05 A. Tie probabil iti va afisa o valoare mult mai mare. Exista si varianta in care becul de la torpedou sa nu se stinga (masina sa nu intre in standby) nici dupa o perioada mai mare (daca un modul impiedica acest lucru) caz in care treci direct la punctul 5.

5- scoti pe rand cate o siguranta (asteptand dupa fiecare 15-20 minute pana intra in standby). In momentul in care scoti o siguranta masina se va "trezi" iar becul de la torpedou se va aprinde.

Poti incepe cu siguranta de la clima, apoi cu cea de la partea radio (navi, tel), etc. De fiecare data cand intra in standby verifici ca valoarea de pe ampermetru sa fie in limitele de mai sus.

Unele modele au inca un panou suplimentar de sigurante in portbagaj (deasupra bateriei).

Bafta!

Multumesc mult de info!

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Consumul de curent in sllep mode este intre 0,4A si 0,8A , nu cum a spus colegul mai sus

 

(Adica aproape intre 1/2A si aproape 1A.

Poate zeci de miliamperi nu sute de miliamperi; 0,4A= 400mA)

 

Nu ti se pare cam mult?

Ai ceva documentatie sa sustii afirmatia de mai sus?

 

(Ai pus de curozitate un bec de 20W pe o baterie sa vezi cat curent trage dintr-o baterie? O "pune jos" intr-o zi-jumate..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Consumul de curent in sllep mode este intre 0,4A si 0,8A , nu cum a spus colegul mai sus

 

Time / EventTypical / Current values

 

0 - 3 min / Reaching the idle state / 8 to 14 A depending on the equipment.

3 - 16 min / Vehicle sleeping / 0.8 to 1.5 A depending on the consumer units that are switched on (e.g. map-reading light or glove box light)

16 - 17 min / KBM wakes up the vehicle: Consumer unit shutdown. / 6 to 10 A depending on the equipment.

17 - 30 min or 17 - 60 min / Vehicle sleepingapprox. / 250 mA.3

30 or 60 min / Shutdown of terminal / 30g< 30 mA depending on the equipment.

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa lungi incercari de a gasi o gasi o solutie consumului aberant de curent in stationare tot nu ii gasesc hiba. La sfarsitul lunii decembrie am schimbat borna negativa cu una model nou cu firele de conectare catre DME. Am incarcat bateria in parametrii normali, am testat bateria testul fiind pozitiv. Masina a mers timp de trei saptamani fara probleme pornire la rece perfecta. Intr-o dimineata la fel... fara curent. Pe ista imi spune ca am consum de curent in standby intre 200 si 1000ma 349 minute si mai mare de 1000ma 19 minute. Bineinteles mesajul de high rate of battery discharge in idrive. Alternatorul incarca intre 14.6 - 15.1 in functie de cat de rece este motorul. Am mers cu masina am reincarcat bateria si am testat scotand sigurantele pe rand de la iDrive, bluetooth, HVAC. Tot imi mananca bateria. Nu am alte erori in iDrive. Dar coborand sa masor curentul seara dupa ce am scos sigurantele de clima am auzit un sunet in compartimentul motor un bazait electric intermitent (se auzea 30 de secunde 1 minut dupa care se oprea la cateva minute se auzea iar) cand masina trebuie sa fie in sleep mode... led-ul la cutie era stins cel de la geamuri aprins, era incuiata de mai bine de 4 ore... zogomotul pare sa vina de la "throotle body". Atasez link catre video

. E normal sa faca acel zgomot? Multumesc!

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Edited by 28MYN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.